Grand Canyon hoteltips

21-06-2010 00:39 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met gezin naar de States en wil graag naar de Grand Canyon. Nou is deze muts dus, gigantisch bang voor alles met een paar poten teveel of terwijl spinnen en schorpioenen, etc.

Nu belde ik met de parkwarden voor wat reis en camping advies en hij waarschuwde mij dus vooral voor schorpioenen. Lekker dus .

Wij denken er nu aan om hier ipv kamperen te gaan hotellen.

Heeft iemand adviezen voor ons?

Is er een Canyon kenner, volgens mij las ik ergens dat Elninjoo net in die omgeving is geweest?

Alvast bedankt!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Wij waren naar Mariposa Grove gereden, alleen was die helaas afgesloten op de dag dat wij er waren. Iets met flooding. Maar het gewone rondje én MG is goed op 1 dag te doen. Als je er ook nog 'n lange wandeling wil gaan maken, kun je 2 dagen kiezen.
Zion vond ik enorm tegenvallen. Ben blij dat we daar niet in de buurt overnacht hebben, maar juist vlak bij Bryce. Hartstikke mooi om bij Bryce zonsop/ondergang te kunnen zien.
Zion is ons favoriete park. Grappig dat smaken zo kunnen verschillen.
Ik ga als ik thuis ben even alles opslaan enzo. Dan gaan we daarna eens even kijken wat we willen gaan doen. Maar zoals ik het lees zijn jullie wat langer op 1 plek gebleven en vanuit daar wat dingen gaan bezichtigen of niet? Ik voorzag nl. Al een eindeloze rondrit door parken, waarbij ik vanalles zou zien en vriendlief niet omdat die op de weg moest letten :D
Inderdaad, echtgenoot en ik hebben al 5x zo'n rondreis gemaakt en blijven liever wat langer in een park/stad om alles op ons gemak te kunnen bekijken. En wij maken veel (korte) wandelingen.

Voor ons gaat kwaliteit boven kwantiteit.
Heerlijk zo veel tips, allemaal hartstikke bedankt!

Yvetje; leuk he zo'n trip voorbereiden!

We gaan over een dikke 3 weken weg. Ik heb er echt zoveel zin in. We gaan in ieder geval nog langs SFO en dan via de kust omhoog naar Seattle. Onze trip ziet er nu zo ongeveer uit:

Calgary - Yellowstone (5 dagen kamperen in Yellowstone NP)

Yellowstone- Moab (1 nachtje hotel)

Moab - Cameron (1 nachtje hotel)

Cameron - Vegas (1 nachtje Ceasar hotel)

Vegas - LA Disney (5 nachten hotel t.o. Disney)

LA - San Fransisco (1 of 2 nachtjes kamperen??)

SF - Yosemite (3 nachten kamperen)

Yosemite - Seattle (4 nachten kamperen)

Hotels in Moan en Cameron ben ik nog niet helemaal uit, waarschijnlijk in Cameron de Indian Tradingpost. In SF weet ik ook nog niet precies wat en hoe.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Vind dat je wel weinig nachten reserveert bij de parken. Als je maar 1 nacht in Moab zit en daar dus de ene dag naartoe moet rijden en de andere dag ook al weer door moet naar de volgende locatie, hoe wil je dan nog tijd hebben voor 'n park?

Idem met Cameron. Daar is het toch nog 'n paar uur rijden naar GC en dan ook dezelfde dag nog door naar Vegas?

En Monument Valley sla je over?

Halverwege SF en LA is het Best western Shorecliff in Pismo 'n prachtlocatie om te overnachten. Geweldig hotel!

In SF zaten we ideaal in 'n motel vlakbij de pier. Goedkoop en gratis parking. Het heet Wharff Inn.
Disney is echt leuk hoor, maar 5 nachten? Wij zaten daar in 't Annabella trouwens, ongeveer 10 minuten lopen van de ingang.
Wij zijn van plan om deze zomer ook even naar Disney af te reizen maar blijft maximaal bij 2 dagen.

Mis inderdaad diverse national parks tussen Moab en GC Annekeg.
Weet niet meer waar we geslapen hebben, weet nog wel dat we er met een helikopter overheen gevlogen zijn; Wauw. En ook dat we lopend een heel eind naar beneden zijn afgedaald; Wauw.

Maar Bryce Canyon vond ik echt nog veel mooier dan Grand Canyon.

Veel plezier in ieder geval!
Hoeveel nachten heb je eigelijk ingepland voor de kustroute van LA naar San Fransisco? Ik zou hier toch echt wel minimaal 2 keer overnachten onderweg, en dan kom je nog tijd tekort!! (wij hebben overnacht in Monterey en Santa Barbara)

Monument Valley had ik ook niet willen missen! Wij hebben daar paard gereden, en dat vond ik echt een Super ervaring!! Wij zaten trouwens vlak buiten het park, daar is een camping maar er stonden ook een paar cabins, en daar zaten wij in.

Ik vond Bryce trouwens mooier dan Zion, maar daar verschillen de meningen wel weer heel erg over. Neemt niet weg dat ik het in Zion net zo leuk hebben gehad, daar hebben we de bekende wandeling door de narrows gedaan, aanrader!
Ik zat in Canyon Plaza Resort. Helemaal prima, en inderdaad een schitterende zonsondergang meegemaakt.

Vond zelf San Francisco fantastisch, zou daar echt een paar dagen voor uittrekken. Bryce ben ik ook geweest maar was eigenlijk net iets te ver vond ik. Erg lang rijden, zelfs een uur tijdsverschil met het westen.

In Yosemite zat ik in Cedar Lodge, echt waanzinnig mooi. Onvoorstelbaar mooie omgeving; echt volop van genoten.
Jaa, San Francisco vond ik ook echt super! Los Angeles dan weer niet zo..

Wij zijn van Page naar Bryce gereden, was op zich niet te ver, maar door dat uur tijdsverschil (uur later) werd de dag inderdaad wel heel kort.. We hebben nog wel een korte wandeling gedaan (navaja loop, queens garden) en een gedeelte van de view points. We hadden niet echt meer tijd om de rest te doen, maar dat kon ook niet ivm met brand. Ik had Bryce niet willen missen, had er hoogstens meer tijd willen hebben (maar ja, waar niet?)
Ik weet hoor dat we absoluut te weinig nachten hebben in de parken. Maar wij hebben als het ware een snuffelvakantie bedacht. We wonen natuurlijk relatief dichtbij, we zijn niet zo moelijk qua kilometers , en denken dat we hier de komende jaren gewoon nog veel vaker gaan komen en dan dus telkens een stukje verder gaan "uitdiepen".

We hebben veel nadruk gelegd op de routes. Zo rijden we door Monument Valley en door Grand Canyon NP, ik geef eerlijk toe dat we hebben getwijfeld of we Grand Canyon dit jaar nog wilden overslaan ivm mijn spinnenfobie, ik weet dat het nergens op slaat maar ik ben nou eenmaal zo'n idioot.

Moab lag helemaal niet in de planning maar om in een stuk van Yellowstone naar Vegas te rijden leek ons iets te veel van het goede. We hebben "rijdagen" van zo'n 6 uur gepland (op de Calgary-Yellowstone en Seattle-Calgary trip na).

Dit jaar staat Disney iets meer centraal, met 4 pubers die hier al heel lang om vragen. We gaan trouwens drie dagen naar Disney, een dag naar de studios en 1 dag Hollywood.
Annekeg,

Ik heb in de VS nog nooit een spin of schorpioen gezien.

Maar of je dat helpt bij een spinnenfobie ?
Voor SF minimaal 2 volle dagen uittrekken

En zie ik nou dat je van Yellowstone in 1 keer naar Moab wilt gaan rijden? Dat is echt ver hoor

Wij hebben het vorig jaar in 2 etappes gedaan: Yellowstone - Salt Lake City

En de dag erna Salt Lake City- Moab.

Als je dan vervolgens bijna niet in moab blijft kan je dat net zo goed overslaan. Er is daar zoveel te zien en te doen dat minimaal 2 overnachtingen wel aan te raden is. Ik zie nu namelijk dat je in 1 dag van Yellowstone naar Moab rijdt, en vervolgens de dag erna meteen weer vertrekt?? Dat is gekkenwerk als je het mij vraagt

Kamperen is daar bloedverziekend heet trouwens, ik waarschuw je maar.

Persoonlijk vind ik 1 nacht Vegas ook weinig.

Wil je de Strip echt een beetje kunnen zien en ook nog lekker van je zwembad genieten of misschien een show van Cirque meepakken dan heb je echt wel 2 avonden nodig. 1 avond Vegas is gewoon net niks
Ik kom net terug van een (georganiseerde) groepsrondreis Amerika. Heb o.a. een helicoptervlucht boven de Grand Canyon gemaakt, echt geweldig! Monument Valley en Brice Canyon waren ook hoogtepunten van de reis.
Americagirl; I know, I really really do know. Echt waar.

Maar wij hebben er gewoon een beetje een rare vakantie van gemaakt. We kunnen niet alles in een vakantie "goed" doen maar hopen nog vele keren terug te komen en dan stukje voor stukje ons te gaan verdiepen in de vele mooie gebieden. Dit is onze snuffelvakantie, snuff the States!

Ik ga me er alsmaar meer op verheugen. Ik heb ook als klap op de vuurpijl nog een nieuwe baan gekregen dus deze zomer kan niet meer stuk!
Yellowstone to Moab is 687 km.

Amarna, thanks, ik ben een enorme angsthaas op dat gebied, kweenie of ik mij er overheen kan zetten.
Gek genoeg ben ik door de loop der jaren mijn insectenangst grotendeels kwijtgeraakt.

Heb op Cuba een grote spin gezien, dat wil jij niet weten...
Ik heb tijdens mijn USA reis helemaal geen grote insecten gezien.
Nou ja het is wel te doen natuurlijk, maar ik snap gewoon het idee niet. Waarom een hele dag in de auto naar Moab rijden als je er aan het eind van de dag aankomt, er dan overnacht..en vervolgens verder rijdt?

(ergo: er dus eigenlijk niks gaat doen).

Ik vind dat echt zonde want je kan op elke plek maar 1 keer voor het eerst komen, en voor het eerst de WOW-factor krijgen en nu raffel jij al die plekken ff snel in 1 reis af en wil je er de komende jaren weer terug gaan komen.

Ik snap het nut er niet zo van, laat Moab dan lekker zitten en doe dat de volgende keer gewoon góed. Want wat denk je er nu precies te gaan zien? Behalve "heyy dat lijkt me leuk!! dat wil ik volgend jaar doen" of "oh dat ziet er gaaf uit!!!! maar gee ntijd voor...dus over 2 jaar maar doen dan"

Lijkt mij persoonlijk alleen maar heel onrustig en frustrerend :-)

Zelfde geldt voor SF: daar zou ik écht meer tijd voor uittrekken want die stad is zoveel leuker dan LA.

Nou ja, het is mijn vakantie natuurlijk ook niet :-) Ik denk alleen maar mee en aangezien ik aardig wat rondreizen door de USA gemaakt heb denk ik dat ik op zich wel aardige adviezen kan geven. Maar je moet natuurlijk vooral doen waar jullie zin in hebben.
Ik las hier ergens trouwens iemand die Antelope Canyon tegen vond vallen. Dan ben je vast in Upper Antelope geweest met een gids.

Niet doen, neem lekker de Lower Antelope Canyon...mag je zonder gids lekker in je eigen tempo doorheen en is veeeeeeel minder druk dan die hysterische statievenmassa in Upper antelope (wij zijn in Lower welgeteld 5 andere mensen tegengekomen en hebben in heerlijke stilte van de canyon kunnen genieten)
Americagirl:

Snap jou wel hoor.

Maar we willen niet in een keer door van Yellowstone naar LA, dat kan natuurlijk ook niet dus moesten we de rit wel in stukjes hakken. Moab lag precies op de 600-700 km grens die we ong. max. willen rijden per dag.

Woon jij trouwens in de States?
Wat ook verschilt is dat waar wij wonen plaatsen als SF en Vegas de Parijs en Londen zijn van NL. Plaatsen waar je voor een weekendje heenvliegt. Daar verheug ik mij ook erg op met manlief om de komende jaren met z'n tweetjes dat soort trips te maken.

Deze trip heeft gewoon een andere functie. Het is de laatste grote vakantie (waarschijnlijk) die we als volledig gezin zullen doen. De oudste twee zijn 20 en 21 en de tijd komt er dus aan dat ze niet meer meegaan. Deze vakantie hebben we met z'n allen rond de tafel uitgepuzzeld, een combi kamperen/hotels en Disney/Natuur.

Grand Canyon en Vegas zijn plekken waar we later, als we groot zijn , nog wel vaak zullen komen vanuit Calgary.

Lief dat je meedenkt hoor echt waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven