Dagje Amsterdam met kinderen

14-04-2012 15:26 30 berichten
Morgen gaan we een dagje naar Amsterdam is de planning.

Met kinderen.

Naar het Anne Frank museum omdat kinderen dit op dit moment op school bespreken.

Wat is nog meer leuk om te doen en in de buurt van het Anne Frank museum.

We komen met de auto, maar waar is die het beste te parkeren?

Nog nooit eerder in A'dam geweest met de auto vandaar.

Laatste bezoek aan a'dam is 20 jaar geleden..weten dus niets te vinden. Misschien ook nog leuke tips voor hapje en drankje.
Alle reacties Link kopieren
Bij het Anne Frank museum staan in het weekend vaak erg lange rijen met toeristen, misschien kun je ze bellen en vragen wanneer het het rustigst is? Wel een goed idee om de kinderen er mee naar toe te nemen, ik ben er zelf geweest rond mijn elfde en vond het erg indrukwekkend.

Met de auto de stad in zou ik niet doen, die zou ik parkeren bv bij Sloterdijk, en dan met tram 12 de stad in (halte Westermarkt eruit).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Vanaf het Anne Frankhuis kun je lopend door de Jordaan, langs de Poezenboot (aan de Singel) bv naar Nemo gaan?

Als dat wat veel is voor een dag, kun je ook bij CS op een rondvaartboot stappen. Klinkt afgezaagd, maar is niet voor niets zo populair, het is erg leuk om te doen.
De Jordaan doorlopen idd, of de 9 straatjes. Ik weet niet of de Westerkerk open is, maar die is ook leuk! Met een rondleiding in de toren bijv. Tsja, een hapje en een drankje... In de Jordaan struikel je over de eetcafeetjes, keuze genoeg!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Nieuwe i museum?
I museum?

Bedoel je soms Eye, het nieuwe filmmuseum? Lijkt me niet echt geschikt voor kinderen.
Omdat het museumweekend is, is de toegang van Nemo maar 1 euro. Het zal dus wel rete druk zijn, misschien niet zo heel leuk voor kinderen zelf, want je moet dan heel lang wachten totdat je iets kunt zien/doen. Maar dit is natuurlijk een inschatting, ik weet het niet zeker.

Anne Frank huis, als je vroeg gaat (voor 11:00 of na 17:00, bij goed weer na 19:30) valt het vaak nog mee met de rij (fiets er elke dag langs). Het museum is vanaf 09:00 geopend, dus ik zou gewoon tussen 09:00 en 10:00 gelijk gaan. Kun je er goed de tijd voor nemen en loop je niet in een giga sliert door het huis.

Als het te druk is is het Joods historisch of het Tropenmuseum ook echt een aanrader met kinderen. Maar ook daar wordt drukte verwacht vanwege het museum weekend.

Bij Meer en Vaart (aan de sloterplas) kun je gratis parkeren, daar stopt ook tram 17 die komt langs de Westermarkt. Vond de suggestie van ClaudeFiolle ook goed klinken, maar weet niet of het daar ook gratis is.
Nee, parkeren bij Sloterdijk is niet gratis.

En museumweekend is inderdaad wel iets om mee te nemen in de overwegingen
Je kunt voor het Anne Frank museum ook online je kaarten kopen. Dan moet je op een bepaalde tijd bij het museum zijn en hoef je dus niet in de rij te staan. Hebben we ook gedaan bij het rijksmuseum. Verder geen tips want ben nog nooit in amsterdam geweest met mijn kinderen.
Hoe oud zijn je kinderen?

Ik vond toen ik een jaar of 10 was het Paleis op de Dam echt geweldig! Leuke rondleiding en ontzettend leuk om eens van binnen gezien te hebben.

Ook het Burgerweeshuis heeft nu een leuke tentoonstelling 'Het kleine weeshuis', speciaal voor kinderen.
Madam Taussaud!
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 april 2012 @ 15:34:

Bij het Anne Frank museum staan in het weekend vaak erg lange rijen met toeristen, misschien kun je ze bellen en vragen wanneer het het rustigst is? Wel een goed idee om de kinderen er mee naar toe te nemen, ik ben er zelf geweest rond mijn elfde en vond het erg indrukwekkend.

Met de auto de stad in zou ik niet doen, die zou ik parkeren bv bij Sloterdijk, en dan met tram 12 de stad in (halte Westermarkt eruit).Zo zo, sinds wanneer stopt lijn 12 bij de Westermarkt?
Cum non tum age
quote:noa schreef op 14 april 2012 @ 16:03:

[...]

Zo zo, sinds wanneer stopt lijn 12 bij de Westermarkt?

Aargh! Je hebt helemaal gelijk. 13, 14 en 17 stoppen daar, 12 buigt in de Bilderdijk af naar het zuiden.

Sorry
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als ze oud genoeg zijn is The Amsterdam Dungeon echt een aanrader! Dit zit in een zijstraat van de Dam. Dit is een soort spookhuis met verschillende zalen en kamers waarin de geschiedenis van Amsterdam word nagebootst. Je loopt hier in groepjes met begeleiding van een medewerker in zo'n anderhalf uur doorheen. Er zijn ook acteurs die je de stuipen op het lijf jagen. Zelf een bezoek aan het toilet is al een hele belevenis daar. Als ze oud genoeg zijn zou ik dit zeker doen want het is echt een super gave ervaring!
Parkeren in het Olympisch Stadion en met tram naar centrum.
Geen spam hoor, maar vond het zelf zo gaaf dat ik het je echt aanraad. Btw een goede geschiedenisles:)

http://www.the-dungeons.nl/amsterdam/nl/index.htm
Nemo, of tropenmuseum.
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 april 2012 @ 15:50:

I museum?

Bedoel je soms Eye, het nieuwe filmmuseum? Lijkt me niet echt geschikt voor kinderen.Duhuh, de commotie gemist in de pers? Kweenie hoor maar ze hebben wel als doel om kinderen meer passie bij te brengen voor film. Dus hoezo niet geschikt?
Je kan met de kinderen toch ook naar het Rijksmuseum.

Of het van Gogh.

Parkeren bij het olympisch en met de tram de stad in, is het makkelijkst.
Hoe oud zijn ze? Allard Pierson is leuk.
De kinderen zijn 7 en 9 en 11 jaar.

Museumweekend is idd misschien niet zo handig om morgen te gaan.

Veel goede tips, alvast bedankt! :Imao:
quote:VotesforLeo schreef op 14 april 2012 @ 16:15:

[...]

Duhuh, de commotie gemist in de pers? Kweenie hoor maar ze hebben wel als doel om kinderen meer passie bij te brengen voor film. Dus hoezo niet geschikt?

Nou, degene die de pers heeft gemist ben jij zeker, anders had je wel geweten dat het Eye heet, en niet i museum.

Verder vertonen ze daar jeugdfilms en hebben ze lespakketten. Het is dus geen museum dat leuk is voor kinderen. Je kunt er wel met ze naar de film gaan.
Nee hoor, was woordspeling. Heb niks gemist
Nou, hilarisch.
Fijn dat je het leuk vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven