Egypte met kinderen

25-11-2012 15:01 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb wat vragen waar ik graag antwoord op zou willen.

We zijn ooit eerder naar Egypte geweest maar gaan nu met 2 kinderen (5 en 8) volgend jaar zomer.

Wij gaan al jaren naar Frankrijk met de auto dus hebben hiermee geen ervaring.

We zitten helaas vast aan bepaalde datums. De vertrekdagen kunnen er maar 2 zijn.

*Moet je dan nu al boeken? Dan heb je wel zekerheid dat snap ik maar is dat nodig? Vriend denkt van niet namelijk.

*En is vroegboekkorting echt zo voordelig?

Wij zouden graag dicht bij de zee willen dus het zal Hurhgada of Sham al Sheik worden.

*Hoe gaat dat met de koffers?

Neem je als volwassene allebei een koffer met spul voor de kinderen erin? Of de kinderen ook allebei zelf 1?

Geen idee wat dat kost.

*Goede / slechte ervaringen met maatschappijen welkom.

*Als je zo'n vakantie online boekt all inclusive komen er dan er nog ergens kosten bij?

Misschien nog andere nuttige tips?

Gr. Deana
Ik zou echt niet meer naar Egypte gaan. Het was al niet veel. Je kon in die toeristenplaatsen al niet meer over straat omdat al die mannen daar echt retevervelend zijn. In de zomer is het ook veel te warm, zeker voor kinderen.

Maar een paar jaar terug was het er nog relatief veilig.

Nu zijn de Islamisten aan de macht gekomen. En met al die oorlogen daar in de buurt, is de Egyptische bevolking bepaald geen fan van het westen en de westerse bevolking.

Voor een relaxte, veilige vakantie zou ik lekker ergens anders heen gaan!
ik weet niet wat je wilt gaan doen, maar Egypte is vooral leuk voor kinderen als je naar de pyramides enzo gaat. Maar op dit moment is het erg onrustig, je moet het zelf weten, maar ik zou nu niet naar Egypte gaan.

Als je naar een kustplaats gaat Hurghada ofzo dan is het vrij simpel maar als je wilt gaan rondreizen dan kan je het beste georganiseerd gaan omdat je als toerist alleen in konvooi maar rijden.

Kustplaatsen zoals Hurghada zijn niet bijzonder, het enige leuke is dat je kan snorkelen maar verder verschilt het amper van de canarische eilanden of de costa's van spanje. Met Egypte heeft het weinig te maken, het zijn bastions alleen voor toeristen.

Laat het hele gezin wel inenten tegen hepatitis.
en neem maatregelen tegen voedselvergiftiging (norit en loperamide mee)

Veder wat Jo zegt, niet in de zomer gaan, want dan is het veel te heet, beste tijd is oktober tot april
Heb je wel goed gekeken hoe warm het in de zomer in Egypte is? Ik weet niet of je dan lekker op het strand kunt liggen!

Er zijn ook nog wel andere, kleinere kustplaatsen, zoals Dahab.

Wat betreft koffers: dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af. Ik denk dat als je een pakkertjes boekt, je niet met een maatschappij als Ryan air vliegt waarbij je voor elke koffer moet betalen. Aangezien je kinderen een eigen stoel hebben, mogen ze ook een eigen koffer meenemen.
Pakkertjes = pakketreis
quote:elisa28 schreef op 25 november 2012 @ 15:12:

Heb je wel goed gekeken hoe warm het in de zomer in Egypte is? Ik weet niet of je dan lekker op het strand kunt liggen!

.In de zomer is het dus 's ochtends om 9 uur al 35 graden. En dit loopt op rond een uur of 2, tot 45-55 graden. Niet echt leuk voor kinderen om de hele middag alleen maar onder een parasol te kunnen zitten.
Boekingkosten komen er nog bij iets van 25 euro is dat dacht ik. Weet niet bij wie je zou willen boeken maar dat staat altijd dan ook aangegeven op de site. En check of de organisatie is aangesloten bij de SGR mochten ze financieel onderruit gaan.

En de kinderen mogen elk een koffer meenemen.

Met vroegboekkorting heb je nog keus,daarna hoeft het niet altijd duurder te zijn,maar dan kan de kamer die je zou willen met zeezicht bv weg zijn.
Ja lastig, lastig allemaal...

We zitten helaas vast aan de zomervakantie.

We zijn eerder in de zomer geweest en we weten hoe warm het kan worden. Maar we zijn echte zwemmers dus zullen veel vertoeven aan zee/ zwembad. Oudste zoon en papa gaan ws veel snorkelen.

Maar idd wat vervelend is is de onveiligheid...

Wij zijn geweest in (dacht) 2002 en toen zijn we idd in convooi naar Luxor geweest. En zelfs voor het hotel stond zo'n beveiliger met wapen.

Maar ja nu met kinderen dan wordt het toch anders...

Al zullen we hooguit eens op een boot gaan of een jeepsafari verder gaan we niet de stad in.

Maar weten jullie of we kunnen wachten met boeken?

Zijn we dan nog gegarandeerd van wat leuks?

Dan weet ik ook dat we nog even kunnen wachten.

Gr. Deana
Ow ja hoor. Juist wegens de boven beschreven omstandigheden, gaat natuurlijk (bijna) niemand daar heen.

Waarom zou je problemen opzoeken, als er heel erg veel prima alternatieven zijn?

Maar goed, meer dan de helft van de hotels staan momenteel chronisch leeg omdat de toeristen wegblijven.

De kans dat de "leuke" dingen uitverkocht raken is dus nihil.
Lijkt me geen snars aan voor kinderen in die leeftijd.
quote:jo12345 schreef op 25 november 2012 @ 15:22:

Ow ja hoor. Juist wegens de boven beschreven omstandigheden, gaat natuurlijk (bijna) niemand daar heen.

Waarom zou je problemen opzoeken, als er heel erg veel prima alternatieven zijn?

Maar goed, meer dan de helft van de hotels staan momenteel chronisch leeg omdat de toeristen wegblijven.

De kans dat de "leuke" dingen uitverkocht raken is dus nihil.+1
Waarom ga je niet lekker naar een Grieks eiland?

Zelfde prijs, veel aangenamer temperatuur en veel veiliger.

Er is minstens net zo veel te doen en de mensen zijn er heel veel aardiger.
maar waarom dan per se Egypte? Zo te lezen gaat het niet om de cultuur. Als je voor warm en zonnig gaat kun je ook naar Griekenland of een willekeurig ander land aan de Middellandse zee. Gaat het om all-in? Daar is toch ook zat in te boeken in andere landen.

Sorry voor de offtopic, want je vraagt niet om meningen, maar gezien de onrust daar zou ik ook een andere bestemming zoeken.
Boot en jeepsafari kan zo'n beetje overal in het Middellandsezeegebied. Waarom wil je per se naar Egypte?
Waarom per se naar Egypte, en niet naar een canarisch eiland? Zit je niet met konvooien als je ergens heen wilt, het is niet alleen maar strand en je zit niet met de onrust op dit moment. Qua prijs scheelt het niet veel.

Als antwoord op je vragen:

- Koffers: als je kinderen een eigen stoel hebben, hebben ze ook recht op een eigen koffer (behalve als je via ryan air oid boekt, dan moet je opletten of er uberhaupt wel koffers zijn inbegrepen in de prijs of dat je die nog los moet bijbetalen). De enkele keren dat ik met mijn ouders en broer op vliegvakantie ging, waren we al wel 12 en 15, dus heb je meer ruimte nodig (schoenen groter, kleding neemt iets meer ruimte in), maar deden samen een koffer. Hangt ook af van hoeveel jullie zelf inpakken, anders gewoon 2 koffers en alles "mengen". Ook handig mocht een koffer zoek raken!

- Maatschappijen: ik zal zelf niet snel vliegen met een budget maatschappij, de laagste is transavia, hoewel ik daar ook steeds minder fan van wordt (net als arkefly wordt dat steeds verder uitgeknepen), maar ach, wat zijn die 4/5 uur vliegen? Pas bij afstanden van langer word ik kritischer: krijg je wat te drinken of moet je tegen de hoofdprijs alles nog bijbetalen? Heb je een beetje beenruimte? Etc..

- All in: all inclusive geldt vaak voor buffetten en kleine hapjes op vaste tijden en beperkt drinken. Toen wij in Egypte all in hadden geboekt (El Gouna, zomervakantie, 2 jaar geleden) gingen we toch vaker dan we hadden verwacht bij een restaurantje in de haven zitten tegen eigen kosten. Ik denk dat we het all-in er niet uitgehaald hebben, maar dat was ook niet onze insteek.

Maar nogmaals: waarom wil je zo graag naar Egypte? En niet nog een paar jaar wachten tot de rust terug is? En dan voor komend jaar naar een Grieks eiland, zoals Kos of Korfu oid of naar een Canarisch eiland (Gran canaria/Fuerteventura/Lanzarote)? Is voor de kinderen nog net iets meer te doen ook..
Je hoeft inderdaad niet vroeg te boeken, er gaat niemand, en dat heeft een reden.
Maar ja, als je spanning en sensatie zoekt...
pfff
Ik ging als kind elke zomer naar Egypte en vond het veeeeeel leuker dan Spanje, Griekenland of iets dergelijks.

Hele dagen snorkelen (dolfijnen, haaien, kleurenpracht), lekker warm water, 's avonds gezellig in het stadje kuieren en shoppen. En dan een uitstap naar de woestijn, of Luxor en Karnak.

Ik vond (vind) het fantastisch, ook als kind.

En zolang je niet naar Cairo trekt, ga je van de onveiligheid weinig merken. Ik ben er ook vaak in 'onveilige' periodes geweest, en nooit iets van gemerkt in de badplaatsen.
Ik ben 2 weken geleden nog geweest in een resort met peuter en vriend, en heb niets gemerkt van de onrust.

Het reisadvies is ook nog steeds in orde voor de resorts in het Rode Zee gebied.
In de zomer moet je echt niet naar Egypte gaan, het is dan bloedheet. Hurghada heeft bovendien niets met Egypte te maken, alleen maar hotels. Buiten zwemmen en snorkelen is er niets te beleven. Om uitstapjes te maken ligt het te afgelegen en met die hitte ga je geen uren in de bus zitten. Kans dat je ziek wordt is ook groot. Ik vond Egypte fantastisch jaren geleden maar hurghada niets. Als je alleen maar zon, zee en strand zoekt zijn er toch wel betere plekken.
Snorkels mee voor de kids!
Ok bedankt alvast allen.

Het zet mij weer aan het denken.

Maar dan vooral om de onrust. Warm/heet is het in bv Griekenland ook. Dit jaar ruim boven de 40 graden.

Kinderen vermaken zich wel met water/zand/snorkelen.

Kun je ergens anders ook mooi snorkelen?

Wij vonden het toen bijzonder mooi in Egypte.

Wat hebben jullie verder voor tips naar welk land?

Ik hoef er niet heen voor de cultuur oid daar vinden de kinderen (nu) niets aan.

Water dichtbij is erg belangrijk.

Gr. Deana
Als je een beetje budget hebt zijn er natuurlijk genoeg leuke snorkel plekken te bedenken op de wereld. Dan ben je beter af in Thailand of Maleisië ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven