Hét (r)emigratie-topic!

woensdag 5 augustus 2009 om 11:33
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
zondag 20 september 2009 om 15:22
Saby; boeken vind ik heel belangrijk. Heb ook 2 mooie boekenkasten staan hier. Past nog net. Ik vind Sophie Kinsella erg leuk ja. Twee jaar geleden ook een boek gekregen van een onbekende schrijver maar dat verhaal speelde zich af in het stadje waar ik geboren en getogen ben plus omgeving. Erg grappig om te lezen (en het was nog erg spannend ook). Ik ben momenteel fan van Ian Rankin.
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 20 september 2009 om 15:35
Hier nog een boekenfreak. Een tip trouwens voor diegenen die het niet erg vinden om 2e hands boeken te lezen. Op Amazon staan vaak leuke aanbiedingen. Amazon zelf verkoopt volgens mij alleen maar nieuwe boeken maar er zijn een heleboel boekverkopers verbonden aan Amazon die 2e hands boeken verkopen. Ik heb er wel eens boeken gekocht voor E0,01. Je betaalt dan wel E2,99 verzendkosten, maar dan nog heb je voor E3,-- een boek in huis. En vooral thrillers en zo lees ik toch maar 1 keer en dan gaan ze weer weg, dus dan maakt het me niet uit als het niet nieuw is. En alle 2e hands boeken die ik besteld heb zagen er goed uit. Wat ezelsoren en eens een klein scheurtje of een kreukeltje maar verder OK.
David Baldacci en Harlan Coben zijn hot hier. Ik ga nu ook eens op zoek naar de boeken van Patterson.
Oh, ik vergeet te melden dat het om engelse boeken gaat. Saskia Noort zal je niet vinden.
David Baldacci en Harlan Coben zijn hot hier. Ik ga nu ook eens op zoek naar de boeken van Patterson.
Oh, ik vergeet te melden dat het om engelse boeken gaat. Saskia Noort zal je niet vinden.
zondag 20 september 2009 om 15:43
Als je van thrillers houdt is James Patterson een aanrader, vind ik! Ik heb er zelf al 37 e nu komen er dus nog 4 aan!
Ze hebben ook 2 boeken verfilmd, met Morgan Freeman en Denzel Washington, 'Along came a Spider' en 'Kiss the girls'. Er zijn zelfs nog een paar anderen verfilmd, maar die heb ik nooit gevonden via internet. Oh, en hij schrijft vooral thrillers, maar soms ook mooie romans. Suzanne's diary for Nicolas is echt een hele mooie, wel een tranentrekker!

zondag 20 september 2009 om 15:46
quote:Sanne1985 schreef op 20 september 2009 @ 15:38:
Oh, mijne is Noord-Iers....dus ook een Brit! En ik zag dat hij hetzelfde heet als jouw man
En ja, ik heb een filmpje gemaakt, erg komisch!Oe mag je dat wel zeggen, Brit? De meeste Ieren krijgen een hartverzakking als je dat tegen ze zegt - of is hij een prozzie?
Oh, mijne is Noord-Iers....dus ook een Brit! En ik zag dat hij hetzelfde heet als jouw man
En ja, ik heb een filmpje gemaakt, erg komisch!Oe mag je dat wel zeggen, Brit? De meeste Ieren krijgen een hartverzakking als je dat tegen ze zegt - of is hij een prozzie?
zondag 20 september 2009 om 15:53
zondag 20 september 2009 om 16:00
Het is precies een jaar geleden....en ik heb er echt heel erg veel zin in. Ben ook wel benieuwd wat het met me zal doen. Of ik een klein dipje krijg als ik weer terug ben in Oz. Ik verheug me hier namelijk heel erg op, al mijn vrienden, mijn familie, mijn ouders....
Daarna nog een jaar in Oz en dan moeten we (denk ik) terug.
Daarna nog een jaar in Oz en dan moeten we (denk ik) terug.

zondag 20 september 2009 om 16:12
Oh wat heerlijk Sanne, naar NL volgende week. Mijn vriendin hier zal inmiddels wel in Oz aangekomen zijn, die is daar haar familie opzoeken en dan komt ze met haar moeder terug, dan gaan ze naar St Petersburg, wilde haar moeder altijd al heen, haha
Ga nu de computer uitzetten, Vent is weer thuis en 1 van de 2 is alweer wakker
Ga nu de computer uitzetten, Vent is weer thuis en 1 van de 2 is alweer wakker
zondag 20 september 2009 om 16:25
Sanne kan me voorstellen dat je je verheugd op je bezoek aan NL. Hoe lang ga je?
Ben ook benieuwd hoe het zal zijn. Ga je alleen of met je lief?
Is in Australië nu de zomervakantie begonnen? of heb ik het mis......
Wat leuk dat er nog meer lezers zijn hier. Ik heb heel veel mazzel dat iemand van marktplaats met ontzettend veel 2e handsboeken hier in de buurt een vakantiehuis heeft. Dan bestel ik boeken bij haar en kan ik ze daar op halen. Scheelt toch wel verzendkosten. Heb laatst weer een hele stapel op gehaald. Maar nog niet echt tijd gehad om te beginnen. Ben nu begonnen in de Celentijnse belofte, als bookazine. Lijkt me een leuk boek maar nog niet echt tijd gevonden om er echt voor te gaan zitten.
xXx
Ben ook benieuwd hoe het zal zijn. Ga je alleen of met je lief?
Is in Australië nu de zomervakantie begonnen? of heb ik het mis......
Wat leuk dat er nog meer lezers zijn hier. Ik heb heel veel mazzel dat iemand van marktplaats met ontzettend veel 2e handsboeken hier in de buurt een vakantiehuis heeft. Dan bestel ik boeken bij haar en kan ik ze daar op halen. Scheelt toch wel verzendkosten. Heb laatst weer een hele stapel op gehaald. Maar nog niet echt tijd gehad om te beginnen. Ben nu begonnen in de Celentijnse belofte, als bookazine. Lijkt me een leuk boek maar nog niet echt tijd gevonden om er echt voor te gaan zitten.
xXx
zondag 20 september 2009 om 16:41
Hé Fladder, dat vond ik 1 van de pluspunten toen ik in de UK woonde, de boekwinkels! Helaas moet ik wel online, want de italiaanse boekwinkels hebben meestal maar een klein hoekje met En boeken en dus kun je niet echt kiezen. Ik snuffel er vaak om te zien wat er is, maar ik bestel leiver online als ik echt titels in m'n hoofd heb.
zondag 20 september 2009 om 16:59
Rubis: wat rot allemaal. Inderdaad als je al 25 jaar bij elkaar bent zal je inderdaad niet zomaar uit elkaar gaan. Dat is al zo lang. Maar wel enorm rot als het zo moet lopen
Orbit: na 18 jaar uit elkaar is inderdaad ook vrij heftig en dan ook nog een remigratie dus wel een hele heftige zomer. Lijkt me echt moeilijk om na zo lang weer zelf wat op te gaan bouwen.
Fladder: als je ziek bent blijf je toch gewoon lekker thuis. Dan hoef je de feestkleding ook niet aan. Wel hele mooie feestkleding maar ik zou me er ook niet in thuis voelen.
Saby: ik bestel ook vaak boeken via amazon.co.uk of amazon.fr (man leest liever franstalig). Via bol bestel ik niet zo vaak want ik lees weinig Nederlandstalige boeken. De laatste was Knielen op een Bed Violen van Jan Siebelink. Dat vond ik wel een heel mooi boek. Ook heb ik toen In Europa van Geert Mak gelezen. Wederom heel interessant. Ik heb hier nog een boek van Geert Mak liggen maar daar ben ik nog steeds niet aan toegekomen.
Je hebt hier heel veel geweldige boekenwinkels dus daar kom ik graag en koop altijd te veel.
Hebben jullie geen leuke boekwinkels in Milaan? Toen ik in Rome woonde ging ik ook graag boekenwinkels af. In Rome heb je verschillende Engelstalige boekhandels en ook een Franse boekwinkel waar ik vaak kwam. Daarnaast bij de grote boekwinkel aan Lago Argentina waar ze naast Italiaanse boeken ook veel Engelstalig verkopen.
Italiaanse boekwinkels die ik leuk vond waren de Libreria delle Donne met alleen maar boeken van en over vrouwen, La Grotta del Libro waar je allerlei hele oude en bijzondere boeken hebt en Tuttilibri die vooral lekker groot is.
Als ik eenmaal op amazon zit kom ik er ook nooit af zonder wat te bestellen.
Ik lees zowel fictie als non-fictie. Thrillers eigenlijk weer niet en chicklit ook niet dus daar weet ik weinig van.
Sanne: leuk naar Nederland!
Hier ook Eid/suikerfeest (De Saoudi's volgen de Turken dit jaar dus het begint allemaal op dezelfde dag). Vanmiddag zijn we naar Turkse vrienden geweest en dat was heel geslaagd. Heerlijk gegeten. Kinderen hebben mooie, nieuwe feestkleding aan en hebben weer stapels snoep, geld en cadeautjes gescoord.
Nu zijn we even thuis en dan gaan we vanavond naar Marokkaanse vrienden. Ik vind deze volgorde wel ok want ik vind Turks eten lekkerder dan Marokkaans en aangezien ik nu al helemaal vol zit kan er vanavond toch niet veel meer bij mij.
Man is wel blij geloof ik dat Ramadan er weer op zit. Eigenlijk hebben we er dit jaar weinig aan gedaan en niet echt bij stilgestaan. Normaal gesproken organiseren we vaker iftars bij ons thuis of gaan we naar anderen. We hebben afgesproken dat we het volgend jaar proberen wat bewuster te beleven (man dan, ik vast niet)
Drukke dag dus vandaag maar wel gezellig. Nu even een uurtje relaxen voor we weer de deur uit moeten.
Orbit: na 18 jaar uit elkaar is inderdaad ook vrij heftig en dan ook nog een remigratie dus wel een hele heftige zomer. Lijkt me echt moeilijk om na zo lang weer zelf wat op te gaan bouwen.
Fladder: als je ziek bent blijf je toch gewoon lekker thuis. Dan hoef je de feestkleding ook niet aan. Wel hele mooie feestkleding maar ik zou me er ook niet in thuis voelen.
Saby: ik bestel ook vaak boeken via amazon.co.uk of amazon.fr (man leest liever franstalig). Via bol bestel ik niet zo vaak want ik lees weinig Nederlandstalige boeken. De laatste was Knielen op een Bed Violen van Jan Siebelink. Dat vond ik wel een heel mooi boek. Ook heb ik toen In Europa van Geert Mak gelezen. Wederom heel interessant. Ik heb hier nog een boek van Geert Mak liggen maar daar ben ik nog steeds niet aan toegekomen.
Je hebt hier heel veel geweldige boekenwinkels dus daar kom ik graag en koop altijd te veel.
Hebben jullie geen leuke boekwinkels in Milaan? Toen ik in Rome woonde ging ik ook graag boekenwinkels af. In Rome heb je verschillende Engelstalige boekhandels en ook een Franse boekwinkel waar ik vaak kwam. Daarnaast bij de grote boekwinkel aan Lago Argentina waar ze naast Italiaanse boeken ook veel Engelstalig verkopen.
Italiaanse boekwinkels die ik leuk vond waren de Libreria delle Donne met alleen maar boeken van en over vrouwen, La Grotta del Libro waar je allerlei hele oude en bijzondere boeken hebt en Tuttilibri die vooral lekker groot is.
Als ik eenmaal op amazon zit kom ik er ook nooit af zonder wat te bestellen.
Ik lees zowel fictie als non-fictie. Thrillers eigenlijk weer niet en chicklit ook niet dus daar weet ik weinig van.
Sanne: leuk naar Nederland!
Hier ook Eid/suikerfeest (De Saoudi's volgen de Turken dit jaar dus het begint allemaal op dezelfde dag). Vanmiddag zijn we naar Turkse vrienden geweest en dat was heel geslaagd. Heerlijk gegeten. Kinderen hebben mooie, nieuwe feestkleding aan en hebben weer stapels snoep, geld en cadeautjes gescoord.
Nu zijn we even thuis en dan gaan we vanavond naar Marokkaanse vrienden. Ik vind deze volgorde wel ok want ik vind Turks eten lekkerder dan Marokkaans en aangezien ik nu al helemaal vol zit kan er vanavond toch niet veel meer bij mij.
Man is wel blij geloof ik dat Ramadan er weer op zit. Eigenlijk hebben we er dit jaar weinig aan gedaan en niet echt bij stilgestaan. Normaal gesproken organiseren we vaker iftars bij ons thuis of gaan we naar anderen. We hebben afgesproken dat we het volgend jaar proberen wat bewuster te beleven (man dan, ik vast niet)
Drukke dag dus vandaag maar wel gezellig. Nu even een uurtje relaxen voor we weer de deur uit moeten.
zondag 20 september 2009 om 17:06
De Guardian lees ik ook graag. Ik koop mijn kranten altijd op de universiteit want daar kun je de guardian en de independent krijgen voor 20 cent. Ik las trouwens dat de Independent misschien failliet gaat.... echt heel jammer want ik vind het een geweldige krant.
Je hebt hier geweldig goede kranten maar ook heel veel flut kranten.
In Italië las ik meestal La Stampa, il sole 24 ore of La Repubblica. Soms l'Unità (bestaat die eigenlijk nog? Die was al een keer opgeheven geloof ik.)
En natuurlijk L'Ossevatore Romano (ja, ik ben nou eenmaal katholiek)
Je hebt hier geweldig goede kranten maar ook heel veel flut kranten.
In Italië las ik meestal La Stampa, il sole 24 ore of La Repubblica. Soms l'Unità (bestaat die eigenlijk nog? Die was al een keer opgeheven geloof ik.)
En natuurlijk L'Ossevatore Romano (ja, ik ben nou eenmaal katholiek)
zondag 20 september 2009 om 17:11
Oh, Fladder, die boekenwinkels in Engeland. Wat een paradijsjes. Vlakbij waar ik werkte lag een grote Waterstone's. Ik was daar bijna elke middagpauze te vinden tenzij ik naar de pub moest. En in Rotterdam had ik Donner. En hier heb ik niks. Geen boekenwinkel, geen bieb, dus dan moet het maar online.
Van Stieg Larsson heb ik ook al veel gehoord en ik denk dat ik de trilogie binnenkort maar ga bestellen. Het is volgens mij thriller-achtig.
Ik ben weer helemaal aangestoken door het leesvirus.
*opent amazon.fr*
Van Stieg Larsson heb ik ook al veel gehoord en ik denk dat ik de trilogie binnenkort maar ga bestellen. Het is volgens mij thriller-achtig.
Ik ben weer helemaal aangestoken door het leesvirus.
*opent amazon.fr*
zondag 20 september 2009 om 17:18
Ben normaal niet zo van de thrillers maar heb laatst Kate Atkinson gelezen: "When will there be good news", vond het erg goed. Ik heb de volgende al klaar liggen.
Vind Waterstone's ook heel fijn, en zo vaak 3 voor 2-aanbiedingen.
En de mooiste thriller die ik ooit heb gelezen is Zwart Water, van Kerstin Ekman.
Vind Waterstone's ook heel fijn, en zo vaak 3 voor 2-aanbiedingen.
En de mooiste thriller die ik ooit heb gelezen is Zwart Water, van Kerstin Ekman.
zondag 20 september 2009 om 17:19
Hoi Nymeria, ja, er zijn zeker wel boekwinkels in Milaan, maar ik kom nooit in Milaan, haha! Zoals ik al zei, de meeste boekwinkels hebben wel een Engels hoekje, waar ik dus vaak snuffel (want ik ben ook gek op boekwinkels!), maar turnover is niet zo hoog, dus vaak weinig nieuws of niet mijn smaak. Op Bol kan ik tenminste kiezen. Mar ik gebruik de IT site van Bol, hoor, niet vaak de Nlse.
zondag 20 september 2009 om 17:22
Hallo meiden en man !
Ja, ik laat ook weer es iets van mij horen! Na een schandalige lange vakantie op Mallorca en een harde terugkeer naar de werkelijkheid in september, begin ik langzamerhand weer een beetje in de routine te komen..... Wat hebben jullie ongelovelijk veel geschreven zeg! Ik zie ook allemaal nieuwe mensen weer.Gezellig! Enfin, hoop dat het allemaal goed gaat, moet even flink bijlezen ben ik bang...
Voor de boekenwurmen: gauw die trilogie van Stieg Larsson halen, zó verslavend. Heb in twee weken de drie boeken verslonden: kinderen verwaarloosd, afwas laten staan....
kon gewoon niet stoppen en dar terwijl ik helemaal niet van thrillers hou. Ook "Aanvallen" van Sophie Kinsala gelezen, dát leest lekker weg.
Rubis, wat rot dat je relatie in een dip zit. Ik kan me voorstellen dat je dan echt heel alleen kunt voelen. Bij ons ook niet alles koek en ei na 16 jaar relatie, het blijft toch knokken, maar aan de andere kant kun je het ook niet zomaar opgeven. Veel sterkte!
Orbit, jij ook veel sterkte!
Hoest met iedereen verder? (sorry, zal proberen bij te lezen....),
Ik heb het in juli ontiegelijk druk gehad met die groep duitsers die hier op zomercursus waren, wel heel leuk overigens. De flamencoavond was een groot succes en verder een paar keer met ze op pad geweest (wijn proeven, stappen) en was erg gezellig.
Daarna een maand op vakantie in appartement van guiriman op Mallorca. Heerlijk geluierd, gezwommen, gezond en gelezen, uitstapjes gemaakt etc. echt een heerlijke vakantie. In september echter weer gelijk hard aan het werk en amper internettijd op het werk, vandaar deze achterstand....
Ik heb het forummen wel gemist en was echt benieuwd hoe het met jullie allemaal zou gaan, ik ga echt proberen om wat vaker aanwezig te zijn. want dit is té gezellig om niet mee te doen...
Ja, ik laat ook weer es iets van mij horen! Na een schandalige lange vakantie op Mallorca en een harde terugkeer naar de werkelijkheid in september, begin ik langzamerhand weer een beetje in de routine te komen..... Wat hebben jullie ongelovelijk veel geschreven zeg! Ik zie ook allemaal nieuwe mensen weer.Gezellig! Enfin, hoop dat het allemaal goed gaat, moet even flink bijlezen ben ik bang...
Voor de boekenwurmen: gauw die trilogie van Stieg Larsson halen, zó verslavend. Heb in twee weken de drie boeken verslonden: kinderen verwaarloosd, afwas laten staan....
kon gewoon niet stoppen en dar terwijl ik helemaal niet van thrillers hou. Ook "Aanvallen" van Sophie Kinsala gelezen, dát leest lekker weg.
Rubis, wat rot dat je relatie in een dip zit. Ik kan me voorstellen dat je dan echt heel alleen kunt voelen. Bij ons ook niet alles koek en ei na 16 jaar relatie, het blijft toch knokken, maar aan de andere kant kun je het ook niet zomaar opgeven. Veel sterkte!
Orbit, jij ook veel sterkte!
Hoest met iedereen verder? (sorry, zal proberen bij te lezen....),
Ik heb het in juli ontiegelijk druk gehad met die groep duitsers die hier op zomercursus waren, wel heel leuk overigens. De flamencoavond was een groot succes en verder een paar keer met ze op pad geweest (wijn proeven, stappen) en was erg gezellig.
Daarna een maand op vakantie in appartement van guiriman op Mallorca. Heerlijk geluierd, gezwommen, gezond en gelezen, uitstapjes gemaakt etc. echt een heerlijke vakantie. In september echter weer gelijk hard aan het werk en amper internettijd op het werk, vandaar deze achterstand....
Ik heb het forummen wel gemist en was echt benieuwd hoe het met jullie allemaal zou gaan, ik ga echt proberen om wat vaker aanwezig te zijn. want dit is té gezellig om niet mee te doen...