Uitnodiging dresscode summer chique
woensdag 4 juni 2025 om 16:41
Goedemiddag,
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?
woensdag 4 juni 2025 om 16:52
Dit kan zeker, maar ik had begrepen dat summer chique ook fleurig is, met prints van bloemen enzo. Deze jurk is vrij stemmig voor de dresscode. Het mag nog iets gekker.
Schoenen: ik vind zelf vaak dat heel veel soorten schoenen kunnen, zeker onder een lange jurk vallen ze niet heel erg op. Het moet ook comfortabel zijn.
Schoenen: ik vind zelf vaak dat heel veel soorten schoenen kunnen, zeker onder een lange jurk vallen ze niet heel erg op. Het moet ook comfortabel zijn.
woensdag 4 juni 2025 om 17:07
Deze jurk is te donker voor de dresscode en om eerlijk te zijn vind ik de schoenen ook erg oudbollig en daarnaast meer geschikt voor de herfst.
Summer chique zijn lichte stoffen, vrolijke kleuren, eventueel een print. Je kan prima voor een gekleurd broekpak gaan met platte sandalen bijvoorbeeld.
Voor meer gerichtere tips is het misschien handig als je verteld wat je ongeveer zou willen dragen. Jurk/broekpak, wat voor lengte moet een eventuele rok hebben? Wil je hakken of mag het ook platter? Hoe hoog wil je een hak? Wil je perse een bandje over je voet? Wat voor kleuren houd je van? Budget?
Summer chique zijn lichte stoffen, vrolijke kleuren, eventueel een print. Je kan prima voor een gekleurd broekpak gaan met platte sandalen bijvoorbeeld.
Voor meer gerichtere tips is het misschien handig als je verteld wat je ongeveer zou willen dragen. Jurk/broekpak, wat voor lengte moet een eventuele rok hebben? Wil je hakken of mag het ook platter? Hoe hoog wil je een hak? Wil je perse een bandje over je voet? Wat voor kleuren houd je van? Budget?
aslan wijzigde dit bericht op 04-06-2025 17:09
0.75% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 17:09
De meegestuurde fotos geven toch precies antwoord op jouw vragen?Aslan schreef: ↑04-06-2025 17:07Deze jurk is te donker voor de dresscode en om eerlijk te zijn vind ik de schoenen ook erg oudbollig en daarnaast meer geschikt voor de herfst.
Voor meer gerichtere tips is het misschien handig als je verteld wat je ongeveer zou willen dragen. Jurk/broekpak, wat voor lengte moet een eventuele rok hebben? Wil je hakken of mag het ook platter? Hoe hoog wil je een hak? Wil je perse een bandje over je voet? Wat voor kleuren houd je van?
woensdag 4 juni 2025 om 17:49
Nou dit. Word je uitgenodigd voor een KORTE film moet je wel in een dresscode komen die je misschien helemaal niet in de kast hebt hangen.
Ik zou mijn witte spijkerbroek met een fleurige blouse uit de kast trekken met een paar sneakers. Geen sandalen want meestal staat in een filmzaal de airco op standje diepvries en zit je nou met koude pootjes ook. Veel plezier
woensdag 4 juni 2025 om 18:01
Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.Theeleutje schreef: ↑04-06-2025 17:49Nou dit. Word je uitgenodigd voor een KORTE film moet je wel in een dresscode komen die je misschien helemaal niet in de kast hebt hangen.
Ik zou mijn witte spijkerbroek met een fleurige blouse uit de kast trekken met een paar sneakers. Geen sandalen want meestal staat in een filmzaal de airco op standje diepvries en zit je nou met koude pootjes ook. Veel plezier
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
woensdag 4 juni 2025 om 18:04
Ik ben het daar niet mee eens. Als je je niet kunt vinden in de dresscode en/of je wil je daar niet aan conformeren, dan blijf je thuis. Die keuze heb je namelijk ook gewoon.
woensdag 4 juni 2025 om 18:06
woensdag 4 juni 2025 om 18:09
Dus dan houd je je toch aan de dresscode?Theeleutje schreef: ↑04-06-2025 17:49Nou dit. Word je uitgenodigd voor een KORTE film moet je wel in een dresscode komen die je misschien helemaal niet in de kast hebt hangen.
Er staat toch nergens dat je een nieuwe jurk moet kopen?
Het gaat natuurlijk niet om de film, maar om de de première.
woensdag 4 juni 2025 om 18:14
Zie hier waarom een dresscode handig is.
Ik ben niet van al te gekke dresscodes, maar voor een première hoop je toch dat mensen wel wat hun best doen.
Wat betreft de jurk, ga voor fleuriger of een meer zomerse kleur. Persoonlijk zou ik voor open schoenen gaan als het weer het toelaat.
woensdag 4 juni 2025 om 18:28
woensdag 4 juni 2025 om 18:31
Oversized, wijde jeans, te grote truien en shirts, dus niet geheel geschikt

woensdag 4 juni 2025 om 18:36
https://www.dresscode.nl/dresscodes/summer-chic/
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
woensdag 4 juni 2025 om 18:41
woensdag 4 juni 2025 om 19:00

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in