Efteling....hemel of hel?
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:47
Steeds vaker kom ik op het forum topics tegen waar de Efteling een rol in speelt.
Ik was er vorige week nog. Omdat dochter en vriendin zo graag wilden.
Ik loop er rond als een Bert Haanstra. Kijkend naar die mierenhoop van mensen die vermaak zoeken. En vaak nog ieder jaar hetzelfde vermaak opzoeken.
Zelf behoor ik sinds een jaar of twee ook tot die mierenhoop.
Omdat dochter het geweldig vindt.
Maar ik vind het best erg. Fantasieloos.
Ik kwam net terug uit een warm en tropisch land waar ik een heerlijke vakantie had gevierd.
Dat vinden mensen decadent...Maar als ik half nederland daar met 2 kids rond zie lopen, zich vol zie vreten en die winkels leeg zie kopen, vraag ik me af of het niet een kwestie van je fantasie gebruiken is....
Maar mijn vraag is dus;
Wat is er voor volwassenen zo leuk aan de Efteling als je er al eens bent geweest?
Ik was er vorige week nog. Omdat dochter en vriendin zo graag wilden.
Ik loop er rond als een Bert Haanstra. Kijkend naar die mierenhoop van mensen die vermaak zoeken. En vaak nog ieder jaar hetzelfde vermaak opzoeken.
Zelf behoor ik sinds een jaar of twee ook tot die mierenhoop.
Omdat dochter het geweldig vindt.
Maar ik vind het best erg. Fantasieloos.
Ik kwam net terug uit een warm en tropisch land waar ik een heerlijke vakantie had gevierd.
Dat vinden mensen decadent...Maar als ik half nederland daar met 2 kids rond zie lopen, zich vol zie vreten en die winkels leeg zie kopen, vraag ik me af of het niet een kwestie van je fantasie gebruiken is....
Maar mijn vraag is dus;
Wat is er voor volwassenen zo leuk aan de Efteling als je er al eens bent geweest?
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:50
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:52
ik ga ieder jaar wel een keertje naar de efteling en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind het er gewoon leuk. De attracties, mensen kijken, crocs tellen hihi (vorig jaar) birkenstocks tellen (dit jaar)
Het is net als mensen kijken op een terrasje, maar dan anders.
Het werkt ook wel goed als anticonceptie trouwens.
Het werkt ook wel goed als anticonceptie trouwens.
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:54
Oh, ik vind de efteling best prima. Tot nu toe vind ik het het beste te pruimen pretpark. Vooral het sprookjesbos vind ik mooi en mijn kind geniet erg van de atracties zoals fata morgana en droomvlucht. Hij heeft het er nog maanden over. Winkels leegkopen en volvreten aan snacks doen we er niet.
Geen gebrek aan fantasie en creativiteit trouwens en ook wij hebben er een fantastische vakantie opzitten (bergen beklommen in Zwitserland), maar we zullen toch nog vaak naar de efteling gaan.
Geen gebrek aan fantasie en creativiteit trouwens en ook wij hebben er een fantastische vakantie opzitten (bergen beklommen in Zwitserland), maar we zullen toch nog vaak naar de efteling gaan.
Ik vind de efteling ook heel erg leuk. Ga er heel vaak naar toe met mijn moeder, dan zijn we net 2 kleine kinderen. Lekker in alle attracties gaan en beetje mensen kijken. We zijn ook samen in Amerika bij al die pretparken geweest in Florida. Vonden we helemaal geweldig, al is het eigenlijk best gek dat je zo lang in de rij staat voor iets waar je binnen 2 minuten weer uit bent.
Denk dat je er van moet houden, pretparken.
Denk dat je er van moet houden, pretparken.
Ik hou van de Efteling Ik vind het absoluut niet fantasieloos, maar juist een mooie combi van hersenloze lol (de achtbanen ) met sprookjesachtige dingen die juist wèl tot de verbeelding spreken (het wachten bij de Vliegende Hollander/Fata Morgana, het sprookjesbos, het Anton Pieckplein, alle mooie planten en bomen, de live muziek, etc.)
Ik vind de Laven nou wel weer stom
Ik vind de Laven nou wel weer stom
quote:heleen1234 schreef op 24 augustus 2010 @ 12:52:
ik ga ieder jaar wel een keertje naar de efteling en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind het er gewoon leuk. De attracties, mensen kijken, crocs tellen hihi (vorig jaar) birkenstocks tellen (dit jaar)
Het werkt ook wel een goed als anticonceptie trouwens.
Ik vond het wat onaardig om in mijn OP te zetten maar idd; het lijkt wel of alle leden van de club met een lelijk gezicht en lelijk lichaam op dezelfde dag als ik in de Efteling waren.
Ben zelf ook lid hoor
Het werkt ook wel een goed als anticonceptie trouwens.
Ik vond het wat onaardig om in mijn OP te zetten maar idd; het lijkt wel of alle leden van de club met een lelijk gezicht en lelijk lichaam op dezelfde dag als ik in de Efteling waren.
Ben zelf ook lid hoor
Ik vind vooral het oude gedeelte, niet fantasieloos hoor.
Alleen dat uren in de rij staan voor 5 minuten lol, dat kan ik echt niet hoor. Wij gaan alleen op niet-drukke-dagen, dan is het voor mij ook wel de hel.
Als ik geen kind had zou ik er ook sowieso niet komen.
Alleen dat uren in de rij staan voor 5 minuten lol, dat kan ik echt niet hoor. Wij gaan alleen op niet-drukke-dagen, dan is het voor mij ook wel de hel.
Als ik geen kind had zou ik er ook sowieso niet komen.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:56
quote:Rogue_22 schreef op 24 augustus 2010 @ 12:54:
Ik vind de efteling ook heel erg leuk. Ga er heel vaak naar toe met mijn moeder, dan zijn we net 2 kleine kinderen. Lekker in alle attracties gaan en beetje mensen kijken. We zijn ook samen in Amerika bij al die pretparken geweest in Florida. Vonden we helemaal geweldig, al is het eigenlijk best gek dat je zo lang in de rij staat voor iets waar je binnen 2 minuten weer uit bent.
Denk dat je er van moet houden, pretparken.Op de juiste momenten gaan. Als het slechter weer is, bijvoorbeeld. Of vlak voor de vakanties.
Denk dat je er van moet houden, pretparken.Op de juiste momenten gaan. Als het slechter weer is, bijvoorbeeld. Of vlak voor de vakanties.
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:56
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:57
quote:Neele01 schreef op 24 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Ben zelf ook lid hoor droeg je ook birkenstocks? dan heb ik je misschien wel geteld.
[...]
Ben zelf ook lid hoor droeg je ook birkenstocks? dan heb ik je misschien wel geteld.
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:57
quote:Neele01 schreef op 24 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Ben zelf ook lid hoor
De wereld barst van de lelijke mensen met mopperkoppen en slechte schoenen. Daarvoor hoef je niet naar de Efteling, de gemiddelde zaterdag in de supermarkt laat dat beeld ook zien hoor.
Ik hoor niet bij die club, trouwens
[...]
Ben zelf ook lid hoor
De wereld barst van de lelijke mensen met mopperkoppen en slechte schoenen. Daarvoor hoef je niet naar de Efteling, de gemiddelde zaterdag in de supermarkt laat dat beeld ook zien hoor.
Ik hoor niet bij die club, trouwens
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:58
quote:heleen1234 schreef op 24 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
droeg je ook birkenstocks? dan heb ik je misschien wel geteld.
Nee, ik ben ook lid van de club van mensen met hippe kleren die niet aan massadracht doen
Dus geen
Crocs
Birkenstocks
Uggs
etc.
O toch....ik ben lid van de club van mensen met havaianas....Is ook best een massa club.
[...]
droeg je ook birkenstocks? dan heb ik je misschien wel geteld.
Nee, ik ben ook lid van de club van mensen met hippe kleren die niet aan massadracht doen
Dus geen
Crocs
Birkenstocks
Uggs
etc.
O toch....ik ben lid van de club van mensen met havaianas....Is ook best een massa club.
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:58
Als volwassene vind ik de Efteling leuk om de wildere attracties én de mooi vormgegeven attracties in Anton Pieck stijl. Als volwassene zonder kinderen kun je je vrij bewegen in alle attracties, het lijkt me juist met erg jonge kinderen erg beperkend om naar zo'n pretpark te moeten, nog buiten het gedrein wegens de lange wachttijden om. Ga overigens buiten schoolvakanties op 'n doordeweekse dag als ik ga, juist om drukte te voorkomen en dan is het er prima toeven.