Egypte met kinderen

25-11-2012 15:01 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb wat vragen waar ik graag antwoord op zou willen.

We zijn ooit eerder naar Egypte geweest maar gaan nu met 2 kinderen (5 en 8) volgend jaar zomer.

Wij gaan al jaren naar Frankrijk met de auto dus hebben hiermee geen ervaring.

We zitten helaas vast aan bepaalde datums. De vertrekdagen kunnen er maar 2 zijn.

*Moet je dan nu al boeken? Dan heb je wel zekerheid dat snap ik maar is dat nodig? Vriend denkt van niet namelijk.

*En is vroegboekkorting echt zo voordelig?

Wij zouden graag dicht bij de zee willen dus het zal Hurhgada of Sham al Sheik worden.

*Hoe gaat dat met de koffers?

Neem je als volwassene allebei een koffer met spul voor de kinderen erin? Of de kinderen ook allebei zelf 1?

Geen idee wat dat kost.

*Goede / slechte ervaringen met maatschappijen welkom.

*Als je zo'n vakantie online boekt all inclusive komen er dan er nog ergens kosten bij?

Misschien nog andere nuttige tips?

Gr. Deana
quote:Deana schreef op 25 november 2012 @ 19:57:

Ok bedankt alvast allen.

Het zet mij weer aan het denken.

Maar dan vooral om de onrust. Warm/heet is het in bv Griekenland ook. Dit jaar ruim boven de 40 graden.

Kinderen vermaken zich wel met water/zand/snorkelen.

Kun je ergens anders ook mooi snorkelen?

Wij vonden het toen bijzonder mooi in Egypte.

Wat hebben jullie verder voor tips naar welk land?

Ik hoef er niet heen voor de cultuur oid daar vinden de kinderen (nu) niets aan.

Water dichtbij is erg belangrijk.

Gr. Deana

Met een normaal budget is de enige plek waar je fantastisch mooi kan snorkelen Egypte. Ik ben op de Caraiben geweest, en dat viel heel hard tegen na Egypte. Als je geld hebt kan je natuurlijk naar het Great Barrier Reef...

Ik zou gewoon gaan, van de onrust ga je niets merken in de badplaatsen.
Met dergelijk kleine kinderen naar die bananenrepubliek waar ze waarschijnlijk ook nog een darmvirus oplopen. Mijn keuze zou het niet zijn.
Het is nog wel een beetje vroeg om te boeken.

Vanaf januarie beginnen ze met vroegboekkortingen en als je dan iets leuks tegen komt

zou ik het gewoon boeken.

Griekenland is ook erg heet in de zomer.

Toen we in Kreta waren was er ook een hittegolf.

Hetzelfde voor Turkye .

Ben het met to eens lekker relaxen in het water en kalm aan doen.

Egypte is met al die prachtige vissen in het water ook een lievelingsbestemming van mijn kinderen.

Dat vindt je toch nergens anders.

Ze kunnen echt uren snorkelen.
Een darmvirus kan je overal oplopen hoor.

Juist de hotels in Egypte zijn superverzorgd.

Wij hebben er nog nooit wat opgelopen behalve darmen vanslag vanwege de olie.

Terwijl in Turkye mijn man in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege voedselvergiftiging.
Ik zou gewoon met kinderen het risico niet lopen...
Madeira is ook mooi, heerlijke temperatuur, goede hotels.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Als je binnenkort toch gaat boeken voor Egypte neem dan een

verzekering erbij voor als je het toch te riskant gaat vinden tegen die tijd.

Kost 5 euro per persoon en is iets anders dan een annuleringsverzekering. Deze vergoed je reis als je het gewoon zelf niet ziet zitten om welke reden dan ook.

Negatief reisadvies wordt minder gauw afgegeven dan vroeger.

Dus calamiteitenfonds wordt ook minder aanspraak op gemaakt.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:natasja32 schreef op 27 november 2012 @ 11:49:

Een darmvirus kan je overal oplopen hoor.

Juist de hotels in Egypte zijn superverzorgd.

Wij hebben er nog nooit wat opgelopen behalve darmen vanslag vanwege de olie.

Terwijl in Turkye mijn man in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege voedselvergiftiging.

Ook in een 'superverzorgd' hotel kan de kok of het keukenhulpje vergeten zijn handen te wassen na toiletbezoek .....

En je spreekt hier jezelf tegen: darmen van slag vanwege de olie? Dat is iets wat 100 jaar geleden werd verteld inderdaad, dat je darmen van slag gaan vanwege het gebruik van olijfolie. Darmen gaan daar niet door van slag, darmen gaan van slag vanwege virussen/bacteriën.

Daarnaast kan je hele lijf langdurig van slag gaan als je je van te voren niet laat vaccineren tegen DTP en Hepatitis ....
Ik ben ook in Egypte geweest (rondreis met afsluiting in Hughada). Zou het niet echt aanraden.

- Erg warm in de zomer (bijna de hele dag) waardoor je weining kunt ondernemen;

- Egypte kent geen echte boulevards zoals je dat in Zuid- Europese landen hebt. Ze hebben ze wel nagebouwd maar daar hangen voornamelijk (vervelende) mannen en verkopers. Geen gezellig uitgaanslevens met families of vrouwen op straat. Er is geen echte cultuur van restaurants en op straat eten, gezellige winkelstraten etc. Dat komt met name door de grote all inn hotels (waardoor iedereen in het hotel blijft);

- Een privestrand is helaas noodzakelijk. Op de normale stranden wordt je bekeken en zelfs lastig gevallen (zelfde op straat);

- Veel overlast van Russische toeristen;

- Voor uitstapjes naar Luxor zit je vanaf Hughada 4 uur in de bus...Naar Cairo is het 6 uur.

Ik zou met kinderen veel liever naar landen als Spanje, Malta (ook prachtig om te duiken en snorkelen), Canarische eilanden, Griekenland etc gaan. Temperatuur is beter, geen vervelende mannen en een gezellig uitgaansleven in de avond.
Als je wilt snorkelen is Corsica prachtig!
quote:princess44 schreef op 28 november 2012 @ 21:08:

Als je wilt snorkelen is Corsica prachtig!Sorry, maar de Middellandse Zee is echt niet te vergelijken met de Rode Zee, in geen honderd jaar.
quote:nephthys schreef op 28 november 2012 @ 21:18:

[quote:princess44 schreef op 28 november 2012 @ 21:08:

Als je wilt snorkelen is Corsica prachtig!

]

Sorry, maar de Middellandse Zee is echt niet te vergelijken met de Rode Zee, in geen honderd jaar.Nee, maar in Corsica staat de politiek niet op springen en hoef je geen nieuwe revolutie te verwachten dit jaar. Dat is in Egypte nog maar de vraag. En of de volgende revolutie meer of minder bloederig zal zijn dan de vorige, kan natuurlijk niemand voorspellen.
quote:La.India schreef op 25 november 2012 @ 20:39:

Als je een beetje budget hebt zijn er natuurlijk genoeg leuke snorkel plekken te bedenken op de wereld. Dan ben je beter af in Thailand of Maleisië ofzo.

Ja fijn met jonge kinderen zo lang in een vliegtuig.

En wat betreft ''de huidige revolutie'' TO wil naar de Rode Zee, dat is honderden kilometers verder dan Cairo. Daar merk je echt helemaal niets van. Daar zijn vnl. resorts neergeplempt in de woestijn. Locals zijn er bijna niet, zijn hoofdzakelijk werknemers komende vanuit voornamelijk de grote steden.

Ga al jaren naar Egypte voor de Rode Zee en ook in onrustige tijden niets gemerkt. Heerlijke vakanties gehad en ga in het voorjaar weer.
nou thailand zou ik idd ook niet doen ten eerste erg lang in het vliegtuig ten tweede een heel ander budget als egypte en ten derde is het in de zomervakantie regenseizoen in thailand!Lijkt me niet fijn!

Dan zou ik eerder voor de canarische eilanden,bulgarije turkije griekenland enzo gaan dat is ongeveer hetzelfde budget als egypte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven