Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
He Anais, lekker straks tutten in je nieuwe huis. Ik vind het ook lekker om in het weekeinde 's ochtends te rommelen in huis. Heb net de koelkast uitgemest, pffff. Specuman lag trouwens ook in een deuk in de badkamer, maar wilde het wel fixen. Ik zou gerust een kwartier in een stuip liggen

Foto's zijn idd belangrijk. In de woonkamer staan foto's van familie en enkele goede vrienden, maar ook van mijn "tweede moeder", een (adoptief)tante met wie ik altijd alles kon bespreken. Ze was een geweldige, sterke vrouw, ze zei altijd: vrouwen moeten zijn als zwanen, heel mooi, maar ook heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
quote:speculaasje schreef op 08 augustus 2009 @ 09:41:

He @sjnokorn, ouwe nachtbraker. Heb je net toegevoegd aan de groep, daar staat al een lijstje wie wie is.

Ik zit aan een grand petit-dejeuner (ei, komkommer, paprika, tehina, stukje feta en 4 dieet-crackers= 1 boterham). Hehe, en nog in pyama

Viel toch wel mee??? Rekening houdend met het 2 uur tijdsverschil met NL.

Hier is het nu dus half 10 en ik ga maar eens even verzinnen wat is als grand petit dejeuner wil hebben.... (ook nog in pyjama met de TV aan, tekenfilmpjes).
Snjókorn falla, á allt og alla
hoooooooooi kletkousen

Heb het topic weer gevonden. Sjongejonge ik denk dat ik ook maar weer moet gaan werken. Dan heb ik ook tijd om te forummen.

Anyway, wij gaan dinsdag de 18 op vakantie naar Kazachstan en tot die tijd heb ik het nog megadruk.

Verder geen nieuws hier in het Duitse.

Garoetjes.

@Ainne, viel Spass op vakantie!

@Discovery, heb je Budapestfotootjes gezien. Leuk hoor! Daar wil ik ook wel heen.

We willen trouwens begin oktober voordat ik aan de slag ga, nog een week naar Moskou/St Petersburg. Moskou ken ik goed, maar St. Petersburg niet. Dus misschien meld ik me nog wel even voor tips!
Wat een goed plan, Lapin, om allemaal fotoos op te hangen. Ik heb in de woonkamer een grote foto van mijn dochter en in mijn werkkamer fotoos van mijn ouders en op het bureau nog een foto van dochter. Ik ga deze week nog een grote lijst kopen en daar allemaal fotoos indoen.

Dat doen jullie goed, Lapin. Laat ze eerst maar eens met bewijzen komen dat jullie honden de schade hebben aangericht. Ik zou hier zo kwaad om worden, ik haat valse beschuldigingen.

Nee, de gordijnen hangen hier nog niet, die moeten nog aangeschaft. Ik doe momenteel de zonweringen naar beneden als we gaan slapen.

Wow, mooie uitdrukking van je (adoptie)tante over vrouwen, Specu. En gelukkig kan Specuman dus lachen om zijn eigen blunders.
Biebeltje, goed dat je 't buikdansen overweegt! Je bent toch in NL op dit moment, dus diegenen die met jou gaan buikdansen zullen vast ook langer zijn! BTW, ik heb nog nooit Libanees gegeten, maarre... klinkt goed! Leuk trouwens, die chocokaart!

Snjokorn, ik heb ze allemaal jouw kant opgestuurd in FB, dus ik hoop dat je ze nu allemaal als vriendjes hebt.

Rubis, wat raar van die spiegel! Laten we er maar iets positiefs van denken, zoals Anais zegt! Jullie passen toch heel goed bij elkaar? Nou, dan gaat 't vast allemaal goed komen.

Anais, haha, handig zo'n kluswonder in huis! Je hebt wel engelengeduld, hoor, als ik zo je verhalen lees!

Specu, gelukkig kan jouw man toch lachen om dit soort dingen, A. gaat altijd uit z'n dak op 't moment zelf... Pas later (veeeel later...) kan 'ie er misschien een beetje om lachen. Wat een mooi idee trouwens, dat je tante had.

Fladder, wil je dan niet graag zeggen: I told you so?? Haha, ik laat A. maar altijd in z'n sop gaarkoken, want als ik erbij ga staan wordt 'ie aleen maar nerveus van me (hoe zou dat nou komen...? ;)) Maar na een tijdje (ook hij neemt z'n tijd) is de klus gelukkig dan wel geklaart.

Ainne, je bent al weg, maar toch veel plezier!

Alejandra, ja, kan ik me voorstellen, dat je toch graag hebt dat 'ie een beetje NL leert. Ik zou 't ook leuker vinden als A. wat moeite zou doen om wat NLs te leren, maar ik heb de hoop al opgegeven. Als we in NL zijn ben ik altijd tolk, wat op zich niet zo erg is, maar ik vind 't jammer dat hij daardoor heel veel mist. Volgens mij zou hij sommige dingen beter begrijpen (van mij en m'n band met sommige familieleden enzo) als niet alles van mij kwam, maar hij ook met z'n eigen oren dingen zou horen. Nu interpreteer ik alles voor hem.

Heb jij ook zo'n kast van een huis (zie foto's), net als Sarah? Dat zal moeilijk te verwarmen zijn!

Ine, nog veel plezier met je forumbezoek! En sterkte met je moeder.

Lapin, wat een leuk idee, zo'n fotogallerij! Wij wonen hier nu 2,5 jaar en ik heb A. nog steeds niet zover gekregen om fotootjes van m'n neefje en nichtje op te hangen, altijd 'later'... Dus ik heb een aantal staande fotolijsten, haha!
In mijn vorige huis had ik ook zo'n familiefotomuur, met allemaal kleine schilderijtjes met o.a. heel oude foto's van mijn grootouders toen zij klein waren. Nog uit de tijd dat je niet mocht lachen op een foto. Die fotomuur zag er altijd erg leuk uit en dat wilde ik in dit huis dus ook doen. Huppekee, 25 spijkertjes in de muur en ophangen die handel. Mooi niet dus. Ik krijg er geen spijkertje in, zo kei- en keihard zijn de muren. Voor elk pietepeuterig klein gaatje moet de boormachine eraan te pas komen en vliegen de stukken muur om je oren. Dus hier hangt echt het minimale aan schilderijen aan de muur en mijn hele familie ligt, ingelijst en al, bij elkaar in een doos te wachten op het moment dat ik hier een oplossing voor heb gevonden. Misschien de lijst van mijn kapotgevallen spiegel gebruiken en alle fotootjes bij elkaar hangen, zo hoef ik maar een gaatje te boren. Of zou dit dan weer een boel scheidingen teweeg brengen in de familie?
ik heb dat ook, een foto-collage laten maken van enkele belangrijke dingen. na mn treinreis kon ik onmogelijk kiezen, dus heb ik 4 grote collages laten maken en die 4 heb ik in zo'n mega grote ikea lijst gestopt.

ook de mooiste momenten uit het schaatsen tot nu toe hangen samen in 1 lijst op de wc hahaha

ik ben echt zo moe en lamlendig. alsof ik griep ga krijgen maar toch niet echt ofzo.. lees wel met jullie mee maar heb amper de puf om te reageren... :( sorry
Hé Rubis, kun je niet 1 groot stuk geschilderd triplex ofzo ophangen en daar alle spijkertjes in doen?
Hé Disco, misschien 't weer? Ik geloof dat jullie nogal wat temp. schommelingen hebben gehad de laatste dagen, of niet?
Oh jee, Disco... je hebt toch geen Mexicaanse griep opgelopen in Budapest? Dat begint ook met een lamlendig gevoel, een zwaar gevoel in je ledematen en hevige vermoeidheid. Mijn dochter had dat als eerste tekenen. Goed in de gaten houden of je geen hoge koorts krijgt.

Goed plan voor Rubis muur, Saby. Ehm... met dat engelengeduld van mij is het niet altijd zo goed gesteld. Ik word er soms zo moe van om begripvol te zijn en geduldig.

Vanmorgen is Tb onverwacht snel weggegaan, paar dagen Gaziantep voor de Kaviaarhandel. Met de auto dus een uur of 12 tot 14 rijden.

Hij zou pas vannacht gaan en ik sprong eerlijk gezegd haast een gat in de lucht toen ik mij bedacht vanaf nu al een paar dagen het rijk alleen te hebben hier. Hij zei nog toen ik hem weg hielp door spullen in te pakken dat ik zo behulpzaam was en alles zo snel had geregeld. Hij moest eens weten vanuit welk gevoel ik dat in werkelijkheid deed...
[quote]Anais01 schreef op 08 augustus 2009 @ 09:43:

Raccoon, wat gigantisch mooi, de zin die je las over oude zielen die elkaar op Kreta ontmoeten kort nadat jij je man er hebt ontmoet. Dat vind ik geen toeval, zoiets zie ik als een signaal/een boodschap. Misschien zweverig maar zo voel ik dat.

quote]

Anais, ik vind je helemaal niet zweverig. Ik ben zelf ook iemand die met beide benen op de grond staat maar ik geloof echt in zulke dingen. Er is veel meer tussen hemel en aarde dan de meeste mensen beseffen..

Kom later op de dag even terug, het is nu zaterdag morgen en wij zijn aan de grote schoonmaak.
We kunnen nu op de pijler overig een test nederlands doen

Mijn voorlopige score:

Werkwoordsvormen: 93%

Spelling algemeen: 70%

Zinsbouw/stijl: 87%

Woordenschat 100%

De laatste 3 onderdelen (spreekwoorden, zinsontleding en nog zo'n vervelende ontleding) heb ik nog niet gedaan. Ben wel tevreden zo.

Maar ik kon het niet laten...

Uitdrukkingen; 100%

Grammatica ontleden 87%

Grammatica woordbenoemen 53%
Snjókorn falla, á allt og alla
@ anais zat ik ook aan te denken, maar geen koorst hier, ook geen droge hoest, maar houdt het idd goed in de gaten.

maar op zich is dit vrij normaal voor mij, altijd als ik te intensief bezig ben geweest word ik heel erg moe... raak er echt nooit aan gewend, maar okey... heb asociaal lang geslapen en tis hier idd erg benauwd

jij lekker een paar dagen alleen.. wat erg nou!! wel fijn als je het zo een beetje kunt oplossen, al lijkt het me toch een beetje een veeg tegen aan de wand...
Goed gescoord, Snjokorn!

Disco, je zult het wel niet hebben maar iedereen moet oppassen momenteel en zeker als je hebt gereisd. Ik hoop dat je dit weekend nog meer kunt uitrusten. Dat je zo lang hebt geslapen, betekent toch dat je de rust nodig hebt.

Yep, heerlijk even alleen thuis. Ik zit helemaal bij te komen hier, wat een zalige rust. Ik had stiekem de slaapkamergordijnen meegenomen uit het vorige huis, hele mooie (vind ik) en die heb ik gewassen en opgehangen in de slaapkamer tot we de nieuwe hebben. Het staat hartstikke gaaf.

Nog een derde kussen op bed geknald in dezelfde kleur kobalt blauw als de gordijnen. Ook het nachtkastje van Tb dat nog tegenover het bed stond ernaast gezet met zijn favoriete boek erop.

Daarna extra fotootjes uitgezocht en in de woonkamer en slaapkamer gezet. Het wordt al wat persoonlijker hier, het leefde nog niet. Meubelen vormen wel de basis van een inrichting maar de details zijn heel bepalend.

Raccoon, schiet de grote schoonmaak al op? Vooral prettig als je daar eenmaal mee klaar bent en het hele huis glimt weer. Ik denk ook dat er veel meer is dan we weten op spiritueel vlak. Bij jou voel ik vanaf het begin al een (overleden)oma of overgrootmoeder die dicht bij je is en op wie je kennelijk lijkt. Maar misschien zit ik ernaast. Ik zie in elk geval steeds een actief vrouwtje als ik je berichten lees, heel betrokken bij alles en iedereen en speciaal bij jou. Ze heeft het hart op de juiste plaats en draait niet om dingen heen, volgens mij is zij je beschermengel.

Oh jee, wat zeg ik nu weer... ik denk dat ik straks dit bericht spontaan ga uitdunnen.
Ha meiden & man.

Specuman moest op het werk blijven, dat wordt nachtbraken. Ik mis hem dan wel, maar ff uitgebreid internetten met nargile (de tweede vandaag, ik heb vroeg in de middag er ook al eentje genomen) is ook wel ns lekker. Anais, niet schuldig voelen hoor, je moet wel ns tot jezelf komen, zeker na een verhuizing. Ik haat verhuizen.

Gordijnen? Ik heb alleen in de salon 1 gordijn, de rest van de ramen heeft rolluiken, met zo'n puist van een kast in de kamer, nou ja, niet heel erg, maar ik zie daar geen gordijnen tegenaan hangen. Bovendien moet je gordijnen regelmatig wassen, en dat vind ik vreselijk. Ik ben niet zo'n huishoudprinses. Ik vind je niet zweverig hoor, ik voel ook altijd van alles.
Wanneer verwacht je Specuman, hoe laat sluit het restaurant, Specu? Ik ben trouwens heel benieuwd of het nagerecht met advocaat nog is gelukt waarvoor je een topic opende en welke het is geworden (was net een prijsvraag ).

Ik vind gordijnen wel sfeervol, vooral als ze tot de grond komen dus niet alleen de ramen bedekken. Vitrages moet ik niks van hebben, blurk, dat is ouwe omaatjes achtig. Wij hebben ook zonweringen/luiken voor de ramen maar in de slaapkamer zit ook een terrasdeur. De buren uit het andere blok konden via de spiegel van mijn kledingkast naar binnen kijken. Dat vond ik geen goed plan. Nu voel ik me weer wat vrijer dankzij de gordijnen.
@Anais, als het heeeeeel erg laat wordt, duikt hij misschien op de bank daar. Ik heb liever dat hij dat doet, dan zo laat als hij doodmoe is nog rijden. De weekeinden zijn altijd topdagen, tja, en lekker slaapt hij daar niet, rugpijn enzo, die ik er dan uitmasseer. Gezellig is anders, maar ik haal mijn schade altijd in

Vitrages, ja bah. En dan vooral de "mooie" hier; van die Volendamse ophaaldingen met tierelantijnen, ruches en decoratie (kots). Maar mijn moeder had voor de salon vitrage & gordijn opgezonden vanuit NL. In de winter zit de vitrage ervoor, dan blijft het warmer hehe. Maar niemand kan hier naar binnengluren (bovenste verdieping, bomen om flatgebouw en de gebouwen eromheen zijn naar een andere richting georienteerd) dus je kunt in huis rondlopen en doen wat je wilt gheghe.
Anais, ik ben heel nieuwsgierig, maar zie je bij mij ook iemand in de buurt?

En wanneer ga je shoppen?

Ik zou eigenlijk best een keer willen shoppen in Turkije. Ze hebben daar zulk mooi aardewerk. En ik zoek ook nog een mooi kleed voor bij de bank. Er moeten heldere kleuren inzitten om de boel hier een beetje op te vrolijken.

Ik heb een ontsteking onder mijn voet en ik kan bijna niet lopen. Vanmorgen wel de honden uitgelaten, maar dan loop ik op mijn tenen en dat gaat niet echt lekker. En nu is manlief ze uitlaten en kan ik hier lekker blijven zitten.
Anais, je hoeft in je berichtje niet te gaan gummen hoor. Het is een fijne gedachte dat er een goed en lief iemand bij me in de buurt is. Ik geloof ook in beschermengelen ik denk echt niet dat we alles alleen kunnen.

De schoonmaak schiet hier niet echt op, gelukkig zijn man en kids aan het boodschappen halen..

Lapin, vervelend zo'n ontsteking onder je voet, het moet toch ergens vandaan komen. Biotex (die waspoeder) en daar een badje van wil soms heel goed werken..

Ik moet weer aan het werk,,,het zou fijn zijn als alles vanavond weer op zijn plek staat.

Specu, dan zullen we over de Amerikaanse vitrages maar zwijgen..
@Lapin, niet te lang mee doorlopenstrompelen, ik zou snel naar de dokter gaan, misschien moet je wel medicijnen slikken.

@Anais, voor mij ook nog tips, ideen etc?

Ik denk net, ik kijk nog ff de mail voordat ik afsluit, heb ik via dat congres volgens mij weer een potentiele stalker die me het hemd van het lijf vraagt. Ik citeer "hoe is het? Ik heb genoten van het congres, en vooral om jou te leren kennen. Ik wil je binnenkort ontmoeten. Wat doe je in de komende dagen?Waar woon je? Wat voor werk doe je? Heb je een family hier? En nog veel meer vragen, tot gauw, O." Eh ja, ik was orthodox gekleed naar het congres gegaan: lange mouwen in deze hitte, en een zedige rok.

Hallooooohoooo. En meteen na de sjabbat mailen he. Dan was de vorige potentiele overspelkandidaat lekkerder om te zien (en jonger ja).

HELP
Raccoon, ik zal niet gummen.

Lapin, bij jou is een manspersoon en hij is lief, stoer, een man van weinig woorden en een binnenvetter. Hij houdt niet van gezeik.

Wat balen, die ontsteking. Wel goed schoonhouden en anders even naar de dokter. Sterkte en hopelijk knapt het snel weer op. Heb je wel medicatie in huis of iets waarmee je het goed schoon kan houden, desinfecteren?

Wow, ik heb zojuist de woonkamer verbouwd. De banken en stoelen verzet, heel leuk. Hopelijk is Tb er ook blij mee en zo niet dan heeft hij pech.
Specu, je moet ook niet zo zedig gekleed gaan, dan ben je de perfecte huwelijkskandidaat voor die kerels. Gewoon wat uitdagend voortaan en dan durven ze je niet meer te benaderen. Ze zouden je dan namelijk nooit aan hun ouders durven voorstellen omdat je als onzedige Specu de ideale schoondochter niet kan zijn. Probleem opgelost?
Anais, dankjewel . Dat is mijn vader (en dat hoopte ik al). Je beschrijft hem precies.

Goed dat je met meubels aan het schuiven bent. Dat deed ik vroeger ook heel vaak. Nu nog wat gezellige dingen neerzetten en het is jouw huis weer.

Ik heb geen wond onder mijn voet, heel vreemd, dus er valt niets schoon te houden. Het klopt alleen heel erg, voelt beurs en heel warm aan. Ik heb wel pijnstillers die ontstekingremmend werken, dus die neem ik wel.

Raccoon, wat goed dat je grote schoonmaak houdt. Ik heb die neiging ook wel eens, maar meestal onderdruk ik dat weer

Specu, je ligt goed in de markt daar . Nog iets zediger kleden misschien ?
@ anais, is het al opgeknapt zodat je een keer foto's kunt maken? ik ben namelijk zeer benieuwd. hoe is het met GB?

ik vind dat toch wel apart dat je dat allemaal voelt/ merkt via het internet. of mail je ook rechtstreeks dat je dat soort dingen voelt. ik had altijd toch het idee dat het internet/ digitale snelweg meer oppervlakkig was.. je kunt tenslotte alles neerzetten wat je wilt..

@ specu he gets alweer zo'n vent. ik zou idd de tip van anais opvolgen :p hahaha dat zal ze leren!

@ ine wat vreemd dan.. is het misschien een geirriteerde plek, schuurplek of misschien een slinter ofzo??
Anaïs: fijn dat je even een paar dagen rust hebt om je huis in te richten zoals je wilt. Maar als je aan mij denkt, wat voor gevoel heb je dan? Zie je me door de mistige Britse heuvels zwerven of meer aan de middelandse zee zitten? Misschien helpt dat om mijn beslissing te maken.

Je hebt trouwens helemaal gelijk dat juiste kleine details een huis afmaken en persoonlijk maken. Dus de komende dagen kan je alle tijd aan personaliseren besteden.

Specu: oh maar bij dat soort mannen helpt je zedig kleden niet. Die zullen je altijd blijven stalken. Jammer, dat deze minder leuk is dan de vorige

Snjokorn: goede resultaten hoor. Ik weet niet of ik zo ver zou komen. Ga het maar niet proberen.

Ainne: prettige vakantie! Je bent zeker al weg inmiddels maar alsnog dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven