Dagje skien Winterberg

27-01-2020 10:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik wil graag het weekend naar Winterberg rijden om dagje te skiën. Ben er nog nooit geweest. Iemand tips welke plek het handigst is om naar toe te gaan? Makkelijk parkeren, in de buurt van piste en skiverhuur/verkoop skipas.
Dank en fijne dag voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
er zijn veel pistes. je moet even checken welke open zijn want alle sneeuw die er nu ligt is van sneeuwkanonnen.

als je navigeert naar de erlebnisberg zit je in het epicentrum van ski-winterberg en daar zijn ook zat verhuurplekken en parkeergelegenheid.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams.html

Hier vind je alle info.
Komend weekend is het er warm en regent het er

https://www.weeronline.nl/Europa/Duitsl ... ng-14dagen
Als het mooi weer is in een weekend, is het er druk en zijn de parkeerplaatsen dichtbij de pistes rond 9 uur vol. Zondag is vaak iets minder druk dan zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
loont dat wel voor een dag? eer dat je er bent, skies, schoenen etc hebt en een pas? hoeveel uur heb je dan nog effectief over om te skien? ik zou toch een weekend gaan. niet lullig bedoeld hoor. vraag het me echt af
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Twee dagen is ook zeker een optie hoor. We kunnen altijd ergens blijven als we te weinig tijd hebben op de zaterdag. Het is eigenlijk “gewoon gaan en we zien verder wel hoe het loopt“
Gewoon vroeg vertrekken. Als je om 5 uur gaat rijden kun je voor 10 uur op de piste staan.
( Ik zou zelf ook langer gaan, maar er zijn genoeg mensen die wel voor m dagje gaan, en als je in de buurt van Venlo woont, scheelt dat ook weer ten opzichte van de randstad).
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
27-01-2020 13:53
Gewoon vroeg vertrekken. Als je om 5 uur gaat rijden kun je voor 10 uur op de piste staan.
( Ik zou zelf ook langer gaan, maar er zijn genoeg mensen die wel voor m dagje gaan, en als je in de buurt van Venlo woont, scheelt dat ook weer ten opzichte van de randstad).
ja dat is waar, ik weet natuurlijk ook niet waar TO woont...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Jij liever dan ik. Ik ben ervaren skiër en ik vond het echt ver-schrik-ke-lijk XD XD :hihi:
Veel te druk, gevaarlijk druk soms. Want heel veel mensen die niet kunnen skiën en dan zich toch van een berg af werpen. Heel lang wachten voor liften ook. Eens en nooit maar dan ook nooit weer, zeker niet in het weekend :P

Maar goed ik neem aan dat je toch gaat, veel sterkte en mijn tip is, doe vooral heel voorzichtig!
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
27-01-2020 15:53
Jij liever dan ik. Ik ben ervaren skiër en ik vond het echt ver-schrik-ke-lijk XD XD :hihi:
Veel te druk, gevaarlijk druk soms. Want heel veel mensen die niet kunnen skiën en dan zich toch van een berg af werpen. Heel lang wachten voor liften ook. Eens en nooit maar dan ook nooit weer, zeker niet in het weekend :P

Maar goed ik neem aan dat je toch gaat, veel sterkte en mijn tip is, doe vooral heel voorzichtig!
ik heb altijd zo’n beeld van Winterberg dat het ook weinig uitdaging biedt voor ervaren skiers. klopt dat?
Don't cry, buy a bag and move on.
Aan de kant van de rodelbaan is een zwarte piste die wel steil is, maar afdaling is wel kort. Het hoogteverschil is in winterberg niet zo groot, het zijn niet de Alpen, maar wel beter dan snowworld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het inderdaad niet heel uitdagend, maar dat kwam ook omdat de sneeuwkwaliteit niet top was omdat het gewoon zo onwijs druk was. Dus ik kan daar ook niet helemaal een goed oordeel over geven, ook omdat we maar een paar afdalingen hebben gedaan voordat ik gillend naar huis wilde :P
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Ik skie normaal gesproken ook in Frankrijk. Maar dat zit er dit jaar niet in. Zelf wel ervaren skiër maar er gaat iemand mee die dat niet is. We gaan gewoon voor de lol is xtje kijken. Ik verwacht er niet te veel van dan kan het alleen maar mee vallen. En het is beter iets dan niets : ) voor ons is het 2,5 uur rijden dus ook prima te doen. En is het echt niks dan gaan we daar lekker eten en karren weer terug :)
Sneeuwkwaliteit was 10 dagen geleden of zo echt drie keer niks, vriend is niet eens gaan skiën, dus kijk wel even hoe het nu is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven