Efteling op tweede kerstdag?

25-12-2018 10:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een beetje vragen naar de bekende weg, maar wie is er op tweede kerstdag wel eens in de Efteling geweest en kan me vertellen of het dan erg druk is?

Ik lees wisselende verhalen over de drukte op 26-12 de afgelopen jaren.. en schat zo in dat de rest van de kerstvakantie ook wel druk zal zijn.

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
25-12-2018 13:13
Je kunt me herkennen aan mijn contactlenzen ;-)
Geen probleem, wordt gezellig. Jij kunt mij herkennen aan een snufje Bvlgari parfum! Tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-12-2018 13:19
Geen probleem, wordt gezellig. Jij kunt mij herkennen aan een snufje Bvlgari parfum! Tot morgen!
Hahaha, als je iemand snuffelend ziet rondlopen....
Ceylon schreef:
25-12-2018 11:08
Druk is ook relatief. Ik kan me herinneren dat ik als kind wel eens ruim 2 uur in de rij voor de python stond.

Maar sinds toen zijn er zoveel attracties bij gekomen en is het park zo groot geworden, dat dezelfde hoeveelheid mensen nu niet meer als druk ervaren wordt. Ik heb in elk geval nooit meer ergens zo lang hoeven wachten en we gaan toch heel regelmatig. De laatste keer was de langste rij bij Symbolica, dat hebben we toen eerst overgeslagen. Ik schat dat daar de wachttijd toen wel ruim twee uur was.
Toen we er langskwamen tijdens de watershow, was de rij minder dan een half uur.

Dus als je een beetje flexibel bent moet het kunnen volgens mij. En; iedereen denkt dat het heel druk zal zijn, juist daardoor kan het ook meevallen.
De bezoekersaantallen zijn sinds die tijd ook totaal niet gestegen nee ;)

De kans is gewoon groot dat het morgen best druk zal zijn. Wij zijn de afgelopen paar zaterdagen geweest en toen stond er bij symbolica 70 minuten, python was 45 minuten, bob ook. Alleen die ene zaterdag dat het zo ontzettend koud was, was het wat rustiger. Maar ik denk dus dat je wel met zulke wachttijden rekening moet houden voor morgen. Het weer zit mee en veel mensen trekken erop uit.
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
25-12-2018 11:28
De efteling is pas om 11u open gegaan.
Oh haha ja ben niet echt op de hoogte van de tijden in de winter. Vind het nu te koud en ga eigenlijk alleen in de lente/zomer met langere openingstijden. Maar als je nu kijkt vind ik het ook wel meevallen. Overal ong. een half uurtje wachten. Minder is natuurlijk altijd leuker maar dat zal op een feestdag niet het geval zijn. Dan moet je echt doordeweeks gaan.
Ik denk wel dat het morgen echt drukker is dan vandaag. Meeste mensen trekken er toch eerder op 2e kerstdag op uit dan op eerste kerstdag.
Wij zijn een paar jaar geleden 2de kerstdag rechtsomkeert gegaan. Een file op/vanaf de snelweg en bij de Efteling stonden alle parkeerplaatsen vol, ook de 3de. Wij zijn 3de kerstdag teruggekomen en er was niets te doen. Het weer was slechter en de kinderen konden in alle attracties blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
25-12-2018 13:41
De bezoekersaantallen zijn sinds die tijd ook totaal niet gestegen nee ;)


;-D

Maar de kans dat je er morgen een blik buurlanders tegen komt is niet zo groot, en veel mensen zitten nog verplicht bij de familie. Bovendien kom je ook nog heel wat mensen tegen die naar de woonboulevard gaan. Ik heb mijn platte lakschoenen gisteren al ingelopen, want we verwachten topdrukte, zoals elk jaar.

Ronduit bizar dat je tussen kerst en nieuwjaar evenveel klanten hebt als tussen nieuwjaar en kerst.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-12-2018 12:28
Wij gaan morgen ook! Bloem in knoopsgat doen? :cheer2:
Wij zijn er ook ;-)
Nou, ben anders best benieuwd wie juf joke toch is die altijd zulke goede en vaak lieve inlevende bijdragen doet hier ;-)
Veel plezier morgen !
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier iedereen die gaat vandaag! Wij gaan uiteindelijk niet. Dat heeft niet aan jullie bijdragen gelegen, maar aan andere overwegingen ;-)
Ik ben nog wel van plan te gaan tijdens de Winterefteling trouwens.
Bedankt iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier wanneer je gaat.

We hebben een abonnement dus als het heel druk is hoeven we niet per se alle attracties te doen. Het gaat ons meer om de sfeer. Al wil dochter wel in Symbolica ongeacht hoe lang die rij is.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
26-12-2018 01:59
Wij zijn er ook ;-)
Nou, ben anders best benieuwd wie juf joke toch is die altijd zulke goede en vaak lieve inlevende bijdragen doet hier ;-)
Veel plezier morgen !
Wat lief! Ik zal af en toe om me heen roepen 'een nieuwe lenteee! !!'
Eerlijk gezegd kijk ik waarschijnlijk ook om me heen wie er forummers zullen zijn.
Ik loop iig geval met één man en één kind van 12, witjes om de neus omdat kind wil dat ik in de baron ga.....bordeauxrode jas met zwarte mouwen.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met ons 5en. Twee jongens met een ietwat chagrijnige blik en een meisje van 4 met een berenmuts
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
26-12-2018 09:24
Wij zijn met ons 5en. Twee jongens met een ietwat chagrijnige blik en een meisje van 4 met een berenmuts
Oh jee. Als ik maar niet elk chagrijnig duo ga aanspreken ('subnautica zeker?')
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Als je subnautica zegt en er kijken 2 jongens op dan heb je de goede. Het is nl de titel van een xboxspel :-)
Ik was een keer in de kerstvakantie, maar de helft was echt dicht door de kou. Ik zou een warmer seizoen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Het was gezellig druk. Niet drukker dan een willekeurig weekend in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
26-12-2018 18:49
Het was gezellig druk. Niet drukker dan een willekeurig weekend in de zomer.
Fijn! En? Hebben jullie elkaar nog gespot? ;-)
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
26-12-2018 19:18
Fijn! En? Hebben jullie elkaar nog gespot? ;-)
Ik heb inderdaad wel mensen met contactlenzen gezien. En één persoon met een berenmuts, maar dat was geen vierjarig meisje.
Wel nog een paar keer 'nieuwe lente' om me heen geroepen, daar keken wel veel mensen naar, maar niemand kwam zeggen 'hé, jij moet Jufjoke zijn.'
Jammer, ik had een ontmoeting eigenlijk wel leuk gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel rondgekeken naar je jas, maar niet gezien. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
26-12-2018 19:41
Ik heb wel rondgekeken naar je jas, maar niet gezien. Jammer!
Grappig is dat hè, dat je van willekeurige mensen gaat denken: zou die op het Vivaforum zitten?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-12-2018 19:22
Ik heb inderdaad wel mensen met contactlenzen gezien. En één persoon met een berenmuts, maar dat was geen vierjarig meisje.
Wel nog een paar keer 'nieuwe lente' om me heen geroepen, daar keken wel veel mensen naar, maar niemand kwam zeggen 'hé, jij moet Jufjoke zijn.'
Jammer, ik had een ontmoeting eigenlijk wel leuk gevonden.
Ohhh wat jammer, ik lees dit nu pas allemaal ;-)
Hebben jullie het leuk gehad?
Heb serieus in de wachtrijen nog aan je gedacht. Grappig he, dat je elkaar hier wekelijks tegenkomt in een hele andere wereld ;-)
Wij vonden het ieder geval echt fantastisch weer. Zo mooi, die lampjes overal.
Echt heerlijk die sfeer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja heel afeervol.

Kijk elke dag even in de efteling app. Zag dat gisteren en eergisteren de wachtrijen een stuk langer waren dan 2e kerstdag. Was dus nog niet zo n slechte keuze!
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
28-12-2018 20:34
Ohhh wat jammer, ik lees dit nu pas allemaal ;-)
Hebben jullie het leuk gehad?
Heb serieus in de wachtrijen nog aan je gedacht. Grappig he, dat je elkaar hier wekelijks tegenkomt in een hele andere wereld ;-)
Wij vonden het ieder geval echt fantastisch weer. Zo mooi, die lampjes overal.
Echt heerlijk die sfeer :-)
Ja, wij hebben ook genoten. Wat is het toch een prachtig park. Enige dat wat langer duurde was Symfonica, daar wel een klein uurtje gewacht.
Ik ben zelfs in de Baron geweest met mijn zoon! :proud:

Fijn dat jullie het ook leuk hebben gehad!
Symbolica :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn weleens op oudjaars dag geweest. Het was toen heel erg rustig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven