Citytrip Kopenhagen
zaterdag 2 maart 2013 om 10:22
Eind april wil ik met een vriendin (29) een citytrip naar Kopenhagen gaan maken. Zelf ben ik 27.
We willen 4 dagen gaan, 3 nachten. En hadden het Wake Up hotel midden in het centrum gezien.
Wie heeft leuke tips, goede ervaringen, leuke weetjes of gewoon al iets te vertellen om de voorpret te vergroten?
Overigens wilden we ook een dagje naar Malmö (Zweden). Hoe kunnen we dat het beste doen of boeken?
Alvast bedankt voor alle tips!
We willen 4 dagen gaan, 3 nachten. En hadden het Wake Up hotel midden in het centrum gezien.
Wie heeft leuke tips, goede ervaringen, leuke weetjes of gewoon al iets te vertellen om de voorpret te vergroten?
Overigens wilden we ook een dagje naar Malmö (Zweden). Hoe kunnen we dat het beste doen of boeken?
Alvast bedankt voor alle tips!
zaterdag 2 maart 2013 om 10:32
Wake up copenhagen is een prima hotelletje. Goed te lopen vanaf het centrum. Wij zijn per trein naar kopenhagen gegaan. Ik vond het zwaar en vermoeiend. Je kunt toch niet echt fijn slapen zo'n bewegende trein. Als ik nog eens ga wil ik met het vliegtuig.
Verdere tips: tivoli is erg leuk! Ook als je niet van die attracties houd. Mooi park, leuke eettentjes, goede sfeer.
Wij hebben de eerste dag een rondvaart gedaan. Erg leuk, je ziet veel van de stad en leerd een beetje over de geschiedenis enzo. Wij hebben ook fietsen gehuurd(bij het wake-up hotel) . Leuke stad om doorheen te fietsen
Wij zijn ook nog een dag naar legoland gegaan . Geweldig! Maar als je zo kort daar bent zou ik dat niet doen.
Verdere tips: tivoli is erg leuk! Ook als je niet van die attracties houd. Mooi park, leuke eettentjes, goede sfeer.
Wij hebben de eerste dag een rondvaart gedaan. Erg leuk, je ziet veel van de stad en leerd een beetje over de geschiedenis enzo. Wij hebben ook fietsen gehuurd(bij het wake-up hotel) . Leuke stad om doorheen te fietsen
Wij zijn ook nog een dag naar legoland gegaan . Geweldig! Maar als je zo kort daar bent zou ik dat niet doen.
zaterdag 2 maart 2013 om 10:48
Koop een Copenhagen Card. Daarmee kun je 24, 72 of 120 uur gratis met alle soorten OV op Sæland (dus ook buiten Kopenhagen zelf) en je kunt gratis in heel veel musea en attracties (Tivoli, rondvaart, Amalienborg, Rosenborgslot, dom van Roskilde, Rundetaarn, Vor Frelsers Kirke en nog veel meer). Het nationaal museum is sowieso gratis (maar met de Copenhagen Card krijg je een gratis set kaarten aan de balie), de Carlsberg Glypotek is ´s zondags altijd gratis. Verder de zeemeermin natuurlijk, en de wisseling van de wacht om 12.00 bij Amalienborg. Het centrum is makkelijk te doen in een dag. Roskilde is ook leuk, in de dom liggen veel voormalige koningen/koninginnen. En als je dan die kaart hebt kun je ook nog meer naar het noorden naar Helsingør of naar het beroemde museum voor moderne kunst Lousiana. En ik ben vast nog wel wat vergeten...
zaterdag 2 maart 2013 om 11:25
Ik heb destijds een Malmö karte gekocht, daarmee kon je voordelig met een catamaran oversteken van Copenhagen naar Malmö maar ik heb geen idee of die kaart nog bestaat, het is al vrij lang geleden. De dagschotel van de stationsrestauratie was inbegrepen, drankje moest je wel gewoon betalen. Malmö was destijds uitgestorven op zaterdagmiddag, alle winkels gingen rond 13.00 dicht maar dat kan in die tijd ook veranderd zijn. Copenhagen is prachtig, mooie oude gebouwen, veel standbeelden, een bezoek aan de kleine zeemeermin mag je eigenlijk niet overslaan maar de zeemeermin is wel héél klein, ik vond het een tegenvaller.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 2 maart 2013 om 13:21
Wake up is wel vlakbij het station en Tivoli (maar niet midden in het centrum) en vandaar loop je zo de verdere stad rond. Als je nog ergens van de Scandi cuisine wil genieten dan kan ik Den Lille Fede van harte aanbevelen.
En Louisiana is een heel mooi museum als je iets buiten de stad wil kijken. Anders zou ik voor Arken gaan.
En Louisiana is een heel mooi museum als je iets buiten de stad wil kijken. Anders zou ik voor Arken gaan.
zaterdag 2 maart 2013 om 13:25
Oh en mocht je je nog iets beter willen voorbereiden, vandaag is het Nordic Delight festival in Utrecht. Er is ook veel Deens te beleven.
http://www.nordicdelight.nl/
http://www.nordicdelight.nl/
maandag 4 maart 2013 om 10:06
Hey allemaal,
Dankjewel voor de leuke reacties! Afgelopen zaterdag hebben we definitief geboekt.
We vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin en staan na 1 uur en 20 minuten in de lucht al in Kopenhagen. We hebben toch gekozen voor Wake Up hotel. Dit was voordelig qua prijs.
@Cheery, ik zag je berichtje te laat, maar woon ook in het zuiden des lands, dus Utrecht was sowieso niet haalbaar geweest.
@Outis Enig idee waar je die Copenhagen Card toentertijd gekocht had. Wellicht kunnen we die dan ook gebruiken om van de luchthaven naar het hotel te komen. Al zouden er ook (gratis) shuttlebussen rijden.
@Fleuriefleur Helaas is LegoLand iets te ver voor ons, had ik wel leuk gevonden.
@MarianneDavids Ik ga het eens bekijken! Dankjewel voor de info
Meer tips zijn welkom, we gaan pas eind april
Dankjewel voor de leuke reacties! Afgelopen zaterdag hebben we definitief geboekt.
We vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin en staan na 1 uur en 20 minuten in de lucht al in Kopenhagen. We hebben toch gekozen voor Wake Up hotel. Dit was voordelig qua prijs.
@Cheery, ik zag je berichtje te laat, maar woon ook in het zuiden des lands, dus Utrecht was sowieso niet haalbaar geweest.
@Outis Enig idee waar je die Copenhagen Card toentertijd gekocht had. Wellicht kunnen we die dan ook gebruiken om van de luchthaven naar het hotel te komen. Al zouden er ook (gratis) shuttlebussen rijden.
@Fleuriefleur Helaas is LegoLand iets te ver voor ons, had ik wel leuk gevonden.
@MarianneDavids Ik ga het eens bekijken! Dankjewel voor de info
Meer tips zijn welkom, we gaan pas eind april
maandag 4 maart 2013 om 10:31
Ik zou zeker naar het Christiansholm gaan. Het lijkt een beetje op Nyhavn, maar is minder touristisch. Bovendien kun je dan een blik werpen op Noma, voor een reservering ben je nu al te laat
, en vervolgens richting Christiania gaan. Christiania is erg grappig om te bezoeken. Het is een hippiedorp midden in CPH en mocht je er behoefte aan hebben dan kun je er ook wiet kopen. Anders kun je er ook gewoon een drankje doen, wat eten, een grappig souvenir kopen of er doorheen wandelen en je verwonderen over alle kleurrijke bouwsels die er staan.