Bestemmingen zonder auto
woensdag 25 september 2019 om 07:28
Hey iedereen,
Mijn vriend en ik willen graag volgende week last minute een weekje op reis. We zoeken een bestemming waar we kunnen zonnen en zwemmen(zon-zee-strand) en waar nog wat te doen en zien is én waar je geen auto of brommer nodig hebt.
Zo lijkt Kreta, Canarische eilanden,... ons minder geschikt omdat het daar wel echt handig is om een auto te hebben om rond te trekken vind ik.
Egypte, Turkije, Marokko, Tunesië zegt ons minder. Hebben jullie ideetjes?
We dachten eventueel aan malta ? Valencia ? Mallorca ? Zakynthos ? Cyprus? Malaga?
Maar kun je je daar een week vermaken of zijn dit eerder citytrips.
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik willen graag volgende week last minute een weekje op reis. We zoeken een bestemming waar we kunnen zonnen en zwemmen(zon-zee-strand) en waar nog wat te doen en zien is én waar je geen auto of brommer nodig hebt.
Zo lijkt Kreta, Canarische eilanden,... ons minder geschikt omdat het daar wel echt handig is om een auto te hebben om rond te trekken vind ik.
Egypte, Turkije, Marokko, Tunesië zegt ons minder. Hebben jullie ideetjes?
We dachten eventueel aan malta ? Valencia ? Mallorca ? Zakynthos ? Cyprus? Malaga?
Maar kun je je daar een week vermaken of zijn dit eerder citytrips.
Alvast bedankt!
woensdag 25 september 2019 om 08:32
woensdag 25 september 2019 om 08:41
Als je Mallorca overweegt dan zou ik veel eerder naar Ibiza gaan. En dan in Santa Eulalia gaan zitten. Super leuk dorpje, mooie stranden. Je kunt vanaf daar met de boot (santa Eulalia ferry) met de bus naar ibiza stad (Dalt Villa) en veel andere plekken (oa Formentera).
De afstanden zijn kort, een taxi is ook nooit heel duur.
woensdag 25 september 2019 om 08:48
Hoe ver wil je reizen?
Valencia werd al genoemd, en is ook echt een leuke bestemming. Ook een mooie bestemming met strand en zonder auto/brommer is Venetië. Neem dan een hotel op Lido. De stad is dichtbij, maar je zit niet midden in de drukte. Lekker eten bovendien
Ook leuk is Cascais in Portugal, je kunt evt een uitstapje met ov maken naar Lissabon.
Wil je verder weg? Wat dacht je van Curacao, Miami, Cuba, Thailand (prima bussen en taxi's) of Mauritius?
Valencia werd al genoemd, en is ook echt een leuke bestemming. Ook een mooie bestemming met strand en zonder auto/brommer is Venetië. Neem dan een hotel op Lido. De stad is dichtbij, maar je zit niet midden in de drukte. Lekker eten bovendien
Ook leuk is Cascais in Portugal, je kunt evt een uitstapje met ov maken naar Lissabon.
Wil je verder weg? Wat dacht je van Curacao, Miami, Cuba, Thailand (prima bussen en taxi's) of Mauritius?
woensdag 25 september 2019 om 08:55
Ik zou nu vooral kijken waar het nog echt lekker weer is en daar heen gaan.
Op Lanzarote kan je vanuit Puerto del Carmen lopen langs de kust naar een ander plaatsje en met de boot terug. Je kan natuurlijk ook heen en terug met de boot maar het was een leuke wandeling.
Op gran Canaria rijden ook best veel bussen naar de andere plaatsen.
Op Lanzarote kan je vanuit Puerto del Carmen lopen langs de kust naar een ander plaatsje en met de boot terug. Je kan natuurlijk ook heen en terug met de boot maar het was een leuke wandeling.
Op gran Canaria rijden ook best veel bussen naar de andere plaatsen.
woensdag 25 september 2019 om 09:54
Is st Julians en Sliema leuk/ mooi om te verblijven of is dit vooral op jongeren gericht? We willen ‘s avonds er graag op uit maar niet feesten of dergelijke.Betty_Slocombe schreef: ↑25-09-2019 08:08Malta heeft wel een paar zandstranden in het noorden (Mellieha bay). Je kunt er prima rondreizen met de bus, ik vond het echt een schitterend eiland. Met de boot naar Gozo is ook leuk.
St Julians, Sliema zijn erg geschikt voor jongeren. Heel Malta is onwijs dichtbevolkt, dus er is overal wel iets te beleven.
woensdag 25 september 2019 om 13:37
Vliegen op Sevilla, met de bus naar Cádiz, daar genieten van strand (Playa de la Caleta is schattig, mooi en rustig, de andere stranden hebben van die lelijke torenflats) en het oude stadje waar vandaan Columbus vertrok naar 'Amerika'.
Ook een paar dagen in Sevilla doorbrengen. Eventueel ook naar Jerez de la Frontera (sherry-stadje, mooi paleis, leuke vlooienmarkt maar zoek even uit op welke dag). En/of via Gibraltar een dagje naar Marokko.
Eventueel ook te combineren met Málaga, met de bus of trein. Leuk oud centrum, paleis op een heuvel met mooi uitzicht, levendige boulevard, mooi park langs zee, strand op loopafstand van oude centrum, goed eten, rooftop bars, bioscoop met films in originele versie, mooie kathedraal, goeie musea.
En je zou natuurlijk kunnen kiezen voor heen vliegen op Sevilla, en terug vliegen uit Málaga.
Ook een paar dagen in Sevilla doorbrengen. Eventueel ook naar Jerez de la Frontera (sherry-stadje, mooi paleis, leuke vlooienmarkt maar zoek even uit op welke dag). En/of via Gibraltar een dagje naar Marokko.
Eventueel ook te combineren met Málaga, met de bus of trein. Leuk oud centrum, paleis op een heuvel met mooi uitzicht, levendige boulevard, mooi park langs zee, strand op loopafstand van oude centrum, goed eten, rooftop bars, bioscoop met films in originele versie, mooie kathedraal, goeie musea.
En je zou natuurlijk kunnen kiezen voor heen vliegen op Sevilla, en terug vliegen uit Málaga.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 25 september 2019 om 16:49
We hebben maar max 8 dagen de tijd dus we geraken niet super ver! En ons budget is ook niet zo groot omdat we net Ibiza gedaan hebben!:)luiwammes schreef: ↑25-09-2019 08:48Hoe ver wil je reizen?
Is Valencia leuk om een week te verblijven of is dit eerder een citytrip?
woensdag 25 september 2019 om 16:50
Ik ben net naar Ibiza geweest! Heel mooi eiland inderdaad en vooral van Formentera genoten! Wel heel veel euro’s armer, maar ook door het uitgaan. Hoe komt dat je eerder voor Ibiza zou kiezen ipv Mallorca ? Want palma overwoog ik ook wel om te doen maar als het veel weg heeft van Ibiza, is het misschien niet zo’n aanrader.lisa_ schreef: ↑25-09-2019 08:41Als je Mallorca overweegt dan zou ik veel eerder naar Ibiza gaan. En dan in Santa Eulalia gaan zitten. Super leuk dorpje, mooie stranden. Je kunt vanaf daar met de boot (santa Eulalia ferry) met de bus naar ibiza stad (Dalt Villa) en veel andere plekken (oa Formentera).
woensdag 25 september 2019 om 17:04
Je kan prima een weekje grieks eiland doen zonder auto en dan neem je een hotel in een badplaats en doe je in die week 2 of 3 georganiseerde excursies.
Wat je ook kunt doen is een grote stad kiezen welke aan het strand ligt. Eilat inderdaad als je graag wil snorkelen. Of Valencia en Malaga. Die hebben ook prima treinverbindingen met andere steden als je na 3 dagen deze stad wel hebt gezien.
Wat je ook kunt doen is een grote stad kiezen welke aan het strand ligt. Eilat inderdaad als je graag wil snorkelen. Of Valencia en Malaga. Die hebben ook prima treinverbindingen met andere steden als je na 3 dagen deze stad wel hebt gezien.
woensdag 25 september 2019 om 18:18
En wat vond je het leukst, Malaga of Valencia?sneeuwwitje80 schreef: ↑25-09-2019 17:04Je kan prima een weekje grieks eiland doen zonder auto en dan neem je een hotel in een badplaats en doe je in die week 2 of 3 georganiseerde excursies.
woensdag 25 september 2019 om 18:23
Eens kijken welk weer het is in Lissabon?
Vanuit Lissabon kan je aan 't strand gaan liggen in Cascais.
Half uur of wat per trein.
Eventueel maak je er een dubbel citytrip van en doe je er Porto bij.
Of je gaat richting de Algarve.
Rond Faro en Albufeira vond ik er de bussen 10 jaar geleden ook vrij goed rijden.
Er een week gezeten.
1 georganiseerde uitstap gedaan (prachige jeep-safari met zowaar Nederlandstalige begeleiding), voor de rest zelf rondgereisd met bus en op 't strand gelegen.
Vanuit Lissabon kan je aan 't strand gaan liggen in Cascais.
Half uur of wat per trein.
Eventueel maak je er een dubbel citytrip van en doe je er Porto bij.
Of je gaat richting de Algarve.
Rond Faro en Albufeira vond ik er de bussen 10 jaar geleden ook vrij goed rijden.
Er een week gezeten.
1 georganiseerde uitstap gedaan (prachige jeep-safari met zowaar Nederlandstalige begeleiding), voor de rest zelf rondgereisd met bus en op 't strand gelegen.
woensdag 25 september 2019 om 18:29
Het is wel echt een city trip bestemming, maar het is ook goed om te combineren met een strandlocatie in de buurt en dan als uitstapje. Persoonlijk zou ik eerder zonder auto en met strand naar Cascais+Lissabon of Venetie gaan. Ik zou t denk ik laten afhangen van weer en prijzen van de vlucht.
woensdag 25 september 2019 om 21:37
Palma is erg leuk! Zeker ook een aanrader. Maar je zei dat je meerdere dingen wilden zien.Lisa94_ schreef: ↑25-09-2019 16:50Ik ben net naar Ibiza geweest! Heel mooi eiland inderdaad en vooral van Formentera genoten! Wel heel veel euro’s armer, maar ook door het uitgaan. Hoe komt dat je eerder voor Ibiza zou kiezen ipv Mallorca ? Want palma overwoog ik ook wel om te doen maar als het veel weg heeft van Ibiza, is het misschien niet zo’n aanrader.
Het eiland is veel groter en als je afhankelijk bent van het ov dan kom je niet ver. Op Ibiza kun je met ov/boot veel makkelijker ergens heen dan op Mallorca.
donderdag 26 september 2019 om 00:22
donderdag 26 september 2019 om 00:40
Wat een onzin. Ook op de meest gekke plekken is vervoer. Er wonen namelijk ook gewoon mensen die echt niet allemaal een auto hebben.
Doe eens gek gooi er een google translate tegenaan en vraag het een local.
vrijdag 27 september 2019 om 16:56
En is 8 daagjes te lang voor Valencia ?mikkie8 schreef: ↑26-09-2019 00:22ik blijf me verbazen dat mensen denken als je geen auto hebt dat je nergens komt.zelf ook vaker gehoord.heb nog nooit geen problemen gehad om ergens te komen!!!en nee wij liggen niet alleen op het strand.valencia is trouwens een superleuke stad!dikke aanrader hoor!!
We willen max een weekje weg maar met 5-6 dagen ben ik ook al tevreden! Ik ken veel mensen die Valencia op 3 a 4 dagen doen dus kan het niet zo goed inschatten!
vrijdag 27 september 2019 om 16:57
Heb ik vorig jaar met mijn vriend gedaan en das echt fantastisch! Zoiets zoeken we dus echt; zo een stadje als Nice .