Handbagage low cost airlines
maandag 18 juni 2012 om 14:28
Ik vlieg binnenkort richting Italie en ben aan het kijken of dat Easyjet of Ryanair wordt. Is een kort tripje dus het liefst met alleen handbagage (scheelt ook geld want een koffer inchecken is gelijk weer cashen voor die jongens) .Schrok me alleen rot van de afmetingen: Ryanair zegt: 55 cm x 40 cm x 20 cm. Wat moet ik me daar bij voorstellen: 20 cm??? Wat voor tassen hadden jullie op zo'n tripje bij je? En deden ze moeilijk? Ik dacht een kleine trolley mee te nemen, maar dat kan ik shaken geloof ik..... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Tips & tricks?? Thanks!
maandag 18 juni 2012 om 14:33
maandag 18 juni 2012 om 14:35
maandag 18 juni 2012 om 14:38
http://www.kofferonline.n ... cm-handbagage-trolley.jpg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 18 juni 2012 om 14:38
quote:cacaovulling schreef op 18 juni 2012 @ 14:35:
Oh dank alvast voor jullie reacties! Jemig, ik ga toch niet op stap met een boodschappentas? Raar beleid hebben ze joh.... die trolley is echt meer dan 20 cm, dus ik loop wel het risico dat ik het alsnog moet inchecken. balen!!!Een trolly koffertje voldoet aan de maten, die 20 cm is 20 cm diep. Er zijn echt overal van die koffertjes te koop die voldoen aan de maten van airlines met deze richtlijnen. Tip: ryan air is hel, easy jet is nog wel te doen.
Oh dank alvast voor jullie reacties! Jemig, ik ga toch niet op stap met een boodschappentas? Raar beleid hebben ze joh.... die trolley is echt meer dan 20 cm, dus ik loop wel het risico dat ik het alsnog moet inchecken. balen!!!Een trolly koffertje voldoet aan de maten, die 20 cm is 20 cm diep. Er zijn echt overal van die koffertjes te koop die voldoen aan de maten van airlines met deze richtlijnen. Tip: ryan air is hel, easy jet is nog wel te doen.
maandag 18 juni 2012 om 14:39
maandag 18 juni 2012 om 14:47
De maten van Ryanair wijken af van wat gebruikelijk is in de luchtvaart, dus koffers die in de winkel aangeprezen worden met "cabin" of handluggage erop, altijd nameten! Ryanair verdient zijn geld met het laten bijbetalen voor elke scheet, dus ze controleren heel, heel streng.
Bij Easyjet kun je gewoon met de kleinste trolley van de Hema terecht (en die is dus ietsepietse te groot voor Ryanair). In zo'n koffertje past heel veel, enige grote probleem is dat je vloeistoffen aan de handbagageregels moeten voldoen.
Bij Easyjet kun je gewoon met de kleinste trolley van de Hema terecht (en die is dus ietsepietse te groot voor Ryanair). In zo'n koffertje past heel veel, enige grote probleem is dat je vloeistoffen aan de handbagageregels moeten voldoen.
maandag 18 juni 2012 om 14:48
Op Eindhoven Airport wegen ze alle handbagage voordat je door de controle gaat. Op de terugweg vanuit Rome keken ze nergens naar, vanuit Milaan wogen ze de handbagage weer.
Maar nogmaals, het is echt prima te doen in zon koffertje, tenzij je weken weg gaat. Maar dan pak je er een koffer bij, of je boekt bij een andere maatschappij.
Maar nogmaals, het is echt prima te doen in zon koffertje, tenzij je weken weg gaat. Maar dan pak je er een koffer bij, of je boekt bij een andere maatschappij.
maandag 18 juni 2012 om 15:07
Haha ze zijn wel steng inderdaad. Ging tijdje terug naar een vriend in Madrid. Ook alleen met cabin bagage. Toen ik op Schiphol was vroeg hij of ik nog even dat en dat en dat mee kon nemen. Moest ik bij de douane mijn koffertje in zon afmeting vorm doen. Erin wilde wel, maar mooi niet dat ik die er weer uitkreeg
maandag 18 juni 2012 om 15:13
Schrok me alleen rot van de afmetingen: Ryanair zegt: 55 cm x 40 cm x 20 cm. Wat moet ik me daar bij voorstellen: 20 cm???
Hoezo schrok je je rot? Dit zijn geen rare afmetingen hoor. Er zijn zat trolleys in deze afmetingen Je gaat gewoon naar de winkel voor een trolley, je moet alleen op letten dat de trolley niet dieper is dan 20 cm. En 40 cm is breder dan je bij andere maatschappijen mee mag nemen (KLM bijvoorbeeld mag je maar 35 cm breed) Dus uiteindelijk heb je een even grote trolley.
Ryan Air is heel streng in de maten, aangezien ze ergens geld op moeten verdienen.
Hoezo schrok je je rot? Dit zijn geen rare afmetingen hoor. Er zijn zat trolleys in deze afmetingen Je gaat gewoon naar de winkel voor een trolley, je moet alleen op letten dat de trolley niet dieper is dan 20 cm. En 40 cm is breder dan je bij andere maatschappijen mee mag nemen (KLM bijvoorbeeld mag je maar 35 cm breed) Dus uiteindelijk heb je een even grote trolley.
Ryan Air is heel streng in de maten, aangezien ze ergens geld op moeten verdienen.
maandag 18 juni 2012 om 17:56
ik heb gewoon altijd mijn rugzak mee. Die is dikker dan 20 cm, maar korter dan 55 cm. En hij is nog nooit gemeten, ze hebben hem nog nooit in een vakje gepropt, en nog nooit gewogen. En, als je van te voren in checked, hoef je ook helemaal niet naar zo'n balie, en kunnen ze ook nergens je handbagage controleren! (tenminste, heb ik nooit gehad...)
maandag 18 juni 2012 om 18:04
quote:Saartje84 schreef op 18 juni 2012 @ 17:56:
ik heb gewoon altijd mijn rugzak mee. Die is dikker dan 20 cm, maar korter dan 55 cm. En hij is nog nooit gemeten, ze hebben hem nog nooit in een vakje gepropt, en nog nooit gewogen. En, als je van te voren in checked, hoef je ook helemaal niet naar zo'n balie, en kunnen ze ook nergens je handbagage controleren! (tenminste, heb ik nooit gehad...)
In Eindhoven wegen ze je handbagage voordat je door de douane heen gaat, daar heb je dus geen keus, het wordt altijd gewogen.
En ryanair vliegt (in NL) vooral vanaf Eindhoven.
In Eindhoven wegen ze je handbagage voordat je door de douane heen gaat, daar heb je dus geen keus, het wordt altijd gewogen.
En ryanair vliegt (in NL) vooral vanaf Eindhoven.