Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
@Raccoon, sterkte en een vette

Na een lekkere steaksalade ben ik weer helemaal aanspreekbaar.

@Fladder, ik woon in buurland Israel; was met nichtje van Specuman in Cairo. Zodra ik de memorycard heb, pleur ik foto's op FB.

Het was echt weer Specu in een MO-land. Toen we aankwamen was er een taxivent die gelijk de koffers uit onze handen wilde grissen, maar hem "blijf af" toesnauwen was genoeg. Dat had ik goed ingeschat, want hij had niet eens officiele taxi. Nou, ik stap niet bij een vreemde vent in de auto, al helemaal niet in een miljoenenstad, en om 4 uur 's ochtends. De politie was gelukkig behulpzaam in het vinden van een wel gecertificeerde taxi. Sightseeing was geweldig, pyramides, sphinx, oud Cairo etc. Ik vond de stad druk en onhygienisch, maar ik voel me wel op mijn gemak in een Arabische wijk/stad/land. Ik ben bekend met de cultuur, spreek de taal, en ben niet bang uitgevallen. Mijn vriendin wilde sjoppen in de beroemde bazaar, maar daar viel die kerel me lastig. Het is officieel not done in een moslimland om een vrouw lastig te vallen. Bovendien, ik was zedig gekleed, en als je als vrouw dan zo'n vieze kerel mept, "haraam" ed. schreeuwt (in het arabisch, ja), dan hoor jij als vrouw bescherming te krijgen van de omstanders. En dat gebeurde ook

Ik ga nog even luieren, ben toch wel gaar na dat gereis. Laterzz
Alle reacties Link kopieren
Disco: een knuffel voor je (dacht door je omschrijving aan Crohn inderdaad)

Raccoon: ook een knuffel natuurlijk

die Specu! (wel lekker als je de taal spreekt in een land he?!)

Wat gebeurd er nu ben die man die door de pliesie is meegenomen??

Ik heb de (bij)baan, ergens in sept, moet ik beginnen. Ze gaven al aan dat er tussendoor niet altijd heel veel te doen was,(het is een opleidingencentrum) dus dat ik bv mn spaanse huiswerk oid kon maken, durfde nog NET niet te vragen of er een pc met internet stond zodat ik kon forummen zoals Anais al opperde.

Gisteravond heb ik lekker in het park gehangen jj broertje, eerst een wok afhaal maaltje gehaald, wat drinken en chips voor toe... heerlijk zulke avonden.

Ik ga even een namiddag slaapje doen, vanavond met het onweer kom ik wel weer even loeren.
Pffff ben me net rot geschrokken. Ik was mijn kat al de hele middag kwijt. Kijk ik net naar de draaiende wasmachine zie ik iets donkers ronddraaien tussen de witte was. Ik heb meteen de wasmachine stopgezet en dan duurt het nog een paar minuten voor je hem open kan doen. Ik zat huilend voor de wasmachine op de grond in de overtuiging dat mijn kat meegewassen was. Krijg ik dat ding eindelijk open heeft de werkster er een donkere handdoek bijgedaan.

En de kat lag gewoon te slapen op het terras.
quote:caramella2 schreef op 20 augustus 2009 @ 14:31:

Dokters zijn bijna altijd horken. (Behalve mijn beste vriendin, die is de uitzondering!)Ik heb er gisteren een uitgescholden voor ezel aan de telefoon. Had hij ook verdient.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:lapin schreef op 20 augustus 2009 @ 18:24:

Pffff ben me net rot geschrokken. Ik was mijn kat al de hele middag kwijt. Kijk ik net naar de draaiende wasmachine zie ik iets donkers ronddraaien tussen de witte was. Ik heb meteen de wasmachine stopgezet en dan duurt het nog een paar minuten voor je hem open kan doen. Ik zat huilend voor de wasmachine op de grond in de overtuiging dat mijn kat meegewassen was. Krijg ik dat ding eindelijk open heeft de werkster er een donkere handdoek bijgedaan.

En de kat lag gewoon te slapen op het terras.

(maar toch.. gelukkig maar)
hahahaah

@ lapin whiheee wat een grap... erg traumatisch als het WEL de kat was geweest, maar die lag lekker op het terras... ze moeten jou de laatste tijd wel hebben he?! hahah ze vermaken je goed?

@ JJ super, zo heb je gewoon 2 banen... ff stomme vraag maar betaal je dan niet super veel belasting over de inkomsten van baan 2? blijft er nog wel wat over?

@ specu, volgens mij geniet je er stiekem best wel van om eens een keer lekker te krijssen en dat op de bazaar tegen een wildvreemde man en ze beschermen je ook nog!! hahahaha

@ rubis, owh puppies zijn zo heerlijk!! mmaaar... **advocaat van de duivel modus aan** het feit dat jij ze goed opgevoed hebt als pup, wil niet zeggen dat het dan betekent dat anderen dat niet kunnen verpesten... en zeker niet als je na 3 mnd afstand doet.. dan komt de puberteit en mensen moeten wel weten wat ze doen natuurlijk **advocaat van de duivel modus uit*** maar ik weet cker dat je ze met raad en daad bij zal staan, mocht het daarna nodig zijn, nu rubisman nog ompraten...

onze terror hondje ook, ik dacht toch altijd dat ik haar redelijk goed had opgevoed. ze was ondeugend als de pest en erg van het uitproberen maar ik hield mn poot altijd stijf.. ondertussen wel met tranen in mn ogen van het lachen maar wel streng, strikt en consequent.. was ik ff 2.5 week weg en wat kreeg ik terug? een hondje van 1 jaar oud die vergeten was dat ze ooit zindelijk was, niet meer alleen wilde zijn en alles en alles opvrat was in haar weg kwam....ja exman had geen zin om haar uit te laten als het nodig was...hallowww??!?!?! idioot :-)
Hoi,

Het is heel wat om dit hele topic door te lezen, dus daar ga ik binnenkort een keertje aan beginnen.

Maar ik vroeg me af...ik zelf wil ook zeker geen emigreren. Gewoon omdat het mijn droom altijd al is geweest en tevens Nederland voor mijn gezondheid verschrikkelijk is. Nu duurt het nog wel even voor ik de stap ga/durf te wagen en zeker mijn studie gewoon in Nederland afronden en ondertussen gewoon veel reisjes maken.

Ik vroeg me nu af..waarom zijn jullie geemigreerd? Ben je in je eentje zonder werk in een ander land gaan wonen? Of zat er toch vaak wel een vriend/man of een baan op je te wachten?

Hoop dat ik me niet teveel in jullie verhaal meng en niet tot last ben met mijn vragen.

Bedankt!
Hoi Adeline,

Ik ben dertien jaar geleden hier (= IJsland) naar toe gekomen om een jaartje in het buitenland te werken (na al het leren en studeren in NL wilde ik een jaartje plezier hebben/lol maken). Ik ben dus niet meer terug gegaan. Heb het heel erg naar m'n zin hier.

Heb je al wel ideeen/dromen over waar je heen wilt?
@ snjokorn: Ik heb altijd geroepen Australie of Nieuw Zeeland, waarom?? Geen idee, dat roep ik al sinds mijn 10de ofzo en ben er nog nooit geweest, haha.

Nu ik zelf al wat meer gereisd heb, trekt me Noorwegen/Zweden ook wel en ook Engeland.

Jij bent dus wel gewoon in je eentje weggegaan? Heb je ook een baan kunnen vinden in jouw studierichting?
Ja, ik had eerst gesolliciteerd voordat ik vertrok. Ik had net zo goed in Denemarken beland kunnen zijn, daar werd ik (eigenlijk m'n moeder dus) een week nadat ik in IJsland was aangekomen over gebeld. Ik heb hier al op verschillende plaatsen gewerkt maar wel als fysio en dat bevalt dus heel erg goed.

Ik heb ook nog wel een uitstapje naar Australie gemaakt maar toen ik daar was kreeg ik toch last van heimwee/cold feet en ben ik terug gegaan naar IJsland.

Toen ik uit NL weg ging had ik geen idee van waar ik terecht zou komen of zo. Gewoon in het diepe gesprongen en maar hopen dat ik kon zwemmen.
Lapin, ik krijg kippevel als ik je verhaal lees over je kat. Ik kan me levendig voorstellen hoe jij voor die wasmachine hebt zitten wachten totdat hij van het slot afging. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
@ Disco: ik hoop dat je buik snel weer wat minder eigenwijs gaat doen (en de arts ook)

@ Specu: welkom terug en bedankt voor de verkorte cursus ´Hoe sla ik vervelende arabische mannen van me af als ik op vakantie ben´

@ Rubis: ik ben vóóór de meeting en alles wat je opnoemt, maar wil je dan wel met de organisatie wachten tot volgend jaar voorjaar? Dan ben ik (hoop ik als alles meezit) ook in de buurt.

@ Lapin: oooo die kat... Ik heb wel eens het volgende verhaal gehoord van een vriendin: ze moest op de hond passen van een vriend van haar. Nu woont ze in een flat met lift. Toen ze de lift instapte met hond, vond de hond het nodig om op het laatste moment uit de lift te springen... .Deurtjes dicht, zij riem van hond in de hand, en lift omhoog...... Gelukkig was ze zo wijs om snel de riem los te laten en bleef deze niet tussen de deur zitten, anders was dit een heeeeeel naar verhaal geworden....

@Adeline: tsja, voornamelijk uit liefde geemigreerd hier. Maar ik ben ook fan van het land, anders was ik nooit gegaan. Werk is hier lastig te vinden, maar ik heb veel geluk gehad - goede connecties via de familie van mijn vriend. Moet wel zeggen dat ik af en toe flink last heb van heimwee hoor, ik woon toch wel erg ver van NL af en mis mijn familie en vriendinnetjes, oude kaas op een donker roggebroodje, de H&M, orde en rust.

Maar dat hoort er een beetje bij, denk ik.

Engeland of Noorwegen lijkt me wat dat betreft wel makkelijker.
Jezus, wat een dag. Ik heb net anderhalf uur rondgelopen in een maisveld met een zaklantaren. We zaten op het terras te eten en in de verte hoorden we opeens een hond hard huilen. En dat ging zo een uur door. Toen we onze honden uit gingen laten liepen we langs het maisveld en hoorden we de hond duidelijk in het maisveld. We zijn terug gegaan naar huis om een zaklantaren te halen en toen ben ik samen met nog een aantal mensen uit het dorp het maisveld in gedoken. Maar we hebben de hond niet gevonden. Het maisveld is nogal groot en ik ben bang dat hij met zijn halsband ergens aan vest zit. Het lullige is alleen dat zodra hij mensen hoorde hij stopte met janken. Dus dat wordt moeilijk zoeken. Ik kijk morgenochtend wel weer als het licht is.

Maar ik vind het zo zielig..............

Wat een verhaal van die hond Keranet. Je moet er toch niet aan denken dat die riem vast bleef zitten.

Oh ja Rubis, jij schreef nog wat over een reunie volgend jaar. In principe een heel goed plan. Lijkt me hartstikke gezellig. We hebben nog even tijd om iets in elkaar te draaien dan.

Adeline, schrijf maar gezellig mee. Je wil trouwens ver weg zeg. Is het klimaat daar beter voor je gezondheid?

Ik ga nu eerst even wat drinken en luisteren op het terras of ik die hond weer hoor janken. Misschien ga ik dan toch nog wel een poging wagen.
Lapin, heb je wel kunnen slapen vannacht?

Keranet..dat verhaal van die lift, je kunt er wel nachtmerries van krijgen..

Adeline, bij ons kwam het eigenlijk spontaan..zijn er natuurlijk wel zelf naar op zoek gegaan.. Maar wij hebben de gelegenheid afwacht en aangegrepen.

Toen ik 20 was had ik dat ook, zo op een dag was ik het zat

heb me toen opgegeven voor aupair in Frankrijk. Maar goed, ik mis Nederland ook weleens hoor.

Rubis, wat jammer dat je het poesje niet kan hebben. Bij ons is het niet mogenlijk, man is allergisch.

Oja, ik heb een horloge gekocht...39 jaar..laat ik maar niks zeggen;)
Oef Lapin, dat is echt schrikken!!! Het gebeurt best regelmatig dat een kat in de wasmachine gaat zitten. Ik hou die van mij dan ook ver uit de buurt van die apparaten. Gelukkig is alles goed afgelopen (ik vergeet wel eens dat de kat in de kast zit, of in de keuken/logeerkamer en doe dan de deur dicht. Om vervolgens naar dat beest op zoek te moeten omdat ik haar niet kan vinden).

En ik heb een jurk gevonden hoor! De eerste winkel had geen jurken die aan mijn beeld voldeden (allemaal heel donker). Heb er daar 3 aangehad. Kreeg daar ook de tip voor een andere winkel. Daar ook 3 jurken aangehad, maar bij de eerste was ik eigenlijk wel verkocht. En hij is KNAL geel. Met een strak lijfje en een wijde geplooide rok. Ga hem vandaag bestellen denk ik, hij moet uit Turkije komen.
Jeetje Lapin, eerst je eigen kat en daarna weer een hond. Ben je nog terug gegaan om 'm te zoeken??

Raccoon; een horloge is een mooi cadeau. Veel plezier en natuurlijk gefeliciteerd vandaag.
Goedemorgen meisjes en jongetje

Raccoon, gefeliciteerd met je man, een horloge is altijd goed. Wat voor merk heb je gekocht? Mijn man heeft een stuk of 12 horloges. Hij is dan ook geemigreerd naar het juiste land, Zwitserland, het land van de horloges. Heb je trouwens nog iets gehoord uit het ziekenhuis? En voel je je nog goed?

Biebel, dat klinkt gaaf die jurk. Ik zie hem zo voor me.

Heb je niet ergens een plaatje ervan?

Snjokorn, nee ik ben niet meer terug gegaan. Ik hoorde ook niets meer. Ik hoop dat hij gewoon naar huis is gegaan. Ik heb wel een vermoeden om welke hond het gaat. Het is een kruising van een labrador met een soort van bloodhound ofzoiets. Hij ontsnapt wel vaker. Ik zie hem nog wel eens in zijn eentje door het dorp zwerven, maar ik weet niet waar hij woont.

Het is hier vandaag iets beter uit te houden qua temperatuur. Het is een beetje bewolkt nu en ik verwacht vandaag nog een onweersbui. Lekker hoor.
helaas, geen plaatje... Jurk is soort van copyright protected dus ik mocht geen foto maken.

edit: heb ondertussen hun website gevonden en daar staat wel een plaatje op, alleen niet op z'n mooist want hij hangt daar gewoon slap aan een hangertje.
biebeltje wijzigde dit bericht op 21-08-2009 11:32
Reden: plaatje gevonden
% gewijzigd
Wow Biebel, knalgeel. Gaaf.

Raccoon, gefeliciteerd met je man.

Disco, Rubiman is nog niet omgepraat, er is zelfs nog helemaal niet met hem hierover gepraat, dus dit plannetje gaat voorlopig niet door. De familie is de koffers aan het inpakken en over een uurtje zijn ze alweer weg. En wees maar niet bang hoor, ik zou ze na die drie maanden echt wel in de gaten houden dat ze de opvoeding niet verpesten.
Gezellig dat ik mee mag schrijven.

Het klimaat in Nederland is over het algemeen gewoon erg slecht, vochtig etc.

Ik heb ernstig astma en bij mij is, het weer behoorlijk van invloed op hoe ik me voel.

Leuk om te lezen hoe en waarom iedereen is weggegaan uit Nederland.

Ik zelf zal eerst wel een keer op vakantie ofzo willen naar een land, voordat ik beslis of ik er echt zou willen wonen. Al is dat natuurlijk ook niet te vergelijken, maar voor een idee is het wel prettig.
@Lapin, wat een verhaal met je kat, gelukkig niets aan de hand maar kan me voorstellen dat je schrikt!

Mijn kat verstopt zich heel af en toe, vooral net na verhuizing. En dat doet ze zo goed dat ik half huilend 's nachts de straat op ga om haar te zoeken (terwijl ze nooit buiten komt).

Meestal springt ze dan ongemerkt een kast in, die je normaal nooit opendoet en waar je dus ook niet gaat zoeken.

@speculaas, ja dom van me om aan te nemen dat je in Egypte woont! Israel, ook prachtig!

Ik was vorig jaar in Egypte en daar dacht iedereen dat mijn man Egyptisch was (hij heeft inderdaad wel wat weg van de Nubische Farao's) en dat scheelt denk ik wel in hoe wij werden benaderd. Maar het is zeker not done voor moslims om een vrouw lastig te vallen. Goede actie!

@adeline, ik woon in UK, lijkt me voor je gezondheid niet echt een aanrader, alles in ons huis zit na schoonmaken al na 1 dag onder een soort zwart roetlaagje. En zelfs de prachtige witte sokjes van mijn kat zijn een beetje grijzig geworden. Moet er eigenlijk niet aan denken wat voor invloed dat op je longen kan hebben.
@fladder: Waar in de UK woon je?

Ik denk dat de UK van mijn landen opties idd, de minste is voor mijn longen, haha. Maar ik vind het wel een mooi land en zou er best graag wonen.
Adeline, Nymeria woont ook in de UK. En Caramella is net terug in NL. Zelf ben ik al zo'n 3 jaar weer terug in NL
Biebel Fijn dat je je jurk hebt gevonden!! Heb je hem al besteld???

Adeline heerlijk hè dat dromen van andere landen. Zeker doen hoor op vakantie gaan naar de landen waar je evt zou willen wonen.

Misschien heb je ook wel en beroep waarmee je makkelijk in andere landen (tijdelijk) kunt verblijven.

Wij (manlief en 2 dochters) zijn eigenlijk vrij naïef in het avontuur gestapt. Niet echt een duidelijke reden, we voelden ons gewoon goed in dit departement van France. Ook al is het niet altijd makkelijk we hebben nog geen moment spijt gehad.

De meiden hebben het prima naar hun zin en via telefoon en internet genoeg mogenlijkheden om met vrienden & familie te bellen. En 1000km is nog te berijden natuurlijk.

Lapin die dieren van jouw houden je leven wel spannend hoor! kan helemaal met je meevoelen als ik er aan denk dat je zit te w88 tot de machine eindelijk open kan.... en dan de opluchting dat het gelukkig niet de kat is.......

Ainne & Snjokorn is de herfstbui al weer vertrokken? hier zei laatst ook al iemand dat de herfst niet lang meer op zich laat w88.... En het is nog zo zomers! Vandaag gelukkig wel wat koeler maar nog echt heerlijke zomerse temperaturen.

Van mij mag de herfst nog ff weg blijven!

Gister de laatste avond gedraaid in het Chateau. Het was druk maar het ging prima. Nu dus geen plonge meer voor mij Heb 8 dgn 8er elkaar gewerkt dus wel gaar, maar heerlijk opgelucht dat ik me nu kan storten op de nieuwe baan.

Na het eten gaan we nog ff naar het meertje. Hopen dat er niet veel mensen zijn, dan kan hondlief ook ff zwemmen. Ons eigen vennetje staat nog steeds droog. Manlief heeft de plannen voor de zwemvijver inmiddels wel in 't hoofd. We verw88 geen gasten meer dus binnenkort kan de kraan langs komen om de boel uit te graven. Hoop dat het allemaal gaat lukken. Dan hebben we volgend jaar een zwemvijver...... Zou wel heel cool zijn natuurlijk.

xXx
Choc, dan moet ik dus nadat ik bij Rubis ben geweest ook naar jou toe als je zwemvijver klaar is. Wat een goed idee. Gaat dat heel erg veel kosten om dat uit te graven?

En geen plonge meer, hoera

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven