Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Moeten de kiddos in GB en Ierland en US nog steeds in uniform naar school? Hier wel, met name om de verschillen in inkomen te verdoezelen.

En die tip met die puntjes... vele malen dank. Ik heb me hier al zo vaak over gefrustreerd en nu blijkt het niet nodig te zijn!!

En waaraan toegevoegd? Zitten jullie allemaal op facebook? Ik heb dat niet, wel hyves voor het contact met nl. Ik voel me officieel een outsider....
Alle reacties Link kopieren
saby

ik heb fb en hyves.... fb daar kan ik niet op komen via mijn werk dus zit er niet veel...

hier heb je alleen uniforms voor private schools,.... moet er wel om lachen want die meisjes hebben altijd veel te korte rokjes aan.....
Jaaa, we zitten op FB - heb jou daar trouwens nog niet volgens mij Dutchie (ben jij toevallig die dame wiens naam met een I begint en van wie ik me heel brutaal afvroeg wie dat was?)

Hyves is zoooo Nederlands

Bij de meeste scholen inderdaad uniformen hier. Als je op deze link klikt, zie je de school waar wij ze ingeschreven hebben. Druk op play bij de photo gallery rechts en dan zie je wat foto's (ehm, de hoedjes zijn dus niet standaard )
Ja! Dat snap ik nou ook niet, dat van die korte rokjes.

Als ze nog jong zijn, zijn ze nog van beschaafde lengte, maar als ze tegen de 16-18 zijn (dan gaan ze hier van de school naar universiteit) dan zijn ze ineens iniminie.

Doe dan maar gewoon een spijkerbroek.
Lekker groen Ainne

Zag trouwens ook de fotos van de comunie.... toen ik ooit in een grijs verleden comunie deed, mocht ik ook in zo´n mooi jurkje. Voed jij je kinderen ook Katholiek op?
Schattig he, die kleine Ierinnetjes

Nee, we zijn niet katholiek, maar 92% van de scholen hier wel, dus weinig keuze. Er is wel een "multi-denominational school" maar daar zijn er nog maar heel weinig van en de dichtsbijzijnde is te ver. Er waren wel plannen om er eentje in onze buurt te krijgen, maar nu met de recessie zijn die plannen in de ijskast gezet. Ze staan wel ook ingeschreven op deze nu-nog-virtuele school, dus mocht ie toch nog komen (voor september 2011) dan zouden ze daar heen gaan. Daar trouwens geen uniform.
Ja ik ben I hahaha... hyves kan je me onder mijn nick ook vinden...
Nu kan het wel he, ik gooi er nog even een rondje sambuca's in:

En dan in 1 teug door naar de jägermeisters, ik tap ze wel:

Ik heb zooooooo'n trek in lekkere dingen!! Heb inmiddels een komkommer op, twee paprika's, een half potje olijven, 6 glazen water en een klein blokje chocola. Nu doe ik een glaasje bouillon .

Dieet is echt verschrikkelijk.

Sporten is trouwens ook afschuwelijk, Lapin, ik ben helemaal zoals jij (alleen rook ik niet zoveel). Wie sporten bedacht heeft, mogen ze echt opsluiten op een verlaten eiland.. Bloedchagerijnig word ik er van.

Meer dan dit zit er ook niet in, ik ga geen oefeningen enzo doen, daar heb ik zo'n hekel in.
o maar hee, de scholen zijn dus ook gescheiden = meisjes - jongens school?

Lastig dat gebrek aan keus, maar ach, wat leren over het geloof kan niet zoveel kwaad, zeker niet als het ooit de basis vormde van het land waarin je woont. Soort algemene kennis, zegmaar. Of denk jij daar anders over?
Nee hoor, ik heb er geen problemen mee, ben zelf ook naar een christelijke school geweest (protestants). Maar goed, ze mogen niet meedoen aan communie enzo, omdat ze niet gedoopt zijn.

Had liever de multi-denominational school gehad, omdat ze daar gewoon allerlei geloven behandelen, maar maakt niet uit verder.

Er zijn trouwens ook wel gemengde scholen hoor, maar dit is toevallig een meisjesschool. Ik ken ouders van drie meisjes die naar deze school gaan en ze zijn er allemaal erg blij mee, en daar hebben we de keuze van af laten hangen.

Er zijn ook Iers-sprekende scholen, die schijnen helemaaaal goed te zijn, maar ja, zelf spreken we natuurlijk geen Iers, dus wordt lastig met huiswerk zeg maar

Saai he, Ine, diëten. Ik heb net een appel op.
Saby, fijne verjaardag en veel plezier met Gourmetten:

quote:En waaraan toegevoegd? Zitten jullie allemaal op facebook? Ik heb dat niet, wel hyves voor het contact met nl. Ik voel me officieel een outsider.... Zo heb ik me ook een tijdje gevoeld, heb uiteindelijk ook een profiel op FB aangemaakt.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Sarah terugkomend op de bank, in de NL's geen problemen met ABN echter in de States problemen met Wasinghton Mutual. De laatste heeft de beurs crissis niet overleeft en is overgenomen door Chase.

@Rubis Ik klink en schrijf relax, vooral gisterenavond toen ik nog even een posting deed. Heb de bodem van de fles gezien inderdaad. Heb vandaag ook geen zin om te werken maar komt meer door de job waar ik heen moet.

Maar goed laat ik maar eens kijken of ik nu rond 8uur eindelijk mijn kont kan verzetten grrrr.

Vanavond komt my lover weer terug dus de wake up service werkt dan beter.
Keranet, ik ben zelf van mening dat het op veel meer plekken zo is. Niet alleen NL is niet gastvrij voor buitenlanders. Ook Tirol is niet gastvrij. Wel voor gasten die hier een week komen, om hun vakantiecentjes te spenderen, maar dan moeten ze ook weer weg. Als je hier komt wonen, duurt het heel lang voordat je echt geaccepteerd wordt. Ik ben nu drie jaar hier en kan mezelf wel redelijk goed geintegreerd voelen, maar ben het niet altijd. Er is afstand, die nooit meer ingehaald kan worden, omdat ik nu eenmaal niet hier opgegroeid ben. Maar het is niet zo dat ik dan krediet krijg, nee.. ik word soms ook wel onaardig behandeld, net als dat ik in NL ook wel eens een naar, niet meewerkend persoon tegenover me heb bij een klantenservice of aan een bankloket. Het heeft niet altijd met de ongastvrijheid van NLers te maken. Overal over de hele wereld zul je waarschijnlijk tegen dezelde muren aanlopen, ook in je vaderland.

Dat is iets wat bij het hele leven hoort, volgens mij. Niet alleen bij buitenlanders in NL.

Toen ik hier 2 weken geleden bij de Mediamarkt stond, werd ik ook niet geholpen, omdat ik NLse was. Die jongen keek mij aan alsof ik gek was geworden, om een in NL gekochte Apple in Tirol af te willen geven ter reparatie. Hoe lang ik dan hier dacht te blijven. Nou, voor altijd? Ik woon hier. O. Maar de computer was in NL gekocht. Ja. Dan moest ik er mee naar NL, ookal had de mediamarktjongen gezegd dat ik hem ook in Tirol zou kunnen inleveren tijdens de garantieperiode.

Toen belde hij een leidinggevende. Mag ik een Apple aannemen DIE IN NL GEKOCHT IS? Aan de andere kant: dus een Apple uit NL? Ja, een NLse Apple. Nee, die nemen we niet aan. Punt, einde gesprek, einde discussie.

Dat ging niet om het niet kunnen aannemen van die computer, het ging om het niet aan willen nemen van een computer die buiten Tirol was gekocht.

Als ik hem in Salzburg had gekocht, was het ook zo gegaan. Maar discrimineren is het wel. Ik ga me er alleen niet druk over maken.

Mensen zoals Lois op dat andere topic, zijn nu eenmaal zo kortzichtig, maar zo zijn er zoveel meer en niet alleen NLers die onaardig en tegenwerkend zijn tegen buitenlanders.
Ine:

Helemaal waar, overal zijn vooroordelen, en loop je als buitenlander tegen problemen aan. Zo kun je hier bijvoorbeeld geen mobiele telefoon kopen omdat je een cedula (identiteitsbewijs) moet hebben. Of zo zal ik in Spanje moeilijker aan een baan kunnen komen. En natuurlijk is er altijd een afstand. Ik heb een vriendin, die is NLs maar gedeeltelijk in Spanje opgegroeid. Zij ervaart die afstand ook, simpelweg omdat ze sommige dingen gemist heeft. Maar ik vind dat er een verschil zit in moeilijkheden of in discriminatie.

Het voorbeeld van jouw computer lijkt mij knap irritant, maar de jongen die jou hielp zei niet: die Nederlanders, die blijven hier maar binnen komen, dat kan zo niet langer en daarom neem ik jouw laptop niet aan. En daar zit hem het verschil. Had de bankmedewerker gezegd: nee, dat kunnen wij om administratieve reden niet doen, of u mist een stempeltje hier of daar, dan was het gewoon een administratief probleem of een communicatieprobleem tussen leveranciers van Apple.

Dat is het verschil wat ik beangstigend vind.
Nog even een aanvulling op bovenstaande voor de volledigheid, dan ga ik snel mijn grote mond houden.

Zag net dit topic:

Koerdische moeder accepteert mij niet

En toen bedacht ik me: mensen discrimineren natuurlijk continue, ikzelf incluis. Maar het wordt pas vervelend als mensen dat doen vanuit een maatschappelijke positie.

Ik bedoel:

Als een ambtenaar, bankmedewerker, docent, winkelbediende, politicus in zijn functie dingen roept als alle buitenlanders komen voor de euros, zijn criminelen etcetera, en dus bedienen wij hen niet dan is het een groot probleem, mensen kunnen niet meer normaal funcioneren in een maatschappij.

Maar als individuen dit zeggen (zoals in het geval van de Koerdische moeder), is het hoogstens heel erg kwalijk en vreselijk triest. Maar de buitenlander wordt niet de kans ontnomen om normaal deel te nemen aan de maatschappij.

Vandaar dat ik die opmerking van Lois zo erg vond: zij zegt dat ze bij de gemeente werkt en met mensen werkt die afhankelijk van haar zijn. Of dat ik Wilders zo vervelend vind: ´alle criminele moslims het land uit´. Dan denk ik, zeg dan: alle criminelen het gevang in.
Keranet- hier in cincinnati Ohio kunnen ze er wat van vooral de omgekeerde discrimminatie. Dat was ook een van dingen waar ik heel erg aan moest wennen. Ben zelf op gegroeit in de bijlmer was het enige "blanke" kindje in de klas.... hier in amerika wonen alle culturenbij elkaar helemaal geen mengel moesje.... als ik naar een gekleeurde dame kijk om dat ik vind dat ze een leuke jas aan heeft kreeg ik gelijk "are you looking at me because i'm black" naar mijn kop toe geslingert...
Ha, ja, kijkend naar alle amerikaanse televisie kan ik me hierbij levendig iets voorstellen.

In Colombia worden de negers gediscrimineerd. Die zijn zogezegd allemaal werkschuw en criminelen. Daar moest ik aan wenen want in NL geloof ik niet dat negers gediscrimineerd worden.

Ikzelf heb last van positieve discriminatie.

Zo zeggen ze hier dat als een Colombiaan met een blank persoon een kind krijgt, dat het ras verbeterd wordt, terwijl het juist verslechterd als het een negerkind betreft.

Dit zeggen ze half gekscherend, maar het komt ergens vandaan. Vind ik ook niet echt prettig, moet ik zeggen.
*effe totaal off topic*

zit baby te huur via uitzendinggemist te kijken... lig helemaal in een deuk.....

*ontopic*

tja ik ben nog geen amerikaan, krijg ook van de meeste amerikanen te horen je zult wel blij zijn dat je nu in amerika woon... dan trekt hubbie manlief ahum man... me gauw weg bij die conversatie voordat ze de wind van voren krijgen.. voor al in ohio.... daar denken ze echt dat amerika het best land terwereld it haahha
Dutchie, heb je net toegevoegd als vriend op FB maar ben vergeten er een berichtje bij te doen.

Spanje discrimineert alleen maar arme buitenlanders. Zodra er een rijke olie-sheik in Marbella landt is het geen puto moro meer.

Ze balen trouwens wel van al die nederlandse pensionados.... de hele gezondheidszorg slibt dicht vanwege al die oudjes.

Ine, mijn man heeft me gesmeekt om alsjeblieft weer wat flesjes wijn in te slaan. That's my man!
oeh Dutchie, daar zou ik echt heel erge jeuk van krijgen

Ik vermoed dat er tegen mijn vriend precies hetzelfde gezegd gaat worden, mochten wij ooit in Nederland gaan wonen. En ook ik denk dat ik hem dan heel snel weg moet trekken......
Nou de kids zijn naar school. Het ging niet zonder slag of stoot.

Toen ik mee dochter naar nieuwe school en klas bracht, werden alle kinderen leuk ontvangen. Ons werd verteld dat ze niet in deze klas zat en dat ik maar eventjes naar het kantoor moest gaan. Ik snapte er helemaal niks van, ik had toch duidelijk een brief gekregen met de naam van deze teacher.

Ik heb altijd al een brok in de keel als mijn kids voor de eerste keer naar school gaan en dit keer ging het eventjes mis. Het liefst was ik zo met dochter en al weer naar huis gegaan.

Maar goed, na een gesprek op het kantoor mocht dochter weer naar deze juf terug en mocht ze bij haar vriendjes die ze nog van de preschool zit aan tafel zitten..Maar goed het heeft wel een beetje mijn ochtend verpest..

Saby...proficiat met je 30e verjaardag..

Rubis, het is inderdaad de poes van vorig jaar. Ze heeft me zojuist zelfs weer even een bezoekje gebracht. Ik denk dat de ex van de buurvrouw hem terug heeft gebracht..ze mist een hele poot. Echt zielig om te zien..hij kijkt ook een beetje zielig..en ligt weer heerlijk bij ons in de tuin..

Ik merk hierzelf niet veel van discriminatie. De Nederlanders worden hier wel goed geaccepteerd..
tja in het begin ging ik er altijd serieus op in,..nu weet ik dat het ook aan het denk vermogen van de gemiddelde amerikaan ligt ze zijn op gegroeit weten niet beter... ze denken dat amerik ahet beste land is terwijl ze zelf nog nooit in het buitenland geweest zijn.... en breek me bek niet open over de oorlog.... school is hier best duur ..en om "arme" kinderen het leger in te lokken om een scholarship te krijgen vidn ik echt zo fout.... *dutch koelt effe af* hahah

chaica ik zag het ik kan echter niet op mijn werk in facebook komen dus van het weekend of savonds zal ik je wel accepteren hahah (niet dat ik je verzoek negeer)
raccoon, fijn he zo'n eerste school dag... not... volig jaar hebben ze mini dutchie op de verkeerde bus gezet..arme man zat 2 uur in de bus toen kwamen ze er achter dat ie op school moest blijven......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven