canarische eilanden zonder auto

06-11-2011 18:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat te doen? Ik wil deze winter graag een weekje weg, en zat (met name vanwege het klimaat) te denken aan de canarische eilanden . Ik vroeg me alleen af of je ook wat van het eiland (weet trouwens ook nog niet welke dan) kan zien zonder huurauto? Lopend, of rijden er bussen?

Of anders andere adviezen voor leuke bestemmingen in de winter met een zonnig klimaat waarbij ik geen auto hoef te rijden? Alvast bedankt!
Waarom wil je geen auto rijden?
Ibiza is trouwens goed te doen zonder auto, als je een beetje in het centrum boekt, maar ik weet niet hoe lekker warm het daar nu nog is
Heb nog niet zo lang mijn rijbewijs. Buiten dat ik denk dat je dan vaak niet eens een auto mag huren, voel ik mezelf nu ook nog niet bepaald zeker om meteen in een huurauto in een vreemde omgeving in mijn eentje rond te rijden
Gran canaria! Prima openbaar vervoer. Heb er gewoont en had geen auto
Zelfde geldt voor Tenerife. Prima busnetwerk.
Wij gingen altijd met de taxi, kostte geen fluit.
Wij hebben op Gran Canaria ook geen auto gehuurd. Zou het een volgende keer wel doen, maar bus is prima. Taxi ook.
Ben ooit op Gran Canaria geweest, maar ik vond het maar een dooie boel. Omgeving niet leuk, uitgaans gelegenheden ook niet. Eten in hotel was ronduit smerig blegh

Maaru veel plezier
Ja en?
Je kunt altijd met een georganiseerde excursie mee. Je bent dan alleen wel afhankelijk van de planning die de reisorganisatie heeft.

Er zijn wel busverbindingen maar minder frequent. Calculeer dan wel in dat je aardig wat tijd kwijt bent om van a naar b te komen. Als je in een toeristischer plaats zit (bijvoorbeeld Costa Adeje op Tenerife) dan kun je wel makkelijk via de boulevard naar het naastgelegen Playa de las Americas lopen.
La Palma en Gomera zijn goed te doen met bus, taxi en wandelend. Als je van wandelen houdt: Gomera is erg steil, dus alleen leuk als je van klimmen en dalen houdt. La Palma kun je ook wandelen zonder al te veel klimmen. Het is vaak wel heen en terug lopen, weinig rondwandelingen.
Hupseflups, dat is een kwestie van gewoon doen.

Het is wel vaak zo dat je voor een huurauto een jaar je rijbewijs moet hebben oid.
Als je net je rijbewijs hebt, zou ik niet op de Canarische eilanden beginnen met oefenen: smalle wegen met haarspeldbochten waar de locals lekker tempo maken.
Ik zou het jammer vinden om naar de Canarische eilanden te gaan zonder een auto te huren. Het zijn stuk voor stuk zulke mooie eilanden, met prachtige natuur (buiten de toeristenfabrieken). Zonde om daar niets van te zien. Ik weet ook niet of je met een bus nou echt overal zo makkelijk kunt komen, buiten de hoofdplaatsen. Op Gran Canaria zaten wij bijv. in een redelijk afgelegen, maar wel prachtig dorpje, en daar reed 3x per dag een bus langs of zo. Schiet niet echt op, natuurlijk.
..
Ben er verschillende keren geweest zonder auto, in mooie afgelegen dorpjes. Nooit een probleem geweest. Drie keer per dag een bus is voldoende, je moet alleen een beetje mikken. Het wordt pas lastig op plaatsen waar maar 3 x per week een bus komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven