esta formulier

21-07-2012 11:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil heel graag een reis maken, die start in Miami (cruisen) Maar blijkt je een esta formulier moet kopen en betalen met een creditcard. Probleem is dat ik geen creditcard heb en ook niemand ken die er een heeft. Wil zo graag die reis maken, weet iemand een oplossing? Heb al zelf gekeken om een creditcard aan te schaffen maar het is te duur.
quote:jan10e2000 schreef op 22 juli 2012 @ 09:23:

Ik betaal voor mijn Visa card (1e jaar gratis) het 2e jaar geen 55 euro hoor!

Ik betaal idd wel 36. Maar er staat in de voorwaarden niets over een verplicht 2e jaar. Je kan hem dus na deze reis opzeggen en dan heb je dus niets betaald.

Ik weet dat ik geen MasterCard, maar een Visa moet hebben. Ik heb op plekken gezeten waar de MasterCard niet werkt, maar een Visa wel. Ik had daar niet graag vastgezeten zonder geld, dus dan betaal ik liever net ietsje meer voor de Visa.

Maar ieder voor zichzelf.

Natuurlijk mag je zeggen om welke reis het gaat....reclame wordt hier toch al gemaakt Cruise van kras reizen. Zeecruise Miami en Caribbean.? gokje.
anoniem_147657 wijzigde dit bericht op 22-07-2012 18:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Neem gewoon een cc van je eigen bank. Lijkt mij het handigst en is - als ik op mijn eigen bank af ga - niet duur.
Visje, je kunt bij het GWK een cc kopen waarop je geld kan storten. Zo hoef je geen rekening te houden met het geld wat nog afgeschreven wordt van je rekening. Die kaart heet money travel card. Ben vorig jaar naar de US geweest en deze kaart overal voor gebruikt.
Let er bij het invullen van het ESTA-formulier op dat het de officiele site van de Am. overheid is.

De extensie moet .GOV zijn. Dat is de enige echte!

Er zijn bureautjes die aanbieden te helpen bij de ESTA-aanvraag, maar die zijn veel duurder.
Dank jullie wel maar ik ga deze reis toch niet maken. Dacht dat er een reisbegeleiding meeging maar blijkt niet waar te zijn. Ga nu waarschijnlijk naar Curacao.
Ehhhh?? Je hebt toch geen reisbegeleider nodig op 'n cruise in 'n westers engelstalig land notabene!
Op die cruise schepen heb je toch wel hostessen etc???lijkt me het meest georganiseerde wat je kan doen...
quote:visjes schreef op 23 juli 2012 @ 20:09:

Dank jullie wel maar ik ga deze reis toch niet maken. Dacht dat er een reisbegeleiding meeging maar blijkt niet waar te zijn. Ga nu waarschijnlijk naar Curacao.Het is sowieso verstandig om op reis een cc op zak te hebben.
Op een cruise of een reis zal het anders zijn hoor. Maar ik ben nu al anderhalve maand in de VS en heb nog nooit met mijn creditcard betaald. Ik heb hem wel mee en het limiet is hoog genoeg, maar ik pin gewoon geld bij de bank en reken alles contant af. Maar goed, ik heb nog niet in een hotel overnacht en geen auto gehuurd.

visjes, waarom niet de cruise, iets georganiseerdes is er niet hoor?
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2012 @ 20:10:

Ehhhh?? Je hebt toch geen reisbegeleider nodig op 'n cruise in 'n westers engelstalig land notabene! Het is een reis waar singles van over de hele wereld mee mee kunnen. Ik wil gewoon een reisleider om me heen hebben, zodat ik daar vragen aan kan stellen, ik helemaal nog niet thuis ben in het hele reis gebeuren. Vorig jaar voor het eerst gevlogen en voor het eerst wat verder weg geweest. Misschien ben ik wel een watje maar goed, iedereen is anders.
quote:houston77007 schreef op 21 juli 2012 @ 11:25:

Cc te duur? En die reis niet?

Is het raar dat ik dat niet snap?dit was nou exact mijn eerste reactie.
Later is nu
Kan me best voorstellen dat je een reisleider prettiger vindt als je nog niet zo bereisd bent.
quote:Bergje65 schreef op 21 juli 2012 @ 12:21:

[...]

Je leest niet goed. Op de boot MOET je ook een creditcard overleggen. Zie mijn eerdere post....Dit zie ik steeds weer terugkomen Visjes. Kennelijk worden je onkosten op de boot (drankjes en dergelijke) apart berekend. Heb je daar wél geld voor?
Later is nu
Misschien is 'n rondreis met Fox of Kras dan wat voor jou?
quote:dreamer schreef op 24 juli 2012 @ 13:18:

[...]

dit was nou exact mijn eerste reactie.Nogmaals, ik dacht dat een creditcard duur was maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 13:23:

Misschien is 'n rondreis met Fox of Kras dan wat voor jou?Het gaat waarschijnlijk een reis worden van Kras.
ja dat lijkt me idd geschikter voor jou... mijn god.

Geen idee hoe oud je bent maar je komt wel erg bejaard over met die : ik wil graag een reisleider en "hoe duur is een creditcard"? Dat laatste zoek je zo op....en wat kan er in hemelsnaam fout gaan op zoiets uitgeschetsts als een cruise?

maar goed.....snap gewoon niet waar sommige mensen zo vreselijk bang voor zijn.
quote:visjes schreef op 21 juli 2012 @ 11:27:

[...]

Voor deze reis heb ik flink gespaart.Nog even 30 euro doorsparen dan!
quote:americagirl schreef op 24 juli 2012 @ 15:15:

Geen idee hoe oud je bent maar je komt wel erg bejaard over met die : ik wil graag een reisleider en "hoe duur is een creditcard"? Dat laatste zoek je zo op....en wat kan er in hemelsnaam fout gaan op zoiets uitgeschetsts als een cruise?

maar goed.....snap gewoon niet waar sommige mensen zo vreselijk bang voor zijn.Niet iedereen is zo avontuurlijk ingesteld. Als je net begint met reizen en dat in je eentje doet, dan kan een klein stukje zekerheid net het verschil maken.
quote:dreamer schreef op 24 juli 2012 @ 13:21:

[...]

Dit zie ik steeds weer terugkomen Visjes. Kennelijk worden je onkosten op de boot (drankjes en dergelijke) apart berekend. Heb je daar wél geld voor?De meeste drankjes zijn op de boot bij de reissom inbegrepen. Wat wel apart afgerekend moet worden zijn havengelden en excursies aan wal.
quote:visjes schreef op 24 juli 2012 @ 13:17:

[...]

Het is een reis waar singles van over de hele wereld mee mee kunnen. Ik wil gewoon een reisleider om me heen hebben, zodat ik daar vragen aan kan stellen, ik helemaal nog niet thuis ben in het hele reis gebeuren. Vorig jaar voor het eerst gevlogen en voor het eerst wat verder weg geweest. Misschien ben ik wel een watje maar goed, iedereen is anders.Op cruiseschepen hebben ze altijd speciale customer service medewerkers, die de hele dag niets anders doen dan vragen van passagiers beantwoorden. Deze spreken in elk geval Engels, maar vaak ook andere talen omdat cruise-personeel over de hele wereld wordt geworven. Met een beetje mazzel kun je dus ook met Duits, Frans en vaak zelfs Nederlands terecht.
@nummerzoveel: dat snap ik maar een cruise is toch eigenlijk al een hele zekere,veilige reis? Het is niet dat je in je eentje de jungle in gestuurd wordt.
@americagirl

Dat ben ik met je eens, hoor. Maar niet iedereen kan zich goed voorstellen hoe het er aan boord van zo'n schip aan toe gaat. Door ervaring word je wijzer :-)
En hou er bij een cruise (met name in US) rekening mee dat je waarschijnlijk aan het eind een fiks bedrag aan tips geacht wordt af te rekenen.
quote:americagirl schreef op 24 juli 2012 @ 15:15:

maar goed.....snap gewoon niet waar sommige mensen zo vreselijk bang voor zijn.Ik heb een lichte vorm van autisme. Kan niet heel goed contact maken en alles wat nieuw is, is zeer eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven