Eerste keer all inclusive

22-02-2013 10:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat tips en adviezen en ervaringen willen horen over op een all inclusive vakantie. Mijn vriend en ik zijn vorig jaar zomer naar Griekenland gegaan, mee met een groepsreis. Dat was super, maar ook erg vermoeiend en uitputtend. Na de vakantie waren we eigenlijk niet uitgerust. Deze zomer/nazomer willen we een all inclusive vakantie boeken in een warm land, maar zonder extreem hoge temperaturen (rond de 33 graden is echt warm zat). We willen gewoon lekker luieren, zwemmen, boekjes lezen, relaxt kunnen eten, alles wat je kunt vinden met een all inclusive eigenlijk

Nu mijn vraag, het is voor ons de allereerste keer dat we een all inclusive willen doen en ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken. Zijn er plaatsen die jullie echt geweldig vonden, die jullie zouden aanraden of waar jullie regelmatig naartoe gaan?

Turkije willen we liever niet. Daar is niet echt een speciale reden voor en Griekenland zijn we dus al geweest. Hebben jullie tips voor ons? We willen graag 2 weken gaan, budget is rond de 700 - 800 euro per persoon.

Alvast bedankt voor de suggesties!
Ik heb een week all-inclusive in Egypte gedaan en dat was geweldig! 2x een excursie gedaan, voor de rest alleen maar gerelaxed aan het zwembad of strand tot de volgende maaltijd zich aandiende. Het eten was heerlijk, ik ben een echte fan van alles wat niet boerenkost is, dus ik vermaakte me wel. Een groot restaurant, een pool bar met pizza's uit steenoven, een beach bar met bbq, en bij het dochter hotel ernaast konden we ook eten en zwemmen.

Hotelkamer werd elke dag schoongemaakt en de leukste handdoekfiguurtjes stonden dan op bed. Er werd niet aangedrongen op fooi. Ik heb al ons Egyptisch geld aan het einde van de vakantie in de fooienbox gedaan.

Er waren alleen verkopers van de diensten die op het hotel zelf werden aangeboden, daar heb ik 2x gebruik van gemaakt voor een afgedongen prijs. Het hotel had deelde ook rode vlaggen uit, als je die had dan werd je niet lastiggevallen door de verkopers.
Hebben meerdere keren all inclusive gezeten.

- Dominicaanse republiek tot nu het beste qua eten, drinken, zonnen, temperatuur en natuur MAAR in de nazomer is het daar regen/orkaan seizoen.

- Turkije, prijs/kwaliteit was prima maar het resort mij te groot en massaal!

- Egypte meerdere keren verschillende hotels allemaal wel goed, nu zelfs een hotel gevonden dat alle etenswaren bereid met flessenwater dus geen last meer van 'de vloek van de farao'. Het weer in Egypte in de nazomer (september) is ook prima, gemiddeld genomen 30 graden en geen regen.

Mijn ervaring is dat wanneer men op zoover tevreden is over het hotel en het eten dat wij het dan meestal ook geweldig vinden.

Zou voor Egypte wel alleen naar een hotel gaan dat gemiddeld boven de 8 heeft.
Eigenlijk was ik altijd een beetje tegen All Inn..maar vorig jaar voor de eerste keer gedaan op de Dominicaanse Republiek en voor een relax vakantie heeft het toch wel wat.

Het is makkelijk, vooral het gratis drinken de hele dag door vond ik erg prettig.

Het is niet mijn ultieme vakantie maar voor zo nu en dan eens een weekje relaxen vind ik het prima. Wat leuke excursies zo dat je het resort wel nog af komt en je kunt een prima vakantie hebben.

In augustus ga ik samen met vriendin en haar dochtertje ook weer All Inn heerlijk relaxen aan het srand en zwembad maar niet lang daarna ga ik gewoon weer backpacken in Afrika..haha dus een groter contrast is er bijna niet.

Afwisseling is mijn tip :p

En bij goede All Inn hotels is het eten juist vaak gevarieerd en zijn er vaak ook meerdere keuzes aan restaurants.
1 X gedaan. Zat in een luxe afdeling van het 5* hotel. Zogenaamd 6*. Dat was prima. A la carte restaurant , mooie zwembaden, Prive strand waar goede cocktails werden geserveerd. Roomservice, prachtige kamers en redelijk kleinschalig.

Dit hoorde dus bij een groot 5* ding waar wij ook van alle faciliteiten gebruik mochten maken.

Nou, schiet mij maar dood!

De 5 a la carte restaurants waren ongezellig. Het grote buffet restaurant had plek voor 100den mensen. Mensen die veel te veel opscheppen.

Er was een geweldig koffie tentje in de tuin. Daar zaten mensen om 10.00 aan de koffie met cognac . Het was immers all inclusive?

Ook zag je mensen handdoeken op bedjes leggen om die bezet te houden.

Echt, ik vond het walgelijk !

Waar wij zaten vond ik prima maar dat was dan ook 1500 voor een week in het laagseizoen ....

Dit was trouwens in Turkije
Wij gaan in Griekenland altijd naar kleinschalige hotels waar het personeel je na een dag kent. Dat kan ook goed AI.
Wij zijn een keer met de hele familie all inclusive in Turkije geweest.

Het was fantastisch, we zaten in een klein hotel, het eten was prima, de sfeer was gezellig en relaxed.

We hebben niet elke dag in het hotel gegeten want wij houden allemaal van dorpjes ontdekken en kleine eethuisjes in achteraf steegjes proberen. Maar het kon wel, er was altijd eten en drinken en dat maakt alles wel heel ontspannen.
Ik zat nog even te peinzen wat me nou nog meer tegenstond en vond dat terug in het bericht van Neele, vooral de hebberigheid van bepaalde mensen...en dan zit je 5* he..
quote:luni schreef op 22 februari 2013 @ 12:22:

Ik zat nog even te peinzen wat me nou nog meer tegenstond en vond dat terug in het bericht van Neele, vooral de hebberigheid van bepaalde mensen...en dan zit je 5* he..Maar dit is dus echt heel persoonlijk. Wij zijn ook al twee keer AI op vakantie geweest en de hebberigheid is mij nog nooit zo opgevallen. Sterker nog; ik let niet eens op wat andere mensen wel of niet opscheppen. Maar het zou me ook niet kunnen storen als mensen wel van alles zouden opscheppen alleen omdat het AI is. Of AI wel of niet bij je past is en blijft dus een heel persoonlijke keuze.
Heb je ook gelijk in, wij zijn denk ik erg gevoelig voor dat soort dingen. Het is niet alleen het opscheppen(dat viel me dan minder op) maar de gehaastheid om bij het buffet te komen bijv.
All Inclusive is heerlijk voor een weekje. Daarna ben je er echt wel klaar mee. Ik zou dus lekker een weekje gaan het het geld wat over is gebruiken om nog een leuke stedentrip te doen ofzo.

Ik was zelf naar Lanzarote en dat vind ik prima voor All Inclusive aangezien er toch niet heel veel bijzonders te zien is en je dus niet het idee hebt dat het zonde is dat je lekker een weekje aan het luieren bent. Van die week 2 dagen echt op pad geweest naar het nationaal park en een dag een boottocht naar Fuertaventura.
Ik ben drie jaar geleden all-in naar Rhodos geweest, is wel relaxed.

Wel veel hetzelfde (ligt aan het hotel) en vaste tijden om te eten. Vond ik persoonlijk jammer, maar je kan natuurlijk altijd eens buiten de deur eten.

Vorig jaar ben ik naar Tenerife geweest in een appartement, dus zelf koken of buiten de deur eten. Boodschappen doen was een dure grap (ligt misschien ook aan de supermarkt, wij hadden een soort Lidl/Aldi achtig ding) en ook uit eten gaan, merk je wel in je portemonnee.

Wij hebben de prijzen vergeleken en wij waren in het appartement duurder uit...

Dit jaar weer all-in ;)
Wij gaan bijna altijd AI. Heerlijk! Maar je moet er van houden.

Als je gaat voor relaxen, boekje lezen, enz. zou ik niet te ver weg gaan. Bv. Turkije is goed te doen qua budget.

Wij gaan binnenkort naar deze Delphin Imperial. Wel erg groot.

Delphin Imperial

Vaak ook naar Fame Residence in Lara geweest. Is wat klein schaliger. Goedkoper maar deze is niet ultra all inclusive.

Kijk voor op Zoover.nl om te zoeken. Kan je allerlei ervaringen van anderen lezen.
Ik zou toch wel optimaal gebruik maken van een all inclusive. Dus niet elke dag elders eten maar gewoon bij je hotel!
Wij zijn hier een keer geweest en het eten was er goed, zwembad fijn en genoeg te doen in de omgeving: http://www.zoover.nl/span ... es/eugenia-victoria/hotel
Oja die mensen met de handdoeken... Heb een keer gewoon handdoeken over een ander bedje gegooid. Kwamen ze 2 uur later aankakken en helemaal verbaasd dat ik daar lag onder de parasol en hun bedjes pal in de zon (er waren geen andere plekjes vrij onder een parasol) Tja het waren ook altijd dezelfde die in alle vroegte hun handdoeken daar dumpten en vervolgens een paar uur op excursie gingen. Ik wist het toevallig omdat onze kamer aan het zwembad was. Dag daarna hebben ze het niet meer gedaan

In het resort waar ik zat werd trouwens tot een bepaalde tijd geen alcohol geschonken dus geen mensen die al vroeg aan de alcohol zaten, wel aan het bier maar die was alcohol vrij.
Ik vond Fame echt dramatisch, dat zal ik niemand aanraden.
Wij zijn vorig jaar naar Hotel Vuni palace in het turkse deel van Cyprus geweest... dat was echt heel fijn! niet zo'n ''bussentent'' als veel andere all inclusive hotels, zeer beleefd personeel. Geen vreetschuren maar ook lekker lokaal eten.

ik ben zelf niet zo van die mega hotels.. en dit was gewoon een stijlvol en rustig geheel.

Het was er wel warm, maar dat ligt ook maar net aan de periode.

http://www.vunipalacehotel.com/en/a-photo-gallery-383;
.
All inn heerlijk hoor lekker relaxen en niet de hele tijd met veld slepen.

Hebben in Egypte ,Tunesie,Turkye,Griekenland ,Kenia en Mexico all in gedaan.

Kenia en Mexico springen er wel bovenuit met assortiment en extras.

Mexico was super luxe.Creperie en meerdre a la carte.

Minibar elke dag gevuld heerlijk.

We doen altijd excursies tussen door en eten ook in een leuk local restaurantje.

Eten in Egypte was het minst
quote:camomille schreef op 22 februari 2013 @ 10:40:

Twee maanden geleden 'all inclusive' gedaan op de malediven. Maar dat was heel anders dan de AI op turkije/griekenland. Als in, het was gewoon a la carte in alle mogelijke restaurants met keuze uit 70 soorten wijn e.d. Dat was erg goed. Maar ik ben dan ook echt helemaal niet van het buffetvoer en de vreetschuren waar 300 man zit te eten.Ik hou daar inderdaad ook niet van (Ik hou trouwens wel van bufetten maar dan alleen in de luxere hotels, een wereld van verschil!) De luxere all inclusive wel, dat is heerlijk! Gewoon a la carte is ook fijn en geen gedring bij het buffet etc. in de luxere all inclusive hotels. Ik wil ook graag nog eens Club Med uitproberen. Met kinderen vind ik all inclusive wel erg makkelijk moet ik zeggen, het kan anders behoorlijk oplopen qua eindafrekening in een 4*/5* hotel. Kinderen willen toch dan weer een ijsje, dan weer een drankje en drie keer per dag in een restaurant eten met vier personen (ze eten gewone volwassen porties hier) loopt behoorlijk op. Afgelopen zomer was de eindafrekening behoorlijk schrikken in vergelijking met ons all inclusive hotel in het voorjaar
Ik ben 2x All-inclusive geweest, 1x in Griekenland en 1x in Egypte:

http://www.sheratonmiramarresort.com/gallery

In Egypte was het heerlijk, er waren meerdere restaurants waar je ook á la carte kon eten en de lunch en tussendoortjes kon je ook gewoon á la carte aan het zwembad bijvoorbeeld bestellen. Qua dranken ijskoude blokjes Coca Cola en geen slappe post-mixen. Niemand van ons reisgezelschap is ziek geworden van het eten, terwijl ik zelfs een keer een carpaccio besteld heb.

In Griekenland was het de hel, 1 restaurant, 100 gillende kinderen die direct het dessertbuffet leegvraten en verder wat kleffe pasta's enzo. Griekenland was denk ik 4 sterren en Egypte 5.

Egypte was ook 2x zo duur, maar dat was het meer dan waard.. Voor 700-800E p.p kun je denk ik niet goed all-inn zitten voor 2 weken. Egypte was namelijk al bijna 1000E p.p. per week en dat was in december, dus laagseizoen.
Lijkt me helemaal niks.....zo'n all inclusive....
quote:evelynsalt schreef op 24 februari 2013 @ 09:31:

Lijkt me helemaal niks.....zo'n all inclusive....Mijn vader noemt het een modern concentratiekamp...toch gaat ie steeds weer
Wij zijn 3x all inclusive geweest,de eerste keer Isla Margarita en dat eten was echt slecht (heb tot na 5 weken thuiskomst diarree gehad had nl een parasiet..)

1x in Turkije,het eten was matig tot redelijk maar die verrekte russen die op het buffet afstormden en een ravage achter lieten had ik liever gemist.

En 1x in Playa del Carmen en dat was eigenlijk best goed,scheelde natuurlijk ook dat we er maar 1 week waren en dus niet veel herhaling in het buffet hadden.

Toch kiezen wij de laatste jaren steeds weer voor een appartement of een hotel zonder eten.Vind op pad gaan toch ook wel leuk.
@ Lasvegas, Egypte heeft geen laagseizoen. In Egypte heb je het hele jaar door toerisme, hierdor liggen de prijzen dus het hele jaar door relatief hoog. En December is gewoon een erg dure maand.

Ik ben ondertussen redelijk bekend in Hurghada (egypte dus). Als je alleen zou gaan voor zon/zee/strand zou ik kiezen voor El Gouna, ontzettend mooi wijk in Hurghada waar eigenlijk geen locals "mogen" komen. Het is soort van beschermd, hier kun je gewoon lekker het hotel uit, de omgeving bekijken, strandjes op, winkelen, terrasjes zitten. Wat in de rest van Egypte wel kan maar waar je meer aan wordt gesproken (en door velen wordt gezien als lastig vallen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven