Brussel kenners

01-12-2011 12:49 14 berichten
Ik zit voor werk in Brussel en heb vanaf morgen de gelegenheid t/m zaterdag de stad in te gaan. Ben hier al eerder geweest, maar nooit heel uitgebreid de stad bekeken. Morgen zijn er stakingen, dus OV rijdt bijna niet, niet echt een optie. Te voet dus, ik verblijf vlakbij het Musee des Beuax Arts. Paleis van de schone kunsten en musse Margritte ook in de buurt dus.

Wat is daar nog meer leuk in de omgeving? Is het Warandepark de moeite waard? Leuke cafe's, restaurantjes in de buurt? Waar moet ik zijn voor ontbijt, lunch? Is er een bijzondere cinema? Kortom; tips zijn welkom!
Kun je misschien een fiets huren, Avril? Of een scootertje? Dan zijn afstanden niet zo'n bezwaar.
Bioscoop in de St. Hubertusgalerij is een aanrader, daar draaien ze vaak klassiekers.
quote:Aubrey schreef op 01 december 2011 @ 13:00:

Kun je misschien een fiets huren, Avril? Of een scootertje? Dan zijn afstanden niet zo'n bezwaar.Je hebt zo'n fietsverhuur als in Parijs, maar Brussel is niet zo'n stad van de fietsen. Ik zit in een leuke buurt met van alles dichtbij, dus is het ook niet direct nodig om te stad te doorkruisen. Ik was benieuwd naar tips voor leuke dingen in die buurt.
quote:Murdoch schreef op 01 december 2011 @ 13:02:

Bioscoop in de St. Hubertusgalerij is een aanrader, daar draaien ze vaak klassiekers.Ik ga eens op internet kijken wat er allemaal draait, thanks.
Leuk restaurant. Er zit ook een Club bij maar daar ben ik zelf niet geweest dus kan niet zeggen of dat leuk is.
Leuke winkel. Niet heel duur, sowieso leuk om daar te kijken. Verder vind ik het leuk om daar in de binnenstad rond te wandelen, gezellige straatjes met aparte winkels.
Alle reacties Link kopieren
Mijn persoonlijke favorieten:

Op de Grand Sablon:

Aux Vieux Saint Martin. Beste koffie,verwarmd terras.

Ontbijten met klassieke muziek bij Le Pain Quotidien.

Belga Queen op de Wolvengracht voor diner,borrel. Beneden zit een club.

Restaurant L'ogenblik in de Prinsengalerij.

Veel plezier in Brussel!
Veel tips, dankjulliewel!
ik woon in Belgie en morgen is er een algemene stakingsdag voor heel belgië, wat wil zeggen dat alles en iedereen kan staken morgen :-) ze verwachten niet dat het OV stil zal liggen, wel minder natuurlijk...

de kerstmarkt op de grote markt is zeker de moeite, en moest je willen gaan shoppen, zeker de DOD gaan bezoeken in Brussel, echt de moeite!
Ja, DOD, Moet je de metro naar Madou nemen en dan de Leuvenseweg naar beneden wandelen. Vaak effen zoeken in de winkel, maar je kunt er koopjes doen. Overigens verwacht ik wel dat je morgen de metro kunt pakken, hoor.

Maar ik zou, denk ik, naar de Zavel gaan, antiekwinkeltjes bekijken, sfeer opsnuiven, in de brasserie van Bozar gaan lunchen en in de namiddag een taartje eten bij Wittamer (hofleverancier- zit op de Grote Zavel). Als je sportief aangelegd bent, kun je het er weer afjoggen in het Warandepark.
Ik vind net dat stuk bij de Kunstberg enzo niet zo heel boeiend om te lopen, mij te groots en klassiek. Hoewel het Palais des Beaux Arts wel erg de moeite waard is, als je van oude meesters houdt. Het Bozar (wel ook in je buurt dus) is een mooi gebouw van binnen en heeft meestal erg interessante tentoonstellingen van hedendaagse kunstenaars.

Qua winkelen vind ik de Marollen het leukst, de Rue Haute en de Rue Blaes en de markt op het Vossenplein. Qua eten is mijn absolute favoriet El Txoko op de Laekensestraat (vlak bij de Vlaamsche Schouwburg), Baskisch hapjeseten, en vind ik de Bar a vins en het Cafe du peuple aan het Parvis de St Gilles erg leuk, maar dat is wel een eindje uit de buurt.

Rond de Beurs zijn ook fijne cafe's, en de Kerstmarkt is ook leuk inderdaad, vond ik vorig jaar.

Nou, genoeg te doen denk ik :-)
quote:Murdoch schreef op 01 december 2011 @ 13:02:

Bioscoop in de St. Hubertusgalerij is een aanrader, daar draaien ze vaak klassiekers.Ben ik geweest en het was het laatste weekend dat ze open waren! Helaas is de bios niet meer, vanaf maandag voor altijd gesloten. Bedankt voor de tip, het waren geen klassiekers maar wel mooie filmhuis films, heb genoten.
Ivm werk ga ik brussel nog vaker aandoen het komend jaar, dus met deze tips kan ik nog veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven