Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik volg je al sinds het begin, je schrijft leuk! :) mag ik je insta?
Succes met verhuizen!!
Merel7 schreef:
22-06-2019 20:40
Ik heb al heel lang niets meer gekregen in de Economy.
Vroeger altijd een tasje met inhoud plus slippers, een drankje plus nootjes en een vochtig handdoekje. Bij singapore airlines zelfs champagne voor vertrek. Nu niets meer van dat alles.
Ook tijdens de vlucht is het een stuk minder geworden. Ik weet nog dat er zakjes chips, chocola, appels, en soms ijsjes werden rond gedeeld.
Op verzoek hadden ze cup noodle. Soms kreeg je zelfs een goed gevulde snackbox.
Ik heb pas een paar lange vluchten met Emirates gemaakt en kreeg dat alles gewoon hoor. Tasje met sokken, slaapmasker, oordopjes, tandenborstel etc. En behalve de maaltijden ook tussendoortjes zoals zoutjes, ijsjes etc.
Rosalind schreef:
22-06-2019 23:53
Ik heb pas een paar lange vluchten met Emirates gemaakt en kreeg dat alles gewoon hoor. Tasje met sokken, slaapmasker, oordopjes, tandenborstel etc. En behalve de maaltijden ook tussendoortjes zoals zoutjes, ijsjes etc.
Ik heb zelf nooit met Emirates gevlogen, wist wel dat het 1 van de betere maatschappijen is.
Tegenwoordig vlieg ik lange afstanden vaak met Turkisch airlines in business. Ze zijn vaak net iets goedkoper en hebben een geweldige service aan boord. Over hun economy hoor ik verschillende verhalen, maar zelf nooit mee gevlogen.
Het is Moving Day! :cheer:

Zometeen staat Moverman voor de deur om te helpen met de laatste dingetjes. Ik ga tijd genoeg hebben om wat filmpjes te maken straks. Alle dagelijkse benodigdheden zitten in 1 koffer. Echt uitpakken doe ik als ik terug ben van mijn vlucht naar Kuala Lumpur over een paar dagen.
Succes me je verhuizing!

Leuk, kuala lumpur. Hoe lang blijf je daar en zitten jullie in het centrum?
Succes met verhuizen en geniet van KL!
Succes Dolly!
Merel7 schreef:
23-06-2019 07:55
Succes me je verhuizing!

Leuk, kuala lumpur. Hoe lang blijf je daar en zitten jullie in het centrum?
27h. Het hotel ligt net buiten het centrum.

---

Ik ben verhuisd! Ik heb toch al zitten uitpakken.

Ik ben nu aan het uitblazen in een koffiezaakje naast het gebouw. Hierna loop ik naar de Carrefour voor wat boodschappen.

De verhuizers hebben mijn roommate per ongeluk wakker gemaakt door de voordeur die met een klap dicht viel. Gelukkig zou haar wekker sowieso een kwartier later afgaan omdat ze nu een vlucht heeft. Ze was echt super aardig!

Ze heeft me verteld waar ik het wachtwoord voor de Wi-Fi kan vinden, ik mag gewoon water nemen uit de dispenser die ze huren en mag alles in huis gebruiken. Ze vertelde me dat mijn andere roommate een vrije dag heeft maar op pad is met vrienden nu. Ik heb haar daarna met rust gelaten zodat ze zich kon klaarmaken. Toen ik genoeg had van het uitpakken vond ik welkomsbriefje in de keuken met daarop de staffnummers van mijn roommates. Zo heb ik meteen zicht op hun roosters en kan ik hun gsm nr vinden.

Ik zag nog een briefje hangen van mijn voorganger. Blijkbaar hebben ze alledrie veel tijd samen gespendeerd.

Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe thuis! Deze ontvangst was al 10x gastvrijer dan de ontvangst in mijn vorige appartement.

Ik heb filmpjes gemaakt van de omgeving, het gebouw en mijn appartement. Alles staat zo op insta.
Fijn dat het meteen goed voelt daar op je nieuwe plek!
Wat even leuk topic.
Zou je mij je Instagram account willen sturen.

Succes in je nieuwe accommodatie! Klinkt als een goed begin daar.
Heb je filmpjes gezien van je nieuwe onderkomen. Supermooi zeg! Ook die gym met uitzicht over de pool. Echt leuk om te zien. Bedankt voor de rondleiding!
En wat grappig om je eerst in het Engels te horen en daarna in het Vlaams. Je klinkt anders in een andere taal :)
Goeie vlucht! KL is leuk,, en heeeerlijk eten daar. Enjoy!
.
Zou ik ook jouw insta mogen? Erg leuk om je verhalen te volgen.
Ken je MJXOXO? Een stewardess die volgens mij ook voor dezelfde maatschappij vliegt... ze woont in elk geval in Dubai. Ik volg haar vlogs op YouTube (afhankelijk van de inhoud heel leuk om te kijken)
Wat fijn, en wat een onwijs goeie keuze je verhuizing!!!
Ik word nu toch ook wel benieuwd en kom even uit de meeleesstand. Zou ik ook je insta mogen?
impala schreef:
23-06-2019 12:13
Heb je filmpjes gezien van je nieuwe onderkomen. Supermooi zeg! Ook die gym met uitzicht over de pool. Echt leuk om te zien. Bedankt voor de rondleiding!
En wat grappig om je eerst in het Engels te horen en daarna in het Vlaams. Je klinkt anders in een andere taal :)
Goeie vlucht! KL is leuk,, en heeeerlijk eten daar. Enjoy!
Haha :proud: Ja dat sloeg helemaal nergens op.

Ik heb het even opnieuw gedaan. Nu is het volledige verslag in het Engels. Ik bleef namelijk steeds naar het Engels switchen. Dat gaat automatisch. Ik heb nog wat moeten knippen want je kan max 1 minuut per keer posten op insta. Alles daarover verdwijnt gewoon. Ik klets teveel geloof ik. :hihi:

Ik ben eindelijk tevreden met het resultaat. De volledige rondleiding staat er bij deze op.
samsa schreef:
23-06-2019 12:17
Zou ik ook jouw insta mogen? Erg leuk om je verhalen te volgen.
Ken je MJXOXO? Een stewardess die volgens mij ook voor dezelfde maatschappij vliegt... ze woont in elk geval in Dubai. Ik volg haar vlogs op YouTube (afhankelijk van de inhoud heel leuk om te kijken)
Haar video's heb ik gekeken net voor ik naar hier verhuisde. Ze maakt hele leuke filmpjes! Ik wou dat ik ook zo ongegeneerd tegen mijn telefoon kon kletsen in het openbaar. :-D
Leuk om te zien waar je gaat wonen , het ziet er wel kaal en leeg uit buiten bij het zwembad maar het is natuurlijk bloedheet daar.
Zo te horen heb je het getroffen met je roommates, lijkt me best belangrijk.
Fijn dat je blij bent met je nieuwe thuis.

Heb je nog speciale plannen voor KL?
Ik lees al mee vanaf het begin en ik volg je heel graag op Instagram. Wil je mij een bericht sturen? Dank je wel! Mijn zoon wil graag vliegen. Heeft Emirates ook mannelijke flight attendants?
Dolfje: Inderdaad! De hitte en het feit dat het zwembad op de 3de verdieping ligt, maakt een tuin aanleggen extra lastig. Het kán wel natuurlijk. Maar dat kost ook allemaal geld.

Merel: nee nog geen plannen. Meestal maak ik die samen met de crew. Alleen is ook maar alleen. Er zit ook geen haast achter. Over een maand ga ik er nog eens heen.

Eeka: Ik heb je een pb gestuurd. Er zijn zeker mannelijke cabin crew hier. Sterker nog, ik denk dat ik nooit gesolliciteerd had als er niet een minimum aan testosteron aan boord was tussen al die vrouwelijke hormonen. :proud:
Hoi Dolly, ik lees met veel plezier je verhalen (al meelezer vanaf je sollicitatie), leuk om zo eens een inkijkje in het stewardessenleven te krijgen! Zou ik ook je insta mogen?
Ooo ik wil het ook graag zien! Je verhalen zijn al leuk maar de rondleiding wil ik niet missen.
Mag ik ook je insta?
wat een leuke filmpjes weer dolly. ik snap goed waarom je besloten hebt te verhuizen. het ziet er zoveel leuker uit waar je nu zit! en gelukkig lijken je huisgenoten ook nog eens erg leuk! heel veel plezier daar.
Ik heb deze story trouwens als highlight op mijn profiel staan. Zo verdwijnt het niet na 24h. ;-)

Ik heb roommate nummer 2 ook net getroffen in de woonkamer! Ook een heel aardige, spraakzame dame. We hebben een uur zitten kletsen. Dit komt helemaal goed!

Ik heb er toch een eind aan moeten breien want ik heb een formulier gekregen van het business promotions team dat ik moet invullen. Ik wil dat niet laten liggen omdat ik anders het risico loop om een selectiedag te missen.

Er stond bij dat ik dat formulier niet mocht doormailen naar anderen want het was enkel "op uitnodiging". :@@: Eh... ok. Ik ben helemaal niet uitgenodigd. Of zou mijn manager het eea voor mij hebben doorgegeven?
zou het feit dat je zo'n formulier hebt ontvangen niet de uitnodiging zijn om je aan te melden? ik kan mij goed voorstellen dat ze je hebben aangedragen bij het PR team nav je goede score bij het afstuderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven