Hotelkamerveilingen.nl.....ervaringen ?!

20-09-2011 12:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan regelmatig een weekendje weg. Nu zat ik op hotelkamerveilingen.nl te kijken en zag dat je daar tegen erg aantrekkelijke prijzen een hotelkamer kunt krijgen.

Er staat bij sommige hotels netjes bij dat het alleen om weekdagen gaat en bij andere hotels dat de kamers te boeken zijn op basis van beschikbaarheid.

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als je zo'n veiling hebt gewonnen en hebt betaald, het betreffende hotel al snel tegen elk weekend dat je zou willen, nee verkoopt.

Heeft iemand ervaringen met kamers via hotelkamerveilingen.nl ? Dan hoor ik het graag.
Van de zomer ben ik mijn moeder een weekend weg geweest via hotelkamerveiling en dat beviel prima. Mijn moeder doet het overigens vaker en ze is heel tevreden.
Ik heb het al een paar keer gedaan en weinig problemen gehad. Meestal kun je er vanuit gaan dat herfstvakantie e.d. zijn uitgesloten. Vaak scheelt het dusdanig veel in de kosten dat dat voor mij ruimschoots goedmaakt dat het misschien niet is in het weekend dat ik eerst in gedachte had.
Ik zou het alleen doen als je je flexibel op kunt stellen, en dus een andere weekend kunt nemen als je eerste keuze vol zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ok, dat kan ik begrijpen dat het in vakanties wat moeilijker is. Maar ik weer toch wel graag een beetje vantevoren welk weekend het wordt ivm opvang voor ons kind dat thuisblijft.

Maar tot nu toe goede ervaringen begrijp ik. Het scheelt idd echt enorm gizz, die prijzen !!!
Je kunt bij hotelkamerveiling, al voordat je de veiling hebt gewonnen kijken welke dagen vol zitten. (bij het knopje beschikbaarheid) Dus als je hem dan wint wel meteen boeken natuurlijk!
Ik ben wel eens een weekend weg geweest via hotelkameveiling. Hotel was voornamelijk in het weekend boekbaar en was beschikbaar in het weekend dat wij wilden.

Tegenwoordig staat het hotel nog steeds op hotelkamerveiling hoewel minder vaak. Prijs die nu geboden wordt is verdubbeld ten opzichte van wat wij betaald hebben.

Ben laatst ook een midweek weggeweest via hotelkamerveiling. Ook goed bevallen.

Het valt mij op dat de prijzen waarvoor de kamers nu weg gaan steeds hoger worden. Inmiddels ben ik dus afgehaakt.
1x via hotelkamerveiling gedaan. De dag dat wij wilde was gewoon beschikbaar. Mooi hotel en alles prima geregeld. Ik zou het wel aanraden.
Overigens ook al een keer een midweek in een bungalowpark gedaan scheelde ook enorm veel. Wij hadden toen 60 euro geboden tegen normaal 500
Oh, je kunt dus ook op huisjes op bungalowparken bieden ? Zit daar dan ook Center Parcs bij ? Nee zeker ?

zonnetje...dat had ik idd gezien dat je de beschikbaarheid vooraf kon checken. Maar die paar hotels waar ik dat bij geprobeerd had, stond overal bij dat je ze pas minimaal 5 dagen vantevoren kon boeken. Tja....vind ik dan toch een beetje te kort dag.

Nu heb je ook hotels van een keten en dan kun je bij een aangesloten hotel boeken, dan heb je wat meer keuze in het betreffende weekend.
.
breezerananas, daar heb je gelijk in. dat was ik vergeten. De laatste keer dat ik wou boeken ging het inderdaad om dat weekend weg direct. Dus had ik geen last van de 5 dagen.

Maar anders is dat wel een grote onzekerheid ja.
quote:breezerananas schreef op 20 september 2011 @ 12:39:

Maar die paar hotels waar ik dat bij geprobeerd had, stond overal bij dat je ze pas minimaal 5 dagen vantevoren kon boeken. Tja....vind ik dan toch een beetje te kort dag.

Ik vind dat wel logisch. Ze proberen natuurlijk eerst de kamers voor de volle prijs te verhuren. Wat overblijft gaat dan voor veel minder weg naar de hotelkamerveilingkopers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Horrormoon schreef op 20 september 2011 @ 12:42:

Heb ik je op ideeen gebracht, Breezerananas? Hahaha horror....eigenlijk wel ja. Toen ik voor jou ging zoeken moest ik ineens weer aan die site denken !
.
zonnetje en himalaya....tis ook idd logisch dat het zo werkt. Normaal kun je in bv Amsterdam ook niet 1 nacht in het weekend boeken, minimum is dan 2 of soms zelfs 3 nachten.

Maar als je het 1 dag vantevoren vraagt en ze staan leeg, dan kan het wel. Is ook logisch, maar voor ons best vervelend

Wat ik natuurlijk wel kan doen: Ik zorg voor een bepaald weekend dat mijn zoon ergens terecht kan en dan hou ik in de week voorafgaand aan dat weekend, de site in de gaten voor aanbiedingen. Is nog wel spannend eigenlijk ook, weet je niet al lang vantevoren waar we heen gaan.
quote:Horrormoon schreef op 20 september 2011 @ 12:44:

Sorry Ach....er zijn ergere dingen waar je aan kunt denken !
Ik ben een keertje een weekend naar de Moezel (Duitsland) geweest in een hotel, is goed bevallen. Kostte normaal iets van 200 euro (voor 2 personen en 2 nachten), wij hadden het voor 50 euro. Beschikbaarheid werd aangegeven in groen en er was nog genoeg beschikbaarheid in hartje zomerseizoen (rond de wijnfeesten). Wij hadden geboden in juni maar het hotel pas gereserveerd in juli. Eind augustus zijn we gegaan.

Al met al een leuk weekendje weg voor weinig.

Ik snap alleen niet hoe dom sommige mensen bieden... Soms zitten er een paar tegen elkaar op te bieden en die prijs maar stijgen, pfff. Als je slim bent plaats je een bod in de laatste (10) seconden. Maar dat wordt dus heel vaak niet gedaan, dus óf er zitten hele domme mensen te bieden óf er zitten belanghebbenden tussen die meebieden om de prijs op te voeren...

Maar je kan dus geluk hebben!
Kijk....en ook nog tips hoe te bieden. Daar hebben we wat aan. Klinkt ook goed zeg dat Moezel-uitstapje.

Dus...pas op het laatste moment bieden. Klinkt ook wel weer logisch eigenlijk ja !
Ja, een bod is echt binnen 2 tellen geplaatst, dus echt pas op het laatste moment bieden. Je ziet vaak ook in de biedgeschiedenis dat mensen een hele tijd (lang voordat de veiling afloopt) tegen elkaar opbieden en dan ineens in de laatste 10 seconden verschijnen er nieuwe namen die bieden, die hebben het dus beter begrepen!

Nog een tip; doe een wat minder voor de hand liggend bod. Bijv. geen 50 bieden, maar bijv. 51/52 en geen 55, maar 56/57. Heb je kans net wat hoger te zitten dan de ander die een mooi rond bedrag biedt.

Verder zou ik gewoon eens even de biedgeschiedenis van hotels gaan volgen, dan weet je een beetje voor wat voor prijs het eruit gaat. En een keer gewoon een heel laag bod doen waarvan je zeker weet dat je het toch niet hebt, zodat je een beetje feeling krijgt hoe het bieden gaat.
Ok, de geschiedenis per hotel kun je dus ook nakijken. Bedankt voor de tips, ik ga me er eens in verdiepen en dan ga ik het ook eens proberen.
Ik heb weken,zo niet maanden iedere keer ingelogd en gekeken naar de beschikbaarheid van het hotel waar ik de bon van had.

..enkel de zondagen.. en doordeweeks soms maar met bijbetaling van ¤40,-

Ben gekke henkie niet

Uiteindelijk is de bon verlopen, wij wilden en konden alleen op vrijdag of zaterdag.

daahaag 34 euro
Waarom neem je het kind niet mee? dan kun je veel flexibeler zijn.
quote:Flashy schreef op 20 september 2011 @ 15:45:

Waarom neem je het kind niet mee? dan kun je veel flexibeler zijn.

ja romantisch ook.

lekker borrelen,uit eten,doorzakken,seksen waar je kind bij is.
Hey boterblommetje....je omschrijft idd precies hoe onze weekendjes weg eruit zien hahaha.

Flashy...met zo'n weekendje blijft zoon gewoon thuis. Met hem erbij plannen we dan weer eens een Center Parcs weekendje of iets wat hij leuk vindt. Hij geeft niets om een beetje door een vreemde stad te slenteren en op een terrasje/kroegje te hangen.

Ik heb nog eens verder gezocht naar ervaringen met deze site en ik kom eigenlijk veel negatieve verhalen tegen (in tegenstelling tot hier). Veel klachten over dat een hotel bijna geen weekend-boekingen doet, altijd vol zitten of dat je alsnog extra bij moet betalen om toch in een weekend terecht te kunnen. Denk dat ik toch maar via de normale weg boek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven