Grand Canyon hoteltips

21-06-2010 00:39 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met gezin naar de States en wil graag naar de Grand Canyon. Nou is deze muts dus, gigantisch bang voor alles met een paar poten teveel of terwijl spinnen en schorpioenen, etc.

Nu belde ik met de parkwarden voor wat reis en camping advies en hij waarschuwde mij dus vooral voor schorpioenen. Lekker dus .

Wij denken er nu aan om hier ipv kamperen te gaan hotellen.

Heeft iemand adviezen voor ons?

Is er een Canyon kenner, volgens mij las ik ergens dat Elninjoo net in die omgeving is geweest?

Alvast bedankt!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ik ben er in 1997 geweest en reisde mee met een gezelschap. Volgens mij waren er vlakbij een paar hotels. En ik zit mijn hoofd te pijnigen waar ik ook alweer logeerde. Maar de hotels zitten in ieder geval dichtbij. Sta in ieder geval vroeg op om de zonsopgang mee te maken. Zelden zoiets prachtigs gezien (net als zonsondergang trouwens).

Edit: Het hotel waar ik toen logeerde moet de Kachina Lodge zijn geweest, een driesterrenhotel. Je liep er zo uit richting de canyon.
Hai,

Wij zaten in de Yavapai Lodge, dat is dus op het park. Heel gaaf om 's avonds naar the rim the wandelen om de zon onder te zien gaan. Ik weet niet wanneer je gaat, maar hotels op of rondom het park zijn al zeer ruim vantevoren volgeboekt. Ook alleen te reserveren via grandcanyonlodges punt com.

Succes!
Hier ook Yavapai Lodge, was prima!
www.xanterra.com

Daar kan je alle hotels in de National Parks van Amerika boeken

Wij zaten in de Maswik Lodge, perfecte locatie! Echt 2 minuten lopen van de Rim (de rand van de kloof dus).

Ik kan het sowieso aanraden om echt ín het park te overnachten omdat je op die manier lekker na het avondeten nog ff naar de zonsondergang kunt kijken en zo.

Ik wil je niet verontrusten maar je bent wel rijkelijk laat met het willen boeken van deze hotels. Ik weet niet wanneer je reist maar ik denk deze zomer nog? In National Parks zoals Yellowstone, Yosemite en Grand Canyon moet je vaak minsten driekwart jaar van tevoren al reserveren.

ps. Ik zie nu dat Xanterra ook een aparte link heeft voor de Grand Canyon: http://www.grandcanyonlodges.com/
Wij zaten in Squirre Inn Best Western. Prima hotel op 5 minuten rijden van de ingang van 't park. Die hotels die net binnen 't park liggen vond ik erg overpriced voor de kwaliteit die ze bieden.
Je kunt ook iets buiten de GC gaan. Door onze jetlag waren we al supervroeg wakker, dus toch ruim op tijd voor de zonsopgang. Wij zaten in Williams. Is een stukje rijden, maar de route is mooi en dat was een stuk betaalbaarder dan GC. (overigens stonden er ook veel campers in de GC, is dat een optie voor jullie?)
Ik vind het met dat overpriced nog wel meevallen eigenlijk....70 dollar vond ik niet bijster veel gezien de locatie
quote:Cocktaildress schreef op 21 juni 2010 @ 13:32:

Ik vind het met dat overpriced nog wel meevallen eigenlijk....70 dollar vond ik niet bijster veel gezien de locatieDe enige hotels in het park die op het moment dat ik boekte nog vrij waren, kosten meer dan 150 dollar per nacht. Ik boekte in februari voor mei, dus 3 maanden van te voren.
Ik heb gekampeerd bij de Grand Canyon (aan de noordkant) en geen enkele schorpioen gezien, noch waarschuwingen daarvoor. Ik ben dus geen minuut bang geweest, dit in tegenstelling tot Yosemite waar ik bij elk geluid dacht dat ik een beer hoorde.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bedankt allemaal.

Een camper vind ik erg duur. Wij kamperen eigenlijk altijd in tenten.

Ik denk eerlijk gezegd als de parkwarden ons hier niet op had gewezen ik onwetend en dus niet bang was gaan kamperen. Maar hij waarschuwde ons voor schoenen niet buiten laten staan ivm schorpioenen, tja dan heb je mij al op de kast. Man heeft nog onderzoek gedaan op het www en ook verhalen gevonden, nou laat het kamperen dan maar even zitten. We nemen de tent wel mee en gaan in bijv. Yellowstone, Yosemite en Seattle wel kamperen.

Wij wonen in Calgary dus beren zijn wij hier wel gewend vooral als we in de bergen gaan wandelen/kamperen; we hebben altijd berenspray bij ons.Nog niet gehoord van scorpion spray.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Je zou deze vraag ook kunnen stellen op dit forum:

http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
7 kilometer vanaf de ingang van GCNP ligt het plaatsje Tusayan, met veel hotels en restaurants.

Wij hebben geslapen in de BW Squire Inn en de Red Feather Rodeway Inn.

De goedkoopste is de Seven Mile Lodge, maar daar kun je niet reserveren.
Wij hebben met 5 man in een tipi geslapen, op een campsite net buiten het park. Vraag me niet meer naar de naam van het park - dat weet ik niet meer, het is alweer 12 jaar geleden, dan zou ik mijn dagboekje eens moeten zoeken, daar staat het vast in.

Als je googled, dan vind je het zeker wel, denk dat er wel meerdere campsites met tipis zijn.

Ze zijn echt supergroot die dingen.......wij hadden wel onze eigen slaapzakken e.d. bij ons want we hebben ook in Yellowstone gekampeerd, ik weet niet of je kant en klare tipis hebt. Was wel veel leuker dan in een hotel, vind ik dan.
Oh, ik kan me ook nog herinneren dat je in een treinstel kon slapen. Fouter dan fout, maar daarom weer supergrappig
Sue, ik ben tentengek, wij kamperen altijd en hebben er zelfs ons werk van gemaakt. Het probleem is mijn grote angst voor spinnen en schorpioenen, die schijnen naar zeggen vd parkwarden, voor te komen in die regio. Tja en dan ben ik dus al bij voorbaat compleet angstig. Helpt niks meer tegen, blijft in mijn eigenwijze hoofd toch echt rondspoken en verpest dan dus een groot deel van mijn plezier. We hebben de tenten wel bij ons en gaan zeker in Yellowstone, Yosemite en Seattler zeker kamperen.
Even een tvp hier hoor. Wij willen in april 2011 op huwelijksreis hierheen, dus kan wel wat tips gebruiken hieruit. Begrijp dus dat ik vroeg moet boeken. Heb overigens ook ergens gelezen dat het niet wordt aangeraden om buiten het park te verblijven, omdat je dan met de auto in het donker (bv. Na zonsondergang of voor zonsopgang) het park in moet. Dat werd afgeraden, dus wij willen zowiezo een hotel in bet park zelf. Wil die speciale momenten toch wel meemaken. En willen ook die skywalk doen! Heb alleen geen idee waar die ligt, is dat ook vlakbij die hotels of niet?
quote:Ivetje schreef op 24 juni 2010 @ 10:59:

Even een tvp hier hoor. Wij willen in april 2011 op huwelijksreis hierheen, dus kan wel wat tips gebruiken hieruit. Begrijp dus dat ik vroeg moet boeken. Heb overigens ook ergens gelezen dat het niet wordt aangeraden om buiten het park te verblijven, omdat je dan met de auto in het donker (bv. Na zonsondergang of voor zonsopgang) het park in moet. Dat werd afgeraden, dus wij willen zowiezo een hotel in bet park zelf. Wil die speciale momenten toch wel meemaken. En willen ook die skywalk doen! Heb alleen geen idee waar die ligt, is dat ook vlakbij die hotels of niet?

Houd rekening met extreme koude in die periode. Wij hebben gereisd van 22 april t/m 22 mei en we hebben temperaturen van onder 0 gehad.

Persoonlijk vond ik vooral Monument Valley de enige must om echt 'n hotel in het park zelf te hebben. Het enige hotel in het park met uitzicht op de Mittens is The View.
Oke, ga rekening houden met de kou! Bedankt voor die tip alvast. Gaan ook naar death valley, dus daar zal het ook wel koud zijn 's nachts. We gaan een rondreis maken vanuit LA. Eerst paar dagen disneyland, dan los angeles en paar dagen six flags. Daarna richting san fransisco en dan yosemite parc, seqouia parc, death valley, grand canyon en via las vegas terug naar huis. Heb er onwijs zijn in, maar geen idee hoe ik het moet aanpakken. Heb reisgidsen gehaald waarin de autorondritten staan. Gaan die ongeveer aanouden iig,maar ik vind het heel lastig om de tijd in te delen die je bv. Bij de grand canyon wil doorbrengen. We zijn beide geen echte sporters ofzo, dus hiken etc. Wordt em niet. Heb er nu twee dagen voor uitgetrokken, maar vind het heel lastig om te beoordelen hoe lang je in yosemite en death valley wil zitten enzo.
Voor Yosemite zou ik (minimaal) 1 hele dag inplannen. Dus (minimaal) 2 nachten in het park slapen. Op de aankomst- en vertrekdag kun je ook nog wat van het park zien. Ik zou in ieder geval de weg dóór het park inplannen op de heen- óf terugweg. Deze weg heet de Tioga Pass Road en is één van mooiste routes in het Zuid-Westen. Ik weet niet wanneer je gaat. Houd er rekening mee dat deze weg afhankelijk van het weer meestal van ong. november tot half mei gesloten is.

Voor de hoogtepunten van Death Valley hadden wij aan een paar uur op de aankomstdag en een paar uur de volgende ochtend genoeg. Dus 1 overnachting in het park zelf.

Kijk eens op www.allesamerika.com Een schat aan tips en reisverhalen met legio voorbeelden van rondreizen zoals de jouwe.
Oke, bedankt voor de tips. We gaan vanaf 3 april en dan drie weken. Maar ga dit iig meenemen in de planning!
Voor Yosemite zou ik (minimaal) 1 hele dag inplannen. Dus 2 nachten in het park slapen. De aankomst- en vertrekdag kun je ook nog wat van het park zien. Ik zou in ieder geval de weg dóór het park inplannen op de heen- óf terugweg. Deze weg heet de Tioga Pass Road en is één van mooiste routes in het Zuid-Westen. Ik weet niet wanneer je gaat. Houd er rekening mee dat deze weg afhankelijk van het weer meestal van ong. november tot half mei gesloten is.

Voor de hoogtepunten van Death Valley hadden wij aan een paar uur op de aankomstdag en een paar uur de volgende ochtend genoeg. Dus 1 overnachting in het park zelf.
Death Valley is juist wél warm. En 's nachts heb je geen last van eventuele kou want in alle hotels/motels zit 'n unit die zowel kan verwarmen als koelen.

In Bryce was 't heeeeel koud, maar ook mooi. Je rijdt er door de bergen en de sneeuw die er ligt is heel gaaf om te zien.

Death Valley vond ik 1 dag meer dan genoeg. Grand Canyon ook. Monument Valley was ik heel blij dat we er 2 dagen waren. Dat vind ik 't mooiste park.

Ook in Moab hadden we 2 volle dagen, daar zitten ook prachtige parken (o.a. Arches)

Page viel me enorm tegen. Antelope Canyon vond ik overpriced en veel en veel te druk.

Route 66 is leuk om te rijden (van Grand Canyon naar Vegas bijv.) Kan even niet op de naam komen, maar het plaatsje met de loslopende ezels is ook echt heel tof.

Op veel locaties is het voldoende om 2 nachten te hebben, dan heb je 'n volledige dag voor het gebied zelf.

Yosemite vond ik in deze periode schitterend. De watervallen zijn in 't voorjaar op z'n best, de natuur is fris groen en de bloesems en lupines staan in bloei.

In San Francisco zaten we 4 nachten. Zou korter kunnen, maar door het slechte weer (mistig, bewolkt etc.) kun je het misschien net wel treffen een paar zonnige foto's te kunnen maken.
De Tiogapas was half mei nog dicht. Wij sliepen in Marioposa en dat vond ik 'n sfeervol dorpje. Vond dat er veel gezelliger uit zien dan de overpriced tentenkampen in het park of de nog veel duurdere hotels daar. En je bent in 'n klein uurtje in 't park, dus had 't geen toegevoegde waarde gevonden daar te gaan slapen.
Nog een tip:

Ik zie dat je Sequioa National Park ook wilt bezoeken. Vond ik persoonlijk wat tegenvallen. Vond het een net een groot donker bos waar je constant omhoog loopt te kijken omdat je tussen de heel hoge bomen loopt en je geen uitzicht hebt. Yosemite vond ik veel mooier, lieflijker en meer gevarieerd.

Ik zou Sequioa NP overslaan en in plaats daarvan 1 nacht langer in Yosemite blijven en aldaar de Maripose Grove bezoeken, een bos met hele hoge sequioa's.

In SF blijven wij 3 nachten. In Moab ook 3 nachten, daar is veel moois te zien.

Bryce kan inderdaad erg koud zijn, ook overdag. Zéker in april/begin mei.

Als je in Springdale (vlakvoor de ingang van Zion NP) 3 x overnacht, kun je vanuit daar eventueel ook Bryce Canyon bezoeken. Voor alle viewpoints in Bryce én een korte wandeling tussen de hoodoos heb je een halve dag nodig.

In Zion NP kun je diverse prachtige, korte, wandelingen maken. Zou ik minstens 1 hele dag voor uittrekken.

In Monument Valley hebben we de route met eigen auto gereden in een halve dag. We sliepen in Mexican Hat. Ca. 10 mijl (?) vanaf het park.

Grand Canyon: 1 volledige dag voldoende.

Page/Antelope Canyon hebben wij nooit bezocht. Ook geen pretparken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven