Griekenland, Kreta

30-12-2011 19:12 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen boeken voor accomodatie Hotel Rethymno Residence , Rethymnon Kreta, heeft iemand hier ervaring mee? Kan hem op zoover niet vinden en bij de touroperator staan er ook geen ervaringen?
Zoover heeft 'm wel, maar er staat nog niets bij... weet niet of dat een goed voorteken is!
hmmmm, ik zou nu niet boeken naar Griekenland gezien de crisis daaro.
Oh, dat zou ik best doen. Sterker nog, het staat in de planning!
Niet zo handig....
We zien wel. Griekenland is wel een favo bestemming!
Maar om nou geld te gaan weggooien..., een jaartje maar niet.
quote:2Italy2 schreef op 30 december 2011 @ 19:36:

Maar om nou geld te gaan weggooien..., een jaartje maar niet.

Dit snap ik niet?

Wij hebben zelf na 2x Kreta nu voor 2012 Rhodos geboekt. Ik zou wel iets kiezen met zoover beoordeling.

Kreta is zo mooi!
Geen ervaring met dit hotel, wel met Rethymnon. Da's een supergezellig plaatsje. Nog enigzins authentiek (lang niet zo massaal als bijv. Chersonissos) maar wel met een gezellige drukte. Rethymnon is een aanrader als je daarvan houdt!
quote:2Italy2 schreef op 30 december 2011 @ 19:29:

hmmmm, ik zou nu niet boeken naar Griekenland gezien de crisis daaro.Huh? Hoezo? Volgens merk jeer als toerist niet veel van, juist in je voordeel en is toch juist goed voor hun economie en dan dus ook voor die van ons?
vorig jaar waren er gedurende de zomer grote rellen in griekenland kan ik me herinneren.... Is het nu ook echt een goedkoop land geworden trouwens? Of valt dat nog wel mee.
quote:VotesforLeo schreef op 01 januari 2012 @ 13:03:

[...]

Huh? Hoezo? Volgens merk jeer als toerist niet veel van, juist in je voordeel en is toch juist goed voor hun economie en dan dus ook voor die van ons?

Nou, daar zou ik niet al te zeker van zijn.

Voor de crisis zijn we een aantal keren op Kreta geweest en die Grieken houden er soms nogal aparte redeneringen op na. We hebben het meerdere keren meegemaakt dat er stakingen waren en dan maken ze zich echt niet druk meer om de toeristen. Zo hebben we het eens meegemaakt dat er meer dan een week geen brandstof te verkrijgen was en zelfs de touroperators zaten met de handen in het haar omdat de bussen geen brandstof meer hadden en de passagiers niet meer naar de luchthaven konden brengen.

Uiteindelijk hadden wij nog geluk want we hadden een huurauto waarmee we toevallig net voor de staking nog getankt hadden en zodoende konden we nog net op het vliegveld komen.

Wat ik ermee wil zeggen: als ze het op hun heupen krijgen dan maken ze zich daar niet echt druk meer om de toeristen en gaan de principes echt voor.
Dat kan inderdaad. Heb er echt de afgelopen jaren niets van gemerkt, behalve dat ze erg blij zijn met je en het rustiger is. En dan nog snap ik de uitspraken: niet handig en weggegooid geld niet.
Dat klopt inderdaad, in 2010 waren we in juli en konden we moeilijk brandstof vinden voor onze auto. Vorig jaar waren we in mei/juni, net voor de taxi staking en hebben toen niks gemerkt. Overigens zaten wij vlakbij Cherso, en dat is eigenlijk best centraal want je kunt met de auto zo overal naartoe, wij zijn op Chania na echt alle kanten van het eiland op geweest.

Van Cherso zelf hadden we geen last, wel af en toe geweest want vind het best leuk om er te lopen en veel minder opdringerig dan in bv Rethymon of Agios Nikolaos.
Waarom hij niet te vinden is op zoover is omdat hij in 2011 nog hotel Maravel Sky heette. Niet voor niets een naamwijziging geweest!
Kijk eens op tripadvisor. Dat reageren mensen van over de hele wereld..

En waarom zijn mensen toch zo bang om naar Griekenland te gaan?

Alsof je wordt vermoord zodra je de grens over komt....
Ik ben in September nog in Rhodos/Griekenland geweest, behalve dat het iets duurder is geworden heb ik niets gemerkt van de crisis.
In september 2011 en september 2010 naar Griekenland geweest (Skiathos). Niets van onrust gemerkt.

Integendeel, toeristen worden met open armen ontvangen omdat ze geld in het laatje brengen.

We hebben ook met een gerust hart voor later dit jaar wederom geboekt.

Die rellen waren er wél toen wij inGriekenland waren, maar alleen in de grote steden op het vasteland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven