Gets wat een prijzen!

25-09-2012 14:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Vorig jaar in het hoogseizoen naar Suriname gevlogen voor 780,- met KLM. We wouden voorlopig niet gaan , maar mijn zwager gaat trouwen en we twijfelen dus flink... Echter vragen ze nu in dezelfde boek en vertrek periode ruim 1200,-! De prijzen verschillen dagelijks met 100,- er bij of minder...

Ik snap echt niet hoe dit kan en dan heeft KLM ook nog eens de wereld weken...

Daarbij komt er ook nog eens hotel voor 3 weken bij en dan kom je op een bedrag waarvoor je zeker 3 weken All- in op de malediven zit...

Iemand enig idee hoe dat gaat met die ticket prijzen? gaan ze nog zakken of denkt KLM echt dat Suriname zo toeristisch geworden is dat mensen dat bedrag er voor neer gaan leggen...?
Je realiseert je hopelijk dat de brandstofkosten ten opzichte van vorig jaar enorm zijn gestegen?
quote:nellaaa schreef op 25 september 2012 @ 14:39:

Je realiseert je hopelijk dat de brandstofkosten ten opzichte van vorig jaar enorm zijn gestegen?

dit dus! en ook nog eens een hoger btw tarief. moet je persé met klm... soms is een andere maatschappij ook flink wat goedkoper.

verder kan ik niet in mijn glazen bol kijken en zeggen of de prijs nog zal zakken. je zou kunnen gokken op een last-minute vlucht. maar dan kan het natuurlijk gebeuren dat alles vol zit en je dus niet bij de bruiloft bent!
@ nellaa met 33 procent? Daarbij hen je tickets in andere periode,s voor leggen ze dan geld bij ? Sorry ik snap dat niet
@ lemonlover het probleem met Suri is dat enkel KLM en surinam airways ( nog duurder) er op vliegt. Hierdoor houden ze het lekker duur want Curaçao is bijna even ver en wel bijna de helft goedkoper ...
Je zin mist een aantal woorden, wat bedoel je precies?

Ik googlede net even en in een krantenartikel van mei 2012 geeft KLM aan dat in dat afgelopen kwartaal de kosten met 18 procent gestegen zijn. Kan best zijn dat die nu nog verder gestegen zijn. Bovendien wil je in het hoogseizoen hè. Daar hangt een prijskaartje aan.
oh dat is wel vervelend hondarius! ik zou mijn airmiles in gaan zetten... of de bruiloft laten schieten en lekker naar de malediven gaan;)

is het anders geen optie om daar bij familie te logeren, om de kosten toch iets te drukken. (of zit je daar zelf niet op te wachten)
Is het een optie dat je vriend alleen daarheen gaat, om de kosten te drukken?
Kun je evt ook via een ander land reizen? Dus je vliegt van Nederland naar land X en van land X naar Suriname? Ben je langer onderweg, maar kun je misschien wel veel besparen. Of moeten andere landen altijd via Nederland reizen juist?
Hallo?!
De Malediven zijn enkel een voorbeeld , want het is heel simpel ik kan het bedrag nu niet missen. We sparen al 3 jaar voor onze eigen bruiloft... Mijn vriend heeft geen zin om alleen te gaan dat vroeg ik hem ook al... Ik baal gewoon echt van de prijzen en van het idee van mijn zwager om de bruiloft in het hoogseizoen te doen haha ( hij woont er net 1 jaar dus iedereen komt uit NL
als je zwager zelf daarheen verhuisd is zal hij er hopelijk wel begrip voor kunnen opbrengen dat niet iedereen eventje een paar duizend ophoest om bij zijn bruiloft te kunnen zijn! wel rot natuurlijk als je er graag bij wil zijn. maar ik moet heel eerlijk zeggen dat wij (ook al hebben we het geld wel) ook niet naar het buitenland gaan voor de bruiloft van mijn schoonzus. daarvoor is het gewoon een te dure reis, en ik besteed het geld dan liever aan iets blijvends of aan een fijne vakantie met mijn partner samen.

overigens is het voor jullie (als je graag wil dat hij bij jullie bruiloft is) misschien een idee om dan wel in de 'goedkope' periode te trouwen.
Maar Suriname is ontzettend 'toeristisch'.

Heel veel stagiaires, die ook vaak familie hebben die een kijkje komen nemen.

Surinamers die in Nederland wonen en regelmatig terug gaan.

Daarnaast nog de echte toeristen, die gewoon voor de leuk naar Suriname gaan.

In combinatie met hert feit dat er maar 3/4 vluchten per week gaan, zijn die vliegtickets erg gewild.

Ik ben 4 jaar geleden geweest en toen was het in het hoogseizoen al 1000-1100 (zelfs bij Martin Air, toen vlogen zij nog naar Paramaribo).

Alleen als je echt totaal buiten elke vakantie gaat, betaal je een lager tarief. Maar het hoogseizoen is in Suriname zeeeeeer uitgebreid.
En hoewel een hotel natuurlijk lekker luxe is, kun je er ook aan denken om een huis te huren voor 3 weken.

Er zijn heel leuke huizen die je gemakkelijk en voor weinig geld kunt huren!

Want hotel Torarica (Royal of niet) is schreeuwend duur. VInd ik...
Tickets naar Suriname zijn duur juist omdat het geen toeristische bestemming is. Dan zouden er dagelijks vier chartermaatschappijen heen vliegen en elkaar de tent uit concurreren.

En die verschillen hoogseizoen - laagseizoen; pure boeverij als je 't mij vraagt. De brandstof is in juli echt niet duurder dan in maart.
Wanneer is de bruiloft dan? Hoogseizoen, dat zei je al.

Maar in juli/augustus zie ik bij KLM voor ¤1120.

Is nog steeds veel, maar scheelt al.

Bij SLM ¤ 1063. Scheelt alweer meer.

Blijft natuurlijk belachelijk dure bedoening...

edit: Tuurlijk is hoogseizon/laagseizoen boeverij. Maarja... je betaalt ervoor wat het je waard is... En dat weten ze
2 weken geleden was slm 807 en klm 880...gewoon economy class. Heb je goed gekeken? Ook naar ongunstige vliegtijden?
Nederland en Suriname hebben een verdrag waarin is vastgelegd dat drie luchtvaartmaatschappijen de route Amsterdam-Paramaribo mogen vliegen. Nu zijn dat KLM en SLM, sinds Martinair failliet is. Veel concurrentie ontstaat er door deze regel dus niet op het traject, waardoor je dus hogere ticketprijzen krijgt.

Hierover betaal je overigens geen BTW, dus de stijging naar 21 procent heeft geen invloed op de tarieven. KLM heeft een revenue management systeem, waarmee wordt gekeken hoeveel stoelen er voor een bepaalde prijs kunnen worden verkocht, op basis van historische gegevens. Een directe relatie met de kostprijs is er dus niet, het is eerder het principe 'wat de gek ervoor geeft'.

Er zijn onderzoekjes geweest naar het gunstigste moment voor het boeken van een vliegticket. Ik heb vijf maanden van tevoren gehoord, maar ook zes weken. Het blijft dus blijkbaar lastig om de prijsstrategie van de airlines te doorgronden.
De prijzen zullen alleen maar hoger worden, hoe eerder je boekt, des te goedkoper je reist. Helaas, het ligt er maar net aan in welke klasse er nog stoelen zijn.
Kan je geen pakketreis boeken naar Suriname?In sommige gevallen is het voordeliger dan een los ticket boeken...
Ik ben via Cayenne (Frans Guana) gegaan een paar jaar terug vanwege de hoge prijzen rechtstreeks op Paramaribo. Was wel wat meer gedoe: je vliegt via Parijs naar Cayenne, daar moet je 2 uur met een taxi naar de grens, stempelen, het water over met 1 van de 1000 bootjongens die daar staan en dan een uurtje met de taxi naar Paramaribo. Maar goed, kostte in totaal 700 euro, dus dat was me de moeite wel waard.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de zoekprogramma's van vliegmaatschappijen bijhouden hoe vaak er vanaf 1 ip-adres gekeken wordt naar een bepaalde vliegreis. Kijk je op 1 september naar een vlucht naar Paramaribo en je boekt niet, dan is diezelfde reis op 3 september opeens duurder.

Je zou dus eens kunnen proberen om vanaf een andere computer te kijken naar de prijzen.
quote:Maryemma schreef op 25 september 2012 @ 16:11:

Ik ben via Cayenne (Frans Guana) gegaan een paar jaar terug vanwege de hoge prijzen rechtstreeks op Paramaribo. Was wel wat meer gedoe: je vliegt via Parijs naar Cayenne, daar moet je 2 uur met een taxi naar de grens, stempelen, het water over met 1 van de 1000 bootjongens die daar staan en dan een uurtje met de taxi naar Paramaribo. Maar goed, kostte in totaal 700 euro, dus dat was me de moeite wel waard.

Pfoeeee hee, dat is nogal een onderneming... En een behoorlijk uitzoekwerk als je nooit eerder in Suriname bent geweest.

Hoeveel heb je daarmee bespaard?
quote:dolfje schreef op 25 september 2012 @ 16:06:

Kan je geen pakketreis boeken naar Suriname?In sommige gevallen is het voordeliger dan een los ticket boeken...Inderdaad, bij vele van die verre bestemmingen is een pakketreis (vlucht+hotel) even duur als de losse tickets.
quote:Katherina schreef op 25 september 2012 @ 16:13:

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de zoekprogramma's van vliegmaatschappijen bijhouden hoe vaak er vanaf 1 ip-adres gekeken wordt naar een bepaalde vliegreis. Kijk je op 1 september naar een vlucht naar Paramaribo en je boekt niet, dan is diezelfde reis op 3 september opeens duurder.

Je zou dus eens kunnen proberen om vanaf een andere computer te kijken naar de prijzen.Dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar dan over die prijsvergelijkingssites. Leek me wat vergezocht (weet niet eens of het wel zou mogen?), maar het kan...
Tickets naar suriname moet je op tijd boeken. In het hoogseizoen betaal je sowieso de hoofdprijs (hoe is het jou gelukt vorig jaar hoogseizoen voor 780 euro??) En binnen 3 maanden vertrek betaal je ook de hoofdprijs. Tickets worden helaas niet goedkoper als je wacht. Andere opties dan de klm en slm heb je niet of je gaat via frans guyana (amsterdam-parijs-fr. Guyana en verder met blue wing naar vliegveld zorg&hoop) Ik weet niet wanneer de bruiloft is, maar eind augustus dalen de prijzen weer naar laagseizoenprijzen. Hotels zijn trouwens hartstikke duur, misschien kijken naar een particulier huisje (ook daar vragen ze steeds meer voor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven