Bestemmingen zonder auto

25-09-2019 07:28 63 berichten
Hey iedereen,

Mijn vriend en ik willen graag volgende week last minute een weekje op reis. We zoeken een bestemming waar we kunnen zonnen en zwemmen(zon-zee-strand) en waar nog wat te doen en zien is én waar je geen auto of brommer nodig hebt.

Zo lijkt Kreta, Canarische eilanden,... ons minder geschikt omdat het daar wel echt handig is om een auto te hebben om rond te trekken vind ik.

Egypte, Turkije, Marokko, Tunesië zegt ons minder. Hebben jullie ideetjes?
We dachten eventueel aan malta ? Valencia ? Mallorca ? Zakynthos ? Cyprus? Malaga?
Maar kun je je daar een week vermaken of zijn dit eerder citytrips.

Alvast bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
Mallorca, als je in Palma zit. En de Canarische eilanden?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
25-09-2019 07:30
Mallorca, als je in Palma zit. En de Canarische eilanden?
Tenerife en gran canaria ben ik al geweest. Vrienden van ons raden ons aan om niet naar Lanzarote of fuerteventura te gaan als je geen auto kunt huren.

Is Mallorca ook leuk om te doen zonder auto of brommer?
Ik weet dat er op de Canarische eilanden ook bussen gaan. Misschien niet naar overal, maar je bent niet verdoemt tot het strand bij je verblijfplek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mallorca is nooit leuk
Kreta hebben wij met openbaar vervoer gedaan, buslijnen waren goed geregeld vonden we.
BlaZoo schreef:
25-09-2019 07:36
Mallorca is nooit leuk
Mallorca is fantastisch. Maar dan moet je weten waar je naartoe moet. De meeste mensen zoeken de toeristische delen op en die zijn inderdaad niet leuk.

Zonder auto zou ik naar Valencia gaan.
Lisa94_ schreef:
25-09-2019 07:33
Tenerife en gran canaria ben ik al geweest. Vrienden van ons raden ons aan om niet naar Lanzarote of fuerteventura te gaan als je geen auto kunt huren.

Is Mallorca ook leuk om te doen zonder auto of brommer?
Je geeft aan dat je wil zonnen en zee. Dus waar heb je precies een auto voor nodig?
Wil je allerlei strandjes af gaan, tjah dan kom je bijna op geen een plek ongeacht je reisbestemming. Dan zul je echt al een taxi moeten nemen of flinke stukken ov en wandelen. Wil je bij een of twee strandjes liggen dan kun je overal wel naar toe vliegen. Ik zou ook zeker naar het weer kijken en dat meenemen in je beslissing.

Mallorca is Palma leuk omdat het redelijk groot is en veel restaurantjes en barretjes heeft. Valencia is ook leuk.

Zonder auto kun je praktisch niet veel verder dan de plaats van aankomst komen of waar de bus van de reisorganisatie je afzet.
louti wijzigde dit bericht op 25-09-2019 07:49
5.77% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Thuis-in-eigen-huis schreef:
25-09-2019 07:41
Kreta hebben wij met openbaar vervoer gedaan, buslijnen waren goed geregeld vonden we.
En waar in Kreta verbleven jullie?
Geraak je ook op de mooie plekjes dan?
Ik ben ooit naar Stalis geweest in Kreta met een vriendin en we hadden een quad gehuurd waardoor we heel veel stadjes konden bezichtigen maar zonder quad/brommer leek me dit wat moeilijker!
Hatchi schreef:
25-09-2019 07:43
Mallorca is fantastisch. Maar dan moet je weten waar je naartoe moet. De meeste mensen zoeken de toeristische delen op en die zijn inderdaad niet leuk
Smaken verschillen. Ik vond Mallorca kut. Heel Mallorca
Hatchi schreef:
25-09-2019 07:43
Mallorca is fantastisch. Maar dan moet je weten waar je naartoe moet. De meeste mensen zoeken de toeristische delen op en die zijn inderdaad niet leuk.

Zonder auto zou ik naar Valencia gaan.

En is er in Valencia voldoende te doen om er een weekje te verblijven of is dit eerder goed voor 3-4 dagen?
Maar wat wil je nu met/zonder auto? Andere strandjes bezoeken of het binnenland in om archeologische opgravingen te bekijken of een wandeling in een natuurgebied te maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
louti schreef:
25-09-2019 07:47
Je geeft aan dat je wil zonnen en zee. Dus waar heb je precies een auto voor nodig?
Wil je allerlei strandjes af gaan, tjah dan kom je bijna op geen een plek ongeacht je reisbestemming. Dan zul je echt al een taxi moeten nemen of flinke stukken ov en wandelen. Wil je bij een of twee strandjes liggen dan kun je overal wel naar toe vliegen. Ik zou ook zeker naar het weer kijken en dat meenemen in je beslissing.

Mallorca is Palma leuk omdat het redelijk groot is en veel restaurantjes en barretjes heeft. Valencia is ook leuk.

Zonder auto kun je praktisch niet veel verder dan de plaats van aankomst komen of waar de bus van de reisorganisatie je afzet.
We willen graag eens gaan snorkelen en zwemmen in de zee maar willen ook niet vast zitten aan een all-in hotel en dus ook wat afzien, mooie plekjes zoeken, gezellige wandelingen maken,...
maar om dit te doen heb je op veel eilanden een huurauto of brommer nodig maar dat hebben we dus niet.

Is palma en Valencia leuk genoeg om een weekje te verblijven?
Malta heeft ook uitstekend openbaar vervoer en de taxi’s zijn heel goedkoop. Het is een van de weinige vakantiebestemmingen waar wij geen auto gehuurd hebben. Voor een weekje ook een prima eiland, je kunt evt. nog een dagje oversteken naar Gozo.

Ik weet overigens niet hoe zonzeker Malta is op dit moment. Midden in de zomer vonden we het wel heel heet, dus wellicht is het nu precies goed.
Ik ben drie keer naar Lanzarote geweest zonder een auto te huren.

We hebben wat plekken per bus bezocht en het strand en restaurants waren op loopafstand. Niks aan gemist hoor .
himalaya schreef:
25-09-2019 07:49
Maar wat wil je nu met/zonder auto? Andere strandjes bezoeken of het binnenland in om archeologische opgravingen te bekijken of een wandeling in een natuurgebied te maken?
We willen graag eens gaan snorkelen en zwemmen in de zee maar willen ook niet vast zitten aan een all-in hotel en dus ook wat afzien, mooie plekjes bezoeken, gezellige wandelingen maken(cultuur en of natuur)
maar om dit te doen heb je op veel eilanden een huurauto of brommer nodig maar dat hebben we dus niet.
Lisa94_ schreef:
25-09-2019 07:47
En waar in Kreta verbleven jullie?
Geraak je ook op de mooie plekjes dan?
Ik ben ooit naar Stalis geweest in Kreta met een vriendin en we hadden een quad gehuurd waardoor we heel veel stadjes konden bezichtigen maar zonder quad/brommer leek me dit wat moeilijker!
We zaten in (de buurt van) Plakias. En Plakias viel onder de plekken waar je kan duiken/varen/zonnen/etc
We zijn met de bus naar oa Rethimnon en Chania geweest (als grote steden) en wat tussenstops in kleine dorpjes.
Dat ging echt heel makkelijk.
-Nienke- schreef:
25-09-2019 07:51
Malta heeft ook uitstekend openbaar vervoer en de taxi’s zijn heel goedkoop. Het is een van de weinige vakantiebestemmingen waar wij geen auto gehuurd hebben. Voor een weekje ook een prima eiland, je kunt evt. nog een dagje oversteken naar Gozo.

Ik weet overigens niet hoe zonzeker Malta is op dit moment. Midden in de zomer vonden we het wel heel heet, dus wellicht is het nu precies goed.

En waar verbleven jullie? Want in valetta vind ik zeer weinig hotels of heel duur!
We zoeken iets waar ‘S avonds ook wat te doen is, we willen niet op onze hotelkamer zitten al om 21u! (Restaurantjes, barretjes; Marktjes,...). Ik las inderdaad dat je heel malta goed kan rond trekken op een week met het OV! En dat er nog vrij veel te doen is. Alleen las ik dat er geen zandstranden waren of plekjes waar je in de zee kunt?
St. Maarten? Of is het daar op dit moment stormachtig? Daar kun je in elk geval leuk snorkelen. En het is een geweldig leuk eiland!
Lisa94_ schreef:
25-09-2019 07:53
We willen graag eens gaan snorkelen en zwemmen in de zee
Ja, dan is Palma echt het einde :proud:
Lisa94_ schreef:
We willen graag eens gaan snorkelen en zwemmen in de zee maar willen ook niet vast zitten aan een all-in hotel en dus ook wat afzien

Als je wilt afzien zou ik gewoon alles lopend doen.
Malta is prima te doen voor een weekje. Heeft ook goed openbaar vervoer. Kos is ook leuk, daar wordt veel gefietst.

De andere plekken die je noemt ken ik niet, maar dit zijn allemaal eilanden (behalve valencia) en ook echt wel voor zon/zee/strand. Sowieso kijken naar wat de omgeving van het hotel te bieden heeft is handig en ook hoe het OV is als je geen auto wilt huren.

Valencia lijkt me meer een citytrip, maar mogelijk kun je je daar ook wel een week vermaken als je ook nog een paar keer naar het strand gaat.
Lisa94_ schreef:
We willen graag eens gaan snorkelen en zwemmen in de zee maar willen ook niet vast zitten aan een all-in hotel en dus ook wat afzien, mooie plekjes bezoeken, gezellige wandelingen maken(cultuur en of natuur)
Heb je geen rijbewijs? Als je ergens iets wil zien is een auto toch wel handig. Of je moet gebruik maken van georganiseerde trips of taxi's nemen. Denk dat dat vaak duurder is dan een huurauto voor een week, alles bij elkaar.
Malta heeft wel een paar zandstranden in het noorden (Mellieha bay). Je kunt er prima rondreizen met de bus, ik vond het echt een schitterend eiland. Met de boot naar Gozo is ook leuk.
St Julians, Sliema zijn erg geschikt voor jongeren. Heel Malta is onwijs dichtbevolkt, dus er is overal wel iets te beleven.
Als je geen rijbewijs hebt kunt je toch nog steeds een scooter huren?!

Zonder eigen vervoer zou ik gewoon een weekje een mooie (dubbele?) stedentrip doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven