Bestemmingen zonder auto
woensdag 25 september 2019 om 07:28
Hey iedereen,
Mijn vriend en ik willen graag volgende week last minute een weekje op reis. We zoeken een bestemming waar we kunnen zonnen en zwemmen(zon-zee-strand) en waar nog wat te doen en zien is én waar je geen auto of brommer nodig hebt.
Zo lijkt Kreta, Canarische eilanden,... ons minder geschikt omdat het daar wel echt handig is om een auto te hebben om rond te trekken vind ik.
Egypte, Turkije, Marokko, Tunesië zegt ons minder. Hebben jullie ideetjes?
We dachten eventueel aan malta ? Valencia ? Mallorca ? Zakynthos ? Cyprus? Malaga?
Maar kun je je daar een week vermaken of zijn dit eerder citytrips.
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik willen graag volgende week last minute een weekje op reis. We zoeken een bestemming waar we kunnen zonnen en zwemmen(zon-zee-strand) en waar nog wat te doen en zien is én waar je geen auto of brommer nodig hebt.
Zo lijkt Kreta, Canarische eilanden,... ons minder geschikt omdat het daar wel echt handig is om een auto te hebben om rond te trekken vind ik.
Egypte, Turkije, Marokko, Tunesië zegt ons minder. Hebben jullie ideetjes?
We dachten eventueel aan malta ? Valencia ? Mallorca ? Zakynthos ? Cyprus? Malaga?
Maar kun je je daar een week vermaken of zijn dit eerder citytrips.
Alvast bedankt!
zaterdag 28 september 2019 om 13:42
zaterdag 28 september 2019 om 13:56
Wij zijn 2 weken terug naar Mallorca geweest. Vond alles prima te doen met OV. Bussen reden ook behoorlijk netjes op tijd.
Lijkt me dat dat bijna overal zo is? Heb op Aruba ook veel gezien door plaatselijke bujes te nemen en op Mauritius ook.
Soms moet je een tijdje wachten, of kom je voor verrassingen te staan (er gaat opeens een geit mee, een paar kippen of de bus gaat ergens anders heen) maar meestal gaat t goed
vind het ook juist bijdragen aan het vakantiegevoel. Gewoon op de bonnefooi op pad
Lijkt me dat dat bijna overal zo is? Heb op Aruba ook veel gezien door plaatselijke bujes te nemen en op Mauritius ook.
Soms moet je een tijdje wachten, of kom je voor verrassingen te staan (er gaat opeens een geit mee, een paar kippen of de bus gaat ergens anders heen) maar meestal gaat t goed
zaterdag 28 september 2019 om 14:02
Wij zaten er paa jaar terug en konden prima met ov de plekken bereiken waar we heen wilden. We zaten in Bitzarro Palace.
zaterdag 28 september 2019 om 14:24
Verrassingen, jacharimsha schreef: ↑28-09-2019 13:56Wij zijn 2 weken terug naar Mallorca geweest. Vond alles prima te doen met OV. Bussen reden ook behoorlijk netjes op tijd.
Soms moet je een tijdje wachten, of kom je voor verrassingen te staan (er gaat opeens een geit mee, een paar kippen of de bus gaat ergens anders heen) maar meestal gaat t goedvind het ook juist bijdragen aan het vakantiegevoel. Gewoon op de bonnefooi op pad
![]()
Ik ga er altijd van uit dat ook in de meest stille dorpen er wel vervoer is. Al is het maar door een particulier die je wat geld geeft.
zaterdag 28 september 2019 om 20:58
O oke aloha. Mijn nederige excuses hoor dat ik zulke onzin uitkraam. Pff.
TO. Er is zeker vervoer ja. Maar als je naar strandjes wil en andere dingen zien, zal je erg veel moet reizen met het ov. Dat niet altijd de Nederlandse standaarden heeft of je makkelijk heen en weer brengt, zeker omdat je niet in de zomerperiode zit en daarom de bustijden kunnen afwijken.
Op Mallorca heb je trouwens ook een treinreis die je kan maken! Is ook heel erg leuk en mooie natuur. Ben op Mallora ook naar een gave dinershow geweest, beste die ik heb gezien. Ik weet de naam even niet meer, maar mocht je het willen weten kan ik het opzoeken.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 30 september 2019 om 15:09
Nu ik erover nadenk zou ik Sevilla en Cadiz aanraden. Vliegen op Sevilla en daar dan 3-4 dagen blijven. Dan met de trein naar Cadiz voor een paar daagjes strand (en Cadiz is ook heel mooi, oudste stad van West Europa en ze noemen het Kleine Havanna en dan de laatste nacht weer Sevilla zodat je makkelijk weer terug kan vliegen de volgende dag.
maandag 30 september 2019 om 15:11
Voor die Griekse Eilanden vind ik dat je geen auto nodig hebt tenzij je echt elke dag op pad zou willen. Ik ga meestal 2 of 3 dagen op pad en dan neem ik wel een georganiseerde excursie. De rest van de dagen lig ik op het strand/zwembad en vermaak ik mij in het plaatsje waar ik ben en wat ik lopen en/of fietsen.
maandag 30 september 2019 om 15:42
Mijn doel is juist te roadtrippen langs bergweggetjes e.d. OV zal zo rechtstreeks mogelijk van A naar B gaan en geen ruimte bieden voor fotostops.mikkie8 schreef: ↑26-09-2019 00:22ik blijf me verbazen dat mensen denken als je geen auto hebt dat je nergens komt.zelf ook vaker gehoord.heb nog nooit geen problemen gehad om ergens te komen!!!en nee wij liggen niet alleen op het strand.valencia is trouwens een superleuke stad!dikke aanrader hoor!!
maandag 30 september 2019 om 16:14
Ideeën genoeg, zie ik! Valencia is een hele leuke stad, maar vorig najaar waren ze er 22 hotels tegelijkertijd aan het bouwen, dus dat wordt ( of ís al zover) een tweede Barcelona. Ik denk dat je in Spanje zo onderhand beter kunt kiezen voor een plaats zonder luchthaven, zoals inderdaad Cadiz.
Griekenland heeft zát plaatsen waar je het een week kunt uithouden, en waarom niet Athene zélf?
En zou je de zee willen inruilen voor een rivier? Ik heb goede herinneringen aan het Maritim Jolie Ville Hotel op een eilandje in de Nijl bij Luxor. Daar is een infinitypool, een terras aan de rivier, en als je ‘s ochtends daar zit, is het een idyllische plaats. Riviermist, de eerste bootjes, kwetterende vogeltjes, zalig.
Er zijn bezienswaardigheden te over, het hotel is prima, eten ook, en de temperatuur is prima nu.
Griekenland heeft zát plaatsen waar je het een week kunt uithouden, en waarom niet Athene zélf?
En zou je de zee willen inruilen voor een rivier? Ik heb goede herinneringen aan het Maritim Jolie Ville Hotel op een eilandje in de Nijl bij Luxor. Daar is een infinitypool, een terras aan de rivier, en als je ‘s ochtends daar zit, is het een idyllische plaats. Riviermist, de eerste bootjes, kwetterende vogeltjes, zalig.
Er zijn bezienswaardigheden te over, het hotel is prima, eten ook, en de temperatuur is prima nu.
maandag 30 september 2019 om 18:12
Valencia, je kan daar veel lopen, maar met de metro en tram zit je met een half uur op het strand vanaf het centrum.
Ik zat toen in een appartement van airbnb bij Colon, dat is een winkelstraat, maar in de avond zit je zo bij Plaza de la virgen etc etc voor een terrasje.
En anders is een taxi ook altijd nog een optie.
Ik zat toen in een appartement van airbnb bij Colon, dat is een winkelstraat, maar in de avond zit je zo bij Plaza de la virgen etc etc voor een terrasje.
En anders is een taxi ook altijd nog een optie.
dinsdag 8 oktober 2019 om 18:41
Ik vind Málaga leuker.
Als je in het historisch centrum van Málaga verblijft, heb je het strand en de boulevard op zo'n 5 minuten lopen. In Valencia liggen die twee juist ver uit elkaar, 20 minuten fietsen of een uur lopen.
Ook had ik in Valencia vaak meer last van urinestank op straat (als ik bijvoorbeeld op een terrasje zat). En meer kakkerlakken op straat én in mijn appartement, maar dat kan toeval zijn. Die beesten heb je vast ook wel in Málaga.
Wat misschien ook nog een rol speelt: als je graag op een terrasje aan zee in de zon zit, is Málaga is geschikter voor avondmensen (boulevard vol terrassen gericht op het westen dus avondzon: https://goo.gl/maps/VGfHHYfn8X6pB4Wv9 (daar waar je "Muelle Uno" ziet staan); strand gericht op het zuiden en zuidoosten), en Valencia meer voor ochtendmensen (strand aan het oosten dus ochtendzon, in de late middag al geen zon meer op de terrassen die op zee uitkijken).
You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 8 oktober 2019 om 21:26
Ik vind beide steden leuk en heb bij beide steden geen kakkerlak gezien. Nu moet ik wel zeggen dat ik Malaga alleen maar bezocht heb vanuit Fuengirola en Torremolinos dus niet tot s’avonds laat maar een paar keer een dagje.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Malaga omdat je vanuit daar met de trein en bus veel kanten nog op kan.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Malaga omdat je vanuit daar met de trein en bus veel kanten nog op kan.