Denemarken,wie is daar geweest??

26-12-2012 19:39 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is weleens in Denemarken geweest,en kan mij tips geven?

Ik wil over een aantal maanden daarnaartoe gaan.

Het liefst wil ik van te voren alles uitgestippeld hebben, voordat ik daadwerkelijk daar ben.

Is ook niet mijn sterkste punt om in t land zelf alles uit te vogelen.

Ik wil zoveel mogelijk zien,dus alle tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!
Ja, ik ben er wel eens geweest en het is mij niet bevallen. Maar dat zegt vrij weinig over hoe jij het zou kunnen vinden.

Kun je iets meer info geven? Welk deel van Denemarken, soort vakantie, soort reisgezelschap, etc.
Ik! Het is sahaaai! Behalve als je kleine kinderen hebt.
Ik ben regelmatig in Kopenhagen (vier er straks Oud en Nieuw) en vind het een fijn land, maar dat komt misschien wel om dat 1 van mijn beste vrienden er woont
Ik wil naar Kopenhagen voor een paar dagen,wil zoveel mogelijk(in hoeverre dat mogelijk is) zien

Dus bezienswaardigheden,niet om te shoppen of te relaxen

Eiland,waar ben jij precies geweest? Tot nu toe dus niet positief zo te lezen haha.
Missfiled,is Kopenhagen leuk voor een aantal dagen?

Daar bedoel ik mee,of de mensen daar gastvrij,open zijn als je de weg daar vraagt?
Ik zat op een camping dichtbij Legoland in de buurt en ben niet in Kopenhagen geweest, veel te ver weg. Ik kan je dan ook niet helpen aan info.

Ik denk dat je Denemarken algemeen niet kan vergelijken met Kopenhagen. Ik heb in ieder geval het idee dat een vakantie in Kopenhagen mij wel zou bevallen terwijl ik voor de rest nooit meer terug hoef naar Denemarken.
Ik kom er regelmatig en vind kopenhagen het leukste. Wat wil je zien?
Ekeiram78,

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Dan is t duidelijk dat er een gedeelte in Denemarken niet de moeite waard is.

Moet zeggen dat tot nu toe alleen Kopenhage mij wel interessant lijkt.
quote:destiny1 schreef op 26 december 2012 @ 20:04:

Ekeiram78,

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Dan is t duidelijk dat er een gedeelte in Denemarken niet de moeite waard is.

Moet zeggen dat tot nu toe alleen Kopenhage mij wel interessant lijkt.

Ach, het zal voor iedereen anders zijn. Er zijn mensen die zweren bij Denemarken maar daar ben ik er dus niet 1 van. Succes verder met het zoeken naar informatie. Op internet is genoeg te vinden en ook hier op het forum zit genoeg kennis.

Het was wellicht handiger geweest als je in de topic titel Kopenhagen had vermeld ipv Denemarken, maar dat had je nu misschien zelf ook al bedacht....
Het beeld kleine zeemeermin,Tivolli(o.a.). Zoveel mogelijk bezienswaardigheden in een aantal dagen.
Ben er al een aantal keren geweest. Vind het er geweldig. Mooie natuur,gezellige plaatsjes en een mooie kust. Het is net wat je zoekt. Wil je flaneren langs boulevards tja dan ben je daar verkeerd maar wil je rust en genieten van de natuur ja dan zit je daar wel goed. Het is een sportief land waar je veel kan doen en shoppen gaat prima in Denemarken! Ze hebben prachtige interieur en modezaken.
Ik weet de plaats niet meer, maar een bungalowpark op rij afstand van Legoland aan een meer. Hoe ik het beleefd heb, is een land met rust en stilte. Kale open vlaktes. Geen leuke, sfeervolle stadjes oid. Voor kinderen wel leuk. Veel (gratis) grote open speeltuinen. Kopenhagen is vast gezelliger.
Het had inderdaad handiger geweest als je Kopenhagen had vermeld. Maar goed, ik lees even gezellig mee, want ik ben ook van plan om naar Kopenhagen te gaan. En niet alleen voor die ene kleine zeemeermin ;)
Ik vond Tivoli erg leuk, beetje oubollig in vergelijking met bijv de efteling maar wel leuk opgezet. Kleine zeemeermin is vooral klein maar leuk om eens gezien te hebben.

Ik vind kopenhagen vooral leuk om lekker te winkelen, mensen te kijken en lekker door de straten te slenteren.

Christiania is grappig om eens te zien maar vind het zelf een beetje 'aapjes kijken'

Wij gaan meestal naar nyhavn, lekker op een terras wat eten en drinken en mensen kijken.

De metro is goed te doen, niet moeilijk en alles is bereikbaar.
ligt eraan wat je zoekt in Denemarken. Maar mijn mening: rustig, uitgestorven, weinig te beleven. Beetje te vergelijken met Noord-Groningen/Friesland (niet dat daar iets mis mee is:-) )

Legoland is een leuk attractiepark, dat is wel de moeite waard als je van Lego houdt. Wil er steeds nog een keer naar terug.

Kopenhagen ken ik niet.
Ben vaak in Kopenhagen geweest. Tivoli en Christiana zag ik al langskomen, maar je moet ook zeker de Nyhavn niet missen. Was vroeger het red-light district, maar helemaal opgeschoond op 1 striptent na. Allemaal leuke kleine kroegjes en restaurantjes. Bij goed weer halen de lokalen drank bij de supermarkt en gaan dan aan de kade zitten. Zelf ook wel eens gedaan, best gezellig.

Wisseling van de wacht bij het presidentieel paleis is ook wel leuk.

Kopenhagen is een gezellige, gemoedelijke stad, de rest van het land is wat saai, behalve Aalborg heb ik begrepen, maar daar ben ik helaas nooit geweest.
Fate is just the weight of circumstances
Ben paar keer in Denemarken geweest en ik vind het vreselijk saai, sorry kan er niet meer van maken.
Ik ben er een lang weekend geweest in de buurt van legoland.

Legoland zelf was wel leuk. In dat gedeelte van Denemarken zit ook een mooi breed strand waar je met de auto op het strand mag rijden is ook wel leuk voor de verandering.

Verder is het behoorlijk saai.
quote:posi27 schreef op 26 december 2012 @ 21:24:

Ben paar keer in Denemarken geweest en ik vind het vreselijk saai, sorry kan er niet meer van maken.Als het zo vreselijk saai was, mag ik vragen waarom je er dan een paar keer naartoe bent gegaan?
quote:eiland schreef op 26 december 2012 @ 19:52:

Ik! Het is sahaaai! Behalve als je kleine kinderen hebt.Ik heb het er wel erg naar mijn zin gehad zonder kinderen hoor, maar ligt er denk ik puur aan wat je daar doet en met wie je bent!
Er is altijd licht aan het eind van de tunnel.
levkronski, een vriendin van mij woont daar, getrouwd met een deen zodoende.
quote:posi27 schreef op 26 december 2012 @ 22:03:

levkronski, een vriendin van mij woont daar, getrouwd met een deen zodoende.

Ah ok! Vind die vriendin het ook zo saai?

Hopelijk heeft zij geen heimwee... naar de Nederlandse gezelligheid, haha.
Christiania vond ik geweldig!

Kleine zeemeermin stelt niks voor, heel klein, kun je net zo goed niet heen. Verder vond ik het er erg duur.
Veel mensen die Denemarken als saai omschrijven. Zouden veel toeristen ook zo over Nederland denken? Of is Holland wél spannend?

(Ik ben er nog niet geweest, maar Kopenhagen lijkt mij wel wat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven