Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hele mooie foto. Je hebt inderdaad wel een internationaal uiterlijk. Goed gedaan. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
usagirl schreef:
05-12-2019 11:42
Veel plezier in Sydney! Ik woon in Manly. Vandaag echt heel erg veel rookoverlast gehad. Op een gegeven moment kwam de zon er gewoon niet door en dat was gewoon overdag. Maar het kan snel en vaak veranderen. Maar nu toch al wel 4 weken met rook overlast. Wel heerlijk warm is nu 21.40 en nog 28C.

Ik raad ook Manly aan, veel gezelliger dan Bondi, mooie ferry rit er naar toe en we hebben harbour stranden en ocean stranden dus je hebt altijd keuze waar het het best is ivm de wind en golven.
Ik ben er nog nooit geweest maar wat ben ik jaloers! Strand, lekker weer , ideaal :P
Alle reacties Link kopieren
Echt mooi die foto!
Alle reacties Link kopieren
Prachtige foto’s!
En idd zeker naar Manly gaan, zo leuk daar!
Alle reacties Link kopieren
Trolley Dolly ik ben benieuwd of je nog wat van de branden en rook vanuit de lucht hebt kunnen zien (vast wel). Hopelijk kom je morgenvroeg pas aan en niet vandaag want de hele stad ligt echt onder een dikke laag rook. Het is vandaag eigenlijk super zonnig met geen wolkje aan de lucht maar doordat we zoveel rook is komt de zon er zelfs bijna niet door en is er nergens blauwe lucht te bekennen, alleen veel rook er lande zelfs net aan op mijn balkon.

Hopelijk morgen iets betere omstandigheden al mag ik natuurlijk niet klagen vergeleken met de mensen die echt in de gebieden wonen die al weken in brand staan, blijkbaar kan het nog maanden duren voordat de branden zijn geblust :'(

Veel plezier in ieder geval in Sydney
We hadden een uur vertraging door de rook. Ik kon vanuit de lucht heel goed de enorme afgebrande gebieden zien. De rookpluimen ook natuurlijk. Die waren zo enorm dat het haast niet te geloven was dat dat rook was. Indrukwekkend en triest tegelijk.

Een passagier vroeg waarom het moeilijker was om te landen in rook dan in het donker.

Nadat ik daar een paar tellen over had nagedacht heb ik maar gezegd dat rook, in tegenstelling tot duisternis, uit kleine roetdeeltjes bestaat. Dan helpen wat lampen niet om de zichtbaarheid te verbeteren. Net zoals bij mist. Hij en ik vonden het beiden heel aannemelijk klinken. Verbaasd dat ik nog kon nadenken na 14h vliegen.
Mijn vader had er achteraf nog het volgende over te zeggen toen ik hem sprak via WhatsApp: "Belangrijker, er komt veel minder schijnsel en visuele referentie terug. Wellicht heeft die smurrie ook een impact op alle navaids en autolanding systems. Spannend."

Uiteindelijk doken we de rookwolk in en werd het plots schemerig. Alsof de avond viel. Eenmaal op de grond was het pikdonker. Niet zo gek om 20h 's avonds.

Toen de passagiers van boord waren gegaan kwam de captain (een Kiwi) mij zoeken in de cabin. (Omdat de FO een Nederlander was ben ik hallo gaan zeggen in de cockpit en ben ik daar anderhalf uur blijven plakken.)
"Doll! Look outside to the sky! That's the day sky!"
Ik ging braaf door een raampje turen om te achterhalen waar die geflipte Kiwi het in godsnaam over had.
"Erm... the day sky? what?"
"Next week is the longest day of the year! So it's not supposed to be dark until 10 PM"
Ik tuurde nog eens naar buiten en keek wat mij betrof naar een perfect normale nachthemel.
Ik: "You're kidding...", en keek nog eens verward van mijn captain naar buiten en terug. Hij leek bloedserieus.

Ik weet nog steeds niet of ik hem serieus moet nemen.

Toen ik vanochtend (of is het vannacht? :proud: ) mijn hotelkamer opliep rook ik een vage brandlucht. Eenmaal buiten was de geur overduidelijk. Die hing er de avond voordien nog niet. Dus misschien is de wind gedraaid? Je "ziet" de rook ook hangen in de straten zoals usagirl hierboven aangeeft. Het is heel vreemd. Het is veel dunner dan mist. Zo dun dat ik me afvraag of ik het me niet verbeeld.

Desondanks trek ik vandaag toch naar Manly. Maar niet in mijn eentje. De 2 captains en onze nederlandse FO gaan ook mee. FO nummer 2, een Mexicaan, had ook interesse. De nederlandse FO is gisterenavond nog op zwier gegaan met 1 van de CSV's. Ik ben benieuwd of die op tijd uit bed geraakt vandaag. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Welkom in sydney! Gister was redelijk extreem we hadden de hele dag een gele gloed hangen onder de donkere rookwolken en inderdaad om 1700 leek het al wel donker (wordt rond 2030 donker op het moment).

Vandaag vond ik allemaal as deeltjes op mijn balkon.

Veel plezier in Manly, ik neem aan dat jullie de ferry nemen? Als ik je zie zal ik hoi komen zeggen (als je dat leuk vind ) ik weet je echte naam van Wereldvrouwen (we hebben echt bijna dezelfde achternaam) dus ja je wel met die naam aanspreken ipv trolley Dolly :-) . ik ben de hele dag in en om manly. Vanmorgen hoorde ik wel vanuit mijn bend eind 7u het haai alarm afgaan trouwens :-o .

Een wandeling naar Shelley beach is altijd de moeite waard en Lunch bij de boat house bij Shelley beach of lunch bij Hugo’s waar de ferry aankomt is ook een aanrader! Ik ga nu naar het strand om te zwemmen, die haai houdt me niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Zie vandaag wel voor het eerst weer wat blauwe lucht en zelfs zo’n dus je hebt het wel getroffen. De rooklucht is ook niet zo sterk, of ik ben er aan gewend geraakt naar meer dan 4 weken.
usagirl schreef:
07-12-2019 00:16
Welkom in sydney! Gister was redelijk extreem we hadden de hele dag een gele gloed hangen onder de donkere rookwolken en inderdaad om 1700 leek het al wel donker (wordt rond 2030 donker op het moment).

Vandaag vond ik allemaal as deeltjes op mijn balkon.

Veel plezier in Manly, ik neem aan dat jullie de ferry nemen? Als ik je zie zal ik hoi komen zeggen (als je dat leuk vind ) ik weet je echte naam van Wereldvrouwen (we hebben echt bijna dezelfde achternaam) dus ja je wel met die naam aanspreken ipv trolley Dolly :-) . ik ben de hele dag in en om manly. Vanmorgen hoorde ik wel vanuit mijn bend eind 7u het haai alarm afgaan trouwens :-o .

Een wandeling naar Shelley beach is altijd de moeite waard en Lunch bij de boat house bij Shelley beach of lunch bij Hugo’s waar de ferry aankomt is ook een aanrader! Ik ga nu naar het strand om te zwemmen, die haai houdt me niet tegen.
De zus van de captain brengt ons naar Manly. Kom zeker iets zeggen als je me spot!
Alle reacties Link kopieren
Dolly ken je Mike Chen? Hij reviewt airlines en eten. Nu een upload van jouw maatschappij, hij vloog first class suites! Daar sta jij natuurlijk niet in maar toch elke stess goed bekeken in het filmpje lol. Hij was erg tevreden!!

https://youtu.be/daDzt1Ilwvg
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
TrolleyDolly schreef:
06-12-2019 23:31
We hadden een uur vertraging door de rook. Ik kon vanuit de lucht heel goed de enorme afgebrande gebieden zien. De rookpluimen ook natuurlijk. Die waren zo enorm dat het haast niet te geloven was dat dat rook was. Indrukwekkend en triest tegelijk.

Een passagier vroeg waarom het moeilijker was om te landen in rook dan in het donker.

Nadat ik daar een paar tellen over had nagedacht heb ik maar gezegd dat rook, in tegenstelling tot duisternis, uit kleine roetdeeltjes bestaat. Dan helpen wat lampen niet om de zichtbaarheid te verbeteren. Net zoals bij mist. Hij en ik vonden het beiden heel aannemelijk klinken. Verbaasd dat ik nog kon nadenken na 14h vliegen.
Mijn vader had er achteraf nog het volgende over te zeggen toen ik hem sprak via WhatsApp: "Belangrijker, er komt veel minder schijnsel en visuele referentie terug. Wellicht heeft die smurrie ook een impact op alle navaids en autolanding systems. Spannend."

Uiteindelijk doken we de rookwolk in en werd het plots schemerig. Alsof de avond viel. Eenmaal op de grond was het pikdonker. Niet zo gek om 20h 's avonds.

Toen de passagiers van boord waren gegaan kwam de captain (een Kiwi) mij zoeken in de cabin. (Omdat de FO een Nederlander was ben ik hallo gaan zeggen in de cockpit en ben ik daar anderhalf uur blijven plakken.)
"Doll! Look outside to the sky! That's the day sky!"
Ik ging braaf door een raampje turen om te achterhalen waar die geflipte Kiwi het in godsnaam over had.
"Erm... the day sky? what?"
"Next week is the longest day of the year! So it's not supposed to be dark until 10 PM"
Ik tuurde nog eens naar buiten en keek wat mij betrof naar een perfect normale nachthemel.
Ik: "You're kidding...", en keek nog eens verward van mijn captain naar buiten en terug. Hij leek bloedserieus.

Ik weet nog steeds niet of ik hem serieus moet nemen.

Toen ik vanochtend (of is het vannacht? :proud: ) mijn hotelkamer opliep rook ik een vage brandlucht. Eenmaal buiten was de geur overduidelijk. Die hing er de avond voordien nog niet. Dus misschien is de wind gedraaid? Je "ziet" de rook ook hangen in de straten zoals usagirl hierboven aangeeft. Het is heel vreemd. Het is veel dunner dan mist. Zo dun dat ik me afvraag of ik het me niet verbeeld.

Desondanks trek ik vandaag toch naar Manly. Maar niet in mijn eentje. De 2 captains en onze nederlandse FO gaan ook mee. FO nummer 2, een Mexicaan, had ook interesse. De nederlandse FO is gisterenavond nog op zwier gegaan met 1 van de CSV's. Ik ben benieuwd of die op tijd uit bed geraakt vandaag. :proud:
De zon ging gisteren om 1956 onder in Sydney. Schemer in combinatie met rook dus, blijkbaar..

Rook beïnvloedt de navigatiesystemen niet maar belemmert wel het zicht, net als mist, zoals jezelf al had bedacht. Je collega's uit de cockpit mogen best weten dat de passagiers zich afvragen waarom het zo lang duurde om te landen.
kadanz schreef:
07-12-2019 13:17
De zon ging gisteren om 1956 onder in Sydney. Schemer in combinatie met rook dus, blijkbaar..

Rook beïnvloedt de navigatiesystemen niet maar belemmert wel het zicht, net als mist, zoals jezelf al had bedacht. Je collega's uit de cockpit mogen best weten dat de passagiers zich afvragen waarom het zo lang duurde om te landen.
Onze captain had via de PA laten weten dat we vertraging hadden door de rook maar er niet bij gezegd waarom landen in rook lastiger is. Ik zal de tip zeker doorgeven aan de flightcrew maar voor de captain die gisteren in charge was is het niet echt relevant meer. Die charmante man gaat over een paar maanden met pensioen.

Hij had dus een hoop boeiende verhalen te vertellen tijdens de diners hier in Sydney. Ik zat gisteren met maar liefst 8 flightcrew aan het diner. Allemaal doorgewinterde vliegers. Het is dat ik zo ontzettend moe was, anders had ik wel uren naar hun kunnen luisteren. Ik ben echter vroeg gaan slapen dus de mannen konden fijn bijpraten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nog naar je zin gehad in MAnly? Helaas liet manly zich niet van haar beste kant zien zaterdag, vaak is de zee doorzichtig helder blauw en mooie blauwe luchten. Maar altijd nog beter dan vandaag denk dat ik de rook nog niet zo erg heb gezien de laatste 5 weken als vandaag. Ik lag trouwens zie in bed zaterdagmiddag dus heb je zeker niet kunnen spotten toen je hier was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolly, zou ik ook je insta mogen? Wat schrijf je ontzettend leuk! :cheer:
Joe.
usagirl schreef:
10-12-2019 03:42
Heb je het nog naar je zin gehad in MAnly? Helaas liet manly zich niet van haar beste kant zien zaterdag, vaak is de zee doorzichtig helder blauw en mooie blauwe luchten. Maar altijd nog beter dan vandaag denk dat ik de rook nog niet zo erg heb gezien de laatste 5 weken als vandaag. Ik lag trouwens zie in bed zaterdagmiddag dus heb je zeker niet kunnen spotten toen je hier was.
Oei! Hopelijk voel je je inmiddels weer een stuk beter!

Ik heb het prima naar mijn zin gehad in Manly. We zijn eerst even naar het appartment van de captain zijn zus gegaan. Daar hebben ze koffie gedronken in het zonnetje alvorens we haar paddle board op het dak van haar auto bonden en trokken we naar Manly beach.

We hebben eerst gelunched met uitzicht op het strand en vervolgens haalden we zelf onze badhanddoeken tevoorschijn. De zon zat dan wel verscholen achter de rook maar het was nog steeds aangenaam in het water. Ik heb toen voor de eerste keer op een paddle board gestaan. Jawel! Gestaan! Na eerst wat rondpeddelen op mijn knieën moest en zou ik het ook eens staand proberen. Dat ging eerst wat wiebelig tot ik besefte dat dat kwam omdat ik er zo krampachtig opstond. De kunst is om je knieën te ontspannen. En toen lukte het prima.

Ik ben vandaag een beetje moe. Gisterenavond zijn we met 11 (waarvan 9 belgen waren) gaan eten in een belgisch restaurant. Vervolgens zijn we alle calorieen weer kwijtgeraakt op de dansvloer. Heel leuk! Maar ik ben vanochtend weer vroeg opgestaan omdat ik straks om 19h weer moet gaan slapen om uitgerust te zijn voor mijn vlucht naar Copenhagen. Ik wil daar graag een kerstmarkt gaan bezoeken.

De vlucht zit morgen maar halfvol dus wederom tijd genoeg om de rest van de crew (allemaal heel erg junior) op te trommelen om mee te gaan. Niet dat dat nodig zal zijn. Het merendeel zal hetzelfde plan in gedachten hebben. Ik heb er zin in!!
We vertrekken nu met de bus van ons hotel in Copenhagen naar de luchthaven. Ik had last van een ernstig geval van Christmas spirit. Het was een heerlijk, koude layover met kerstmarkten, warme chocomelk met Baileys en poffertjes (jawel!). Ik heb gecheckt bij de receptie en met kerst is het restaurant open zoals gewoonlijk. "We hebben zelfs een heerlijk kerstmenu voorzien," knipoogde de vriendelijke receptioniste. Mijn kerstbestemming is dus helemaal goedgekeurd!

En aangezien de kerstdrukte in de lucht vandaag officieel begonnen is en we sinds gisteren ook speciale kerstmenu's en speelgoed voor de kinderen aan boord hebben, ben ik ook begonnen met het non-stop zingen van kerstliedjes aan boord. Ik kan best aardig zingen aldus collega's en passagiers dus die vinden het alleen maar leuk en doen gezellig mee. Ik heb er zelfs eentje aangepast voor het werk aan boord. In de toon van Silver Bells:

Silver trays, silver trays
It's Christmas time in the galley.
Ringeling, callbells ring
Soon it will be Christmas day!

(We gebruiken zilveren dienbladen on drankjes op te dienen tussen de services door)
Je hebt een heel leuk leven, weet je dat ?

:cheer2: :cheer: :hello: :jump:
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
13-12-2019 16:44
Je hebt een heel leuk leven, weet je dat ?

:cheer2: :cheer: :hello: :jump:
Ja, en zo leuk dat ze ons laat meegenieten.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
13-12-2019 21:44
Ja, en zo leuk dat ze ons laat meegenieten.
Absoluut, helemaal mee eens :cheer:

Ik krijg gewoon helemaal een kerstgevoel van je bericht over Kopenhagen :heart:
Beter.Laat schreef:
13-12-2019 16:44
Je hebt een heel leuk leven, weet je dat ?

:cheer2: :cheer: :hello: :jump:
Bizar he? :proud: Jarenlang over zulke levens gelezen in tijdschriften of bekeken op televisie ed. En nu beleef ik het zelf. Ik ben wel blij dat ik dit nu pas doe. Ik heb het idee dat ik het nu meer waardeer dan wanneer ik dit als jonge twintiger zou hebben gedaan.

Morgenmiddag maak ik weer een story van al mijn foto's. En overmorgen gaat de reis naar Bangkok. Daar zal ik, als het goed is, mijn rooster voor Januari krijgen. De tijd vliegt!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastisch topic dit en wat leuk om alles te lezen. Ben nu een paar keer met jouw airline via Dubai naar India gevlogen. Economy vond ik al geweldig, maar business class was echt een feestje.

Ik zou je heel graag op Insta willen volgen. Mijn moeders beste vriendin heeft tientallen jaren bij de KLM gevlogen, die had ook geweldige verhalen altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt het toch allemaal onwijs leuk en gezellig! Heerlijk dat je al zo in de kerststemming bent!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook weer een aanvulling gekocht voor in jullie internationale kerstboom?
Keerzijde van de medaille is wel dat ik kerst niet met mijn familie kan vieren. In plaats daarvan zal ik het kerstdiner nuttigen met een groep mensen die ik op dat moment slechts een halve dag ken. Het kerstontbijt zal plaatsvinden in het hotel. Wellicht in mijn eentje tenzij ik met de rest van de crew afspreek. En de rest van kerstdag zal ik doorbrengen met 500 passagiers. Een collega zei gisteren dat ze geen kerstmarkten meer gaat bezoeken. Het maakt haar alleen maar triest omdat ze het niet kan delen met familie.

Maar een optimist (en dat ben ik toevallig) zou dit juist zien als een unieke gelegenheid om er een heel bijzondere kerst van te maken. We hebben toestemming om met kerst leuke kersthoedjes te dragen tijdens de vlucht. Dat wist ik al langer dus mijn exemplaar ligt al een maand klaar. :proud:

Daarbij komt dat ik mijn ouders het weekend voor kerst ga zien in Brussel. Dan gaan we het uiteraard ook al vieren. Mijn zus zie ik dan weer tussen kerst en nieuwjaar. Met andere woorden: ik vier kerst 1 week aan een stuk. Hoe heerlijk is dat! En die kerstavonden met de familie thuis komen wel weer. Die zal ik dan des te meer kunnen waarderen. Of ik ga met weemoed terugdenken aan die bijzondere kerstavonden als cabin crew. Dat kan ook. :proud:

Nu ga ik het kerstcadeau voor mijn ouders eens bestellen. Lange leve bol.com :D
Ach wat leuk! Ik zat buiten voor het gebouw een koffie te drinken toen iemand mij vroeg of er supermarkten in de buurt waren. Ik ging ervan uit dat ze net naar deze buurt verhuisd was en wees haar de 2 supermarkten naast het park aan. Even later kwam ze terug mer 2 boodschappen tassen en kwam ze weer naar me toegelopen. Dit keer om te vragen hoe ze het beste naar de stad kon gaan. Toen begon er mij iets te dagen... Voor ik het zelf kon vragen zei ze: "Sorry, I just arrived yesterday so I don't really know how it works here." Ik vroeg voor de zekerheid even of ze van een andere accomodatie kwam of dat ze een new joiner is. Het was dat laatste. Ze is gisterenavond aangekomen in Dubai. Toen ik aankwam in Dubai was er nog een enorme groep new joiners die werden afgezet aan mijn vorige accomodatie, maar zij was helemaal alleen.

Ik: "Oh my! You must feel so lost!"
Zij: "Yes! I don't know where to start.."

Ik gelukkig wel. Dus ik heb haar toegevoegd aan de WhatsApp groep van onze accomodatie, haar het schoonheidssalon en de wasserij aangewezen, gezegd waar ze de uurregeling van onze bussen kan vinden, waar je lekker kan eten, dat taxi's nemen goedkoop en betrouwbaar is, dat ze Du ten allen tijde moet vermijden als provider, dat de opleiding veel zwaarder is dan vliegen, dat ze tijdens de opleiding echt wel tijd heeft om uit te gaan,...

En ik heb haar mijn nummer gegeven voor het geval ze nog vragen heeft. Ik had haar wel willen meenemen om wat van Dubai te zien, maar ik ben helaas te moe. Gezien de vele vluchturen deze maand moet ik rusten wanneer het kan.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 13:47
0.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven