Berlijn, welke buurt?
maandag 28 oktober 2013 om 07:17
Goedemorgen ladies, wij hebben plannen om dit jaar met oud en nieuw naar Berlijn te gaan. Nu ben ik op zoek naar een hotel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke buurt is leuk om een hotel te boeken? Iedere buurt prijst zich aan als hip en gezellig en levendig. We zoeken geen omgeving met clubs, maar een buurt die centraal gelegen is ten opzichte van de bezienswaardigheden en het openbaar vervoer, en wat op loopafstand is van gezelligheid, dus leuke restaurantjes, barretjes, enz. Iemand tips?
maandag 28 oktober 2013 om 07:27
Berlijn is super. Wij zijn er in mei geweest. Wij zaten op aan raden van het reis bureau in hotel Bogota. Mooi hotel, eenvoudig, niet duur aan de Kurfurstendam. Metrostation is heel dichtbij. Als je daar bent, moet je zeker een metrokaart nemen. Dit is de makkelijkste manier om je door de stad te verplaatsen. Hoewel er veel op loopafstand van elkaar ligt.
maandag 28 oktober 2013 om 07:45
Berlijn is geweldig, ben er vorig jaar met 3 vriendinnen geweest, hadden een appartement (niet te duur) in Mitte,
het appartementencomplex was heel netjes, geweldige parkeer gelegenheid voor de deur en op een perfecte locatie
Old Town Apartments Zehdenicker Strasse
Dit was er allemaal in de duurt
Volksbühne (0,5 km) • Alexanderplatz (1 km) • Pergamonmuseum (1,3 km) • Brandenburger Tor • Rijksdaggebouw (2,5 km)
Bij het Alexanderplatz was een trein station en metro/bus
Dus vanuit daar gingen we de stad verkennen.
eenmaal terug gingen we bij Alexenderplatz de kroegjes bezoeken en op de terugweg naar het appartement had je net voor de hoek van ons appartement nog een kroeg waar wij eindigde.
het appartementencomplex was heel netjes, geweldige parkeer gelegenheid voor de deur en op een perfecte locatie
Old Town Apartments Zehdenicker Strasse
Dit was er allemaal in de duurt
Volksbühne (0,5 km) • Alexanderplatz (1 km) • Pergamonmuseum (1,3 km) • Brandenburger Tor • Rijksdaggebouw (2,5 km)
Bij het Alexanderplatz was een trein station en metro/bus
Dus vanuit daar gingen we de stad verkennen.
eenmaal terug gingen we bij Alexenderplatz de kroegjes bezoeken en op de terugweg naar het appartement had je net voor de hoek van ons appartement nog een kroeg waar wij eindigde.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
maandag 28 oktober 2013 om 09:33
Ik woon alweer een tijdje in Berlijn:
Mitte is centraal, veel bezienswaardigheden en internationaal
Prenzlauer Berg is gezellig met veel restaurantjes en koffiebars
Kreuzberg heeft ook veel leuke restaurants, veel streetart, wat rauwer.
Neukölln is helemaal hip en happening, veel studenten.
Friedrichshain is erg leuk om te wonen, maar het gebied rondom Simon Dach is heel toeristisch (a la Rembrandtplein) en de wijk ligt niet heel centraal. Michel Berger Hotel is wel top, dat ligt ook vlakbij Keeuzberg).
Charlottenburg vind ik persoonlijk saai, het zou ook zo Düsseldorf of Keulen kunnen zijn.
Ga je voor het eerst dan raad ik Prenzlauer Berg of Kreuzberg aan. Hou je van alternatief, ga dan naar Kreuzberg.
Mitte is centraal, veel bezienswaardigheden en internationaal
Prenzlauer Berg is gezellig met veel restaurantjes en koffiebars
Kreuzberg heeft ook veel leuke restaurants, veel streetart, wat rauwer.
Neukölln is helemaal hip en happening, veel studenten.
Friedrichshain is erg leuk om te wonen, maar het gebied rondom Simon Dach is heel toeristisch (a la Rembrandtplein) en de wijk ligt niet heel centraal. Michel Berger Hotel is wel top, dat ligt ook vlakbij Keeuzberg).
Charlottenburg vind ik persoonlijk saai, het zou ook zo Düsseldorf of Keulen kunnen zijn.
Ga je voor het eerst dan raad ik Prenzlauer Berg of Kreuzberg aan. Hou je van alternatief, ga dan naar Kreuzberg.
dinsdag 29 oktober 2013 om 06:49
Ik ben hier ook geweest. Super leuk hotel. Toen ik er was trad er ook een band op en waren er dj's. Was met mijn moeder, niet helemaal de doelgroep van het hotel, maar zij vond de sfeer van het hotel ook erg leuk. Erg vriendelijk personeel en een gezellige buurt, brug over en dan inderdaad leuke restaurants en winkeltjes. Ik adviseer je een fiets te huren. Berlijn is niet zo groot en prima te fietsen.
Lezen Max....met oud en nieuw is het misschien bok koud en fietsen niet zo handig....quote:bazinga schreef op 28 oktober 2013 @ 07:44:
Michelberger hotel is echt top. Er is beneden een leuke bar, je stapt aan de overkant van de straat zo op de u of de s bahn (erg handig dat je hier op allebei kunt stappen!) en binnen vijf minuten lopen en een heleboel restaurantjes.
Lezen Max....met oud en nieuw is het misschien bok koud en fietsen niet zo handig....quote:bazinga schreef op 28 oktober 2013 @ 07:44:
Michelberger hotel is echt top. Er is beneden een leuke bar, je stapt aan de overkant van de straat zo op de u of de s bahn (erg handig dat je hier op allebei kunt stappen!) en binnen vijf minuten lopen en een heleboel restaurantjes.