Een niet bepaald populaire stad in NL

07-07-2020 15:34 228 berichten
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Elburg
Hattem
Doesburg
Karakter is wat je bent in het donker.
Tuingravin schreef:
12-07-2020 10:47
Tapas zou ik niet in Almelo doen. We hebben wel een tapasrestaurant, Solera. Maar ik vind daar niet veel aan. Misschien is het inmiddels beter, ben er twee jaar geleden voor het laatst geweest. Wel een aanrader: grand cafe Willem de Vierde, aan het Amaliaplein. Leuke bediening, fijn terras, altijd druk en lekker eten. Voordelige dagmenu’s.
Ook fijn: Het Hookhuus, tegenover Willempie. Bij de Ierse Pub The Shamrock kun je ook lekker eten. Bij cafe Belgie veel speciaalbieren op de tap. Nielz heeft een groot terras aan het vernieuwde marktplein, ook altijd gezellig. Heeft ook een fijne menukaart (wel een beetje geduld hebben, de keuken is er niet razendsnel.)
Wil je heerlijke zelfgemaakte frieten is Zuid een fijn adres. Het beste ijs eet je bij Van Olffen, zit achter het Theaterhotel.
Er is veel horeca bij gekomen in Almelo, daar heb ik nog niet gegeten, dus kan ik zelf niks over zeggen.
Dank je wel voor de tips!!!
Landgraaf
Kerkrade
Venlo
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Leeuwarden
Apeldoorn
Assen
lemoos2 schreef:
07-07-2020 15:42
Sittard. Je fietst binnen een half uur door drie landen: be en de grenzen aan dit smalste stukje NL. Natuurgebieden om te wandelen, kleine binnenstad met ruim voldoende horeca. In de omgeving grappige dorpjes. Verder geen zak te doen als je geen liefhebber bent van wandelen, fietsen of veel eten.
@Lemoos, en ook @MinnieMouse: heel, heel hartelijk dank voor deze toptip!

Ik :heart: Sittard
en ik had er voor dit topic echt geen tel aan gedacht als vakantie optie
ikBedoelHetGoed schreef:
06-08-2020 22:01
@Lemoos, en ook @MinnieMouse: heel, heel hartelijk dank voor deze toptip!

Ik :heart: Sittard
en ik had er voor dit topic echt geen tel aan gedacht als vakantie optie

Ben je geweest? Hoe vond je het? Wat heb je allemaal bezocht?
Benieuwd naar je ervaring! :)
max27 schreef:
19-08-2020 15:27
Ben je geweest? Hoe vond je het? Wat heb je allemaal bezocht?
Benieuwd naar je ervaring! :)
Het is klein maar fijn. In het centrum zit een erg mooi hotel en in datzelfde centrum vind je een aantal mooie oude kerken en andere gebouwen, resten van de stadsmuur, alle denkbare winkels en vooral een bijzonder gezellig plein. En de omgeving is prachtig om doorheen te fietsen. Met de zon erbij waan je je in het buitenland. En ook dan weer prachtige gebouwen en fijne terrasjes tot in de kleinste dorpjes en daar tussenin.
Tja, Emmen is dramatisch, Delfzijl is nog een tikje erger. Maar toch gaan we af en toe een rondje Groningerland, het heeft toch zijn charme. En de vis is lekker in Termunterzijl, of Lauwersoog. Beter dan in dat afzettersgehucht Urk, de laatste keer dat ik daar was kon ik ruim 80 euro aftikken voor een lunch aan de haven. Voor de helft eet je beter in Lauwersoog.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-08-2020 15:35
Het is klein maar fijn. In het centrum zit een erg mooi hotel en in datzelfde centrum vind je een aantal mooie oude kerken en andere gebouwen, resten van de stadsmuur, alle denkbare winkels en vooral een bijzonder gezellig plein. En de omgeving is prachtig om doorheen te fietsen. Met de zon erbij waan je je in het buitenland. En ook dan weer prachtige gebouwen en fijne terrasjes tot in de kleinste dorpjes en daar tussenin.
Leuk om te lezen dat het is bevallen. Zat je in Merici of Limbourg? Of de Prins?
Al die kerken en kloosters stammen nog uit de tijd dat het een bedevaartsoord was.
Leuk om zo'n review te lezen over een stad die je zelf heel goed kent. Zo goed dat je het zelf niet meer ziet. :)
Alphen ad Rijn
Was Etten-Leur al aangeraden? Kijk even deze aanrader: https://www.kakhiel.nl/posts/44283-kakh ... etten-leur
You can never have too many hats, gloves and shoes
nootboek schreef:
07-07-2020 20:57
Is Terneuzen al genoemd? Was daar ooit eens met mooi weer en het viel me alles mee. Nog leuker als je van daaruit ook naar Gent en Brugge kunt, maar weet niet hoe dat nu zit met corona.
Terneuzen heeft het meest waanzinnige moderne stadhuis van Nederland. Alleen daarover wil je er al eens heen!
https://www.google.com/search?q=stadhui ... 5&dpr=1.22
guppekop schreef:
07-07-2020 15:36
Wijk bij Duurstede heeft anders een leuk oud centrumpje hoor! ;-)
En Wijk heeft ook een hele leuke burgemeester sinds dit jaar... ;)
(Dat is namelijk MIJN zus :hyper:)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 19:16
23.96% gewijzigd
Ik woon in zo'n plaats waar men nog niet dood gevonden wil worden. Maar dit soort uitspraken worden vaak gedaan door mensen die die plaats alleen maar kennen van erdoorheen rijden met de trein of de afslag van de snelweg.

Ze weten niet wat ze missen! :-D
lemoos2 schreef:
07-07-2020 15:42
Sittard. Je fietst binnen een half uur door drie landen: be en de grenzen aan dit smalste stukje NL. Natuurgebieden om te wandelen, kleine binnenstad met ruim voldoende horeca. In de omgeving grappige dorpjes. Verder geen zak te doen als je geen liefhebber bent van wandelen, fietsen of veel eten.
Niet verder zoeken!
Deventer... Geen idee of het een onontdekte parel is maar het is zeker mooi. Niet alleen tijdens het Dickens festijn. Ook Zwolle is leuk, het zijn beide Hanzesteden.

Kleinere leuke plaatsen :
Ootmarsum (die hele omgeving)
Borger en omgeving
Kampen
Dalfsen
Ommen
Live long and prosper
Born! Geen stad, eerder een groter dorp. Er is een heel leuk dierenparkje, Kasteelpark Born. Verwacht er geen tijgers of olifanten, maar wel lynxen en berberaapjes.
Tegenover de autofabriek Nedcar/VDL ligt al een tijdje een hotel en thermen. Sittard ligt dichtbij. En vlakbij heb je de Maasdorpjes Obbicht en Grevenbicht.
RockOla schreef:
19-08-2020 16:47
Tja, Emmen is dramatisch, Delfzijl is nog een tikje erger. Maar toch gaan we af en toe een rondje Groningerland, het heeft toch zijn charme. En de vis is lekker in Termunterzijl, of Lauwersoog. Beter dan in dat afzettersgehucht Urk, de laatste keer dat ik daar was kon ik ruim 80 euro aftikken voor een lunch aan de haven. Voor de helft eet je beter in Lauwersoog.
Ben benieuwd over Emmen, vorige keer ben naar Friesland en Overijssel geweest, maar nooit naar Groningen of Drenthe geweest.
Delfzijl :bonk: Daar is toch helemaal niets? behalve de treurige haven? (oke die is wel wat verbeterd nu)
Mijn schoonouders wonen er. Daar zou ik niet dood gevonden willen worden maar ook bij nader inzien kan ik er echt niets leuks aan bedenken....of mis ik nu een bepaald stuk?
Suy schreef:
25-09-2020 15:33
Delfzijl :bonk: Daar is toch helemaal niets? behalve de treurige haven? (oke die is wel wat verbeterd nu)
Mijn schoonouders wonen er. Daar zou ik niet dood gevonden willen worden maar ook bij nader inzien kan ik er echt niets leuks aan bedenken....of mis ik nu een bepaald stuk?
Appingedam! Het ligt er naast, heeft een schattig straatje of drie en stadsrechten :-) En dan snel door naar Lauwersoog voor de vis, of een mooi fietstochtje over het hogeland.
Kijk! Daar ben ik nog nooit geweest, aanrader dus? Lauwersoog ken ik eigenlijk alleen maar als opstap voor de boot.
Ik vind Den Helder wel met stip de meest troosteloze stad van Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven