Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 10:53

maandag 2 december 2019 om 03:05
Het zal pas voor de late namiddag zijn. Het zijn veel foto's en filmpjes.Superuser2018 schreef: ↑01-12-2019 19:49Slaap lekker, ik verheug me op de mooie instastory bij het opstaan.

Ik ben net thuis gekomen nu. De vlucht was lang en saai. Dodelijk als je moe bent. Gelukkig heb ik wel nog een paar uurtjes kunnen slapen na de tour dus het viel allemaal wel mee.
Ik ga zeker nog eens terug naar Vietnam dus die tip hierboven hou ik in gedachten!
We krijgen voor elke layover een bepaald bedrag dat we kunnen besteden ter plaatse. Normaal dekt dat enkel de maaltijden maar dit keer heb ik die tour ermee betaald, 2x roomservice, ontbijtbuffet, souvenirs en 2 drankjes uit de minibar. Mijn verbazing was groot toen ik daarna nog geld over had. Helemaal top!

maandag 2 december 2019 om 09:26

maandag 2 december 2019 om 10:23
Ik heb het genoteerd! Ik zal voor februari een bod plaatsen voor BKK op 5/02.

maandag 2 december 2019 om 10:28
Das DBX-BKK. AMS-BKK is 04-02.TrolleyDolly schreef: ↑02-12-2019 10:23Ik heb het genoteerd! Ik zal voor februari een bod plaatsen voor BKK op 5/02.Die is normaal niet zo lastig te krijgen.
Zou leuk zijn, zeg! Ga 48 uur vantevoren inchecken dus ik geef de stoelnummers wel door

Geen bijzonderheden

maandag 2 december 2019 om 11:42
Prima! Ik hou je op de hoogte hier.
--
Intussen staat Vietnam in al zijn glorie op insta. Een paar foto's op mijn tijdlijn en de hele mik in mijn story's (en highlights).
Vroeger dan verwacht. Mijn kerstboom werd vanochtend om 11h geleverd ipv in de namiddag tussen 14h - 16h.

Ik had mijn taxichauffeur gezegd dat ik niet lang weg zou zijn en dat hij even kon wachten als hij wilde. Hij gaf me zijn nummer zodat ik hem kon bellen als hij toch snel even een rit kon doen tussen door. Prima! Ik had geen haast. Toen ik uiteindelijk weer buiten kwam, was mijn taxi inderdaad weg. Ik had langer aan de kassa gestaan dan in de winkel zelf. 2 tellen later zag ik mijn taxichauffeur tevoorschijn komen.
Hij vroeg of ik lang had gewacht. Ik stelde hem gerust en zei dat het gigantisch druk was binnen en dat ik nog maar net buiten was. "You're timing was perfect!" Hij had tussendoor blijkbaar iemand afgezet in het centrum. Die man had dus 3 ritjes kort achter elkaar. Iedereen blij.

maandag 2 december 2019 om 16:10
Hij staat! In mijn woonkamer in Dubai heerst nu een echte kerstsfeer! Mijn roommate heeft al foto's naar al haar vrienden gestuurd. Dus zij vond het in ieder geval geslaagd. 
Ik wacht even met foto's want mijn roommate vond het nodig het groot licht aan te doen...
Ik ben benieuwd wat Jenny ervan gaat vinden als ze overmorgen thuis komt!

Ik wacht even met foto's want mijn roommate vond het nodig het groot licht aan te doen...

Ik ben benieuwd wat Jenny ervan gaat vinden als ze overmorgen thuis komt!

dinsdag 3 december 2019 om 19:26
Jenny is afgelopen nacht al thuis gekomen. Gelukkig had ik de lichtjes van de kerstboom aangelaten en was het verrassingseffect compleet toen ze om 2h30 binnen wandelde.
Ik was vanochtend op mijn beurt ook aangenaam verrast toen ik prachtige nieuwe ballen en kerstengeltjes in de boom zag hangen. Zou Jenny al thuis zijn dan? Toen ik in de zetel zat met een boek en koffie wandelde Jenny het appartment binnen. Ze was blijkbaar beneden koffie gaan halen. "Oh Dolly! The tree is wonderful! And so big!"
Hij is 180cm maar crew gaat doorgaans voor zo'n mini exemplaar en mijn roommates waren er blijkbaar vanuit gegaan dat ik hetzelfde zou doen. Natuurlijk niet! Ik had aanvankelijk eentje van 210 cm besteld
Mijn roommate was eerder terug gekomen om er zeker van te zijn dat ze op tijd was voor haar volgende vlucht. Blijkbaar zitten de vluchten van Bangkok naar Dubai tjokvol en wilde ze geen risico's nemen.
Ze vliegt over een paar dagen naar New York en ze zei dat ze daar ook wat kerstversiering ging kopen. Mijn internationale kerstboom is dus a work in progress.
Ik was vanochtend op mijn beurt ook aangenaam verrast toen ik prachtige nieuwe ballen en kerstengeltjes in de boom zag hangen. Zou Jenny al thuis zijn dan? Toen ik in de zetel zat met een boek en koffie wandelde Jenny het appartment binnen. Ze was blijkbaar beneden koffie gaan halen. "Oh Dolly! The tree is wonderful! And so big!"
Hij is 180cm maar crew gaat doorgaans voor zo'n mini exemplaar en mijn roommates waren er blijkbaar vanuit gegaan dat ik hetzelfde zou doen. Natuurlijk niet! Ik had aanvankelijk eentje van 210 cm besteld

Mijn roommate was eerder terug gekomen om er zeker van te zijn dat ze op tijd was voor haar volgende vlucht. Blijkbaar zitten de vluchten van Bangkok naar Dubai tjokvol en wilde ze geen risico's nemen.
Ze vliegt over een paar dagen naar New York en ze zei dat ze daar ook wat kerstversiering ging kopen. Mijn internationale kerstboom is dus a work in progress.
dinsdag 3 december 2019 om 21:57
Eigenlijk heb ik heel erg weinig met Kerst en kerstbomen...
Maar... Hoe je over jullie mooie grote boom schrijft, dat jullie er zo blij mee zijn (superleuk om te lezen), elkaar ermee verrassen + dat er allemaal moois in komt, versiersels uit de hele wereld erin hangen...
Dat is wel heel erg gaaf! Mooie Kerst-gedachte ook.
Nu ben ik opeens benieuwd naar een foto van jullie boom.
Heel veel Kerst-plezier!
Edit: O ja, Instagram natuurlijk... Heel erg mooi!

Maar... Hoe je over jullie mooie grote boom schrijft, dat jullie er zo blij mee zijn (superleuk om te lezen), elkaar ermee verrassen + dat er allemaal moois in komt, versiersels uit de hele wereld erin hangen...

Nu ben ik opeens benieuwd naar een foto van jullie boom.

Edit: O ja, Instagram natuurlijk... Heel erg mooi!

donderdag 5 december 2019 om 08:34
Vanavond vertrek ik voor een vlucht van 14h naar Sydney. Vervelende timing. Ik ga proberen om nog wat te slapen voor de vlucht maar ik weet niet of dat wel gaat lukken. Indien niet, stel ik mij kandidaat voor de eerste crc break. De meeste crew kiezen doorgaans voor de laatste break. Dan lijkt de vlucht namelijk korter. Je werkt dan 7h, slaapt 3h en dan moet je nog maar 1 service doen voor we gaan landen.
Het is nu zomer in Sydney dus ik heb mijn bikini en wat zomerkledij bij. We landen 's avonds in Sydney dus dat wilt zeggen dat ik mij eerst nog naar het restaurant sleep voor ik mij in bed stort. De volgende dag zou ik graag naar Bondi Beach of Maroubra beach willen. Ik heb geinformeerd op de fbgroep wereldvrouwen hoe de situatie daar momenteel is met de bosbranden en de rookoverlast. Blijkbaar hebben ze nog amper last van de rook dus mijn strandplannen zullen normaal gewoon door kunnen gaan.
Ik heb wat crew aan boord die nog nooit in Sydney zijn geweest dus misschien willen die wel mee. Het kan ook zijn dat die andere plannen hebben gemaakt.
14h is meer dan genoeg tijd om dat allemaal te bespreken.
Het is nu zomer in Sydney dus ik heb mijn bikini en wat zomerkledij bij. We landen 's avonds in Sydney dus dat wilt zeggen dat ik mij eerst nog naar het restaurant sleep voor ik mij in bed stort. De volgende dag zou ik graag naar Bondi Beach of Maroubra beach willen. Ik heb geinformeerd op de fbgroep wereldvrouwen hoe de situatie daar momenteel is met de bosbranden en de rookoverlast. Blijkbaar hebben ze nog amper last van de rook dus mijn strandplannen zullen normaal gewoon door kunnen gaan.
Ik heb wat crew aan boord die nog nooit in Sydney zijn geweest dus misschien willen die wel mee. Het kan ook zijn dat die andere plannen hebben gemaakt.
14h is meer dan genoeg tijd om dat allemaal te bespreken.

donderdag 5 december 2019 om 08:55
Ik wist niet dat er zoveel mensen kerst vieren in Dubai. Mijn broer en zijn gezin hebben daar 7 of 8 jaar gewoond, het énige wat ik weet is dat het in zomer zo heet kan zijn dat je zonder airco niet kan overleven en in winter is het rond 20 graden, straten worden frequent schoongemaakt als iederéén ligt te slapen. Drinkwater moet je kopen enz. Dus leuk om meer te weten te komen (zelf zou ik Dubai nóóit bezoeken haha)
donderdag 5 december 2019 om 11:42
Veel plezier in Sydney! Ik woon in Manly. Vandaag echt heel erg veel rookoverlast gehad. Op een gegeven moment kwam de zon er gewoon niet door en dat was gewoon overdag. Maar het kan snel en vaak veranderen. Maar nu toch al wel 4 weken met rook overlast. Wel heerlijk warm is nu 21.40 en nog 28C.
Ik raad ook Manly aan, veel gezelliger dan Bondi, mooie ferry rit er naar toe en we hebben harbour stranden en ocean stranden dus je hebt altijd keuze waar het het best is ivm de wind en golven.
Ik raad ook Manly aan, veel gezelliger dan Bondi, mooie ferry rit er naar toe en we hebben harbour stranden en ocean stranden dus je hebt altijd keuze waar het het best is ivm de wind en golven.

donderdag 5 december 2019 om 15:16
Ja de dames hadden ook gezegd dat het van de dag afhangt. Dus ik hoop dat het overmorgen meevalt.usagirl schreef: ↑05-12-2019 11:42Veel plezier in Sydney! Ik woon in Manly. Vandaag echt heel erg veel rookoverlast gehad. Op een gegeven moment kwam de zon er gewoon niet door en dat was gewoon overdag. Maar het kan snel en vaak veranderen. Maar nu toch al wel 4 weken met rook overlast. Wel heerlijk warm is nu 21.40 en nog 28C.
Manly beach! Bedankt voor de tip! Ik heb eens gekeken en dat lijkt me prima te doen. Taxi en dan de ferry. Ik zal wel eens navragen bij de receptie.

donderdag 5 december 2019 om 17:28
Mooi! Je hebt inderdaad wel een internationaal uiterlijk!TrolleyDolly schreef: ↑05-12-2019 17:22De kerstfoto staat online! Ik heb hem uiteraard al op Instagram gepost. Deze vind ik echt heel erg mooi geworden.![]()
donderdag 5 december 2019 om 17:41
Niet zo bescheiden Dolly, ze hebben jou niet voor niets gekozen.
De