Dubai 5 dagen in september

28-03-2013 08:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
In andere topics ben ik al leuke tips tegengekomen over Dubai maar heb nog twee andere vragen... Ervaringen zeer welkom!

1. Is het de moeite waard voor 5 dagen of is dat te kort?

2. Is eind september te doen qua weer of is het dan echt nog veel te heet?

We kunnen alleen kort weg en alleen in die periode, dus als Dubai dan echt niet geschikt blijkt kies ik liever wat anders.

Bedankt!!
Vijf dagen is m.i. lang genoeg.

Het is er heet is sept.
Ver reizen voor 5 dagen. En verzengend heet.
Ik vind vijf dagen erg kort voor een vliegreis van zon'n tien uur. Eind september is het nog erg warm, gemiddeld 37 graden als maximum, maar het kan nog gemakkelijk tegen de 45 graden worden, met UV waarden boven de 10 verbrand je trouwens in een handomdraai. Ik zou een minimaal een maand later gaan.
Het is zes uur vliegen. Geen 10.
quote:Suze02 schreef op 28 maart 2013 @ 11:16:

Het is zes uur vliegen. Geen 10.Als je direct vliegt, de goedkopere vluchten zijn altijd met een extra stop en gemiddeld 10 uur. Scheelt vaak behoorlijk. Hoe dan ook, zelfs met een vlucht van zes uur ben je minstens 10 uur onderweg van huis naar eindbestemming.
Ja, als je in Limburg woont en via Berlijn wil vliegen, of, doe eens gek, met de trein wil duurt het allemaal nog veel langer. Duh.
Het zou sowieso een rechtstreekse vlucht worden, anders vind ik het ook te veel gedoe. Heb ze gezien rond 500 euro.

Maak me het meeste zorgen om de temperatuur. Willen ook wel shoppen (airco) en in zwembad of zee liggen maar toch ook wel wat activiteiten ondernemen zoals in die hoge toren omhoog of een woestijn safari.
Prima te doen hoor. Die toren heeft airco

De woestijn is warm maar als je daar rekening mee houdt gaat het best, eind september.

Veel plezier!
Hi Suze, jij klinkt als een ervaringsdeskundige! Ik zag woestijn safari's in de ochtend of namiddag/avond. Wat zou je aanraden? Die jeeps hebben zeker geen airco hè?
Ochtend, schitterende zonsopgang gezien. Maar ik ben niet in middag geweest dus geen vergelijk. Onze jeep had geen ramen dus natuurlijke airco, ha ha ha
Toren wel reserveren want anders kom je er niet op. Ook Burj reserveren als je daar een kopje thee wil doen.
Dubai, superleuk! Wij zijn eind oktober geweest en toen was het prima qua temperatuur (zo'n 35-38 graden), hoe het een maand eerder is weet ik niet.

Maar: heel die stad is ingericht op extreme hitte. Er is veel binnen (en dus airco!) te zien en te doen. De winkelcentra, de metro, de Burj Khalifa, noem het maar op: overal heerlijk airconditioning. Wij hebben veel gelopen (daar is Dubai niet op gebouwd, haha), en gingen dan elk (half) uurtje ofzo even ergens naar binnen om weer even af te koelen.

De Burj Khalifa (hoge toren) moet je sowieso reserveren. Niet eens omdat je er anders niet op komt (wat hierboven werd gezegd) maar omdat je dan 20 euro voor een kaartje betaalt en aan de kassa 80 euro per kaartje.

Een kop thee drinken bij de Burj Al Arab (het 7 sterrenhotel aan zee) hebben wij niet gedaan omdat je een minimumbedrag uit moet geven als je komt. Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel het was maar het was echt een flink bedrag (denk rond de 200 euro) en dat vonden we het niet waard. Medereizigers zijn er gaan lunchen en vonden het helemaal geweldig, dus het is maar net hoeveel geld je daaraan uit wilt geven.

Wij waren er 7 dagen en dat was precies genoeg om alles op ons dooie akkertje te zien en te doen, en dan zijn we ook nog zeker 3 dagdelen naar de Dubai Mall geweest. 5 dagen is dus echt prima!
Leuk Dubai... Wij zijn vorig jaar begin oktober geweest voor 4 nachten. Het was fantastisch en wij willen zeker nog een keer terug.

Wij wilden heel erg graag de woenstijnsafari doen en naar het oude Dubai, maar dat hebben wij dus niet gedaan. Het was te heet. Het was ongeveer zo'n 40 graden, daarnaast sliepen wij in het Atlantis the palm hotel, en was het waterpark inclusief. Toen wij daar waren ging onze voorkeur uit lekker genieten van het waterpark. Rond een uur of 5 gingen we wat ondernemen, richting de fonteinen, en de malls.

Wij willen zeker nog een keer terug voor de safari en het oude Dubai, maar dan wel in november of december als het iets minder warm is. Het is maar wat je wil en waar je je op instelt. Wij hadden 2 kleine kinderen bij ons en hun voorkeur ging uit om lekker in het resort te blijven. Overigens hadden wij ook een rechtstreekse vlucht 6 uurtjes, prima en Emirates is een geweldige vliegtuigmaatschappij.
In september is het bloedheet. De zee is niet te doen; je verbrandt je voeten aan het zand om vervolgens uit te komen in warm (ja, echt warm!) water. Zoek dus een resort met gekoeld zwembad, dat is in die periode echt essentieel!
Ik ga waarschijnlijk ook in September naar Dubai maar dan voor een stopover van 3 dagen.

Het zal wel bloedheet zijn dan als ik dit zo lees maar goed dan maar veel shoppen of gaan skieen op de indoorbaan, haha.

Ik wil een dessersafari in de namiddag/avond doen, lijkt mij erg leuk!
Inderdaad, er is binnen en in taxi's echt overal airco. Het grootste probleem is buiten zijn. Wij hebben destijds, met 47! graden, zelfs een taxi genomen om een stukje van ca 500 meter te overbruggen. Het was gewoon echt te heet om dat lopend te doen.
Bizar om mee te maken ook maar ook wel interessant.

Ik wil niet meteen een nieuw topic openen dus eerst hier even proberen.

Weet iemand een goed hotel in Dubai voor een stopover? Centraal gelegen, dichtbij een metrostation, niet al te prijzig (Voor zo ver dat kan in Dubai, haha), evt met ontbijt maar mag ook zonder. Het is voor 3 nachten en 2 volle dagen dus het is niet zo lang.
Geen idee hoe bereikbaar het is met de metro, maar ik vind het Tasj hotel in de stad helemaal super.

PS het heet Tasj Palace en ligt idd niet zo ver bij de metro vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven