Hotels met waterpark 5 personen

11-10-2024 23:55 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zoeken voor de meivakantie een hotel met een waterpark er direct bij (dus meerdere glijbanen en evt lazyriver.
Die zijn er genoeg.
Maar complicerende factor is dat we met 5 personen zijn.
Liefst hebben we niet 1 slaapkamer maar 2 (of 3).
We hebben ooit zoiets ergens gehad, kon je 2 appartementen schakelen. Dus had je 2 slaapkamers enn2 woonkamer met slaapbank. Dit was voor ons ideaal. Wie kent zoiets? Binnen Europa?
Wat is je budget?

En de nodige vakantieparken hebben toch een subtropisch zwemparadijs én huisjes met meerdere kamers? Waarom wil je speciaal een hotel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Siam Park op Tenerife! Beste waterpark van Europa en het stikt er van de hotels dichtbij.
Waterpark Rulantica in Duitsland. Staan tig hotels naast en kun je ook nog 1 of 2 dagen naar Europapark, een groot pretpark dag er ook naast ligt.

Rulsntica is gigantisch met veel glijbanen, golfslagbad, lazy river en ontzettend veel waterplezier.
Wij hebben heel goede ervaringen met Dream World Aqua in Side, Turkije. Een all-in resort met waterpark. Heel low-budget, maar dat deed niets af aan de ervaring zelf.

Het animatieteam daar is echt goud waard. Het waterpark is heerlijk voor jong en oud, al was er geloof ik geen lazy river bij (maar pin me daar niet op vast). Ik vond daarnaast het eten daar ook beter dan in andere resorts.
Je kan bij pakketreizen vaak filteren op meer slaapkamers. Onder andere bij TUI. En op waterparken. Denk dat die er genoeg zijn. Afhankelijk van je budget. Want (zeker in schoolvakanties) is alles idioot duur tegenwoordig.
aikidoka schreef:
12-10-2024 00:13
Waterpark Rulantica in Duitsland. Staan tig hotels naast en kun je ook nog 1 of 2 dagen naar Europapark, een groot pretpark dag er ook naast ligt.

Rulsntica is gigantisch met veel glijbanen, golfslagbad, lazy river en ontzettend veel waterplezier.
Dit inderdaad! Echt het beste waterpark waar ik ook geweest ben. Heeft echt alles wat je zoekt in een waterpark. En Europapark is ook gewoon een geweldig pretpark :) als je in Hotel Kronasar verblijft, kan je vanuit de kamer in je badjas zo Rulantica in lopen binnendoor.
himalaya schreef:
12-10-2024 00:04
Wat is je budget?

En de nodige vakantieparken hebben toch een subtropisch zwemparadijs én huisjes met meerdere kamers? Waarom wil je speciaal een hotel?
1500 pp
Het hoeft niet op. Dus 1000pp is ook prima

Mss niet duidelijk gezegd.
Maar we zoeken een gebied met lekker weer (lees 20+ graden) en hotel omdat we graag halfpension/volpension/ai willen. Dat is er nooit bij bij een huisjespark.
l2l89 schreef:
12-10-2024 00:12
Siam Park op Tenerife! Beste waterpark van Europa en het stikt er van de hotels dichtbij.
Liefst zoeken we een hotel met eigen waterpark zodat bv 1 ouder met 1 kind even terug kan naar de kamer en later terug komt
aikidoka schreef:
12-10-2024 00:13

Interessant, wist ik niet :)
Voor iedereen een groene tuin
Bbubbels schreef:
12-10-2024 08:01
Je kan bij pakketreizen vaak filteren op meer slaapkamers. Onder andere bij TUI. En op waterparken. Denk dat die er genoeg zijn. Afhankelijk van je budget. Want (zeker in schoolvakanties) is alles idioot duur tegenwoordig.
Goede tip, wel gekeken bij Tui maar deze optie niet gezien.
Callmecrazy schreef:
12-10-2024 06:30
Wij hebben heel goede ervaringen met Dream World Aqua in Side, Turkije. Een all-in resort met waterpark. Heel low-budget, maar dat deed niets af aan de ervaring zelf.

Het animatieteam daar is echt goud waard. Het waterpark is heerlijk voor jong en oud, al was er geloof ik geen lazy river bij (maar pin me daar niet op vast). Ik vond daarnaast het eten daar ook beter dan in andere resorts.
Turkije houdt me een beetje tegen. Maar verder klinkt het goed.
Is er verder nog iets te zien in de omgeving?
Een reisbureau kan je daar prima bij helpen .
Craziestcatlady schreef:
12-10-2024 08:46
Is er verder nog iets te zien in de omgeving?

Serieuze vraag? Als je simpel googelt is het eerste dat je ziet dat Side zelf allerlei Romeinse ruïnes heeft en dat Aspendos op een half uur rijden ligt. Als je iets verder doorrijdt is er Antalya met een museum.
Craziestcatlady schreef:
12-10-2024 08:44
Goede tip, wel gekeken bij Tui maar deze optie niet gezien.
Staat onder “ uitgebreid zoeken” bij “ grote kamers”. Het werkt niet vlekkeloos. Soms zie je bijvoorbeeld niet de prijs van de grotere kamer direct. Maar het filtert wel redelijk op de hotels die dat soort kamers hebben.
Wij zaten eens in Eftalia Aqua Hotel. Met glijbanen erbij maar absolute pluspunt was dat je aan de overkant van de weg gratis naar Eftalia Island kon met tig glijbanen, en ook daar gold de all inclusive formule. Wij deden dus vaak ochtend hotel en daar lunchen en middag Island, en de volgende dag andersom. Prima hotel, wij hadden een familiekamer met 2 slaapkamers. Hotel is eenvoudig, buffetten uitgebreid maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Veel van hetzelfde en best wel massa. Maar prijs-kwaliteit verhouding was (toen) oké, en als je je erop instelt is het prima voor een week relaxen en zon. Geen lazy river trouwens maar hotels die dat hebben zijn er ook erg weinig denk ik.

Ik zie dat Hotel Aqua Fantasy superior in Kudasi family suites heeft met 3 slaapkamers.
Er zit ook een mega glijbanenpark bij. Misschien heeft die wel lazy river.
Zelf nooit geweest trouwens.
https://hotel.aquafantasy.com/en/rooms

Vonresort Golden Beach heeft ook heeeeel veel glijbanen en een villa met 3 slaapkamers.
https://goldenbeach.vonresort.com/en/ro ... villa-1539

Star Beach in Kreta heeft ook veel glijbanen en een superior family room voor 5 personen en 1 kind.
Er kunnen 1-2 bedden bijgeplaatst worden staat in de omschrijving.
https://www.starbeachvillage.gr/accomod ... ily-rooms/

Familiekamers zijn er wel veel in Turkije (verbindingsdeur oid), maar 3 slaapkamers wordt alweer lastiger. Je kunt altijd informeren of er 1 bed bijgeplaatst kan worden.
Probeer verder vooral googlen op hotel met 3 slaapkamers + land.
TO, misschien een beetje offtopic, maar houd er rekening mee dat het in de meivakantie (die meestal eind april valt) het op veel plaatsen in Europa nog wat fris kan zijn om t zwemmen.
Nova schreef:
12-10-2024 09:49
TO, misschien een beetje offtopic, maar houd er rekening mee dat het in de meivakantie (die meestal eind april valt) het op veel plaatsen in Europa nog wat fris kan zijn om t zwemmen.
Eens. Wij zijn wel eens naar bodrum geweest in de meivakantie en het was echt fris toen. De wind was koud, helemaal als je uit het zwembad kwam. En dat doe je continu als je in zo’n toren met glijbanen staat te wachten enz. Hele tijd in en uit het water is dan niet heel prettig. De zee was helemaal niet te doen, zo koud!
Nova schreef:
12-10-2024 09:49
Klopt.
Zitten ook meer te denken aan canarische eilanden, want stabieler qua weer (en itt bv Turkije ook meer te doen bij iets minder weer, huren we een auto, dat zie ik in Turkije ons niet zo snel doen)
Ravintola schreef:
12-10-2024 09:00
Serieuze vraag? Als je simpel googelt is het eerste dat je ziet dat Side zelf allerlei Romeinse ruïnes heeft en dat Aspendos op een half uur rijden ligt. Als je iets verder doorrijdt is er Antalya met een museum.
Nou bedankt he!
Ken aspendos niet maar zal het even googlen 😉
Niet onaardig bedoeld hoor. Ik zou zou zelf ook meegooglen als ik zo’n vraag had.
Ravintola schreef:
12-10-2024 13:18
Niet onaardig bedoeld hoor. Ik zou zou zelf ook meegooglen als ik zo’n vraag had.
Wat denk je dat ik deed?
Maar het is gewoon echt lastig een 5 persoons accomodatie te vinden.
Mss ligt het aan mijn Google skills.

Maar mss weet iemand een geschikte plek, dan zou ik dankbaar zijn voor de tip.
Volgens mij heb ik je meerdere geschikte opties gegeven.
Wij zijn meermaals naar Turkije geweest in de meivakantie, prima te doen hoor. Elke dag rond de 27-30 graden geweest. Zeewater is te koud maar wij gaan toch altijd alleen maar naar zwembad. De eerste duik kan soms fris zijn maar echt goed te doen hoor. Heb niemand horen klagen.
En soms zijn de baden ook verwarmd, kun je even uitzoeken vantevoren.

Maar goed. Nog een andere optie op Fuertuventura met verschillende type huisjes die ook wel 3 slaapkamers hebben:
https://www.pierreetvacances.com/be-vl/ ... origo-mare
Mooi zwembad en een glijbaan maar geen aquapark zoals in Turkije.
Dat zal op de Canarische eilanden een stuk lastiger te vinden zijn. Daar kun je misschien meer activiteiten doen, een auto huren en op pad etc maar daar zijn minder hotels met grote glijbanen-paradijzen. Dan zou je een aquapark moeten bezoeken op het eiland. Dat is er vaak wel, maar lang niet altijd al open in de meivakantie dacht ik.

Ik zou voor Turkije kiezen, ook budget-vriendelijker denk ik.
Craziestcatlady schreef:
21-10-2024 13:14
Wat denk je dat ik deed?
Maar het is gewoon echt lastig een 5 persoons accomodatie te vinden.
Mss ligt het aan mijn Google skills.

Maar mss weet iemand een geschikte plek, dan zou ik dankbaar zijn voor de tip.
Gewoon twee kamers geen optie? In een hotel breng je waarschijnlijk toch weinig tijd op je kamer door.
Of zijn er kinderen bij die nog niet alleen op een kamer kunnen?
Nova schreef:
21-10-2024 16:02
Gewoon twee kamers geen optie? In een hotel breng je waarschijnlijk toch weinig tijd op je kamer door.
Of zijn er kinderen bij die nog niet alleen op een kamer kunnen?
Nee dan zouden het al 3 kamers moeten zijn.
En voor ons is dat om.diverse redenen geen optie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven