canarische eilanden zonder auto
zondag 6 november 2011 om 18:28
Is dat te doen? Ik wil deze winter graag een weekje weg, en zat (met name vanwege het klimaat) te denken aan de canarische eilanden . Ik vroeg me alleen af of je ook wat van het eiland (weet trouwens ook nog niet welke dan) kan zien zonder huurauto? Lopend, of rijden er bussen?
Of anders andere adviezen voor leuke bestemmingen in de winter met een zonnig klimaat waarbij ik geen auto hoef te rijden? Alvast bedankt!
Of anders andere adviezen voor leuke bestemmingen in de winter met een zonnig klimaat waarbij ik geen auto hoef te rijden? Alvast bedankt!
zondag 6 november 2011 om 19:59
Je kunt altijd met een georganiseerde excursie mee. Je bent dan alleen wel afhankelijk van de planning die de reisorganisatie heeft.
Er zijn wel busverbindingen maar minder frequent. Calculeer dan wel in dat je aardig wat tijd kwijt bent om van a naar b te komen. Als je in een toeristischer plaats zit (bijvoorbeeld Costa Adeje op Tenerife) dan kun je wel makkelijk via de boulevard naar het naastgelegen Playa de las Americas lopen.
Er zijn wel busverbindingen maar minder frequent. Calculeer dan wel in dat je aardig wat tijd kwijt bent om van a naar b te komen. Als je in een toeristischer plaats zit (bijvoorbeeld Costa Adeje op Tenerife) dan kun je wel makkelijk via de boulevard naar het naastgelegen Playa de las Americas lopen.
zondag 6 november 2011 om 21:05
dinsdag 8 november 2011 om 11:18
Ik zou het jammer vinden om naar de Canarische eilanden te gaan zonder een auto te huren. Het zijn stuk voor stuk zulke mooie eilanden, met prachtige natuur (buiten de toeristenfabrieken). Zonde om daar niets van te zien. Ik weet ook niet of je met een bus nou echt overal zo makkelijk kunt komen, buiten de hoofdplaatsen. Op Gran Canaria zaten wij bijv. in een redelijk afgelegen, maar wel prachtig dorpje, en daar reed 3x per dag een bus langs of zo. Schiet niet echt op, natuurlijk.
..
woensdag 9 november 2011 om 14:58