Ibiza advies gevraagd

07-07-2013 19:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga dus naar Ibiza. Ik vraag me alleen af waar ik het beste kan logeren? Het lijkt me het leukst om dicht bij een strand te zitten en tegelijk ook dicht bij de 'actie', dus niet te ver van de stad. Talamanca misschien? Of Figueretas?

Zijn dat een beetje mooie stranden?

Es Canar en Santa Eularia vind ik bvb te ver van 'de actie'...

Ibiza stad is natuurlijk ook een optie.

Mocht iemand een hotel/hostel/appartement willen aanraden, dan is dat ook heel welkom.

Dank je wel!
O ja, San Antonio en Playa d'en Bossa lijken me veel te druk en te plat.
Je denkt al in de goede richting hoor.

Nu alleen nog daar in de buurt een hotelletje vinden.

Is het je eerste keer?
..popcorn?
Niets is ver in Ibiza.. ;)

En Santa Eularia is meer voor gezinnen.

San Antonio zit vol engelsen en meer van dat eilandvolks

Eivissa is de stad met alle uitvalsmogelijkheden. En bussen naar alle discotheken gaan er vandaan.

Plus de boot naar Formentera en als je daar bent met Orcasub lekker gaan snorkelen, hartstikke de moeite waard.

Figuerettas is een leuk stukje met prima hotels en redelijk betaalbaar.

Een auto of scooter huren is er zo geregeld.

En regel een kaart met alle stranden en zoek daarvan een paar op het eiland op, ibiza heeft allerlei strandjes, de een nog mooier dan de ander.

de hippie markt is grappig maar niets nieuws onder de zon. Kaarten voor de discotheken kun je online kopen, waar ook overzichtelijke schema's te vinden zijn en anders in de shops van de discotheken zelf.

Koop nooit kaartjes in de haven of willekeurige zaakjes met aanbiedingen want dan kan je genaaid worden.

En Bezoek ook eens El teatro Pereyra in het centrum bij de haven van eivissa. Voor een wat relaxtere soul avond met live muziek en goed volk.
..popcorn?
Nee, tweede keer.

Daarom wil ik niet meer naar St Eularia. Was me inderdaad te gezinsachtig.

Figueretas en Talamanca lijken me het leukst om te logeren. Omdat je wel bvb meteen na het ontbijt een duik kunt nemen, maar 's avonds ook meteen in de stad zit.

Denk dat ik, om te logeren, de stad dan weer te druk vind.

Weet je een leuk en niet te duur slaapplekje in Figueretas of Talamanca?
Playa d'en Bossa is dan toch een goede plek. Hotel een beetje uit het centrum, die zijn er, dan heb je wat meer rust. Zit je zo bij 'de actie' als je 5 min loopt, een mooi lang wit zandstrand. Perfect. Ushuaia en Space in de buurt. En je kunt een bus overal naartoe pakken want die stoppen vlakbij de hotels. 15 min bus en je bent in Ibiza stad.
kijk eens op booking.com

ik moest een nachtje slapen in eivissa omdat ik de volgende ochtend vroeg de boot naar formentera pak, en ik kwam uit bij hostal juanita, die me een normale prijs overnachting biedt. Ik moet 5 uurtjes overbruggen dus zocht iets simpels.

Maar op die site staan meerdere hotels waaruit je een keuze zou kunnen maken.
..popcorn?
Wij hebben gelogeerd in Figueretas, inderdaad dichtbij 'alles' maar 's nachts rustig en aan het strand. Hotel was oke, lekker zwembad , kamer zou ik wel met zeezicht en balkon nemen.

Hotel
Ik heb in in App. Mar Y Playa gezeten in Mei, echt een top locatie! Gelijk aan het strand en tegenover het complex stap je op de boot naar Playa den Bossa of Ibiza stad voor 3 euro. Lopend doe je er ong 15 min over het is goed te doen! App super netjes! Ik ga zeker volgend jaar terug
Ja Mar y Playa leek me ook heel goed idd.
Helaas, mar y playa helemaal vol!

@ Luni: dat hotel dat jij opgeeft, is me wel wat te duur.
Wij hebben toen bij Jiba geboekt, als pakketreis was het een van de goedkopere, misschien een tip?

Edit: ik zie nu dat het helemaal gerenoveerd is, vandaar het prijsverschil denk ik, jammer!

Als je op booking.com zoekt kun je ook op prijs selecteren, er zijn geloof ik 2 hostels in Talamanca ( net aan de andere kant van Ibiza stad)

Scooters zijn op ' elke hoek' te huren, zeker in Figueretas en niet duur, als je dat leuk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven