HELP - paspoortaanvraag

18-05-2012 22:38 28 berichten
Hoi,

Heb het een en ander gelezen over paspoort vertragingen en heb daar een vraag over.

Ik ga over een maand naar Costa Rica en moet een nieuw paspoort aanvragen, de oude verloopt op 31 augustus. (Ik woon trouwens in Duitsland en moet daarom mijn paspoort bij de ambassade aanvragen, heb daarvoor al een afspraak).

Mijn vraag: klopt het nou dat de paspoortaanvragen voor volwassenen ook vertraging hebben? Ik vind geen duidelijk antwoord op het inernet...

Thanks so much!!!!
Alle reacties Link kopieren
Denk het wel. Kinderen en volwassenen krijgen gewoon hetzelfde paspoort, daar zit geen verschil in.
Lijf en lijn; omdat zo'n paspoort tegenwoordig een rib uit je lijf is?
Volgens mij komen de vertragingen waar jij het over hebt vanwege het feit dat in Nederland kinderen binnenkort (natuurlijk vlak voor de vakantieperiode, lekker handig) niet meer bijgeschreven mogen zijn op hun ouders' paspoort en dus nu zelf een paspoort moeten hebben. Daardoor zijn er natuurlijk momenteel significant meer aanvragen dan voorheen.

Het lijkt mij dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen paspoorten van volwassenen en van kinderen. Zorg dus dat je zo snel mogelijk een vernieuwingsprocedure start. Desnoods eentje met spoed. Ik weet niet of dat vanuit het buitenland ook kan, maar in Nederland kun je ook een spoedprocedure starten, kost alleen extra.

Eerlijk gezegd vind ik dat je sowieso al erg laat bent gezien jouw situatie. Vergeet je het ESTA formulier niet? Of reis je niet via de VS.

Was zelf twee jaar geleden in Costa Rica, wel onwijs gaaf!
Je kunt je paspoort met spoed aanvragen voor een extra bedrag. Het komt goed
Hoi, ik woon in Frankrijk en kreeg mijn paspoort al na 2 weken binnen. (En dat was 2 weken geleden) Dus ik had helemaal geen last van vertragingen. Het ging zelfs nog sneller dan 5 jaar geleden, toen hadden ze er namelijk 3 weken over gedaan

Vraag het gewoon na bij je ambassade en leg je probleem uit. Ze kunnen je dan vast en zeker helpen !
Spoedaanvragen zijn stopgezet, alle paspoorten hebben vetraging. Je mag nog maar een maand voordat je paspoort verloopt een nieuwe aanvragen. Dus vanaf 31 juli mag je er pas een gaan aanvragen.
Jeetje hé, hoelang ga jij naar Costa Rica? Als hij eind augustus pas verloopt moet dat geen probleem zijn toch?
Komt wel goed, schatje!
Vandaag aangevraagd, paspoort is over 10 werkdagen klaar!

Het ligt eraan naar welke gemeente je gaat (maar dat is bij jou nu anders natuurlijk). In regio 010 geen vertraging!
quote:isabon schreef op 18 mei 2012 @ 23:25:

Spoedaanvragen zijn stopgezet, alle paspoorten hebben vetraging. Je mag nog maar een maand voordat je paspoort verloopt een nieuwe aanvragen. Dus vanaf 31 juli mag je er pas een gaan aanvragen.Ik heb begin deze week een nieuw paspoort aangevraagd omdat de mijne over 6 weken verloopt,ik had gelezen over de vertraging dus ik ben alvast langs gegaan. Niemand heeft mij gemeld dat ik te vroeg was....en dan ben ik ook niet. Ik kreeg het antwoord dat ik er op moest rekenen dat het pas na 1 sept wordt voor ik een vervangend paspoort heb. Dat wordt dan dus 2,5 maand met een verlopen paspoort lopen. Gelukkig hebben we geen vakantieplannen, maar anders had ik wel een groot probleem.
Reizen naar Costa Rica gaan vaak via de VS. Zij stellen als eis dat een paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Sommige andere landen stellen die eis ook.
Woensdag een paspoort voor zoontje (6 maanden) aangevraagd. Niks vertraging, we kunnen het paspoort donderdag ophalen.

We gaan in september op vakantie en dacht dus ook dat we hem vroeg moesten aanvragen, maar vrouw bij de gemeente moest lachen en zei dat we ruim op tijd waren..
quote:Koekblikje schreef op 19 mei 2012 @ 00:46:

Vandaag aangevraagd, paspoort is over 10 werkdagen klaar!

Het ligt eraan naar welke gemeente je gaat (maar dat is bij jou nu anders natuurlijk). In regio 010 geen vertraging!Wel dus want normaal heb je hem na een week.
Je mag je paspoort vernieuwen wanneer jij dat wilt. Er zijn landen die voor een visum eisen dat je paspoort minimaal nog een half jaar geldig is.
In assen schijn je pas in december terecht te kunnen voor verlenging!
Wat is dat voor raars, Isabon? Er zijn toch landen waar je paspoort een bepaalde tijd na de terugreis geldig moet zijn?
Ga in therapie!
http://www.telegraaf.nl/b ... jd_voor_paspoorten__.html

Lijkt mij dat je wel een paspoort kunt aanvragen omdat je via de VS reist. Ik kan jou alleen geen antwoord geven op de vraag hoe lang het duurt.
Bij mij is er met spoed een paspoort aangevraagd op kosten van de gemeente. Ik moest kunnen bewijzen (dmv vliegticket) dat ik echt een nieuw paspoort nodig heb omdat het oude te kort geldig is als ik weer terug ben. Vorige week aangevraagd, hij is nu al klaar.
To, waar woon je? Je kunt nl ook in enschede een nw paspoort aanvragen
quote:germanwings schreef op 19 mei 2012 @ 08:41:

To, waar woon je? Je kunt nl ook in enschede een nw paspoort aanvragenHee mijn stad. Pas gedaan, duurde 5 werkdagen (zonder spoed) Maar je oude paspoort moet wel uitgegeven zijn in Enschede. Mijn man moest ook een nieuwe maar zijn oude was niet uitgegeven in E, dus dat duurde 10 werkdagen.
Ik heb zekf slechte ervaringen met consulaat, kreeg paspoort met verkeerde naam dus uiteindekijk duur de het heel lang
Na wat raar dan dat ik te horen krijg dat het 2,5 maand gaat duren. Dat kan toch niet per gemeente verschillen omdat ze centraal worden vervaardigd?
Hoi, heel erg bedankt voor jullie reacties.

Het is, achteraf gezien, jammer dat ik zo laat ben begonnen met de aanvraagprocedure. Mijn plan was om een paar dagen in Nederland te blijven en het hier aan te vragen (ben nu in NL), maar nu heeft de ambassade me gebeld en gezegd dat ik het alleen in Duitsland mag aanvragen. Ik moet me nu deze week uitschrijven uit NL en dan vervolgens een paspoort aanvragen in Duitsland. Die afspraak staat voor 23 mei, precies een maand voor de vakantie.

Ik woon pas een paar weken in Duitsland en ben vrijwel gelijk met een fulltime baan begonnen. Geen excuus, maar daarom heb ik niet de tijd genomen om alles goed uit te zoeken.

Maar ik zit eraan te denken om toch in NL een paspoort met spoed aan te vragen. Dan loop ik een risico, want ik sta dan bij twee gemeenten ingeschreven maar dat sta ik nu toch al. De ambassade stelde het zelf als alternatief voor omdat ze pas volgend jaar streng gaan controleren op deze inschrijven (dat je maar bij 1 gemeente ingeschreven mag staan).

Eerlijk gezegd vind ik alles zo ingewikkeld dat ik een waarschijnlijk daarom allemaal heb uitgesteld....:( sheisse

Ik reis trouwens van Frankfurt naar Madrid en dan rechstreeks naar Costa Rica. Gelukkig niet over de VS

Hopelijk volgen jullie me nog
Waar ik woon, is er niet zo heel veel vertraging met de paspoorten...normaal gesproken heb je 'm binnen 5 werkdagen, nu duurt het hier 7 werkdagen. Valt wel mee dus :-)
quote:isabon schreef op 18 mei 2012 @ 23:25:

Spoedaanvragen zijn stopgezet, alle paspoorten hebben vetraging. Je mag nog maar een maand voordat je paspoort verloopt een nieuwe aanvragen. Dus vanaf 31 juli mag je er pas een gaan aanvragen.Nee hoor, dat zou heel krom zijn want er zijn genoeg bestemmingen waar je paspoort minimaal een half jaar geldig voor moet zijn. Een vriend van me heeft twee weken geleden ook een spoedaanvraag gedaan en binnen twee dagen zijn paspoort binnen. Zou me dus niet al te druk maken maar wel zo snel mogelijk de procedure in gang zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven