Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Nee, de rest van de mannen is 20 keer niks. Of het zijn alcoholisten (sommige zijn trouwens nog best leuk, alleen hebben geen grenzen als het gaat om alcohol en om nou elk weekend naast een vent te kruipen die zich ladderzat heeft gezopen in de kroeg.. nou nee) of ze zijn nog nooit meer dan 20 km buiten dit dorp geweest (als in: compleet wereldvreemd).

In de winter is er dan weer genoeg te beleven, dan komen er elke week veel nieuwe gasten , maar in de zomer en in de tussenseizoenen is het huilen met de pet op..

Maar die gasten die hier op vakantie zijn, zijn ook geen relatiemateriaal. Dat schiet ook niet op. Misschien moet ik verhuizen..
Alle reacties Link kopieren
Keranet worden pakjes (via de post) daar vaak onderschept?

wil je wel zelf maak tompoezen op sturen? (kan ik hier krijgen bij jungle jims)

http://www.junglejims.com/international/european.asp

SFO is ook een jungle jims aanhanger
Lief van je, dutchie!

Maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik je dan zou moeten betalen? En zijn de zelfmaakdingen net zo lekker als de echte? Heb wel een receptje voor het maken van tompoezen gekregen, maar moet echt alles zelf doen, ook het bladerdeeg want dat hebben ze hier niet - teveel werk.

Wat een superwinkel trouwens zeg, die Jungle Jim. Wij hebben hier wel de Carrefour supermarkten (uit frankrijk) maar dat zijn hier eigenlijk de slechtste supermarkten qua kwaliteit. Wel hebben ze ongezoet stokbrood!!! Dus dat koop ik er nog al eens.

Post wordt hier inderdaad onderschept. Mijn mams heeft mij met sinterklaas een pakket gestuurd, waarin ze ook wat handoeken had gedaan, en daar moest ik toen importbelasting over betalen. Nu zullen de zelfmaaktompoezen waarschijnlijk wel aankomen, want de perpernoten uit het sint pakket kwamen ook gewoon aan.
Ine, waarom moet ik gelijk denken aan deze reclame???

Biertje?
We waren in Mans restaurant gaan eten, allemaal speciale gerechten voor het breken van de ramandanvasten. Na afloop zaten we in een verkeersopstopping, en een vervelende kerel naast me in een auto wilde voorpiepen (heb ik niet toegestaan)- toen opende hij zijn raam en begon te schreeuwen. Ik was vandaag toch al geirriteerd, en hij kreeg van mij de volle laag: ik heb hem in vier talen uitgescholden, switchte van de ene taal naar de andere. Verbaal ben ik goed onderlegd (beter dan lois18 haha). Die kerel stond perplex. Mijn stoppen sloegen door, dat was echt wel een beetje erg. Maar hij verdiende het wel, dat stuk MEFMCP
Ik heb trouwens ook nog griesmeel en custard in huis (uit NL).
Snjókorn falla, á allt og alla
mallerd terug betalen hoeft niet hoor... zo veel zou het toch ook niet kost.... ik vind ze best lekker vooral die custart pudding hahahaah

speculaasje hahahahah ik scheld regelmatig ook he tverkeer uit in het nederlands en mijn kenteken bewijs zegt HPPLKUT
griesmeel.... grrrrrrrr kippevel bij de gedachte
Wat is er weer veel geschreven. Eigenlijk zou ik mijn baan op moeten zeggen zodat ik alles hier goed bij kan houden.

Saby: gefeliciteerd!! The big three o hè! Ik hoop dat je een super leuke dag hebt gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ainne: ja school lijkt wel op elkaar dan in Ierland/Engeland. Hier begin je ook in september van het jaar dat je 4 bent geworden (mijn dochter is in april 4 jaar geworden) en dan heb je reception class en vervolgens year 1 tm 6. Veel kinderen die niet naar een crèche gaan die gaan met 3 jaar naar nursery wat meestal alleen 's ochtends is of juist in de middag. Tegenwoordig hebben de meeste scholen alle jaren van reception tm year 6 maar van oudsher is het meestal zo dat je een infant school hebt voor reception tm year 2 en dan een junior school voor year 3 tm year 6.

Overigens gaan mijn kinderen naar een anglicaanse school toe terwijl wij helemaal niet anglicaans zijn maar dit was de dichtsbijzijnde school en sprak ons bovendien erg aan (kleine school, goede resultaten)

Keranet: hier heb je ook uniformen. Het gaat sociale ongelijkheid overigens niet tegen. De meeste staats scholen hebben zelf geen uniform winkel en dan moet je die dus bij gewone winkels halen en dan bestaat er vaak we onderscheid in de kwaliteit. Bovendien mogen kinderen vaak zelf de schoenen kiezen, schooltas en andere spullen. Dus of het nou effect heeft...

Discriminatie vind ik in Londen wel meevallen. Het is zo'n grote multiculturele stad. Ik heb me hier nooit een buitenlander gevoeld en ook als gemengd stel wordt je niet als raar gezien. Echt alle combinaties lopen hier rond en er is vrij veel tolerantie. Meer dan in Nederland tegenwoordig. Ik vind Nederland er de laatste 10 jaar of zo niet leuker op geworden wat dat betreft. Vroeger was er veel meer begrip voor anderen heb ik het idee.

Oh en Keranet wat betreft de familie van mijn man. Die hadden graag gezien dat hun geliefde zoon en broer met een Marokkaans moslim meisje zou zijn getrouwd. En nou ja dat ben ik dus niet. Geen Marokkaan en Geen Moslim dus ik nooit aan de eisen voldoen. Ook nu heeft een deel van zijn familie (waaronder zijn moeder oudste broer en zus) mij nog steeds niet geaccepteerd. Ze tolereren me want ze hebben weinig keuze maar ze vinden mij nog steeds geen acceptabele vrouw voor hun zoon en broer. De situatie is nog wat verslechterd sinds het jongste zusje van mijn man bij ons woont. Zij is min of meer van huis weggelopen en daar heb ik eigenlijk de schuld van gekregen (en mijn man ook wel wat). Maar zijn zusje (die toen overigens al 19 of zo was) wilde graag naar het buitenland, studeren en alles dus wat konden wij er aan doen dat ze op een dag op de stoep stond? Haar terugsturen? Ze was allang volwassen, die laat zich echt niks zeggen.

Enfin volgend jaar gaan we poging zoveel wagen voor een harmonieus familie samenzijn in Marokko

Ine: toch vind ik Tirol uit jouw verhalen heel leuk klinken, het lijkt me wel wat zo'n dorp waar van alles gebeurd en geroddeld wordt.

Uitzending gemist kijk ik nooit naar. Ik hou niet van tv kijken op de computer. Bovendien maak ik er nooit tijd voor. Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik elke avond Eastenders en Coronation Street probeer te volgen. Geeft wel weer aan wat een hoogstaande smaak ik heb Niks geen interessante documentaires maar gewoon soap series. In Nederland keek ik graag naar de Bold and the Beautiful en As the World Turns. Hier worden minder Amerikaanse soaps uitgezonden (hoewel je ze wel kan vinden op de meer obscure zenders) maar via onze schotel zie ik wel eens de Bold and Beautiful via een franse zender. Ze lopen daar erg voor op Nederland. Mijn man vind het zulke vreselijke series allemaal.... Maar voor mij is het ook een soort familie... Zeker bij BB. Ik ken Taylor, Brooke, Ridge al langer dan dat ik mijn man ken....
Jaaaaaa hoor, het gaat weer over eten, alcohol en mannen!!

En ik zit weer NLse tv te kijken. Ben benieuwd hoe lang deze verslaving duurt - heb vanmiddag een koptelefoontje (heet dat zo? headset?). Heb net weer Wie is de Chef? gekeken, 2e aflevering van 4. Mijn god, wat een showcase van huizen en kookkunsten zeg, ik durf de wedden dat de gemiddelde tante truus zich niet voor dit programma op durft te geven.

Zooo dan zal ik nu even baby te huur gaan zoeken...
quote:Keranet schreef op 08 september 2009 @ 21:22:

Ine, waarom moet ik gelijk denken aan deze reclame???

Biertje?

Nou, geloof me.. het is in het echt ook zo! In de winter hippe skileraren, in de zomer boeren. Leuke gozers zitten er wel tussen hoor, maar die zijn weer voor geen centimeter te vertrouwen, plus elke avond in de winter zat.
Nou lamaar, uitzendinggemist doet t niet voor me.
Hahaha, dat biertje is goed!!
Heb net de eerste aflevering van Baby te huur gekeken. Heel grappig! Ainne, misschien kan je het op programmagemist proberen.

Ik heb ook van die vlagen dat ik veel NL tv kijk, vooral als mijn man er niet is, zoals nu.

Net getrouwd en helemaal alleen.... maar ik vind het stiekem wel lekker alleen, en met poes, die wat snotterend maar spinnend op schoot ligt.
@ saby van harte met je verjaardag. ik hoop dat de gourmet bevalt...

grappig dat jullie allemaal massaal NL tv zitten te kijken. Ik heb nog nooit een minuut van gooise vrouwen gezien, geen idee wat baby te huur is en ik eet bijna nooit tompouzen, hagelslag of pindakaas.... zo grappig...

ik hunker wel vreselijk naar doner kebab en andere kebabjes... mhmhmh

@ ine mooi verwoord. ik denk ook dat 'de mening' over discriminatie heel erg gekleurd is door je persoonlijke ervaring. Net zoals jij heb ik ook op een aanmeldcentrum gewerkt en ben daardoor heel erg beinvloed. ik snap dat mensen een beter leven willen en denken dat in NL te kunnen krijgen, maar het gaat niet altijd zoals zij zich voorstellen.

ook denk ik dat geliefden bijelkaar moeten kunnen zijn, maar ook weer niet zomaar... lastig allemaal...

ook die opmerkingen van dropje. tis mooi weer in bodrum getuigd gewoon niet van enige realiteitszin. denk dat er veel mensen zijn die zo denken. elders is het altijd geweldig, terwijl je daar ook te maken heb met werk, huur/hypotheek, gezondheid, familie en andere irritaties en zorgen en stress...

wel de lusten maar niet de lasten...

maar goed... geloof dat die discussie al gesloten was en lapin en specu hebben ff goed kunnen rellen...

@ specu, lucht het op om iemand 4-talig toe te krijsen...? hahaha had er wel bij willen zijn...
ze hebben dat net vorigeweek verrandert..naar een klein schermpje.... zucht
Ja Fladder, hoe is het met je poes? Is ze alweer wat opgeknapt? Ik zit ook met poes en laptop op schoot. Beetje krap, maar wel zo gezellig.
Rubis, het gaat niet zo goed met haar. Gisteravond begonnen met antibiotica en hopelijk slaat dat aan. Ze is erg snotterig en eet weinig maar loopt me nog steeds overal achterna en springt op schoot en spint zo hard ze kan. Ik heb dus goede hoop.

Wat leuk dat poes ook bij jou op schoot zit! Ja het is soms wat onhandig, en mijn benen zitten onder de kleine krasjes van haar nagels, maar heb het er graag voor over.
Lapin, kijk even op het bullebak topic. Paloma haalt bakzeil.
Iiiiieeeee kijk hier even - heb dit gepikt van het topic over tafelmanieren (een forummer heeft dit gebruikt om haar kinderen te leren niet aan hun messen te likken )
ainne het ziellige is dat er vast een pervert op het sex pijler dit erg aantrekkelijk vind whahahaha
Ja volgens mij is dat sexy bedoeld he, yuck!
getverdegetver Ainne. Ik kan nu nooit meer mijn mes aflikken zonder hieraan te denken. Het werkt dus wel.
Getver!

Mijn dieet is weer naar zijn grootje. Heb net fles Cava soldaat gemaakt.

Ik vind NLers in Spanje stom. vaak. Discrimineer ik nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven