Hotel- creditcard: security code mailen?

26-04-2012 08:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een hotel in Parijs geboekt via hostelbookers.com. Dit moest per se met credit card en omdat ik er zelf geen heb, heb ik dit met de pas van iemand anders gedaan. Nu is er bij deze persoon al eerder misbruik van kaartnummers gemaakt, waardoor ik extra voorzichtig wil omgaan met de gegevens.

Ik heb zojuist geboekt en las ook een aantal keer dat ik de laatste 3 cijfers van de security code moet mailen naar het hotel. Doe ik dit niet, dan kan het zijn dat mijn reservering kan verliezen.

Ik vind dit nogal vaag. Waarom moet dit?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Begrijp ik nu goed dat je 2x die 3-cijferige security code moest geven? 1x bij de betalingsgegevens en daarna nog een keer per e-mail? Vind ik heel vreemd. Ik zou ze inderdaad even bellen of dat klopt.
Ik heb telefonisch geboekt in Amsterdam bij de bemiddelaar hotels.nl.

De c.c. had ik op dat moment niet paraat (nooit bij me, ik was ook nog op mijn werk). De dame aan de telefoon heeft even met het hotel gebeld en het was accoord dat ik mijn c.c.-nummer later zou doorgeven.

's Avonds weer naar hotels.nl gebeld. Zij zeiden me dat ik nu rechtstreeks met het hotel hierover kon bellen en gaven me een telefoonnummer. Dat heb ik gebeld. De dame aan de telefoon hoefde alleen het lange nummer en de vervaldatum te hebben. Over de code(s) op de achterzijde is niets gezegd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Jorina schreef op 26 april 2012 @ 09:44:

Raar, echt nog nooit van gehoord. Zou er zelf niet zo happig op zijn om dat soort info op de mail te zetten eigenlijk.

volgens mij staat er ergens in de voorwaarden van je credit card ook dat je je gegevens nooit per mail of post moet opsturen.

Of via een beveiligde tool op een site of telefonisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven