Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ine, heb je een webcam? Dan richten we die even op zoon, ik hou hem in de gaten en roep hard 'HEEE, DAT MAG NIET' als hij wat doet.

Ainne, ik heb in het begin wel een paar reacties losgelaten op dat topic. Maar ik dacht dat TO niet meer terugkwam. Ga zo nog wel even kijken, ouwe relnicht
Specu, nee.. niet zo dat hij denkt dat ik het met die hele bus heb gedaan, maar ik heb niet het hele verhaal verteld wat hij wilde horen. Hij wilde horen dat ik me gedragen heb, dat ik op hem zit te wachten en het liefst wil hij ook nog weten wie die jongens precies zijn en wat ze precies doen en dat gaat hem allemaal niks aan.

Hij probeerde het ook nog door te vragen of ik nog wel eens een borrel ging doen in de bar waar ik gewerkt heb. Of ergens anders.

Alleen maar om uit te vissen of ik niet nog andere projecten heb lopen.

Ja, ik ben lid. Geloof ik. Die zijn ook wel prima hoor en ook wel een oplossing. Maar ik wacht eerst wel even tot morgen en kan dan altijd alsnog de buurman strikken bellen.

Ainne, balen die bikini. Pfff. Jij hebt denk ik ook nog dat je losse broekjes en losse bovenstukjes moet bestellen of niet? Lastig soms hoor, die maten. Ik had bij Esprit een hele leuke korte broek besteld tot de knie. Maar ik ben geen kortebroekenmens, ze staan me niet en ik voel me er ongelukkig in. Deze was het dus ook niet, en hij paste ook niet - grootste maat :S.
Kijk, aan jullie heb ik wat. Jullie denken mee :D.

Oh, Ainne! Foei!! Dat is ook niet leuk voor TO zeg .

Is ze nog in beeld dan? Ik dacht ook dat ze al vertrokken was.
Lapin, sorry, je bent inmiddels een werkende vrouw (jarige-topic).

Sorry sorry, ik kan oprecht, hand op mijn hart verkondigen dat ik niet begon met rellen daar (dat was TO zelf), als je de puf hebt kun je dat zelf teruglezen. Maar daarna heb ik wel een schandalig leuk feestje gevierd daar gisterenmiddag. En ik ben nu de zondebok. Maar vink niet erg.
Ja Ainne, dat las ik net ook. Wordt me verdorie zomaar een baan in mijn schoenen geschoven. Nou ja, ik zit hier toch al al mijn tijd te verdoen, kan ik er net zo goed voor betaald worden .

Ine, is de buurman al langs geweest voor je accu? Gewoon doen joh.
quote:lapin schreef op 01 juli 2009 @ 13:22:

En ik zit hier dus eigenlijk iedere dag al aardig te doen zonder dat ik er voor betaald word. Daar worden we niet blij van
Alle reacties Link kopieren
Bij mij groeit de zwemband als eerste EN ik krijg dikke knieen. Grappig he? Nou ja... Liever dikke tieten dan dikke knieen, dat kan ik je wel vertellen.

Precies Ine, zo gaat dat bij mij ook. Ik zit in de 'ik heb niks en moet alles' fase. Tuurlijk is het hartstikke leuk en spannend, vooral een leuk lampje uitzoeken, of een nieuwe dekbedhoes. Maar uitvinden hoeveel plint ik moet kopen, en welk energiebedrijf het minst oplichterig is? Waaah. Ik wil weer aan de man. Vent zou hierbij ook niet kunnen helpen want het is allemaal in het Nederlands.

Vent en ik zijn nog bij elkaar hoor, dankzij mijn kop die weer int zand steekt. Ainne, ik heb een paar pagina's terug wat meer erover verteld. Ik ga er over twee weken heen, dan is hij jarig. Ook nog wat spullen ophalen... En dan komt hij begin augustus een week langs, en hij heeft zijn baanopzegging uitgesteld. Dus dan kunnen we even kieken. Ik kan het me niet voorstellen, eigenlijk. Dit is nu zo MIJN ding, de woning (in Rotterdam Lapin, om de hoek van de Pannenkoekstraat!) en zo. Ik mis hem niet echt. Wel in het abstracte, a la Ine, maar niet op zijn dromerig/verliefderig. Kan dat eigenlijk nog wel, dat echte missen, op onze leeftijd?

Ooh, ik heb net een lekkere pan-tosti gemaakt, met tijgerwit en zaanlander kaas, smullen maar!
quote:caramella2 schreef op 01 juli 2009 @ 13:35:

met tijgerwit en zaanlander kaas, smullen maar!

Lekker he, terug in NL?!

Ow sorry dat had ik gemist, over je vent. Heb een paar blz overgeslagen, was vorige week een paar dagen niet online ivm werk en dan loop je hier dus gelijk vijf blz achter!
He leuk Cara, ik ken die buurt behoorlijk goed. Ik denk dat we best wel een s een keer wat kunnen gaan drinken samen.

Ben je al begonnen in je nieuwe baan?
Ik moet even wat gaan doen hier. De kattebak moet schoon gemaakt worden en dan de hondjes wegbrengen naar de kennel. De laatste boodschappen halen en wat cadeautjes. En dan stofzuigen. Koffers inpakken. Pffff druk, maar morgenochtend (om 5 uur smorgens, jezus, wie verzint dat) rijden we naar NL.

Kom zo nog wel even terug.
ppff hoe komen ze er nu bij dat jullie een baan hebben!! jullie kleppen echt veels te veel! :D hahaha

hier is het echt mega warm en ik voel me ellendig. dankzij die kl***airco in het vliegtuig ben ik hardstikke verkouden of omdat ik ongelofeloos heb staan zoenen met een verkouden iemand

blegh

@ cara ik weet helemaal nix van laminaat leggen, behalve dat mn ex het goed kon. wil je wel helpen schilderen ofzo maar laminaat leggen hahaha dan komt t niet goed (daarom heb ik ook vloerbedekking (laten) leggen)

ennuhmmm verliefd missen kan denk ik wel. maar als je je vent alleen maar mist omdat je anders zelf alle kutklusjes op moet knappen dan mis je nix!

ik miste mn ex ook als ie op zakenreis was, omdat ik de vuilnis dan zelf buiten moest zetten, maar toen ie eenmaal terug was, moest ik het alsnog zelf buiten zetten dus heb hem er maar meteen bijgezet hahahah nee sorry

@ ainne balen van die bikini! ik vind dat ook echt een ramp! gelukkig heb ik er nu 1 die past, moet er niet te veel in rondlopen maar ach....

@ ine gewoon de buurman vragen!! waarschijnlijk vind hij het ook nog leuk ook om de redder in nood te spelen!
Nou Lapin, als je in de buurt bent dit weekend laat het effe weten op FB. Ik sta toch maar in mijn up te poetsen en schilderen dus een kop koffie gaat er wel in! Ik zit in derde week van mijn nieuwe baan, dus durf nog niet zo goed te forummen. Vandaag ben ik thuis, kun je meteen merken...

Dat bedacht ik me ook Disco, dat zelfs al wastie d'r, dan moest ik het waarschijnlijk lasnog zelf doen. Tis wat.

Ik moet ervantussen, ik moet een of ander sleuteltje ophalen zodat ik straks met laminaathout dichtbij de deur dan komen (er staat nu een paaltje voor). Shit, ik moet eigenlijk werken. Dat wordt vanavond een latertje: eerst honderden kilo's (nee, echt) laminaat sjouwen, dan weer aan het werk. Hij is fijn...

Doegie!
Ze zijn hier niet zo van de hulpvaardige hoor.. ook de buurman niet. In de winter heb ik een keer tot mijn heupen in de sneeuw staan scheppen om mijn oprit naar de garage schoon te scheppen, terwijl meneer langsliep. Maar helpen? Nee hoor, gewoon groeten, praatje blijven maken en doorlopen.

En het is natuurlijk voor wat hoort wat, en dan word ik hier straks gelyncht op het forum omdat ik een totaal onschuldige, weerloze, bezette man mijn bed in gesleurd heb.. (alhoewel hij wel echt heel erg leuk is. Het is echt jammer dat hij bezet is).

Maar als het morgen niet lukt met de gast, dan bel ik de ANWB.

Hey Lapin, heb je zomaar een baan toebedeeld gekregen? Zie je wel, iedereen heeft echt het beste met je voor :P. En nu maar zien hoe je er onderuit komt.

Maar ik ben de beroerdste ook niet, jij wilt ook op mijn zoon passen, zodat ik van bil kan gaan, dus help ik jou ook.

Zeggen we gewoon dat je echt geen tijd hebt, omdat je op moet passen :D.

Cara.. hahahaha, die knieen! Maar knieen hoeven niet in een beha, die passen nog vrij lang in een broekspijp. Tieten die niet in een beha passen, zijn nogal obstinaat en willen er wel eens uitfloepen zo nu en dan .

En nee, als je vent alleen mist a la Ine ;), mis je hem niet als je geliefde. Dan mis je hem als klusjesman en die klusjes kun je ook die leuke buurman door iemand anders laten doen. Ik denk dat je wel merkt hoe het er echt voor staat als hij op de stoep staat en je weer met hem optrekt. Je weet nu hoe het is om apart van elkaar te zijn en wat je nu voelt.

Hier is inmiddels alles klaar, behalve een tafelzeil wat ik nog moet schoonmaken, maar wat geen haast heeft, een dekbed en kussen waar nog een hoes omheen moet, maar wat ook geen haast heeft en die berg handdoeken moet nog. En dan nog wat rotzooi enzo, maar in principe is het grootste deel klaar!
Cara, het is dat ik hier woon en niet weg kan.. anders kwam ik je helpen!
Ik zou ook m'n hulp aan willen bieden als ik in NL was geweest.

Ine; voortaan je auto boven op een heuvel parkeren (als je geen automaat hebt), sleutel omdraaien, in z'n 2 naar beneden rollen (uiteraard koppeling intrappen) en als je wat vaart hebt, de koppeling langzaam op laten komen. Als het goed is start je motor dan (ervaringsdeskundige)

Dan zal ik maar bekennen dat ik laatst een BH zónder beugel heb gekocht omdat m'n BH's me niet meer lekker zitten.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hey, ik woon in de Alpen! Ik woon op een berg :D! Zelfs mijn parkeerplaats loopt schuin af. Dus ik kan hem naar achteren laten rollen. En als ik dan bijdraai, sta ik op de weg en die loopt - wel met haarspelden - naar beneden. Steil ook.

Werkt dat echt? Ik ben veel te mieperig voor zulke dingen.. was ik maar een stoer wijf, maar ik ben echt een watje met zulke dingen. Stel je voor dat hij niet start.. sta ik daar beneden ;).

Maar morgen komt er hulp, gelukkig. Die durf ik wel te vragen. Hij is een oud collega van mij uit NL en ze komen nu voor de derde keer. Heel gezellig en ze helpen ook altijd een handje.

Daarna moet je toch ook een stuk rijden, omdat anders de accu zo weer leeg is?
Als je je auto weer aan de praat hebt moet je een half uurtje rijden om je accu weer op te laden. Dan kan je met een volle accu het "heuvelstarten" uitproberen (dan sta je zeker weten niet stil beneden). Ik zou het alleen niet achteruit rijdend durven.

Ik heb dit (ik wil nog net niet zeggen regelmatig maar toch) 's winters wel eens moeten toepassen, bij -15° startte mijn auto niet. Ik heb er toen een nieuwe accu in laten zetten.
Ine, niet zeuren over je buste. Gewoon een goede bh kopen en bloesje/truitjes met decollete, dat trekt ook de aandacht van de rest weg

Overigens is het hebben van echte heupen een voordeel bij buikdansen, anders ziet het er zo pietluttig uit. Joh, verhuis gewoon naar het MO. Bh's te kust en te keur te koop, gewoon bij morsige kereltjes die hun kraam buiten volgestouwd hebben met die zooi: neonrode bh's met lage cup, netstockings, errrrrg luchtige body's, frutselfratselnachtponnen, echt je kan het niet bedenken zo creatief

ik ga nog ff naar het verjaardagstopic, kijken of er nog wat te beleven valt...
Nee, ik kan wel keren, hoef niet achteruit de helling af. Mijn parkeerplaats staat zeg maar dwars op de weg naar beneden. Dus als ik achteruit zak en draai, sta ik gewoon met mijn neus naar beneden. Misschien moet ik een klein duwtje dan, maar dan rolt hij wel naar beneden.

Ik denk ook dat dit het begin van het einde is van deze accu. Heb er nog nooit problemen mee gehad, maar het is vervelend en ik wil op mijn auto kunnen vertrouwen.
Ine, ik zou het ook niet durven. Ik ga nog steeds voor de optie van de buurman

Mijn accu was laatst ook leeg. Lapinlief had mijn auto grondig gewassen (wat natuurlijk op zich heel erg lief is) en tijdens het wassen de radio laten spelen en per ongeluk de achterrruitverwarming aangezet. Ongeveer anderhalf uur in totaal. Resultaat lege accu. Maar hij heeft hem zelf weer opgeladen, dus ik kon niet klagen

Specu, ik kom een keertje winkelen bij jou op de markt. Even mijn voorraad 'dirty lingerie' aanvullen

Het regent hier gelukkig weer even hard. Hoef ik lekker de tuin niet te sproeien.

Vanavond vroeg naar bed want om 5 uur morgenochtend rijden we naar NL. Het is stil en saai hier zonder de hondjes.
@ lapin goede reis naar NL! en bedankt voor je kaartje :D

@ ine hahaha zo zie je maar, opties te over! Ik zou het gewoon proberen, al dan niet morgen met goede vriend erbij!

@ snjokorn, wow wat handig! ik ben ook echt zo'n mega knurft!! dat je dat weet! maar misschien moet je ook wel wat handiger zijn om in zo'n land als ijsland te leven.

ik vroeg me laatst bijna hardop af waarom het toch nog zo donker was in huis, met de lamp aan... bleek dat 3 van de 5 peertjes van mijn 'kroonluchter' kapot waren. hahahaha vandaaaaar joh!

pfff mn oude bazin belde net... heb er 2 weken geleden nog gezien en echt verteld dat ik nee, echt niet, voor haar kwam werken... belde ze dus net weer op dat 1 van die jongens er mee gekapt is en dat ik morgen kan beginnen met werken en blaaaablaaaablaaaa.... zelfs al zou ik het willen zou het niet kunnen maar toch.. hahah.. in een parallel universum droom ik toch even weg in de trend van: wat als.. dan...
Ik heb het ooit eens van m'n vader geleerd toen we op vakantie waren. Accu was niet leeg hoor, hij was gewoon aan het spelen. Voor de rest is het een kwestie van oefening baart kunst. . . heb altijd tweedehands auto's gereden met minder goede accu's. Erg lastig midden in de winter en ik kon net als jullie papa niet zo 1-2-3 inschakelen. Bovendien vind ik het wel stoer om dat soort dingen te kennen en kunnen (heb ook startkabels in m´n auto liggen, m´n sleepkabel ben ik helaas kwijt). Zo heb ik ook een anti slip cursus gedaan, is ook erg handig.
Ben 1 keer door de gladheid van de weg afgeraakt, gelukkig aan de goeie kant en in een mega berg sneeuw tot stilstand gekomen. De eerste automobilist die ik stopte durfde het niet aan met zijn autootje maar zei dat er een jeep aankwam (had hij net ingehaald). Jeep gestopt, wilden ze me eigenlijk niet helpen, we hebben geen touw/kabel bij ons. . . . Maar ík wel, helpen dus.

(daarna dus die anti slip cursus gedaan in NL)
Snjokorn, jij bent heel stoer! Ik kan niet eens sneeuwkettingen omleggen, laat staan startkabels gebruiken..

Vorig jaar april ben ik hier ook bijna van de berg gegleden. Gelukkig ging het net goed, maar ik vond het doodeng. Deze winter ging het beter en nu ben ik ook niet meer zo bang voor sneeuw.

Maar toen de stroom in een van de appartementen boven uitgevallen was en ik niets kon vinden in de meterkast, bleek er boven een eigen meterkastje te zijn voor die 2 appartementen op de 1e verdieping.. mmmh. Daar had ik speciaal iemand voor laten komen vanuit de 'Expert-achtige' winkel hier. Hij heeft hard gelachen toen. Gelukkig was er nog een stroomprobleempje ergens anders, dus hij kwam niet voor niets..

Zegt wel weer hoe handig en slim ik ben met zulke dingen .

Specu! Hahaha, die mannen met hun dirty kraampjes. Koop jij daar ook groot in? ;)

Hoe zit het eigenlijk met jou en de mannen in IJsland, Snjokorn?

Ainne, heb je nu je zin?? TO is helemaal geband van haar fuif! :D
Hier gebruiken ze eigenlijk geen sneeuwkettingen (alleen sneeuwruimers hebben ze volgens mij). Toen ik nog in het noorden woonde liet ik er spijkerbanden onder zetten (had ik net een nieuw set gekocht, verhuis ik naar het zuiden. . . ik heb ze hier nog niet nodig gehad. Ik denk dat ik de spijkers er maar uitpeuter en m'n zomerbanden ga vervangen).

Ik en de IJslandse mannen. Tsja, wat zal ik eens zeggen. Ik heb nog geen echt leuke gevonden hoor. Ik denk dat ik een te groot eisen pakket heb (goede lengte + huishoudelijk geen kneusje).

Zo'n 7-8 jaar geleden ben ik met vlieglessen begonnen (en ook m'n brevet gehaald). Dat is écht een mannenwereld, ik paste gezellig in de groep maar er was er niet 1 bij waarvan ik dacht jou wil ik hebben (en andersom; niemand dacht: haar wil ik hebben). Hier in het zuiden heb ik nog niet hard genoeg gezocht (we hadden wel een heeeele leuke assistent arts maar dan heb ik weer het lef niet om de eerste stap te zetten en blijft het bij een beetje flirten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven