Eurolines naar Londen
zondag 2 oktober 2011 om 23:25
Ik ga voor familiebezoek eind oktober een weekend naar Londen. Kosten voor vliegen rond een weekend zijn rond 130 euro (alles inclusief). Nu overweeg ik Eurolines. Ben op zich goed met bussen en zitten en het scheelt heel veel geld. Ik zou dan de nachtbus nemen.
Iemand ervaring hiermee? Kun je een beetje slapen? Wordt er vaak gestopt en MOET je dan uitstappen?
Alvast bedankt.
Iemand ervaring hiermee? Kun je een beetje slapen? Wordt er vaak gestopt en MOET je dan uitstappen?
Alvast bedankt.
zondag 2 oktober 2011 om 23:33
quote:zwitsal_nijntje schreef op 02 oktober 2011 @ 23:26:
Ik lees even mee. Bussen vind ik ook leuk, maar ik zou graag willen weten wat de voorziening is qua toilet. Heb namelijk een keer 6 uur naar disney moeten reizen met hoge nood. Dat was geen pretje..Er is een toillet lees ik net. Years ago toen ik als student met Eurolines reisde was dat ook al. Dus dat is dik in orde denk ik.
Ik lees even mee. Bussen vind ik ook leuk, maar ik zou graag willen weten wat de voorziening is qua toilet. Heb namelijk een keer 6 uur naar disney moeten reizen met hoge nood. Dat was geen pretje..Er is een toillet lees ik net. Years ago toen ik als student met Eurolines reisde was dat ook al. Dus dat is dik in orde denk ik.
zondag 2 oktober 2011 om 23:43
Voor mij is het ook wat jaartjes geleden, maar wat ik me kan herinneren is dat je alleen bij de grens van Frankrijk-Engeland even de bus uitmoet voor de paspoortcontrole. Toen ik reiste was ook de mkz crisis dus het kan best zijn dat je nu de bus nieteens uit hoeft.. Busreis was mij overigens prima bevallen! Je stapt zo middenin Londen uit, bij Victoria station dacht ik..
Veel plezier!
Veel plezier!
anoniem_128498 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 23:44
Reden: .
Reden: .
% gewijzigd
zondag 2 oktober 2011 om 23:47
Al heel wat jaren terug eens gedaan.
Heenreis was leuk.
Reis was voornamelijk overdag, leuke medepasagier naast mij
(australische vrouw die rondreisde en wel wat te vertellen had)
er was een toillet (maar er werd gezegd voor noodgevallen)
Terugreis vond ik niet prettig.
Vertrokken 'savonds, luidruchtige medepasagiers,
chauffeur had de hele nacht muziek aan.
Ik wilde na twee weken London wel slapen, wat dus niet lukte.
De reis is dus een beetje afhankelijk van de chauffeur en je medereisgenoten.
Heenreis was leuk.
Reis was voornamelijk overdag, leuke medepasagier naast mij
(australische vrouw die rondreisde en wel wat te vertellen had)
er was een toillet (maar er werd gezegd voor noodgevallen)
Terugreis vond ik niet prettig.
Vertrokken 'savonds, luidruchtige medepasagiers,
chauffeur had de hele nacht muziek aan.
Ik wilde na twee weken London wel slapen, wat dus niet lukte.
De reis is dus een beetje afhankelijk van de chauffeur en je medereisgenoten.
zondag 2 oktober 2011 om 23:51
Ik ben pasgeleden met Eurolines naar Londen gereisd, dit is mijn ervaring.
Slechte punten
- ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Verwacht geen service whatsoever.
- ik kon niet slapen omdat de bus benauwd en bomvol was. Maar misschien heb jij meer geluk. Stoelen zijn overigens wel comfortabel.
- er is een toilet aan boord, maar tijdens mijn reis was ie stuk dus dan heb je er nog niet veel aan.
- waar er gestopt wordt hangt een beetje van het verloop van de reis af. Soms moet de chauffeur rusten dus het kan zo zijn dat je vrij kort na het opstappen al een stop hebt. Bij een stop mag je niet in de bus blijven zitten.
- reken op vertraging. Mijn bus arriveerde drie kwartier te laat (overigens wel op tijd op mijn bestemming). Kan zenuwslopend zijn als je bij een donkere halte staat te wachten.
Dan nu de goede dingen:
- het is spotgoedkoop, zeker als je een superpromo boekt.
- je arriveert middenin de stad en hoeft niet met een taxi/transfer naar je eindbestemming
- dat ze nergens op letten heeft ook voordelen: niemand zei er wat van dat ik tien kilo bagage teveel bij me had. Je mag sowieso meer meenemen dan in een vliegtuig.
- je ziet wat van de landen waar je doorheen reist, zelfs 's nachts. Je hebt echt het gevoel dat je op reis bent, dat vond ik persoonlijk erg tof.
Dus de keus is aan jou. Nul comfort en reken erop dat je totaal gebroken bent na de reis. Maar wel goedkoop en als je je erop instelt best een grappige manier van reizen. Maar hou je van snel en comfortabel, neem dan alsjeblieft het vliegtuig. Zelfs Ryanair is comfortabeler! Hopelijk heb je hier wat aan.
Slechte punten
- ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Verwacht geen service whatsoever.
- ik kon niet slapen omdat de bus benauwd en bomvol was. Maar misschien heb jij meer geluk. Stoelen zijn overigens wel comfortabel.
- er is een toilet aan boord, maar tijdens mijn reis was ie stuk dus dan heb je er nog niet veel aan.
- waar er gestopt wordt hangt een beetje van het verloop van de reis af. Soms moet de chauffeur rusten dus het kan zo zijn dat je vrij kort na het opstappen al een stop hebt. Bij een stop mag je niet in de bus blijven zitten.
- reken op vertraging. Mijn bus arriveerde drie kwartier te laat (overigens wel op tijd op mijn bestemming). Kan zenuwslopend zijn als je bij een donkere halte staat te wachten.
Dan nu de goede dingen:
- het is spotgoedkoop, zeker als je een superpromo boekt.
- je arriveert middenin de stad en hoeft niet met een taxi/transfer naar je eindbestemming
- dat ze nergens op letten heeft ook voordelen: niemand zei er wat van dat ik tien kilo bagage teveel bij me had. Je mag sowieso meer meenemen dan in een vliegtuig.
- je ziet wat van de landen waar je doorheen reist, zelfs 's nachts. Je hebt echt het gevoel dat je op reis bent, dat vond ik persoonlijk erg tof.
Dus de keus is aan jou. Nul comfort en reken erop dat je totaal gebroken bent na de reis. Maar wel goedkoop en als je je erop instelt best een grappige manier van reizen. Maar hou je van snel en comfortabel, neem dan alsjeblieft het vliegtuig. Zelfs Ryanair is comfortabeler! Hopelijk heb je hier wat aan.
maandag 3 oktober 2011 om 07:55
Eurolines doe ik nooit meer. Wat een lange, lange reis, met een kapot toilet en te weinig stops... Onbeschofte Franse douane en veel te krappe zitplekken (ben dan ook heul lang). Gelukkig moesten we er in Dover al uit...
Ik ga tegenwoordig met de trein, als je vroeg boekt, kun je vaak voor dezelfde prijs omboeken naar 1e klas. Veel comfortabeler dan de bus en goedkoper dan vliegen.
Ik ga tegenwoordig met de trein, als je vroeg boekt, kun je vaak voor dezelfde prijs omboeken naar 1e klas. Veel comfortabeler dan de bus en goedkoper dan vliegen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 3 oktober 2011 om 09:16
Tja, het is inderdaad nogal Spartaans. Het levert leuke anecdotes op, maar als ik geen arme student zou zijn zou ik ook lekker de trein/het vliegtuig pakken.
Overigens moet je inderdaad de bus uit voor een paspoortcontrole. Stelt weinig voor als je EU-burger bent, ben je dat niet dan halen ze er honden bij om het echt te laten lijken . Op de boot moet je er ook uit maar dat vond ik heerlijk: lekker even je benen strekken, grote zachte stoelen om in te dutten en geen luidruchtige mensen om je heen die stinkend voedsel naar binnen zitten te stouwen.
Overigens moet je inderdaad de bus uit voor een paspoortcontrole. Stelt weinig voor als je EU-burger bent, ben je dat niet dan halen ze er honden bij om het echt te laten lijken . Op de boot moet je er ook uit maar dat vond ik heerlijk: lekker even je benen strekken, grote zachte stoelen om in te dutten en geen luidruchtige mensen om je heen die stinkend voedsel naar binnen zitten te stouwen.
maandag 3 oktober 2011 om 13:17
1x Perpignan-Nederland gedaan.
NOOIT WEER !!!!
Gereserveerd en betaald bij Eurolines in Montpellier.
De bus kwam 5 uur te laat. Sta je daar om 23:00 uur 's avonds in een achterwijk.......
Ik stond niet op de passagierslijst en de chauffeur wilde me daarom niet meenemen. Dat hij vijf uur te laat is, betekent natuurlijk niet dat mijn ticket niet meer geldig is.
Na een hoop stennis maken, en letterlijk dreigen het al-dan-niet-functionerende toilet te gaan bezetten, mocht ik bij godsgratie tóch mee. Er was precies nog één plek in de bus over, dus zeker weten dat dat mijn stoel was.
Beroerde tocht, te weinig beenruimte, plas-/poepverbod, dat moesten we onderweg bij een wegrestaurant maar doen.
Ik vond het een ramp, tenzij je 17 bent raad ik het iedereen af.
NOOIT WEER !!!!
Gereserveerd en betaald bij Eurolines in Montpellier.
De bus kwam 5 uur te laat. Sta je daar om 23:00 uur 's avonds in een achterwijk.......
Ik stond niet op de passagierslijst en de chauffeur wilde me daarom niet meenemen. Dat hij vijf uur te laat is, betekent natuurlijk niet dat mijn ticket niet meer geldig is.
Na een hoop stennis maken, en letterlijk dreigen het al-dan-niet-functionerende toilet te gaan bezetten, mocht ik bij godsgratie tóch mee. Er was precies nog één plek in de bus over, dus zeker weten dat dat mijn stoel was.
Beroerde tocht, te weinig beenruimte, plas-/poepverbod, dat moesten we onderweg bij een wegrestaurant maar doen.
Ik vond het een ramp, tenzij je 17 bent raad ik het iedereen af.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 3 oktober 2011 om 15:51
quote:Flashy schreef op 03 oktober 2011 @ 15:48:
Vliegticket zijn goedkoop momenteel, ryanair heeft steeds acties en ook easyjet is lekker cheap.
Dat lijkt maar zo. Als je vrijdagmiddag vliegt en zondagavond rond 19.00 terug wil is het niet goedkoop. Dan zit je echt rond de 130 euro.
Goedkoop zijn de doorde weekse vluchten.
Mocht je wel goedkope opties zien, let me know!
Vliegticket zijn goedkoop momenteel, ryanair heeft steeds acties en ook easyjet is lekker cheap.
Dat lijkt maar zo. Als je vrijdagmiddag vliegt en zondagavond rond 19.00 terug wil is het niet goedkoop. Dan zit je echt rond de 130 euro.
Goedkoop zijn de doorde weekse vluchten.
Mocht je wel goedkope opties zien, let me know!
maandag 3 oktober 2011 om 15:52
Ik ben twee keer met de bus geweest en vond het vreselijk. Het is eigenlijk best dichtbij, maar je bent zó lang onderweg! Je bent al 2 dagen kwijt met reizen en het is vermoeiend.
Ik geef de voorkeur aan de trein (Eurostar), maar vliegen is ook goed te doen. Met de bus zou ik echt alléén nog maar doen als het heel veel goedkoper was en ik echt niet genoeg geld had voor trein of vliegtuig. No way dat ik nog in zo'n bus stap.
Ik geef de voorkeur aan de trein (Eurostar), maar vliegen is ook goed te doen. Met de bus zou ik echt alléén nog maar doen als het heel veel goedkoper was en ik echt niet genoeg geld had voor trein of vliegtuig. No way dat ik nog in zo'n bus stap.
donderdag 6 oktober 2011 om 21:26
ik ben de laatste keren naar londen ook steeds met de trein geweest, eerst met de auto naar brussel en daarna lekker relaxed in de trein.
groot voordeel van de eurostar is dat je midden in londen uitstapt, dat scheelt weer tijd tov vliegen (waar je toch vaak weer met de trein van het vliegveld de stad in moet).
de eurostar heeft vaak ook wel aanbiedingen (soms ook gecombineerd met een hotel).
groot voordeel van de eurostar is dat je midden in londen uitstapt, dat scheelt weer tijd tov vliegen (waar je toch vaak weer met de trein van het vliegveld de stad in moet).
de eurostar heeft vaak ook wel aanbiedingen (soms ook gecombineerd met een hotel).
vrijdag 7 oktober 2011 om 00:16
Ga regelmatig heen en weer met de Eurolines van Parijs naar Antwerpen mocht het met de trein niet uitkomen of net iets te duur zijn.
Het is lekker goedkoop.
je kan zoveel bagage meenemen als je wilt
Soms zit de bus bomvol.
Regelmatig wordt er gestopt ( nou 3-4 keer op deze route). Uitstappen is niet verplicht
Wordt gewisseld van chauffeur
Op deze route rijden regelmatig ook illegalen mee. Dus de bus wordt ook regelmatig gecontroleerd door de douane en zorgt soms ook voor vertraging. Bij elke reis die ik heb gehad is er wel eentje opgepakt.
verder geen andere ervaringen met andere routes van Eurolines
Het is lekker goedkoop.
je kan zoveel bagage meenemen als je wilt
Soms zit de bus bomvol.
Regelmatig wordt er gestopt ( nou 3-4 keer op deze route). Uitstappen is niet verplicht
Wordt gewisseld van chauffeur
Op deze route rijden regelmatig ook illegalen mee. Dus de bus wordt ook regelmatig gecontroleerd door de douane en zorgt soms ook voor vertraging. Bij elke reis die ik heb gehad is er wel eentje opgepakt.
verder geen andere ervaringen met andere routes van Eurolines
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:39
Parijs-Antwerpen (vertrek 09:00 uur, aankomst 14:30 uur) is natuurlijk wel een stuk korter dan Perpignan-Rotterdam.
Dan vertrek je namelijk om 22:00 uur uit Perpignan, om rond 16:30 uur aan te komen (volgens de dienstregeling). En dan ben je al supergaar, moet je nog naar Hoogezand zien te komen.
Dan vertrek je namelijk om 22:00 uur uit Perpignan, om rond 16:30 uur aan te komen (volgens de dienstregeling). En dan ben je al supergaar, moet je nog naar Hoogezand zien te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"