Hoe veilig is Harlem? (NY)

26-12-2010 11:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak plannen om in mei een week alleen naar New York te gaan. Ik ben er nog nooit geweest. Mijn budget is niet zo groot. De YMCA's zitten al vol. Ik heb een britse site gevonden waar ik allerlei Bed & Breakfast accomodaties kan boeken die voor mij wel betaalbaar zijn. Er zijn ook veel recencies op die site en er zitten goede en betaalbare opties voor mij tussen.

Veel ervan zitten in Harlem. Een aantal jaren geleden stond de wijk nog bekend als "gevaarlijk" volgens mij. Hoe zit dat nu?

Ik woon zelf eigenlijk ook in een wijk van amsterdam die nou niet bepaald als veilig te boek staat en laat me niet zo heel snel afschrikken. Veel hangt natuurlijk van je eigen gedrag af. Maar om mezelf nou moedwillig in een risico-situatie te brengen is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

Wie is er geweest en hoe voelde de sfeer. Of heeft iemand nog andere alternatieven qua wijken om te zoeken?
Harlem is iets anders dan Amsterdam:)

Wij waren verdwaald en liepen 's avonds per ongeluk die wijk in, om heel snel tot de conclusie te komen dat we verkeerd zaten. En we liepen heel hard weg de andere kant op.

Ik weet niet hoe het overdag is. Wel dat er reisorganisaties zijn die je per bus door de wijk loodsen.
"per bus door de wijk loodsen" klinkt echt alsof je op safaritocht gaat. Is het zo erg?
'Avonds in ieder geval wel, de dreiging is te voelen.

Ik weet niet hoe het overdag is.
Ik weet niet wat je budget is maar wij zijn aantal weken geleden in New York geweest en prima gelogeerd in een jeugdherberg. Als ik je budget weet kan ik je mischien daar naartoe verwijzen. Was Upper west side/ of lower west side. Weet het even niet meer. Prima jeugdherberg. Goedkoop ong. 60 per nacht. Expedia is overigens ook een goede vergelijker. Kun je zoeken op vlucht en hotel en als je die gezamelijk boekt krijg je ook nog korting. WIj zijn vanaf brussel gevlogen en jeugdherberg geboekt voor 8 nachten en waren ongeveer 1600 met z'n 2e kwijt. Harlem zijn we niet geweest maar wordt in veel reisgidsen ook afgeraden dus lijkt me niet echt een prettige plek.
Ik wil met vlucht en accomodatie het liefst onder de 800 euro blijven. Het irritante is natuurlijk dat je in je eentje wel de hoofdprijs betaald in hotels. Dan moet je toch meestal een double-room boeken. Hoe heet die herberg? dan kijk ik er even naar.
Ik zou het niet doen, want Harlem is geen plek voor een (blanke) vrouw alleen (dit is totaal niet racistisch bedoeld!).

Je kunt excusies naar Harlem boeken, maar dat vind ik echt aapjes kijken en een belediging voor de bewoners.
Bij deze: http://www.expedia.nl/pub/agent.dll/qsc ... tid=455155

Laat je niet aschrikken door de negatieve recensies want we zijn er geweest. is inderdaad ouder gebouw en geluiden hoor je ook maar goed. Wat wil je voor de prijs. Prima geslapen, goede service, inderdaad geen ontbijt maar genoeg tentjes in de buurt om te ontbijten, op verzoek schone handdoeken en badkamers (gedeelde) waren schoon om te douche (wel slippers meenemen hoor)
Dank je Gordijn! ik heb me door de negatieve berichten op ymca ook niet laten afschrikken. Heb gewoon een plek nodig waar ik kan slapen en zorg wel voor een eigen slaapzakje tegen de bedwansen
@hangmat, Hoor graag wat het gaat worden. Mocht je nog tips in NY nodig hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. Is echt geweldige stad en hebben ons 8 dagen lang prima vermaakt. Goede tip is ook de http://www.citypass.com/

Is pass waarmee je op verschillende plaatsen binnen kunt, niet in de rij hoeft en als je er van de 8 6 gebruikt heb je het er al uit. Ook kostenbesparend. Overigens vergis je niet in de prijzen in NY. Het is gewoon een dure stad dus naast de kosten voor je hotel en vlucht ben je al snel redelijk wat geld kwijt voor dingen zoals eten e.d.
Ben er met mijn vriend beroofd in begin van de avond (was nog licht), was niet grappig dus voor ons nooit meer 1 stap in Harlem.
Harlem is inmiddels doorgestreept op mijn lijstje hoor, bedankt.

O ik heb zo'n zin! ik hoop dat ik nog iets ga vinden!
Volgens manlief is Harlem in bepaalde delen goed te doen, maar je hebt er als blanke vrouw alleen geen reet te zoeken na zonsondergang.

Tis gewoon geen prettige omgeving, zeker niet als je gewoon zorgeloos van je reis wilt genieten. Teveel risico en ook niet leuk om de hele tijd in je "allertmodus" te moeten staan.
Gordijn, je link leidt naar de voorpagina van Expandia. Hoe heet deze herberg?
Hoe is Chinatown? qua veiligheid?
Wat apart dat er al twee keer wordt aangenomen dat TO blank is.
quote:Zanne schreef op 26 december 2010 @ 11:53:

Wat apart dat er al twee keer wordt aangenomen dat TO blank is.Ja dat is eigenlijk wel vreemd, dat geef ik eerlijk toe.
Haha, ik wilde eigenlijk net gaan schrijven: hoe weten jullie eigenlijk dat ik blank ben? zal wel door mijn avatar komen?
Wat zouden jullie denken van deze?

queens
quote:Hangmat schreef op 26 december 2010 @ 11:50:

Hoe is Chinatown? qua veiligheid?Prima te doen, maar niet in het donker.
Queens is ook niet echt de place to be...

Probeer eens te zoeken op:

Brooklyn heights

Meatpacking district

North little Italy (Nolita)

Midtown
Ik had helemaal geen hostel geboekt in New York (wilde een rondreis door het Noordoosten maken en dan wel zien hoe lang ik waar zou blijven). Ik was toen net 20. Ik moest dus in NY zelf nog op pad voor een hostel (om 4 uur 's middags) en had er ook 1 gezien in Harlem. Dus ik daar heen. Ik ben 50 meter het metrostation uit gelopen en toen snel weer terug gegaan.

Ik ben absoluut niet racistisch en de mensen daar deden ook niets waardoor ik me bedreigd voelde maar het voelde gewoon heel intimiderend om de enige blanke tussen allemaal gekleurde mensen te zijn. En als je dan ook nog begin 20 bent en daar in je eentje loopt....
Ik vind het nogal overdreven zeg, ik heb ruim een jaar in Harlem gewoond, woon nu in een andere wijk (wat niets met de wijk te maken had) en heb nooit problemen gehad. Ik ging na het uitgaan alleen met de metro terug (maar als je dit onprettig vindt, taxi is helemaal niet zo duur), vond mensen juist heel vriendelijk als je even je vooroordelen opzij zet, prima buurt. Als je net iets meer gewend bent dan de meest witte bakfiets wijken van Amsterdam, is Harlem prima te doen.

Goede metroverbindingen met lager Manhattan, dus je bent overal snel. Als je inderdaad iets goedkopers in lager Manhattan vindt zou ik dat kiezen, niet om de veiligheid maar gewoon omdat er wat meer leuke dingen in de buurt zijn.

Veel plezier in ieder geval!!
quote:Marilyn1984 schreef op 26 december 2010 @ 12:41:

Ik ben absoluut niet racistisch en de mensen daar deden ook niets waardoor ik me bedreigd voelde maar het voelde gewoon heel intimiderend om de enige blanke tussen allemaal gekleurde mensen te zijn. En als je dan ook nog begin 20 bent en daar in je eentje loopt....Ja, als je dit verschrikkelijk en eng vindt, dan kun je maar beter in een lekkere witte wijk gaan zitten. Want die 'gekleurde mensen' zijn wel heel gevaarlijk..
Ik ben er in 2005 geweest, de wijk is goed opgeknapt

en overdag absoluut veilig (zie ook hoofdstuk Lonely Planet)

'S avonds weet ik het niet, maar ik denk dat de hoteleigenaar

je daar wel over kan informeren, en taxi's zijn niet duur in NY
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven