Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze websites voor je gevonden:

www.cadeauwinkel.net

www.daskas.nl

www.trend-presents.nl
Snjókorn falla, á allt og alla
Hahaha Anais, die Tb van jou is al net zo'n doe-het-zelvert als Rubiman. Die zou binnen het half uur echt geen schilderij op kunnen hangen. Sterker nog, die kan dat helemaal niet.

Dit doet me trouwens denken aan iets wat gisteren gebeurde. Ik ben boven, Rubiman staat te koken (daar is hij dan wel weer heel goed in) en onze gasten hangen bij het zwembad. Ineens een hoop herrie buiten, dus ik storm de trap af met twee treden tegelijk, ligt buiten op het terras mijn spiegel aan gruzelementen. Deze spiegel hangt hier al jaren buiten, heeft weer en wind doorstaan en zo maar, terwijl er geen zuchtje wind is, ligt hij in duizenden stukken op het terras. De spijker waar hij aan hing, hangt nog in de muur, het ophangoogje van de spiegel is nog intact, ik snap er niks van . Anais, heb jij hier een verklaring voor? Zijn er duistere krachten aan het werk in mijn huis. Woon ik op een foute aardlijn?

Snjo, je hebt mijn vriendschapsverzoek binnen op FB. Ik denk, even checken of ze er al op gereageerd heeft en ja hoor.
quote:Rubis schreef op 07 augustus 2009 @ 14:05:

Snjo, je hebt mijn vriendschapsverzoek binnen op FB. Ik denk, even checken of ze er al op gereageerd heeft en ja hoor.

Ja, ik heb het zooooooo druk op het werk dat ik facebook check, daarna even m'n mailbox en tussendoor maar hier zit. (volgende week is m'n collega (en afdelingshoofd) er weer en krijg ik een stagiaire, dan is het weer over met de pret.....)
Haha Rubis, had 1 van je gasten toevallig niet een klein jongetje bij zich met een voetbal? Zo niet, dan is het raar. Was toch geen erfstuk ofzo he?

Ainne, heb je al wat uitgekozen voor opa?
@ Rubis haha ja misschien geweldig verhaal .Maar wie weet heb je een paar lieve geesten op bezoek gehad .Die graag even wilde laten horen dat ze geweest zijn.

Mijn "weekend zit er weer op en nu is het weer vijf dagen aanploeteren. dus zal wel niet zo heel veel schrijven ,maar probeer wel altijd even een gaatje te vinden.

De rest die weekend heeft een heel prettig weekend
Thanks voor de kaart idee, heb snel even gekeken en ga er zeker gebruik van maken.

Fijne dag allemaal.
Biebeltje, ik laat een chocoladedinges sturen, bedankt voor het idee! Ik kende het eigenlijk al, heb ze zelfs weleens eerder gebruikt, maar was het bestaan ervan vergeten. Jammer genoeg wordt het dinsdag pas bezorgd, maar maakt niet uit.

Ik zal me ook eens in dat TGPgebeuren verdiepen, werk hier blokkeert die site (!) dus heb er niet kunnen kijken, maar goed, dit chocotelegram is ook leuk. Niet erg goedkoop trouwens, met bezorgkosten en koelverpakking (en da's nu echt wel nodig in NL).
Nah, het is nu al best wel weer heel erg afgekoeld. Dit weekend maar net aan in de 20 graden...

Er zijn trouwens meerdere sites voor die chocokaarten, maar ik heb er gewoon eentje uitgepikt.

(Destijds met m'n ma aan de telefoon: "Wat heb je gekregen van je zusje?" "Een chocoladekaart." "Een chocoladetaart???")
Rubis, alles wat met bijgeloof en gebroken spiegels te maken heeft moeten we even vergeten want daar komt niets goeds van.

Op zich betekenen gebroken spiegels relaties die worden verbroken dus die kiezen we niet. Ik ben altijd geneigd om er een positieve betekenis aan te geven en zelfs spiegels die breken, vertaal ik als gebroken glas oftewel scherven die geluk brengen.

Het laatste spiegeltje dat bij mij kapot ging liet ik bij de voordeur vallen van mijn appartement in Kemer. Toch bracht het geluk want dezelfde avond stond Tb op de stoep en is nooit meer weggegaan. Ehm... of dat nu echt geluk is of eigenlijk bad news, weet ik soms niet.

Oh jee, Rubisman ook al zo onhandig? Weet hij dat zelf ook of denkt hij heel handig te zijn? Tb vindt zichzelf namelijk een wereldwonder met klussen in huis. Ik heb werkelijk nog nooit een man meegemaakt die alles eerst verkeerd doet voordat hij de klus klaart en er bovendien nog idioot veel tijd voor uittrekt.
Koffers zijn ingepakt, nu even teennagels lakken en dan vroeg naar bed, moeten om half drie alweer op.

Tot over een week!

Oh jee, Rubisman ook al zo onhandig? Weet hij dat zelf ook of denkt hij heel handig te zijn? Tb vindt zichzelf namelijk een wereldwonder met klussen in huis Ik heb werkelijk nog nooit een man meegemaakt die alles eerst verkeerd doet voordat hij de klus klaart en er bovendien nog idioot veel tijd voor uittrekt.[/quote]

Ha, dat doet de mijne ook! Ik mag me er niet mee bemoeien, maar achteraf heb ik dan toch gelijk. Zo heeft hij laatst een hele dure TV kapotgemaakt, en alle deurklinken er op zijn kop in gezet!

Wat gaat dit topic snel zeg! Leuk hoor, maar ben haast te beduusd (en nog te nieuw hier) om te reageren!
Anais, je laat me wel schrikken met die gebroken spiegel. Als dat symbool staat voor mijn een relatie dan valt er niets meer te lijmen.

Rubiman is linkshandig en zegt altijd vol trots dat hij twee rechterhanden heeft. Nee, hij weet donders goed dat klussen niet zijn ding is en verkondigt dat ook aan iedereen die het wil horen. Hij heeft er een hekel aan en ik vind het juist heel leuk om te doen, dus ik heb lekker mijn eigen gereedschapskist en mijn eigen machientjes waar hij niet bij in de buurt komt. Laat Rubiman maar stofzuigen en koken. Sh*t, wij vullen elkaar dan toch weer heel goed aan. Hoe zit dat nou met die spiegel?
Ainne, veel plezier. Tot over een week en lekker uitrusten.
@Ainne, veel plezier! Btw, ik lak mijn teennagels altijd, zomer en winter hehe.

Scherven brengen geluk, @rubis. Bij een joodse bruiloft wordt altijd een glas kapot getrapt, en bij een verloving een bord gebroken. En een spiegel is een soort glas, dus no worries.

Ik ben net terug van een dinertje met de schoonfam. Errrrug gezellig. We hebben ook gedronken (Man whiskey brrr, en ik rode wijn) en ik heb met nichtje gezellig een nargile gedeeld. Man vond dat niet zo geweldig, dus ik heb rustig aan gedaan, maar dat is typisch MO, roken hoort niet bij een vrouw.

@Lapin, ben jij al gestopt??

@Anais, beetje gewend in huis?

O, over onhandig: Man is dat ook. Hij heeft ooit een stortbak vd wc gewisseld: eerst in de winkel gekocht, toen terug omdat hij (maar ik ook niet ahum) wist hoe de waterslang ad andere kant moest. Toen trok hij de volle (!) bak van de muur, en dat werd een waterballet op de badkamervloer. Ik lag in een stuip. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar vraag niet hoe.Ik ben overigens ook niet handig met klussen, en ik ben ook erg clumsy. Ach ja, ik heb andere kwaliteiten
Ainne, fijne vakantie voor jou, je vent en de kids.

Rubis, vergeet die spiegel maar, is gewoon een stom toevallig iets of betekent: koop eens een nieuwe spiegel, joh! Officieel staat het voor een relatie die kapot gaat maar al die betekenissen berusten grotendeels op bijgeloof.

Hoe vaak ik wel niet glazen kapot heb laten vallen en dacht, scherven brengen geluk waarna er alleen maar ellende op mijn pad kwam. Het tegenovergestelde geloof ik dus ook niet met die spiegels. Jij ook niet doen hoor, Rubisman en jij gaan gewoon samen oud worden, stokoud, en pakken alle hindernissen die jullie tegenkomen met succes. Deal?
Ainne;

Fijne vakantie Ainne, veel plezier in Griekenland...blijft voor mij toch altijd een speciaal plekje houden..heb mijn man daar 13 jaar geleden ontmoet.

Was trouwens wel grappig, ik heb mijn man op Kreta ontmoet..ik had hem er maar een paar keer gezien maar net genoeg om in Utrecht af te spreken..las ik een paar maanden later in een boek van " oude zielen ontmoeten elkaar op Kreta"...ergens geloof ik hier wel in..maar goed.

Rubis, ik zou me ook geen zorgen maken om die spiegel hoor. Zo kan je je wel overal zorgen over maken..enne...hartstikke bedankt voor je mooie lieve poezenkaart..die gaat me echt geluk brengen..

Anais, ik ben heel benieuwd hoe je nieuwe appartement er van binnen uit ziet??

Het warme weer is hier afgelopen..nu is het bewolkt en somber..nog vier weekjes en dan gaan de scholen weer aan.
Haha.. Lapin stopt pas in oktober 2056 2024 2010. Die heeft nog heel wat peuken te gaan ;).

Pfff.. jullie gaan zo snel! Ik heb weer eens een leven buiten het forum (wel met iemand van het forum :D), en jullie schrijven weer alsof jullie leven er vanaf hangt!

Hier is het weer lekker druk. Ben weer veel op stap en moet onderstussen ook nog zorgen dat mijn huis er een beetje aardig bij staat. Morgen drukke wisseldag.

Mijn moeder is aangekomen, met het nodige commentaar ook meteen.. Pff.. lastig hoor, van je af laten glijden en doen alsof je niets hoort.

Inmiddels hebben wij al weer een flesje rose achter de knopen .

Gisteren heb ik de NLvrienden, die weer zouden emigreren naar een ander deel van de wereld, weer opgehaald van het station. Het is toch niet gelukt en nu willen ze in een ander dorp wat gaan zoeken. Ik ben echt blij dat ze terug zijn, zij ook wel een beetje, maar goed, hun droom is wel een beetje in het water gevallen en nu moeten ze op zoek naar alternatieven.

Ik laat het even bij de egopost, sorry..
Raccoon, graag gedaan! Van de kaart. Wilde het je al eerder zeggen, maar het is me ontschoten. Nu denk ik er ineens weer aan. Ben blij dat hij op tijd gekomen is, het is nog best snel gedaan.

De credits zijn voor SFO hoor!
Oke, even een domme FB vraag (domme vragen bestaan niet he spinnetje, weet je al wat een frituurpan is op z'n zuidafrikaans?)

Ik heb nu 1 foto album, hoe maak ik een tweede???
Welkom Fladder! Dit is Alejandra uit Bolivia.

Snjokorn, lekker aan het FB-en?

Nymeria, jullie kinderen worden echt multi-talige opgevoed. Goed hoor! Hebben jullie al nieuws van het werk van je man?

Saby, manlief zegt altijd dat hij Nederlands leert met mijn zoontje. En hij pikt inderdaad heel wat nieuwe woorden op: slaap kindje slaap, koe, hond, buik, vinger, eten, brood, melk, drinken, etc. Maar dat is nog niet hetzelfde als echt verstaan en praten. Daarvoor zal hij toch echt wel wat moeite moeten doen. Ik vind het soms wel jammer dat hij niet verstaat wat ik zeg tegen de kleine, want tegen die blijf ik wel consequent NL praten, want ik wil echt dat hij het een beetje leert (Spaans zal toch wel de belangrijkste taal in zijn leven worden).

JJ80, hoe gaat het met je? dikke knuffel!

Kodak, vind je dat niet vervelend dat je nooit weekend hebt met de 'rest' van je omgeving?

Ine, leuk dat er een forumster op bezoek is. En goed voor je zoon om te leren samen-spelen.

Sarah, hier hebben we ook geen verwarming, in de winter betekent dat gewoon een extra laagje kleren aan en soms de gasoven als als verwarming.

Anais, gelukkig dat jullie 'oude' spullen nog worden gebruikt door andere mensen.

Ik ben ook niet zo sportief (meer). Ik fiets wel veel en in het weekend wandelen we veel door de bergen hier.

Biebeltje, ik ga denk ik ook weer buikdansles nemen, kwam er gisteren toevallig achter dat er een vrouw is hier die dat geeft. Nog even bellen om te kijken wie er les nemen (wil niet tussen de 15-jarigen).
quote:alejandra schreef op 08 augustus 2009 @ 01:25:

Welkom Fladder! Dit is Alejandra uit Bolivia.

Snjokorn, lekker aan het FB-en?

Nymeria, jullie kinderen worden echt multi-talige opgevoed. Goed hoor! Hebben jullie al nieuws van het werk van je man?

Saby, manlief zegt altijd dat hij Nederlands leert met mijn zoontje. En hij pikt inderdaad heel wat nieuwe woorden op: slaap kindje slaap, koe, hond, buik, vinger, eten, brood, melk, drinken, etc. Maar dat is nog niet hetzelfde als echt verstaan en praten. Daarvoor zal hij toch echt wel wat moeite moeten doen. Ik vind het soms wel jammer dat hij niet verstaat wat ik zeg tegen de kleine, want tegen die blijf ik wel consequent NL praten, want ik wil echt dat hij het een beetje leert (Spaans zal toch wel de belangrijkste taal in zijn leven worden).

JJ80, hoe gaat het met je? dikke knuffel!

Kodak, vind je dat niet vervelend dat je nooit weekend hebt met de 'rest' van je omgeving?

Ine, leuk dat er een forumster op bezoek is. En goed voor je zoon om te leren samen-spelen.

Sarah, hier hebben we ook geen verwarming, in de winter betekent dat gewoon een extra laagje kleren aan en soms de gasoven als als verwarming.

Anais, gelukkig dat jullie 'oude' spullen nog worden gebruikt door andere mensen.

Ik ben ook niet zo sportief (meer). Ik fiets wel veel en in het weekend wandelen we veel door de bergen hier.

Biebeltje, ik ga denk ik ook weer buikdansles nemen, kwam er gisteren toevallig achter dat er een vrouw is hier die dat geeft. Nog even bellen om te kijken wie er les nemen (wil niet tussen de 15-jarigen).Ik heb al 14 vrienden (1 van buiten het forum). Nu nog even de namen aan de nicks koppelen (én ergens opschrijven voordat ik domme dingen tegen jullie ga zeggen).
He @sjnokorn, ouwe nachtbraker. Heb je net toegevoegd aan de groep, daar staat al een lijstje wie wie is.

Ik zit aan een grand petit-dejeuner (ei, komkommer, paprika, tehina, stukje feta en 4 dieet-crackers= 1 boterham). Hehe, en nog in pyama
Raccoon, wat gigantisch mooi, de zin die je las over oude zielen die elkaar op Kreta ontmoeten kort nadat jij je man er hebt ontmoet. Dat vind ik geen toeval, zoiets zie ik als een signaal/een boodschap. Misschien zweverig maar zo voel ik dat.

Hoe de inrichting eruit ziet? Nog een weekje en dan is ook de juiste maat van het bed hier plus mijn bankje voor de make-up tafel. Daarna ga ik wat kandelaars e.d. kopen om het huis een vrouwelijk tintje te geven en dan komen de fotoos.

Volgende week vrijdag, als het bed er is en Tb is in Istanbul als alles naar wens verloopt, wil ik in alle rust shoppen en kleine dingetjes kopen.

Ik weet niet wat er aan de hand is met Tb, hij begint nu ook al de koelkast te vullen. Maar echt extreem, met zoveel spullen dat er een weeshuis een maand kan komen eten. Volgens mij spoort hij niet de laatste tijd. Gisteravond kwam hij thuis met 15 tassen met eten en drinken, dat deed hij voorheen echt nooit.

Wel heb ik een goed gesprek met hem gehad gisteren en gezegd dat hij hier niet alles hoeft te regelen, dat hij mij ook de ruimte moet geven om zelf dingen te doen. Het begint een beetje irritant te worden zo ondertussen en ik krijg het idee bij mezelf op visite te zijn op deze manier.

Elke keer belooft hij dat we samen gaan shoppen, om vervolgens toch weer alleen te gaan. Niet dat hij mij doelbewust buitensluit, hij is dan gewoon in de buurt van een winkelcentrum, gaat even kijken, ziet spulletjes en neemt ze gelijk mee. Toch voel ik me lichtelijk buitengesloten en ik hoop dat hij dat nu eindelijk begrijpt al is het een beetje laat.

Lapin, is er nog nieuws over de rekeningen vanwege de honden die zogenaamd een auto hebben beschadigd? Hoe zit het nou met de verzekering? Jullie gaan het toch niet betalen, hoop ik? Het is al eerder geschreven een paar weken geleden maar hoe zit het met de bewijzen hiervan? Ik vind het een beetje te makkelijk om dit probleem bij jullie neer te leggen zonder dat ze met bewijzen komen.

Ine, sterkte met je moeders bemoeizucht en lekker genieten met je vrienden tussen de bedrijven door. Ik kan me goed voorstellen dat je het nu razend druk hebt, hoogseizoen, huis vol natuurlijk en vandaag dus ook nog een wisseldag. Wel lief van je moeder dat ze je komt helpen, ook voor je zoontje lijkt het me fijn dat zijn oma er is. Klikt het goed tussen haar en zoon?

Rubis, wat stoer dat jij je eigen gereedschapskist en machientjes hebt. In wezen maakt het natuurlijk niks uit wie wat in huis doet. Zolang je samen de nodige klussen kunt klaren, van huishoudelijk tot-doe-het zelf dingen, is dat genoeg. Rubisman kookt dus heel lekker, stofzuigen doet hij ook al en jij doet weer andere klussen. Inderdaad een prima aanvulling.

Specu, schitterend verhaal over die stortbak. Hoe reageert Specuman daar zelf op? Moet hij dan ook lachen of raakt hij geirriteerd? Ik hou me hier vaak in als ik vreselijk moet lachen zodra er klusjes mis gaan. Tb neemt zoiets heel serieus en is geneigd om anderen de schuld te geven. Het materiaal deugt niet, de fabriek waar het is gemaakt komt uit China, de constructie van de muur is niet in orde bla bla bla...

Ik had in het vorige huis luxaflex die al binnen een week uit het plafond viel nadat hij het verkeerd had opgehangen. Dat kwam natuurlijk door mij: ik had de verkeerde gekocht, made in China. Daardoor kon hij het niet goed ophangen. Bij de verhuizing riep hij nog: "Denk maar niet dat we die Chinese luxaflex van jou meenemen...." Zucht.
Anais, de zaak met de honden loopt nog steeds. Dat gaat niet zo snel hier. Mijn man heeft een week of 2 geleden een brief gestuurd waarin hij vraagt om eindelijk eens met bewijzen aan te komen. Daar hebben we nog niets op gehoord. Ik verwacht de komende week wel weer een brief ofzo. We betalen niets tot bewezen is dat het onze schuld is.

Ga je foto's ophangen in huis? Ik heb hier beneden in de gang een heleboel foto's opgehangen van iedereen die ons lief is. Zodra ik de voordeur doorga kom ik ze allemaal tegen en ik sta er regelmatig even bij stil. In de huiskamer staan ook de trouwfoto's van onze ouders, van die mooie ouderwetse zwart-wit foto's.

Heb je al gordijnen hangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven