Grand Canyon hoteltips
maandag 21 juni 2010 om 00:39
Wij gaan met gezin naar de States en wil graag naar de Grand Canyon. Nou is deze muts dus, gigantisch bang voor alles met een paar poten teveel of terwijl spinnen en schorpioenen, etc.
Nu belde ik met de parkwarden voor wat reis en camping advies en hij waarschuwde mij dus vooral voor schorpioenen. Lekker dus .
Wij denken er nu aan om hier ipv kamperen te gaan hotellen.
Heeft iemand adviezen voor ons?
Is er een Canyon kenner, volgens mij las ik ergens dat Elninjoo net in die omgeving is geweest?
Alvast bedankt!
Nu belde ik met de parkwarden voor wat reis en camping advies en hij waarschuwde mij dus vooral voor schorpioenen. Lekker dus .
Wij denken er nu aan om hier ipv kamperen te gaan hotellen.
Heeft iemand adviezen voor ons?
Is er een Canyon kenner, volgens mij las ik ergens dat Elninjoo net in die omgeving is geweest?
Alvast bedankt!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
donderdag 1 juli 2010 om 08:52
Wij wilden eigenlijk vanaf LA in 1 keer naar SF rijden, maar denk dat ik toch een overnachting doe. Probleem is wel dat we echt maar 3 weken hebben. Ik wil wel veel zien, maar zal ook zeker dingen moeten overslaan helaas. We willen gewoon perce naar Disney en Six flags. Verder wil ik ook langs SF en dan heb ik maar een beperkt aantal dagen over voor de rest. Ik denk dat ik gewoon ook eens naar het reisbureau ga en daar met hen de route enzo bespreek. Lijkt me dat ze daar wel enig inzicht hebben in hoe en wat allemaal en hoeveel dagen je moet uittrekken voor iets. En een vriend van ons heeft deze reis ook gemaakt, dus daar spreken we binnenkort ook mee af om zijn reis door te nemen. Kunnen we ook foto's zien en weten we een beetje waar we wel en niet heen zullen gaan
donderdag 1 juli 2010 om 09:54
Hey Ivetje,
Mijn tip is ook: " je moet niet te veel willen zien". Je kan echt, echt beter de ronde wat kleiner maken en gewoon lekker genieten en de tijd hebben dan overal maar doorheen te racen. Dan heb je een heleboel gezien, maar niks echt!!
Van LA naar SF in 1 keer? Echt niet doen dus! De kustroute is echt zo mooi!, die wil je niet in 1 dag gaan rijden. Wij hebben onderweg 2 keer overnacht, in Monterey en in Santa Barbara. Santa Barbara omdat we dan de volgende dag dichtbij LA zaten waar we naar de Universal Studio's wilden.
En als je goede tips wilt, zet je route eens op het AA-forum...
Mijn tip is ook: " je moet niet te veel willen zien". Je kan echt, echt beter de ronde wat kleiner maken en gewoon lekker genieten en de tijd hebben dan overal maar doorheen te racen. Dan heb je een heleboel gezien, maar niks echt!!
Van LA naar SF in 1 keer? Echt niet doen dus! De kustroute is echt zo mooi!, die wil je niet in 1 dag gaan rijden. Wij hebben onderweg 2 keer overnacht, in Monterey en in Santa Barbara. Santa Barbara omdat we dan de volgende dag dichtbij LA zaten waar we naar de Universal Studio's wilden.
En als je goede tips wilt, zet je route eens op het AA-forum...
donderdag 1 juli 2010 om 11:17
Ivetje,
Mijn ervaring is dat ze op het reisbureau juist weinig verstand hebben van rondreizen door het ZW van de USA. Met name op het reisbureau worden zéér drukke programma's aanbevolen.
Ik raad je op om eens een kijkje te nemen op www.allesamerika.com Een forum van heel enthousiaste Amerikafans, die allemaal al meerdere rondreizen gemaakt hebben.
Ga bij het plannen uit van het aantal overnachtingen per park/plaats. Minstens 2 nachten in/dichtbij een nationaal park of attractiepark. Ik zie heel veel routes waarbij men 's middags in een nationaal park aankomt en de andere dag weer vertrekt naar een volgend park. M.a.w.: géén tijd om iets te zien.
De kustweg van SF naar LA (of v.v.) in een dag is gekkenwerk. Het is voor het grootste deel een bochtige weg met haarspeldbochten door bergachtig gebied met de mooiste vergezichten van de hele westkust. Dat lukt je écht niet in een dag.
Mijn ervaring is dat ze op het reisbureau juist weinig verstand hebben van rondreizen door het ZW van de USA. Met name op het reisbureau worden zéér drukke programma's aanbevolen.
Ik raad je op om eens een kijkje te nemen op www.allesamerika.com Een forum van heel enthousiaste Amerikafans, die allemaal al meerdere rondreizen gemaakt hebben.
Ga bij het plannen uit van het aantal overnachtingen per park/plaats. Minstens 2 nachten in/dichtbij een nationaal park of attractiepark. Ik zie heel veel routes waarbij men 's middags in een nationaal park aankomt en de andere dag weer vertrekt naar een volgend park. M.a.w.: géén tijd om iets te zien.
De kustweg van SF naar LA (of v.v.) in een dag is gekkenwerk. Het is voor het grootste deel een bochtige weg met haarspeldbochten door bergachtig gebied met de mooiste vergezichten van de hele westkust. Dat lukt je écht niet in een dag.
donderdag 1 juli 2010 om 11:21
quote:Ivetje schreef op 01 juli 2010 @ 08:52:
Wij wilden eigenlijk vanaf LA in 1 keer naar SF rijden, maar denk dat ik toch een overnachting doe.
Verstandig!
Wij vertrokken rond half 9 vanuit SF en waren rond 17 uur in Pismo. En dan hadden we nog 'n groot deel van de dag bewolking/mist, waardoor we veel minder vaak fotostops maakten dan we normaal zouden doen. We zijn wel via Highway 1 gereden, als je langs de normale snelweg rijdt kun je 't wellicht wel in 1 dag doen, maar dan zie je ook niets.
Wij wilden eigenlijk vanaf LA in 1 keer naar SF rijden, maar denk dat ik toch een overnachting doe.
Verstandig!
Wij vertrokken rond half 9 vanuit SF en waren rond 17 uur in Pismo. En dan hadden we nog 'n groot deel van de dag bewolking/mist, waardoor we veel minder vaak fotostops maakten dan we normaal zouden doen. We zijn wel via Highway 1 gereden, als je langs de normale snelweg rijdt kun je 't wellicht wel in 1 dag doen, maar dan zie je ook niets.
donderdag 1 juli 2010 om 12:21
donderdag 1 juli 2010 om 14:50
Hier een route die wij in 3 weken gereden hebben Ivetje...krijg je en beetje beetje een beeld
Wij vonden dit erg goed te doen en hadden absoluut geen opgejaagd gevoel. Ja natuurlijk zou je overal wel weken willen blijven, maar dat gaat nou eenmaal niet en op deze manier hebben wij erg veel gezien in een toch relaxed tempo
1. AMS - LA
2. LA
3. LA - Grand Canyon (rijdag van ongeveer 7 a 8 uur)
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley (4 a 5 uur rijden)
6 Monument Valley - Page (3 uurtjes rijden)
7 Page (antelope canyon, lake powell etc.)
8. Page- Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Zion (1,5 uur rijden)
10. Zion
11. Zion - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Death Valley (overnacht in Death Valley zelf)
14. Death Valley - Yosemite (via de Tioga Pass, 7 uur rijden)
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San franciso
18 San Francisco
19 San Francisco
20. SF- Monterey
21 Monterey - Pismo Beach
22. Pismo Beach - LA
23 LA - AMS (we vlogen 's avonds terug)
We hebben eigenlijk maar 2 lange rijdagen er in gehad (van LA naar Grand Canyon en van Death Valley naar Yosemite) maar in Amerika is rijden helemaal niet erg en veel relaxter dan in NL.
Het lijkt of we misschien kort in Bryce geweest zijn maar we kwamen daar vanuit Page al om 1 uur 's middags aan
En de volgende dag hoefden we maar 1,5 uur naar Zion dus hebben we s'morgens ook nog veel in Bryce gelopen
Bryce is ook vrij klein dus daar heb je echt met een halve of hele dag meer dan genoeg aan.
Page is ook echt een aanrader vanwege Antelope Canyon (neem Lower!) en Lake Powell.
Over de kustroute van SF naar La hebben wij 3 dagen gedaan.
Eerste overnachting al in Monterey waar we het zeeaquarium bezocht hebben. Was echt prachtig
Twede overnachting hadden we niet gepland, we keken wel hoe ver we kwamen en zijn uiteindelijk in Pismo Beach geeindigd.
Vanaf daar was het nog maar 3 uurtjes naar LA.
Ik zou over de kustroute meerdere dagen doen hoor! Er is zoveel te zien! Mocht je er toch geen tijd in willen stoppen dan zou ik gewoon de snelweg nemen in plaats van de scenic route.
De kustroute is trouwens het mooist van SF naar LA omdat je dan echt langs de zeekant rijdt. Rij je m andersom dan moet je elke keer over de andere rijbaan heenturen richting de zee.
Als je in LA bent zou ik de Warner Brothers Studio Tour aanraden, die is echt geweldig. Je komt over allerlei bekende filmsets zoals Friends, Gilmore girls, ER... etc.
Wij vonden dit erg goed te doen en hadden absoluut geen opgejaagd gevoel. Ja natuurlijk zou je overal wel weken willen blijven, maar dat gaat nou eenmaal niet en op deze manier hebben wij erg veel gezien in een toch relaxed tempo
1. AMS - LA
2. LA
3. LA - Grand Canyon (rijdag van ongeveer 7 a 8 uur)
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley (4 a 5 uur rijden)
6 Monument Valley - Page (3 uurtjes rijden)
7 Page (antelope canyon, lake powell etc.)
8. Page- Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Zion (1,5 uur rijden)
10. Zion
11. Zion - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Death Valley (overnacht in Death Valley zelf)
14. Death Valley - Yosemite (via de Tioga Pass, 7 uur rijden)
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San franciso
18 San Francisco
19 San Francisco
20. SF- Monterey
21 Monterey - Pismo Beach
22. Pismo Beach - LA
23 LA - AMS (we vlogen 's avonds terug)
We hebben eigenlijk maar 2 lange rijdagen er in gehad (van LA naar Grand Canyon en van Death Valley naar Yosemite) maar in Amerika is rijden helemaal niet erg en veel relaxter dan in NL.
Het lijkt of we misschien kort in Bryce geweest zijn maar we kwamen daar vanuit Page al om 1 uur 's middags aan
En de volgende dag hoefden we maar 1,5 uur naar Zion dus hebben we s'morgens ook nog veel in Bryce gelopen
Bryce is ook vrij klein dus daar heb je echt met een halve of hele dag meer dan genoeg aan.
Page is ook echt een aanrader vanwege Antelope Canyon (neem Lower!) en Lake Powell.
Over de kustroute van SF naar La hebben wij 3 dagen gedaan.
Eerste overnachting al in Monterey waar we het zeeaquarium bezocht hebben. Was echt prachtig
Twede overnachting hadden we niet gepland, we keken wel hoe ver we kwamen en zijn uiteindelijk in Pismo Beach geeindigd.
Vanaf daar was het nog maar 3 uurtjes naar LA.
Ik zou over de kustroute meerdere dagen doen hoor! Er is zoveel te zien! Mocht je er toch geen tijd in willen stoppen dan zou ik gewoon de snelweg nemen in plaats van de scenic route.
De kustroute is trouwens het mooist van SF naar LA omdat je dan echt langs de zeekant rijdt. Rij je m andersom dan moet je elke keer over de andere rijbaan heenturen richting de zee.
Als je in LA bent zou ik de Warner Brothers Studio Tour aanraden, die is echt geweldig. Je komt over allerlei bekende filmsets zoals Friends, Gilmore girls, ER... etc.
vrijdag 2 juli 2010 om 08:35
Americangirl : bedankt! hier ga ik eens goed naar kijken. Zal wel wat dingen moeten aanpassen ivm onze pretparken die we willen bezoeken, maar ik kom hier alweer een stuk verder mee!! Wel rijden wij de route de andere kant op
Is schijnbaar beetje vreemd, want bijna iedereen doet het zoals jullie hebben gedaan hihi. Maar we beginnen bij Disneyland en willen meteen aansluitend Six flags doen. Als we dan ook nog meteen richting Las Vegas gaan hebben we alle drukke dingen bij elkaar en dat willen we een beetje spreiden
Overigens ou ik voor Disneyland ook geen 5 dagen nemen zoals TS doet. Het park is een stuk kleiner dan Disneyland parijs en daar heb ik het na 4 dagen al gehad. Schijnbaar is disneyland anaheim veel kleiner en heb je er hooguit 2 dagen voor nodig (is mij verteld hoor, ik ben er niet geweest nog). Wij gaan 2 dagen omdat het 2 parken zijn, maar denk ook niet dat we langer nodig hebben. Ik zou zelf echt hooguit 3 dagen daarheen gaan, want anders verveel je je er toch wel een beetje ben ik bang. Ik heb bij de 4e dag disneyland parijs ook altijd wel zoiets van "poeh, drukte, veel indrukken etc. en nu is het wel genoeg en wil ik weer even rust" Ik zou dat dus nog wel even overdenken, aangezien je dan misschien wat meer tijd hebt voor iets anders!
Overigens ou ik voor Disneyland ook geen 5 dagen nemen zoals TS doet. Het park is een stuk kleiner dan Disneyland parijs en daar heb ik het na 4 dagen al gehad. Schijnbaar is disneyland anaheim veel kleiner en heb je er hooguit 2 dagen voor nodig (is mij verteld hoor, ik ben er niet geweest nog). Wij gaan 2 dagen omdat het 2 parken zijn, maar denk ook niet dat we langer nodig hebben. Ik zou zelf echt hooguit 3 dagen daarheen gaan, want anders verveel je je er toch wel een beetje ben ik bang. Ik heb bij de 4e dag disneyland parijs ook altijd wel zoiets van "poeh, drukte, veel indrukken etc. en nu is het wel genoeg en wil ik weer even rust" Ik zou dat dus nog wel even overdenken, aangezien je dan misschien wat meer tijd hebt voor iets anders!
zaterdag 3 juli 2010 om 13:12
Wij gaan 3 dagen naar Disneypark, 1 dag naar de Studios en de 5e dag op weg naar het noorden. Ons hotel ligt t.o. Disney, dat konden we via de plaatselijke Canadese ANWB goedkoop regelen.
Onze eerste stop is in Yellowstone, daar verheug ik mij nu al op. Verder zijn we natuurlijk hier vlakbij de Rockies al heel erg verwend met natuurschoon, wij kamperen jaarlijks minstens een paar weekenden in de bergen en gaan elk jaar minstens voor een week naar Vancouver. Zoals ik al schreef "wij zijn flink verwend!"
Deze vakantie hopen we ook een beetje andere dingen te doen.
We krijgen echt zin in onze roadtrip.
Onze eerste stop is in Yellowstone, daar verheug ik mij nu al op. Verder zijn we natuurlijk hier vlakbij de Rockies al heel erg verwend met natuurschoon, wij kamperen jaarlijks minstens een paar weekenden in de bergen en gaan elk jaar minstens voor een week naar Vancouver. Zoals ik al schreef "wij zijn flink verwend!"
Deze vakantie hopen we ook een beetje andere dingen te doen.
We krijgen echt zin in onze roadtrip.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
maandag 19 juli 2010 om 20:47
Onze route is ook klaar!! We doen het redelijk rustig aan volgens mij qua rij-tijden. Wil geen dagen in de auto zitten, aangezien ik zelf nog niet zo heel zeker ben in de auto en het dus op mijn vriend aan komt. Maar goed, dit is ons plan en volgens mij is het goed haalbaar
Dag 1 (3 april) : Vlucht Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 (4 april) : Los Angeles
Dag 3 (5 april) : Disneyland Anaheim
Dag 4 (6 april) : Disneyland Anaheim
Dag 5 (7 april) : Anaheim - Laughlin
Dag 6 (8 april) : Laughlin - Grand canyon
Dag 7 (9 april) : Grand Canyon
Dag 8 (10 april) : Grand canyon - Las Vegas
Dag 9 (11 april) : Las Vegas
Dag 10 (12 april) : Las Vegas - Bakersfield (volgens mij is dit midden in Death valley, maar als ik me vergis zeg het me please
Dag 11 (13 april) : Bakersfield - Sequoia parc
Dag 12 (14 april) : Sequoia parc
Dag 13 (15 april) : Sequoia Parc - Yosemite NP
Dag 14 (16 april) : Yosemite NP
Dag 15 (17 april) : Yosemite NP - San Fransisco
Dag 16 (18 april) : San Fransisco
Dag 17 (19 april) : San Fransisco - Santa Barbara
Dag 18 (20 april) : Santa Barbara - Los Angeles
Dag 19 (21 april) : Six flags
Dag 20 (22 april) : Six flags
Dag 21 (23 april) : Vlucht Los Angeles - Amsterdam
Dag 1 (3 april) : Vlucht Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 (4 april) : Los Angeles
Dag 4 (6 april) : Disneyland Anaheim
Dag 5 (7 april) : Anaheim - Laughlin
Dag 6 (8 april) : Laughlin - Grand canyon
Dag 7 (9 april) : Grand Canyon
Dag 8 (10 april) : Grand canyon - Las Vegas
Dag 9 (11 april) : Las Vegas
Dag 10 (12 april) : Las Vegas - Bakersfield (volgens mij is dit midden in Death valley, maar als ik me vergis zeg het me please
Dag 11 (13 april) : Bakersfield - Sequoia parc
Dag 12 (14 april) : Sequoia parc
Dag 13 (15 april) : Sequoia Parc - Yosemite NP
Dag 14 (16 april) : Yosemite NP
Dag 15 (17 april) : Yosemite NP - San Fransisco
Dag 16 (18 april) : San Fransisco
Dag 17 (19 april) : San Fransisco - Santa Barbara
Dag 18 (20 april) : Santa Barbara - Los Angeles
Dag 20 (22 april) : Six flags
Dag 21 (23 april) : Vlucht Los Angeles - Amsterdam
dinsdag 20 juli 2010 om 20:57
Ivetje,
Het is al vaker gezegd, maar als je echt veel reacties wilt hebben van echte amerika-kenners, zet je route dan even op het AA-forum (AllesAmerika)
Wij zijn trouwens ook van Las Vegas naar Death Valley gereden, en hebben toen overnacht in Stovepipe Wells. (google maar even) Maar Bakersfield ligt volgens mij niet in Death Valley.. Wij zijn toen vanuit Death Valley naar Lee Vining gereden en de dag daarna door naar Yosemite. Persoonlijk zou ik Sequoia overslaan en die tijd elders besteden. Maar dat is dus persoonlijk, ik zou ook niet zoveel tijd in disneyland en six flags willen besteden. Jammer trouwens ook dat je Sedona niet aan doet, dat is een prachtige omgeving.
Het is al vaker gezegd, maar als je echt veel reacties wilt hebben van echte amerika-kenners, zet je route dan even op het AA-forum (AllesAmerika)
Wij zijn trouwens ook van Las Vegas naar Death Valley gereden, en hebben toen overnacht in Stovepipe Wells. (google maar even) Maar Bakersfield ligt volgens mij niet in Death Valley.. Wij zijn toen vanuit Death Valley naar Lee Vining gereden en de dag daarna door naar Yosemite. Persoonlijk zou ik Sequoia overslaan en die tijd elders besteden. Maar dat is dus persoonlijk, ik zou ook niet zoveel tijd in disneyland en six flags willen besteden. Jammer trouwens ook dat je Sedona niet aan doet, dat is een prachtige omgeving.
dinsdag 20 juli 2010 om 23:33
@trevvel : wij gaan eigenlijk speciaal voor die parken. Mijn vriend wil graag naar disneyland (en twee dagen voor twee parken lijkt me niet overdreven) en ik moet echt naar six flags als ik toch in die richting ben! Serieus, daar staat echt de meest brute achtbaan ooit, dus ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om niet te gaan. En als ik er dan toch ben wil ik ook alle achtbanen doen en dat zijn er 17 geloof ik. Dat lukt dus niet in een dag. Vandaar dus.
Sequioa hoor ik idd vaker, dus daar zal ik nog even naar kijken. Hopelijk geeft dat boek dat ik besteld heb een beetje een idee of we het moeten skippen of niet. Maar ligt sedona in de richting of is dat net als bryce/zion een beetje uit de richting? Die haal ik nl. Echt niet als ik die dag sequoia skip, want dat is met reistijd meer dan een dag. Dan kom ik echt weer dagen tekort helaas. Die stovenpipe wells onthoud ik even! Ik kon via google earth niet goed zien welke plaatsen er in death valley waren, dus heb bakersfield genomen omdat ik dat in reisgidsen tegen kwam. Maar ik zal dit iig opschrijven. En heb op een ander forum ook mijn reis neergezet, dus hopelijk kom ik daar ook wat meer te weten
Sequioa hoor ik idd vaker, dus daar zal ik nog even naar kijken. Hopelijk geeft dat boek dat ik besteld heb een beetje een idee of we het moeten skippen of niet. Maar ligt sedona in de richting of is dat net als bryce/zion een beetje uit de richting? Die haal ik nl. Echt niet als ik die dag sequoia skip, want dat is met reistijd meer dan een dag. Dan kom ik echt weer dagen tekort helaas. Die stovenpipe wells onthoud ik even! Ik kon via google earth niet goed zien welke plaatsen er in death valley waren, dus heb bakersfield genomen omdat ik dat in reisgidsen tegen kwam. Maar ik zal dit iig opschrijven. En heb op een ander forum ook mijn reis neergezet, dus hopelijk kom ik daar ook wat meer te weten
woensdag 21 juli 2010 om 13:39
Ivetje,
Bakersfield ligt nog een paar uur rijden vanaf Death Valley.
Ik zou in Death Valley overnachten (Stove Pipe Wells of Furnace Creek Ranch). Je bent dan de aankomstmiddag in Death Valley, want het is niet zo ver rijden vanaf LV. 's Middags de hoogtepunten van Death Valley en de volgende dag vroeg op en via Bakersfield naar Sequioa. Dat is de snelste route, maar al met al toch nog een heel eind, want Sequioa is alleen vanaf de westkant bereikbaar.
Ik vond Sequioa ook tegenvallen, vond het een saai en donker park. Misschien direct vanuit Death Valley naar Yosemite, daar een dag langer blijven en niet naar Sequioa ? Dat scheelt heel veel rij-uren. De giant sequioa's kun je ook in Yosemite bewonderen (Mariposa Grove).
Bakersfield ligt nog een paar uur rijden vanaf Death Valley.
Ik zou in Death Valley overnachten (Stove Pipe Wells of Furnace Creek Ranch). Je bent dan de aankomstmiddag in Death Valley, want het is niet zo ver rijden vanaf LV. 's Middags de hoogtepunten van Death Valley en de volgende dag vroeg op en via Bakersfield naar Sequioa. Dat is de snelste route, maar al met al toch nog een heel eind, want Sequioa is alleen vanaf de westkant bereikbaar.
Ik vond Sequioa ook tegenvallen, vond het een saai en donker park. Misschien direct vanuit Death Valley naar Yosemite, daar een dag langer blijven en niet naar Sequioa ? Dat scheelt heel veel rij-uren. De giant sequioa's kun je ook in Yosemite bewonderen (Mariposa Grove).
woensdag 21 juli 2010 om 13:58
Wat ik zou doen als je Sequioa's wilt zien is idd naar Mariposa Grove rijden.
Wij hebben enige jaren terug een soortgelijke route gereden
Wij overnachtten in Death Valley bij Stovepipe Wells, echt een geweldige ervaring!!
De volgende dag reden wij vanuit Stovepipe Wells via de Tioga Pass naar Yosemite. Is goed te doen in 1 dag! Alleen vrees ik dat de Tioga Pass in april nog dicht zal zijn vanwege sneeuw dus moet je omrijden.
Na 2 dagen Yosemite (we verbleven in Curry Village) zijn wij s morgens naar Mariposa Grove gereden. De bomen bekeken en daarna doorgereden naar San Francisco waar we rond een uurtje of 4 aankwamen . Is dus goed te doen om even met een klein omweggetje naar SF te rijden
Wij hebben enige jaren terug een soortgelijke route gereden
Wij overnachtten in Death Valley bij Stovepipe Wells, echt een geweldige ervaring!!
De volgende dag reden wij vanuit Stovepipe Wells via de Tioga Pass naar Yosemite. Is goed te doen in 1 dag! Alleen vrees ik dat de Tioga Pass in april nog dicht zal zijn vanwege sneeuw dus moet je omrijden.
Na 2 dagen Yosemite (we verbleven in Curry Village) zijn wij s morgens naar Mariposa Grove gereden. De bomen bekeken en daarna doorgereden naar San Francisco waar we rond een uurtje of 4 aankwamen . Is dus goed te doen om even met een klein omweggetje naar SF te rijden
woensdag 21 juli 2010 om 21:14
haha.. ik snap het hoor. Gelukkig vinden we allemaal iets anders leuk, ik besteed mijn tijd liever in de natuur, maar als jij voor de pretparken gaat zijn die dagen zeker niet te veel. Sedona ga je dan inderdaad niet redden.
Nog een ander vraagje, waarom ga je in Santa Barbara overnachten? Dat is een heel eind bij SF vandaan en heel dicht bij LA. Ik weet niet of je echt via de kustroute (highway 1) gaat rijden, en hier onderweg ook de tijd wil hebben om te stoppen en van het prachtige uitzicht te genieten, maar van SF naar Santa Barbara is wel een heel eind..
En oh ja, kijk ipv bij google earth eens gewoon in google maps, kun je ook gelijk opzoeken waar stovepipe wells village en furnace creek resort liggen. Ik kijk hier altijd als ik niet weet waar iets ligt.
Nog een ander vraagje, waarom ga je in Santa Barbara overnachten? Dat is een heel eind bij SF vandaan en heel dicht bij LA. Ik weet niet of je echt via de kustroute (highway 1) gaat rijden, en hier onderweg ook de tijd wil hebben om te stoppen en van het prachtige uitzicht te genieten, maar van SF naar Santa Barbara is wel een heel eind..
En oh ja, kijk ipv bij google earth eens gewoon in google maps, kun je ook gelijk opzoeken waar stovepipe wells village en furnace creek resort liggen. Ik kijk hier altijd als ik niet weet waar iets ligt.
donderdag 22 juli 2010 om 08:58
Santa barbara was dus ook weer zo'n foutje vanuit de reisgids overgenomen. Daar staan routes in en tussen sf en la hadden ze dit staan. Heb dat dus overgenomen, maar blijkt totaal niet handig dus. We gaan via de kustweg, want deze schijnt erg mooi te zijn. Maar moeten dus idd halverwege een plekje zoeken. Heb inmiddels bakerfield verwisseld voor stovepipe wells en santa barbara moet er dus nog even uit en verwisseld worden.
Verder moet ik er ook even bij zeggen dat wij ook aan geocaching doen. Soort spoorzoekertje met gps. Nu is het in de nationale parken zo dat er geen gewone caches liggen. Een gewone is een route met aan het eind een doosje waarin een logboek zit en spulletjes enzo om mee te nemen. Soort schat. Dat mag dus niet daar. Maar er liggen wel virtuele caches en dan moet je bv een bepaalde boom zoeken of een rots ofzo aan de hand van een omschrijven en gps-coördinaten. De foto moet je dan op de website zetten en dan heb je hem gehaald. Dit willen we ook gaan doen in de parken en op die manier dus wandelen. Dat is vaak leuker dan de gewone wandelpaden volgen, omdat je vaak op plekken komt die je anders niet zou zien. Ben dus heel benieuwd hoe dit gaat worden. Maar om die reden hebben we ook een dag in sequoia. Daar kunnen we ook lekker cachen
Verder moet ik er ook even bij zeggen dat wij ook aan geocaching doen. Soort spoorzoekertje met gps. Nu is het in de nationale parken zo dat er geen gewone caches liggen. Een gewone is een route met aan het eind een doosje waarin een logboek zit en spulletjes enzo om mee te nemen. Soort schat. Dat mag dus niet daar. Maar er liggen wel virtuele caches en dan moet je bv een bepaalde boom zoeken of een rots ofzo aan de hand van een omschrijven en gps-coördinaten. De foto moet je dan op de website zetten en dan heb je hem gehaald. Dit willen we ook gaan doen in de parken en op die manier dus wandelen. Dat is vaak leuker dan de gewone wandelpaden volgen, omdat je vaak op plekken komt die je anders niet zou zien. Ben dus heel benieuwd hoe dit gaat worden. Maar om die reden hebben we ook een dag in sequoia. Daar kunnen we ook lekker cachen
donderdag 22 juli 2010 om 10:16
Wij zijn in 3 dagen van SF naar LA gereden over de 1
Eerste stop was al in Monterey, nog vrij dichtbij SF maar is een heel leuk en mooi plaatsje
Tweede dag zijn we gaan rijden tot we geen zin meer hadden
Onderweg hier en daar gestopt, bij de zeeleeuwen van San Luis Obispo bijv...... uiteindelijk hebben we een motel genomen aan het eind van de middag in Pismo Beach.
Nog net een uurtje voor Santa Barbara, dat vonden we toch net wat te ver
De dag erna op ons gemakje nog even Santa Barbara bekeken en in de middag waren we in LA
ps. een dichte Tioga Pass kost je denk ik 2 uur extra? Geen idee, zou je ff op google maps moeten uitzoeken
Eerste stop was al in Monterey, nog vrij dichtbij SF maar is een heel leuk en mooi plaatsje
Tweede dag zijn we gaan rijden tot we geen zin meer hadden
Onderweg hier en daar gestopt, bij de zeeleeuwen van San Luis Obispo bijv...... uiteindelijk hebben we een motel genomen aan het eind van de middag in Pismo Beach.
Nog net een uurtje voor Santa Barbara, dat vonden we toch net wat te ver
De dag erna op ons gemakje nog even Santa Barbara bekeken en in de middag waren we in LA
ps. een dichte Tioga Pass kost je denk ik 2 uur extra? Geen idee, zou je ff op google maps moeten uitzoeken
maandag 18 oktober 2010 om 11:09
Onze trip is inmiddels helemaal klaar! En ook geboekt! Dit is hem geworden
Dag 1 (3 april) : Vlucht Amsterdam - Los Angeles (Anaheim)
Dag 2 (4 april) : Disneyland Anaheim
Dag 4 (6 april) : Anaheim - Laughlin
Dag 5 (7 april) : Laughlin - Grand canyon
Dag 6 (8 april) : Grand cayon - Bryce canyon
Dag 7 (9 april) : Bryce canyon
Dag 8 (10 april) : Bryce canyon (via zion) - Las Vegas
Dag 9 (11 april) : Las vegas
Dag 10 (12 april) : Las Vegas (via death valley) - Sequoia parc
Dag 11 (13 april) : Sequoia parc - Yosemite parc
Dag 12 (14 april) : Yosemite parc - San Francisco
Dag 13 (15 april) : San francisco
Dag 14 (16 april) : San francisco
Dag 15 (17 april) : San francisco
Dag 16 (18 april) : San francisco - Santa maria
Dag 17 (19 april) : Santa maria - Valencia (six flags)
Dag 18 (20 april) : Six flags
Dag 20 (22 april) : Valencia - Los angeles
Dag 21 (23 april) : Universal studio's
Dag 22 (24 april) : Vlucht Los Angeles - Amsterdam
In de grand canyon verblijven we in Yavapai lodge! Ben heel benieuwd
Dag 1 (3 april) : Vlucht Amsterdam - Los Angeles (Anaheim)
Dag 2 (4 april) : Disneyland Anaheim
Dag 4 (6 april) : Anaheim - Laughlin
Dag 5 (7 april) : Laughlin - Grand canyon
Dag 6 (8 april) : Grand cayon - Bryce canyon
Dag 7 (9 april) : Bryce canyon
Dag 8 (10 april) : Bryce canyon (via zion) - Las Vegas
Dag 9 (11 april) : Las vegas
Dag 10 (12 april) : Las Vegas (via death valley) - Sequoia parc
Dag 11 (13 april) : Sequoia parc - Yosemite parc
Dag 12 (14 april) : Yosemite parc - San Francisco
Dag 13 (15 april) : San francisco
Dag 14 (16 april) : San francisco
Dag 15 (17 april) : San francisco
Dag 16 (18 april) : San francisco - Santa maria
Dag 17 (19 april) : Santa maria - Valencia (six flags)
Dag 18 (20 april) : Six flags
Dag 20 (22 april) : Valencia - Los angeles
Dag 21 (23 april) : Universal studio's
Dag 22 (24 april) : Vlucht Los Angeles - Amsterdam
In de grand canyon verblijven we in Yavapai lodge! Ben heel benieuwd