Efteling hotel, pfff wat duur....

31-10-2013 10:02 50 berichten
Ik zag ergens een aanbieding voorbij komen voor een hotel in de buurt van de efteling.

Daardoor geinspireerd ging ik even kijken op de site van het efteling hotel, maar ik sloeg stijl achterover.... een nachtje hotel met 1 kind en 2 volwassenen is dus ruim 300 euro.

Goed dat gaat het dus niet worden, iemand nog suggesties voor een ander leuk hotel in de buurt? Liefst in combi met entreekaarten
Teuntje, hoe kom je aan 300 euro. Ik zie prijzen van 190 euro voor 1 nacht in november in het Efteling hotel?
Als je via weekendjeweg het NH hotel in Waalwijk boekt, kost je dat 72 euro per kamer per nacht. NH zit er echt vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan pretparken en ik vind de kosten idioot hoog. Vandaar dat ik mijn kinderen op een school heb gedaan die vindt dat een bezoek aan de Efteling bij de opvoeding hoort.

Ze zijn er inmiddels allebei geweest met het schoolreisje. Voor 25 euro was het klaar.

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:Exces schreef op 31 oktober 2013 @ 10:21:

Het park is tegenwoordig zo groot dat extreme wachttijden niet zoveel meer voorkomen. Het langste dat wij de laatste keer moesten wachten was 20 minuten. Op de frietjes.O, volgens mij ben ik dan in een andere Efteling geweest
Grief is just love with nowhere to go
Ik heb ooit in het hotel overnacht en vond het erg duur voor wat je krijgt. De kamers zijn standaard, in de badkamer heb je een spreuk op de muur en een paar laven (tja, je moet ervan houden) en qua hotel is het gewoon hetzelfde als elk ander hotel. Ik mocht mee met mijn schoonzus die een overnachting had gewonnen, maar zelf zou ik er dat geld nooit aan uitgeven.
quote:hgjb schreef op 31 oktober 2013 @ 10:46:

Teuntje, hoe kom je aan 300 euro. Ik zie prijzen van 190 euro voor 1 nacht in november in het Efteling hotel?

Ik kijk alleen naar aankomst op zaterdag, kind hoeft nog niet naar school maar man heeft net een nwe baan dus kan nog even geen vrij krijgen door de week

en dan zie ik prijzen van 260 euro, inkl toeristenbelasting, boekingskosten zit ik dan op 275 dus bijna 300 euro.
quote:Exces schreef op 31 oktober 2013 @ 10:21:

Ik zou het anders doen.

Bij 1 nachtje hotel zijn (normaal gesproken) 2 dagen efteling inbegrepen. En die twee dagen heb je ook nodig als je álles wilt zien.

Maar een peuter van 3 heeft vooral interesse in het carnival-festival, droomvlucht, het sprookjesbos en de speeltuin. Ik zou het overnachten gewoon laten en ´s avonds naar huis rijden en dan over een paar jaar nog eens gaan, dan vindt je kind het sprookjesbos niet leuk meer en kun je de andere dingen bekijken.

Het park is tegenwoordig zo groot dat extreme wachttijden niet zoveel meer voorkomen. Het langste dat wij de laatste keer moesten wachten was 20 minuten. Op de frietjes.

Wij hebben een abonnement op de Efteling en mijn kind, ongeveer die leeftijd, zou wel iedere dag willen.

Naast de standaard attracties voor kinderen (land van Laaf enzo ook) vinden veel kinderen het ook leuk om te kijken naar bijvoorbeeld Joris en de Draak, te spelen in de speeltuin, de treinen bekijken naast de Caroussel etc etc.

Je kunt met zo'n jong kind echt wel 2 dagen in de Efteling doorbrengen hoor. Meer zelfs
quote:-teuntje- schreef op 31 oktober 2013 @ 10:57:

[...]

Ik kijk alleen naar aankomst op zaterdag, kind hoeft nog niet naar school maar man heeft net een nwe baan dus kan nog even geen vrij krijgen door de week

en dan zie ik prijzen van 260 euro, inkl toeristenbelasting, boekingskosten zit ik dan op 275 dus bijna 300 euro.

Dan zit je op ¤117 voor alleen de overnachting + ontbijt.

Valt best mee toch?

Ik denk dan altijd, een weekendje Efteling kost gewoon geld. Je geeft dan ook meer uit aan eten + drinken tussendoor, misschien nog een souvenirtje.

Het kost gewoon geld. Dan zou voor mij die ¤117 voor 1 overnachting + ontbijt ook niet uitmaken.
quote:Cinna schreef op 31 oktober 2013 @ 10:44:

[...]

Ik zou het Efteling ook zeker overslaan als ik kinderloos was Ook met kinderen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Maleficent schreef op 31 oktober 2013 @ 10:52:

[...]

O, volgens mij ben ik dan in een andere Efteling geweest

Wij waren er middenin de zomervakantie en het was prachtig weer.

Maar het ligt er misschien ook een beetje aan dat ik niet zo nodig in de python hoef en de vliegende hollander, de bobsleebaan en de wildwaterbaan laat ik ook aan me voorbij gaan. Ik vind de entree te duur om anderhalf uur te wachten voor een ritje van 2 minuten (Python). Dan kun je beter naar de kermis gaan.

Maar TO gaat met een peuter, dus de wilde/ruige dingen zal ze waarschijnlijk overslaan. Dan heb je volgens mij best genoeg aan 1 dag.
quote:waterval70 schreef op 31 oktober 2013 @ 11:09:

[...]

Wij hebben een abonnement op de Efteling en mijn kind, ongeveer die leeftijd, zou wel iedere dag willen.

Naast de standaard attracties voor kinderen (land van Laaf enzo ook) vinden veel kinderen het ook leuk om te kijken naar bijvoorbeeld Joris en de Draak, te spelen in de speeltuin, de treinen bekijken naast de Caroussel etc etc.

Je kunt met zo'n jong kind echt wel 2 dagen in de Efteling doorbrengen hoor. Meer zelfs Als wij er dichterbij woonden zou ik waarschijnlijk ook een abonnement hebben. Natuurlijk krijg je daar meerdere dagen om, ik denk dat je er met kinderen over het algemeen wel een vakantie van 3 weken van kunt maken. Maar als je overnachten te duur vindt is 1 dag een prima alternatief.
quote:Cinna schreef op 31 oktober 2013 @ 11:09:

[...]

Dan zit je op ¤117 voor alleen de overnachting + ontbijt.

Valt best mee toch?

Ik denk dan altijd, een weekendje Efteling kost gewoon geld. Je geeft dan ook meer uit aan eten + drinken tussendoor, misschien nog een souvenirtje.

Het kost gewoon geld. Dan zou voor mij die ¤117 voor 1 overnachting + ontbijt ook niet uitmaken.Tja, ik vind het gewoon relatief veel geld, we zijnd it jaar 5dagen74nachten in Disney geweest en dat was dus goedkoper dan de efteling (per dag gezien), dus tja ik kan mijn geld maar 1x uitgeven, ga dan mss toch liever nog een keer naar disney
quote:Exces schreef op 31 oktober 2013 @ 11:14:

[...]

Maar het ligt er misschien ook een beetje aan dat ik niet zo nodig in de python hoef en de vliegende hollander, de bobsleebaan en de wildwaterbaan laat ik ook aan me voorbij gaan. Ik vind de entree te duur om anderhalf uur te wachten voor een ritje van 2 minuten (Python). Dan kun je beter naar de kermis gaan.

Maar TO gaat met een peuter, dus de wilde/ruige dingen zal ze waarschijnlijk overslaan. Dan heb je volgens mij best genoeg aan 1 dag.Ik vind de wachttijden op een normale, niet drukke dag, bij Droomvlucht soms toch wel behoorlijk dramatisch, en dat is nou net iets wat mijn kinderen heel leuk vinden.
Grief is just love with nowhere to go
Disney komen de reiskosten erbij plus dat Disney echt niet goedkoop is.
Heb je de link nog bekeken?
Ik heb nog nooit in het hotel overnacht, ben wel ooit een paar nachten in Bosrijk geweest. Duur, maar elke cent waard.

3 dagen park (met 25 cm sneeuw, helemaal geweldig), Huisjes zijn mooi ingericht, super bedden, leuke slaapmutsen .

En je wandelt zo de Efteling in, heerlijk.
Efteling is wel top, maar dat hotel daar is niet heel bijzonder vond ik.

Ik heb geen kinderen, maar ga er zelf ook graag heen
Je kunt ook kijken of het nh-hotel Waalwijk iets is. Ligt ook vlakbij, is een stuk goedkoper en een fijn hotel.
Droomvlucht is trouwens dicht tot 13 december, wordt flink gerenoveerd.
Was ook wel nodig ook!
Hier ook een Efteling verslaafde incl zoon, elke dag staat spotify aan en komt alle muziek van de Efteling voorbij. Dit jaar 2 x geweest, maar zoon is nog 3 dus gratis.
8 euro per persoon met gekregen karwei vouchers.

2 kinderen hoeven nog niet te betalen en we passen net met zn allen in de spacewagon

Dus maar 1x reiskosten.

Broodjes en drinken mee en op wat lekkers kwa patatjes na zal het wel meevallen de kosten.

Ik denk dat we voor nog geen 75 euro met zijn 6en een dagje uit zijn
Ik vond het meevallen.

Wij zijn in de herfstvakantie geweest en moesten voor 2 volwassene en kind van 4 iets meer dan 250 euro betalen. Dit is inclusief 2 dagen entree, parkeren en overnachting met ontbijt. Wel gewoon standaard kamer, maar is prima.

Hotel was goed verzorgd, speelruimte voor de kinderen en een gezellige bar. 'S ochtends ontbeten op het park.

Het beviel ons zo goed dat we dit uitstapje jaarlijks willen doen. Onze zoon ging nog niet in de achtbanen maar we hebben echt 2 dagen nodig gehad om alles op het gemak te doen/zien.

Wij hebben gereserveerd via de website
Ik vind het juist wel meevallen hoe duur het hotel is als je de entreekaartjes en de parkeerkosten eraf haalt. Voordeel met een klein kind is dat je tussendoor ook makkelijk even naar je kamer terugloopt als er even geslapen moet worden oid.

Disney vind ik dan weer wel heel duur. Vorig jaar 3 nachten incl entree in santa fe hotel geweest voor 800 euro. En dan nog de benzine en de tol erbij. Als je dan de kwaliteit van de kamer vergelijkt met het Eftelinghotel is die laatste toch een stuk beter!
quote:Cinna schreef op 31 oktober 2013 @ 10:15:

Het is wat duurder, maar het is zó leuk en handig!

Wij gaan ieder jaar 2 dagen naar de Efteling en logeren dan in het Efteling hotel.

2x 2 dagen tickets zit je op ¤138

2 dagen parkeren zit je op ¤20

Als je bijvoorbeeld op vrijdag 15-11 aankomt (5 persoonskamer, incl. ontbijt, 2 dagen tickets en 2 dagen parkeren) betaal je totaal ¤241

Als je van die ¤241 het bedrag voor de tickets + parkeren afhaalt, zit je op ¤83. Is dat duur voor een overnachting incl. ontbijt?

Als je het op die manier bekijkt, vind ik het altijd behoorlijk meevallen hoor.

'

Wij zijn ook geweest en ik vond het idd. helemaal niet duur, voor zo'n mooi hotel, met zo'n geweldig ontbijtbuffet. En wij gingen met zijn vijven. Hotel was uiteindelijk 60 euro voor een nacht met z'n vijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven