Ervaringen Corendon/handbagage

06-06-2023 16:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik overweeg een vakantie via Corendon te boeken. Ik heb nog nooit met Corendon gevlogen en ben bij andere maatschappijen gewend om een kleine trolley + rugzak mee te nemen als handbagage. Op de Corendon website lees ik: 1 stuk handbagage van max. 55x40x25 cm (zoals een rugzak of trolley). Ik zou uiteraard graag beide mee willen nemen :lol:

Heeft iemand recente ervaring met Corendon en hoe streng er gecontroleerd wordt op de handbagage op Schiphol?
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet met Corendon maar bij Ryanair wel gezien dat er mensen dus te grote koffertjes bij hadden en ter plekke een nieuwe moesten kopen.

En ik moest bij Transavia eens een klein tasje in mijn rugzak stoppen, mocht echt met maar 1 item aan boord. Dus tegenwoordig doe ik precies wat ze vragen bij de maatschappijen.

Als je meer mee wilt nemen boek dan bij een andere maatschappij of boek ruimbagage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ryanair staat natuurlijk wel bekend als heel strikt, dolfje.

Corendon weet ik niet. Maar bij de meeste maatschappijen mag je steeds minder meenemen als handbagage en ze letter er ook beter op. Het is natuurlijk ook wel makkelijker te controleren of iemand maar 1 stuk bij zich heeft dan toen er meer mocht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
In mijn ervaring is Ryanair zeker niet de enige stricte maatschappij tegenwoordig. Zeker nu bij veel maatschappijen het standaardtarief alleen met kleine tas is, die onder de stoel voor je past.
Als er staat één stuk handbagage, dan zou ik me daar maar aan houden.
Je kunt je rugzak natuurlijk meenemen, maar zorgen dat je er genoeg ruimte voor in je trolley hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
06-06-2023 16:42
Niet met Corendon maar bij Ryanair wel gezien dat er mensen dus te grote koffertjes bij hadden en ter plekke een nieuwe moesten kopen.

En ik moest bij Transavia eens een klein tasje in mijn rugzak stoppen, mocht echt met maar 1 item aan boord. Dus tegenwoordig doe ik precies wat ze vragen bij de maatschappijen.

Als je meer mee wilt nemen boek dan bij een andere maatschappij of boek ruimbagage.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die regels zijn er niet zomaar, als iedereen 'graag beide mee wil nemen' past dat natuurlijk niet in de cabine.
Reken er dus maar op dat er gecontroleerd gaat worden.

Daarbij: hoeveel handbagage heb je nou daadwerkelijk nodig op een vlucht binnen Europa?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt meestal extra bagage bijkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De regels zijn duidelijk. Vanwaar de vraag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Check je trolley gewoon in. Of neem in ieder geval het risico voor lief dat je aan de gate extra moet betalen om je trolley in te checken. En dan niet gaan mopperen op het personeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
06-06-2023 16:42
Niet met Corendon maar bij Ryanair wel gezien dat er mensen dus te grote koffertjes bij hadden en ter plekke een nieuwe moesten kopen.

En ik moest bij Transavia eens een klein tasje in mijn rugzak stoppen, mocht echt met maar 1 item aan boord. Dus tegenwoordig doe ik precies wat ze vragen bij de maatschappijen.

Als je meer mee wilt nemen boek dan bij een andere maatschappij of boek ruimbagage.
Dat is gek want bij transavia is het 1 handbagage (koffer) en 1 accessoire (bijv handtas ofrugzakje)
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlieg dan met Transavia :mrgreen:
Purplepeanut schreef:
08-06-2023 07:55
Dat is gek want bij transavia is het 1 handbagage (koffer) en 1 accessoire (bijv handtas ofrugzakje)


Bij easyJet zit alleen nog een kleine tas in het basistarief. En bij KLM mag je handbagage 12 kilo wegen.

Wat maakt het uit wat een andere maatschappij toestaat? Jij vliegt met Corendon dus heb je je aan hun regels te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was zelfs een tijd dat je maar 8 kilo mee mocht in de cabine bij KLM en dat ze speciale mensen hadden bij de gate die dat gingen wegen, met van die gele stickers 'approved handluggage', terwijl de low costs juist geen limiet hadden!

De eisen veranderen gewoon continu, dat heeft alles te maken met het veranderende verdienmodel van de maatschappij. Bij de KLM moet je nu, net als bij de low costs, ook voor je ruimbagage betalen, wat dan weer gegarandeerd invloed gaat hebben op hun toekomstige handbaggagebeleid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vorig jaar zomer met Corendon gereisd en had een trolley als handbagage en een handtas mee. Er werd niks over gezegd.
elinas wijzigde dit bericht op 15-06-2023 22:42
12.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus moest afgelopen meivakantie gewoon haar handtas (zo’n klein tasje waarin alleen je mobiel en zakdoekjes passen) in haar mini-trolley erbij proppen of bijbetalen. Dat was dus mobieltje in kontzak en met twee man dat handtasje nog in die trolley erbij proppen en hopen dat de ‘Clips’ van die trolley het zouden houden.
(Corendon, Eindhoven Airport)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
15-06-2023 22:13
Mijn zus moest afgelopen meivakantie gewoon haar handtas (zo’n klein tasje waarin alleen je mobiel en zakdoekjes passen) in haar mini-trolley erbij proppen of bijbetalen. Dat was dus mobieltje in kontzak en met twee man dat handtasje nog in die trolley erbij proppen en hopen dat de ‘Clips’ van die trolley het zouden houden.
(Corendon, Eindhoven Airport)
Oh dan zijn de regels misschien verstrengd. Ik droeg een vrij grote handtas en er werd niks over gezegd.
Rotterdam Airport

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven