busreis 2 kinderen

16-07-2011 20:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij gaan op vakantie met 2 kinderen naar Spanje...met de bus! Ik hoor het jullie al denken! Het gaat inderdaad een uitdaging zijn om zolang op de bus te zitten met 2 kleine kinderen, maar zo'n portable dvd-speler zou hun zeker een tijdje bezig kunnen houden, alleen zag ik dat deze dingen maar 2 uur meegaan ongeveer en dan moet je ze opladen. In de bus kan ik deze natuurlijk niet insteken terwijl ze kijken, dus bestaan er aparte accu's om te kopen zodat ik de batterijen kan wisselen? Zoja, welk merk van dvd-speler heeft dit?

groetjes
een uitdaging voor je medepassagiers bedoel je.

meerdere opgeladen batterijen meenemen.
Wat is er mis met zomerboekjes, spelboekjes, meeneemspelletjes, kinderleesboeken etc.? Vraag eens aan 50+ers hoe zij dat deden met hun kids.
Hoe oud zijn de kinderen ? Knap dat je het aandurft, ik zou het echt niet aandurven maar goed ieder zijn ding.

Bestaan er niet van die dingen, een soort accu, die je van te voren op kan laden waardoor je in de bus of waar je dan ook bent je batterij mee op kan laden, ik weet dat je dat voor je mobiele telefoon ook hebt, zo kan je waar je ook bent ten alle tijden je mobiel opladen, misschien hebben ze zoiets ook wel voor die portable dvd spelers.
quote:perseph0ne schreef op 16 juli 2011 @ 20:31:

Wat is er mis met zomerboekjes, spelboekjes, meeneemspelletjes, kinderleesboeken etc.? Vraag eens aan 50+ers hoe zij dat deden met hun kids.Ja we leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verwend ( merk ik al aan mijn eigen kids ) en houd je echt niet 14 uur stil met een puzzelboekje maar goed ...
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juli 2011 @ 20:34:

[...]

Ja we leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verwend ( merk ik al aan mijn eigen kids ) en houd je echt niet 14 uur stil met een puzzelboekje maar goed ...Stenen tijdperk? Zomerboeken en spelboeken zijn stenentijdperk? Ik vind dat ouders die hun kinderen slechts kunnen vermaken met electronica iets héél erg verkeerd doen.

[...]

Ja we leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verwend ( merk ik al aan mijn eigen kids ) en houd je echt niet 14 uur stil met een puzzelboekje maar goed ...

Dat is maar net hoe je je kinderen opvoedt.

TO, heb je misschien een ipod waar je ook filmpjes op kunt zetten? En inderdaad.....ook niet electronisch speelgoed meenemen om ze mee te vermaken.
Wij hebben het een paar keer gedaan toen ik kind was (zo in de leeftijd van 6 tot 10) en ik herinner me dat ik het altijd een groot avontuur vond!

Tijdens de meeste busreizen werd er trouwens van alles in de bus georganiseerd, films, bingo met prijzen, dat soort dingen. De tijd die overbleef vulden we in met slapen, woordspelletjes, onze walkman en een snoepzak. Was bij mijn weten prima te doen hoor!

Misschien handig om even aan de organisatie te vragen wat er qua entertainment in de bus wordt georganiseerd?

[...]

Ja we leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verwend ( merk ik al aan mijn eigen kids ) en houd je echt niet 14 uur stil met een puzzelboekje maar goed ...Verwennen doe je zelf, en die van mij waren helemaal gelukkig met wat nieuwe potloodjes en een kleurboek. Verder ieder uur een kadootje dat ze mochten uitpakken. Zaten gewone dingen in doosje rozijntjes, raamstickers en van die zelfwissende tekenborden. Hoeft ook geen vermogens te kosten, gewoon even bij Wibra en Action kijken. veel succes!
hoe oud zijn de kinderen?
Mijn moeder was een tijd alleenstaand, wij zijn meerdere keren met de bus op vakantie geweest. Niet te krampachtig doen, dat voelen je kinderen feilloos aan. Puzzelboekjes mee, je hebt legio aan boeken waar tips in staan met leuke dingen die je in de auto/bus kunt doen.

Discman met luisterboeken kun je meenemen, draagbare dvdspeler, etc. Idee van Wifra vind ik ook een goeie, zo is de tijd ook een wat tastbaarder iets. Als je bv weet dat de reis 24 uur duurt, en je trekt de nachtslaap er van af, koop je kadootjes voor ieder uur dat er nog over is. Zo weten ze dat als de helft van de kadootjes open is gemaakt, de helft van de tijd er op zit.

Veel plezier!
quote:perseph0ne schreef op 16 juli 2011 @ 20:38:

[...]

Stenen tijdperk? Zomerboeken en spelboeken zijn stenentijdperk? Ik vind dat ouders die hun kinderen slechts kunnen vermaken met electronica iets héél erg verkeerd doen.Nou, als ik moest kiezen tussen 14 uur met de kinderen in de bus met kleurboeken e.d. waar ze in no time op uitgekeken zijn of een dvd speler met uren aan films erop, waarmee ze dus ook de hele reis zoet zijn, dan kies ik toch echt voor dat laatste. Ik wil namelijk ook een rustige reis. Dan doe ik het maar verkeerd.

Wat is er mis met zomerboekjes, spelboekjes, meeneemspelletjes, kinderleesboeken etc.? Vraag eens aan 50+ers hoe zij dat deden met hun kids.Alsof ze toen zo braaf waren.....
quote:evelynsalt schreef op 16 juli 2011 @ 20:57:

[...]

Nou, als ik moest kiezen tussen 14 uur met de kinderen in de bus met kleurboeken e.d. waar ze in no time op uitgekeken zijn of een dvd speler met uren aan films erop, waarmee ze dus ook de hele reis zoet zijn, dan kies ik toch echt voor dat laatste. Ik wil namelijk ook een rustige reis. Dan doe ik het maar verkeerd.Zoiets als rustig bestaat niet als je kinderen hebt en je boekt zelf een reis van veertien uur. Had misschien ook ietsje minder gekund. Rust krijg je pas weer echt als ze achttien zijn en op zichzelf wonen. Als jouw kids zo snel eropuit gekeken zijn, ligt dat misschien aan het feit dat je zelf behalve een DVD ook niks kan verzinnen?
Zou kunnen ben nogal lui aangelegd wat dat betreft. Maar ja: ik zou sowieso niet met mijn kinderen 14 uur of langer in een bus gaan zitten. Ik ga dan liever met het vliegtuig.
Oh en over dat verzinnen gesproken: naast de dvd gaat op vakantie natuurlijk ook de nintendo mee. Zie je wel! Ik ben best creatief!
Oeh knap dat je dit aandurft wij gaan 3 uur vliegen en dat vind ik echt al een hele uitdaging!! Hoop dat we snachts vliegen.

Mijn ervaring met dvd speler is dat ze na 2 uur op zijn.

Ik zet regelmatig mijn iPhone in. Kun je misschien een tablet lenen of aanschaffen waar je films op kan zetten (of zeg ik nou iets heel geks?)
Ook een goeie Meesje. Kunnen ze sprookjes of verhalen gaan luisteren ofzo.
Zit even terug te denken aan vroeger..... wij gingen altijd met de auto op vakantie richting verweggistan. Wij deden het toch echt prima op leuke boeken, spelletjes, een walkman en lekkere hapjes. Geen dvd-speler gemist.
quote:meesje2010 schreef op 16 juli 2011 @ 21:05:

Ik zet regelmatig mijn iPhone in. Kun je misschien een tablet lenen of aanschaffen waar je films op kan zetten (of zeg ik nou iets heel geks?)Niet als je ook op dat tablet kunt kleuren.
quote:alexisss schreef op 16 juli 2011 @ 21:06:

Zit even terug te denken aan vroeger..... wij gingen altijd met de auto op vakantie richting verweggistan. Wij deden het toch echt prima op leuke boeken, spelletjes, een walkman en lekkere hapjes. Geen dvd-speler gemist.nee duhuh! Hadden ze vroeger toch ook niet! Wat je niet kent, mis je ook niet.
Uiteindelijk heb je in een bus wel meer handen vrij om je kinderen te vermaken en er wordt ook regelmatig gestopt.

Maar TO hoe oud zijn je kinderen nou?

Ik lees mee want om onze boef van 2 ook drie uur in het vliegtuig op zijn plek te houden vind ik nu al erg.. Helemaal omdat ik vliegen echt verschrikkelijk vind en eigenlijk constant wil huilen..
Nergens om, maar waarom ga je dan vliegen?
Omdat mijn angst ongegrond is en ik toch echt wel ergens in een warm oord wil komen..

Ik denk gewoon elk jaar doen misschien gaat het wel over..

Wat is er mis met zomerboekjes, spelboekjes, meeneemspelletjes, kinderleesboeken etc.? Vraag eens aan 50+ers hoe zij dat deden met hun kids.

Wij gingen niet met de bus, maar met de auto. Mijn moeder was al weken van te voren vet gestresst en ik heb menig draai om mijn oren gehad die ik echt niet verdiend had. We waren vloeibaar van verveling in een bloedhete auto en ik vond het reizen naar de plaats van bestemming een drama. De vakantie daar natuurlijk wel heel leuk, want altijd mooi weer

Het was zo ontzettend gezellig dat ik lange reizen met de auto dus gewoon verdom sinds ik daar zelf voor mag kiezen.

En we hebben in de vriendenkring wel eens een rondje gemaakt hoe anderen dit hebben ervaren en zowel ouders als kinderen vonden het reizen vervelend. Niemand die ik ken, hield zich de hele dag bezig met een kleurboek en potloodjes.

Wij vliegen dus altijd met ons kind en volgend jaar gaat er een portable dvd-speler mee. Kind is al van de rel van het reizen en dan ga ik niet de heilige opvoeder uithangen. Hop, speen erin ook al slaap je niet, knuffel mag bij uitzondering mee zonder in bed te liggen en als de reis over is, gaan we weer over tot de orde van de dag. Voor ons (als ouders en voor kind) werkt dit gewoon beter. En voor de medereizigers ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven