Ierland - welk deel
vrijdag 15 januari 2021 om 14:11
Hi!
Ik kan het niet helpen; ik kom de januari en februari maand gewoon niet door als ik me niet kan verheugen op de zomervakantie. Maakt niet uit dat we waarschijnlijk dit jaar niet kunnen gaan en dat het pas 2022 wordt, maar hell.... ik moet me ergens op kunnen verheugen!
Dus ben ik begonnen met een reis van 2 a 3 weken uit te zetten naar Ierland. Willen we al jaren naar toe. We zijn nu eenmaal verslingerd aan ruige natuur, water, bergen, rotsen en zo. Noorwegen, Schotland, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland vonden we allemaal geweldig. Vandaar nu eens focussen op Ierland!
Ik heb al heel wat reisverhalen gelezen en 2 boeken doorgespit. Op een wegenkaart telkens aangegeven wat me mooi lijkt om te zien om zodoende tot een route te komen. En nu heb ik een luxeprobleem.....
De route is te lang. Eentje zou gaan van Dublin via Belfast langs de kust naar het noorden en dan via Londonderry terug naar Donegal, Connemare, nog even de Cliffs of Moher en dan via binnenland van Galway weer naar Dublin. Andere route is van Dublin via Wicklow Mountains vrij snel naar de schiereilanden in het zuidwesten (ring van Beara, Dunloe Gap, passen, NP Killarney) naar Dingle schiereiland, naar boven naar Cliffs of Moher en uiteindelijk ook via Galway door binnenland terug naar Dublin.
We moeten twee jaar achterelkaar, denk ik
. Om de keuze te vergemakkelijken ben ik benieuwd naar een aantal dingen:
Waar is het goedkoper overnachten; in Noord Ierland of in de Republiek Ierland
Heeft een van jullie ervaring met beide "routes"? Wat vond je spectaculairder?
Nog aanraders qua natuur?
Aanraders qua overnachtingen? Hotels, B&B, camper?
En voor de eerste route: handiger starten in Dublin of in Belfast? Maakt in principe immers niet uit... Maar mss weet iemand waar de autohuur goedkoper is of andere voor- of nadelen?
Graag maak ik gebruik van jullie expertise
Ik kan het niet helpen; ik kom de januari en februari maand gewoon niet door als ik me niet kan verheugen op de zomervakantie. Maakt niet uit dat we waarschijnlijk dit jaar niet kunnen gaan en dat het pas 2022 wordt, maar hell.... ik moet me ergens op kunnen verheugen!
Dus ben ik begonnen met een reis van 2 a 3 weken uit te zetten naar Ierland. Willen we al jaren naar toe. We zijn nu eenmaal verslingerd aan ruige natuur, water, bergen, rotsen en zo. Noorwegen, Schotland, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland vonden we allemaal geweldig. Vandaar nu eens focussen op Ierland!
Ik heb al heel wat reisverhalen gelezen en 2 boeken doorgespit. Op een wegenkaart telkens aangegeven wat me mooi lijkt om te zien om zodoende tot een route te komen. En nu heb ik een luxeprobleem.....
De route is te lang. Eentje zou gaan van Dublin via Belfast langs de kust naar het noorden en dan via Londonderry terug naar Donegal, Connemare, nog even de Cliffs of Moher en dan via binnenland van Galway weer naar Dublin. Andere route is van Dublin via Wicklow Mountains vrij snel naar de schiereilanden in het zuidwesten (ring van Beara, Dunloe Gap, passen, NP Killarney) naar Dingle schiereiland, naar boven naar Cliffs of Moher en uiteindelijk ook via Galway door binnenland terug naar Dublin.
We moeten twee jaar achterelkaar, denk ik
Waar is het goedkoper overnachten; in Noord Ierland of in de Republiek Ierland
Heeft een van jullie ervaring met beide "routes"? Wat vond je spectaculairder?
Nog aanraders qua natuur?
Aanraders qua overnachtingen? Hotels, B&B, camper?
En voor de eerste route: handiger starten in Dublin of in Belfast? Maakt in principe immers niet uit... Maar mss weet iemand waar de autohuur goedkoper is of andere voor- of nadelen?
Graag maak ik gebruik van jullie expertise
vrijdag 15 januari 2021 om 14:35
Wij zijn uit Dublin eerst afgezakt naar Waterford, Cork, Killarney (waar ik voortaan wil blijven wonen! wat een heerlijk stadje. Verblijf in Killarney guest house!) daar ring of Kerry gedaan (doe tegengesteld, dan heb je de toeristenbussen niet voor en achter je) en naar boven via Limerick naar de clifs of Moher ( niet gezien, volkomen mistig, amper 50 meter zicht
) via Galway naar Dublin terug.
Ik ga het nog eens doen. Wat een prachtig land.......
Ik ga het nog eens doen. Wat een prachtig land.......
vrijdag 15 januari 2021 om 15:24
Even opletten: Sinds 1-1 is Noord Ierland non-EU en Republiek Ierland EU. Ondanks de deal kan dit potentieel wat problemen opleveren (vanwege Corona nu nauwelijks toerisme natuurlijk, maar ik zou het wel even in de gaten houden. Ook qua verzekeringen (auto, reis, etc), autohuur, etc.) Dus starten in Dublin = starten in EU, starten in Belfast = starten buiten de EU.
vrijdag 15 januari 2021 om 15:52
Ik ben van Dublin naar Dingle gefietst, rondje over dat schiereiland, omhoog via Cliffs of Moher naar Galway en toen terug naar Dublin. Was prachtig.
En van Belfast omhoog langs de kust van Noord-Ierland, langs de noordkust ook en toen Ierland in, naar Sligo en toen naar Dublin.
Alles op de fiets, ruim 20 jaar geleden. Tweede rondje vond ik mooier en specialer. Ruiger. Dus dat zou mijn advies zijn.
En van Belfast omhoog langs de kust van Noord-Ierland, langs de noordkust ook en toen Ierland in, naar Sligo en toen naar Dublin.
Alles op de fiets, ruim 20 jaar geleden. Tweede rondje vond ik mooier en specialer. Ruiger. Dus dat zou mijn advies zijn.
vrijdag 15 januari 2021 om 15:53
Ik heb de noordkant gedaan. Ierland is qua boodschappen en alles fors duurder dan Noord-Ierland, geen idee hoe dat na de brexit gaat. Donegal is prachtig, maar is een soort goudkust aan het worden. Nog steeds super mooi. Neem een verrekijker mee, eenmaal thuis hebben we op heel wat foto's dolfijnen ontdekt. Het regent er altijd, nog meer dan Schotland. De taal is geweldig, ook hoe het geschreven wordt, soms waan je je er echt in de tijd van druïden.
Lees je goed op in op de historie en ga Derry in, zo indrukwekkend. Derry is sowieso een aanrader, prachtige stad. Vergis je er trouwens niet in, het is nog steeds niet pais en vree daar. Hier lees je er niks van. Ik liep er met mijn kinderen rond bleek er de dag ervoor nog een aanslag te zijn gepleegd.
Lees je goed op in op de historie en ga Derry in, zo indrukwekkend. Derry is sowieso een aanrader, prachtige stad. Vergis je er trouwens niet in, het is nog steeds niet pais en vree daar. Hier lees je er niks van. Ik liep er met mijn kinderen rond bleek er de dag ervoor nog een aanslag te zijn gepleegd.
vrijdag 15 januari 2021 om 16:46
De Giant's Causeway in Noord-Ierland is bijzonder om te zien, evenals de een stukje verderop gelegen Carrick-A-Rede Rope Bridge. Wij gingen daar met een georganiseerde busdagtocht vanuit Belfast heen. Die hele kustlijn is sowieso prachtig.
In Belfast hebben wij ook dit gedaan: https://www.belfastfreewalkingtour.com/ ... tical-tour. Echt heel, héél indrukwekkend. Absolute aanrader.
Wij hadden dezelfde katholieke gids als Tom Waes: https://www.belfastfreewalkingtour.com/ ... tical-tour
En dezelfde protestantse gids als Menno Bentveld: https://www.npostart.nl/de-muur/30-04-2018/BV_101388196
In Belfast hebben wij ook dit gedaan: https://www.belfastfreewalkingtour.com/ ... tical-tour. Echt heel, héél indrukwekkend. Absolute aanrader.
Wij hadden dezelfde katholieke gids als Tom Waes: https://www.belfastfreewalkingtour.com/ ... tical-tour
En dezelfde protestantse gids als Menno Bentveld: https://www.npostart.nl/de-muur/30-04-2018/BV_101388196
vrijdag 15 januari 2021 om 19:39
Ik vond Noord Ierland fijn, Giants Causeway en de kustweg daar. Heb die eens afgereden richting Derry.
Als je genoeg tijd hebt zou ik in een ruk cross country van Dublin naar Galway rijden (dat is een goede snelweg), dan omhoog via Co Mayo, Donegal en Derry en dan de Causeway Coastal Route. Dublin is makkelijk een andere keer als citytrip te doen en Belfast hoef je ook niet lang te blijven.
Belfast vond ik apart als stad, een langgerekte vorm en het officiëler centrum was onprettig en naar binnen gekeerd. Ik logeerde in het Dukes at Queens Hotel, vlakbij de universiteit, dat is wel een fijne buurt.
Mocht je in Castlebar belanden voor de lunch, dan is de Mayo Mezze van Cafe Rua een enorme aanrader
Als je genoeg tijd hebt zou ik in een ruk cross country van Dublin naar Galway rijden (dat is een goede snelweg), dan omhoog via Co Mayo, Donegal en Derry en dan de Causeway Coastal Route. Dublin is makkelijk een andere keer als citytrip te doen en Belfast hoef je ook niet lang te blijven.
Belfast vond ik apart als stad, een langgerekte vorm en het officiëler centrum was onprettig en naar binnen gekeerd. Ik logeerde in het Dukes at Queens Hotel, vlakbij de universiteit, dat is wel een fijne buurt.
Mocht je in Castlebar belanden voor de lunch, dan is de Mayo Mezze van Cafe Rua een enorme aanrader
vrijdag 15 januari 2021 om 20:05
Vriend en ik hebben vijf jaar geleden ongeveer het tweede rondje gedaan dat je beschrijft. Ik vind het zeker een aanrader! Vooral de schiereilanden in het zuidwesten vond ik echt heel mooi
.
Ik zou ook nog wel een keertje naar het noorden van Ierland en Noord-Ierland willen, misschien in 2022 inderdaad
.
Ik zou ook nog wel een keertje naar het noorden van Ierland en Noord-Ierland willen, misschien in 2022 inderdaad
vrijdag 15 januari 2021 om 20:09
Wij zijn vanuit Cork richting de ring of Beara + ring of Kerry naar de Cliffs of Moher gereden (en terug naar Cork). Met de auto van b&b naar b&b. Ik zou echt nooit een camper op dat traject durven. Zelfs met onze kleine huurauto was het regelmatig krap met tegenliggers (lees: vol in de bramenstruiken uitwijken voor tegenliggers
)
In het verleden ook vanuit Belfast naar Giant Causeway geweest, erg gaaf
Met andere woorden: beiden routes zijn tof
In het verleden ook vanuit Belfast naar Giant Causeway geweest, erg gaaf
Met andere woorden: beiden routes zijn tof
If chocolate can't fix it, it's a real problem
vrijdag 15 januari 2021 om 20:17
En dit inderdaad. Ik ben op zich wel fan van campers, maar met die smalle Ierse wegen en dan ook nog links rijden, toch liever niet
Wij hebben een auto gehuurd in Dublin en vanuit daar ho(s)tels en hier en daar een b&b.
vrijdag 15 januari 2021 om 21:46
Wat leuk! Ik woon zelf in Dublin en hoewel ik hier heeeerlijk woon zou ik je aanraden niet te veel tijd uit te trekken voor Dublin zelf en eigenlijk meteen door te reizen. Ik vind Glendalough in Wicklow wel echt een must als je van natuur en wandelen houd. Mocht je Game of Thrones leuk vinden, kan ik je de tour daarvan die uit Dublin vertrekt ook zeker aanraden, maar weet niet hoe dat nu met Brexit zit en of ze de lockdowns hebben overleefd.
Connemara en de Ring of Kerry zijn andere plekken die je zeker zou moeten zien.
Waar ik zelf nog niet geweest ben maar wel op mijn roadtrip lijstje staat is Garinish Island ten zuid westen van Cork
Connemara en de Ring of Kerry zijn andere plekken die je zeker zou moeten zien.
Waar ik zelf nog niet geweest ben maar wel op mijn roadtrip lijstje staat is Garinish Island ten zuid westen van Cork
vrijdag 15 januari 2021 om 22:40
Wauw, wat geven jullie een fijne ervaringen en tips weg!! Het enthousiasme spat ervan af; ik krijg helemaal zin. Fietsen vind ik ook een geweldig idee, trouwens. Bijna alle vakanties doen we een dag fietsen of kanoen of raften ofzo. Vaak geweldige herinneringen. En tip over EU en niet EU ook super; had ik nog niet bij stilgestaan!
De weegschaal hangt nu naar Noord Ierland met de huurauto. En ik heb weer extra plaatsen op de kaart gehighlight, haha.
Wat vonden jullie doenlijke dagafstanden? Als je onderweg zoveel moois ziet, lijkt 100 km me al veel?!
De weegschaal hangt nu naar Noord Ierland met de huurauto. En ik heb weer extra plaatsen op de kaart gehighlight, haha.
Wat vonden jullie doenlijke dagafstanden? Als je onderweg zoveel moois ziet, lijkt 100 km me al veel?!
vrijdag 15 januari 2021 om 23:07
zaterdag 16 januari 2021 om 09:35
Mijn tip: plan minstens 4 vakanties naar Ierland. En doe in iedere vakantie een deel. Ik ken eigenlijk geen deel van Ierland dat niet de moeite waard is. Zoveel verscheidenheid in zo'n klein land is echt heel bijzonder. Probeer in ieder geval niet in 1 vakantie een zo groot mogelijk deel van het land te zien. Dat is echt zonde, want je mist heel veel.
Als je voor de eerste keer gaat is Kerry/Dingle een veilige keuze. Vliegen naar Cork en daarvandaan rondreizen.
Maar het noord-westen (Galway/Connemara/Leitrim/Donegal etc) is ook de moeite waard.
Als je voor de eerste keer gaat is Kerry/Dingle een veilige keuze. Vliegen naar Cork en daarvandaan rondreizen.
Maar het noord-westen (Galway/Connemara/Leitrim/Donegal etc) is ook de moeite waard.
zaterdag 16 januari 2021 om 13:42
Ca726enz, dabk ook voor je bericht! Wel goed dat het zo zegt. Het is altijd een dilemma; een land GOED zien en toch ook om zoveel mogelijk te zien....
Wij zijn idd wel van liever wat minder km's en een gebied goed bekijken door veel te wandelen enzo. Maar nu bij Ierland vind ik het dus lastig. Als ik sommige verhalen lees en zie wat ze dan op een dag bekijken....
Jij zegt dat je eigenlijk alles de moeite waard vindt! Ik kan weinig vinden over het binnenland van Noord Ierland en ook weinig over binnenland Rep. Ierland..... Heb jij tips?
Wij zijn idd wel van liever wat minder km's en een gebied goed bekijken door veel te wandelen enzo. Maar nu bij Ierland vind ik het dus lastig. Als ik sommige verhalen lees en zie wat ze dan op een dag bekijken....
Jij zegt dat je eigenlijk alles de moeite waard vindt! Ik kan weinig vinden over het binnenland van Noord Ierland en ook weinig over binnenland Rep. Ierland..... Heb jij tips?
zaterdag 16 januari 2021 om 15:25
Ik heb drie jaar in Noord-Ierland gewoond. Aanraders als je van wandelen houdt
- Mourne mountains
- Sperrins mountains
- Giants causeway
De Mourne mountains lopen over in zee, dus na je wandelingen kan je een kustplaats je opzoeken om te gaan eten.
Voor een pittige en geweldige wandeling langs the Gaints causeway kan je je auto parkeren in Bushmills. Neem de bus naar Ballintoy Harbour en loop dan terug langs de kunst naar the Gaints causeway. Ben je 17km zoet mee, heel afwisselend landschap.
Op walkni.com vindt je heel veel wandelingen in Noord-Ierland met routebeschrijving.
Als je in Ierland de Cliffs of Moher wil zien, is het een aanrader om in Doolin te starten (de eigenaren van Rainbow hostel vertellen je graag de route) en dan richting te kliffen te lopen. De wandeling zelf is naar mijn mening veel mooier dan de uiteindelijke (door toeristen overspoelde) kliffen. Geldt ook voor the Giants causeway.
- Mourne mountains
- Sperrins mountains
- Giants causeway
De Mourne mountains lopen over in zee, dus na je wandelingen kan je een kustplaats je opzoeken om te gaan eten.
Voor een pittige en geweldige wandeling langs the Gaints causeway kan je je auto parkeren in Bushmills. Neem de bus naar Ballintoy Harbour en loop dan terug langs de kunst naar the Gaints causeway. Ben je 17km zoet mee, heel afwisselend landschap.
Op walkni.com vindt je heel veel wandelingen in Noord-Ierland met routebeschrijving.
Als je in Ierland de Cliffs of Moher wil zien, is het een aanrader om in Doolin te starten (de eigenaren van Rainbow hostel vertellen je graag de route) en dan richting te kliffen te lopen. De wandeling zelf is naar mijn mening veel mooier dan de uiteindelijke (door toeristen overspoelde) kliffen. Geldt ook voor the Giants causeway.
zaterdag 16 januari 2021 om 16:59
Scabby, dank je wel voor deze supertips! Die neem ik zeker mee in mijn schema.
Wat leuk dat je in Noord Ierland hebt gewoond! Was het voor werk of voor de liefde? Ben altijd een beetje jaloers als ik hoor dat mensen een paar jaartjes in het buitenland hebben gewoond. Voor mij gemiste kans. Had ik moeten doen, komt er nu niet meer van...
Ach nou ja, dan maar zo vaak als kan/lukt op vakantie
Wat leuk dat je in Noord Ierland hebt gewoond! Was het voor werk of voor de liefde? Ben altijd een beetje jaloers als ik hoor dat mensen een paar jaartjes in het buitenland hebben gewoond. Voor mij gemiste kans. Had ik moeten doen, komt er nu niet meer van...
Ach nou ja, dan maar zo vaak als kan/lukt op vakantie
zaterdag 16 januari 2021 om 17:20
Ik heb in Cork gewoond, dus ik ben bevooroordeeld, zeg ik er alvast maar bij
Maar ik zou zeker vanuit Dublin richting Cork gaan. Vergeet niet een bezoekje aan het prachtige havenstadje Cobh te brengen, en met kinderen (en zonder, ik heb ze niet
) is wildlifepark Fóta daar in de buurt ook een enorme aanrader.
Ring of Kerry is schitterend en Killarney enorm leuk. Cork zelf is ook een leuke stad, maar daar moet je door de rauwe randjes heenkijken, het is wel een arbeidersstad. Maar de campus van de universiteit is heel mooi, en je kunt er geweldig eten en naar authentieke Ierse pubs (zoals Spailpin Fanach en Sin
é).
Als je dan richting Galway gaat kun je Limerick zeker overslaan (echt heel lelijk), maar ga vanuit Galway vooral ook naar de Aran islands, in het bijzonder Inis Mór. Daar kun je klimmen naar het bijzondere fort Dun Aengus, waarbij je helemaal over de oceaan kunt uitkijken. Eén van de mooiste dingen ooit.
Natuurlijk vanuit Galway ook The Burren (maanlandschap uit de laatste ijstijd) en Cliffs of Moher, en het prachtige groene Connemara (vergeet Kylemore Abbey niet).
Nog tijd over? Misschien een bezoekje aan Newgrange, of the Rock of Cashel.
Ierland is echt fantastisch. Laat je ook vooral echt verrassen!
Maar ik zou zeker vanuit Dublin richting Cork gaan. Vergeet niet een bezoekje aan het prachtige havenstadje Cobh te brengen, en met kinderen (en zonder, ik heb ze niet
Ring of Kerry is schitterend en Killarney enorm leuk. Cork zelf is ook een leuke stad, maar daar moet je door de rauwe randjes heenkijken, het is wel een arbeidersstad. Maar de campus van de universiteit is heel mooi, en je kunt er geweldig eten en naar authentieke Ierse pubs (zoals Spailpin Fanach en Sin
é).
Als je dan richting Galway gaat kun je Limerick zeker overslaan (echt heel lelijk), maar ga vanuit Galway vooral ook naar de Aran islands, in het bijzonder Inis Mór. Daar kun je klimmen naar het bijzondere fort Dun Aengus, waarbij je helemaal over de oceaan kunt uitkijken. Eén van de mooiste dingen ooit.
Natuurlijk vanuit Galway ook The Burren (maanlandschap uit de laatste ijstijd) en Cliffs of Moher, en het prachtige groene Connemara (vergeet Kylemore Abbey niet).
Nog tijd over? Misschien een bezoekje aan Newgrange, of the Rock of Cashel.
Ierland is echt fantastisch. Laat je ook vooral echt verrassen!
zaterdag 16 januari 2021 om 18:36
Graag gedaan. Ik heb er gewerkt, en werk nu in Engeland.
Ik weet niet of het je interesse heeft, maar als je een dagje iets ontspannends wilt doen en de locals wilt ontmoeten, is het zeker een aanrader om naar een ‘county fair’, ‘county show’ of ‘’agricultural show’ te gaan. Hier komt normaal de hele community samen, boeren en andere lokale ondernemers. Eten, drinken, dieren, muziek, ambachten.
Als je de grens van Noord-Ierland en Ierland wilt passeren, moet je denk ik even nagaan of je bepaalde autopapieren nodig hebt. Toen The UK uit de EU stapte kreeg ik een greencard die ik bij me moest hebben in de auto (ik werkte in het grensgebied). Nooit gecontroleerd hoor, maar weet niet of dat nu strenger is.
Veel plezier, het zijn geweldige landen en de mensen zijn ontzettend hartelijk!
Ik weet niet of het je interesse heeft, maar als je een dagje iets ontspannends wilt doen en de locals wilt ontmoeten, is het zeker een aanrader om naar een ‘county fair’, ‘county show’ of ‘’agricultural show’ te gaan. Hier komt normaal de hele community samen, boeren en andere lokale ondernemers. Eten, drinken, dieren, muziek, ambachten.
Als je de grens van Noord-Ierland en Ierland wilt passeren, moet je denk ik even nagaan of je bepaalde autopapieren nodig hebt. Toen The UK uit de EU stapte kreeg ik een greencard die ik bij me moest hebben in de auto (ik werkte in het grensgebied). Nooit gecontroleerd hoor, maar weet niet of dat nu strenger is.
Veel plezier, het zijn geweldige landen en de mensen zijn ontzettend hartelijk!
zaterdag 16 januari 2021 om 20:36
Joh, als ik jullie reacties lees krijg ik toch zo'n zin!! Hartelijk dank!
Jaaa.... ook even weg van toerisme en 'echt' Ierland zien vinden we gaaf.
Ik lees hier een aantal keer de Ring of Kerry. Maar ergens had ik 'besloten' om niet die ring, maar de ring of Beara te doen. Vanwege drukte ofzo.
Vinden jullie dat gelijkwaardig, qua natuurschoon? Of toch Kerry doen?
Killarney NP en Dunloe Gap staan sowieso op het programma
Jaaa.... ook even weg van toerisme en 'echt' Ierland zien vinden we gaaf.
Ik lees hier een aantal keer de Ring of Kerry. Maar ergens had ik 'besloten' om niet die ring, maar de ring of Beara te doen. Vanwege drukte ofzo.
Vinden jullie dat gelijkwaardig, qua natuurschoon? Of toch Kerry doen?
Killarney NP en Dunloe Gap staan sowieso op het programma
maandag 18 januari 2021 om 16:39
Wij hebben vanuit Cork een rondje langs de kust omhoog gedaan en vonden eigenlijk alles geweldig. Beara, Kerry, Dingle, Cliffs enz. Mijn tip: maak het rondje minder groot zodat je ter plekke langer kunt genieten. Ik zeg altijd: op vakantie zie je meer niet dan wel.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
dinsdag 19 januari 2021 om 12:36
Wij zijn zeker 15 keer op vakantie geweest in Ierland. Heerlijk! De meeste reizen met de motor. Je kan ook met de ferry i.p.v. vliegen, en je eigen auto meenemen. Hoef je niet te wennen aan een auto met het stuur aan de andere kant
. De bootreis alleen al is vakantie. Van Hoek van Holland naar Engeland, en dan kan je in één dag naar de andere kant rijden om de ferry naar Ierland te nemen. Op de heenreis is dat goed te doen; terug heb je vanwege de vertrektijden een extra overnachting in Engeland nodig. Wij bleven dan in Wales overnachten - met als gevolg dat we ook verliefd werden op Wales
.
We hebben veel rondgetoerd maar hadden vaak Cork als uitvalsbasis, waar we dan een week of soms zelfs twee weken bleven. We sliepen altijd in B&B's en in al die jaren hebben we er maar 2 gehad die tegenvielen. We boekten ook nooit wat van te voren, want soms beviel een plek zo goed dat we besloten nog wat langer te blijven. Voor ons stond eigenlijk altijd de datum van heen- en terugreis vast, en een 'ongeveer' route. Honderd kilometer per dag is best veel in sommige streken; de wegen zijn smal én er is eigenlijk om de haverklap wel iets leuks te zien of te doen.
Voorpret is heerlijk dus ik begrijp het wel. Ik vrees alleen dat er dit jaar nog niks van gaat komen ;-(
We hebben veel rondgetoerd maar hadden vaak Cork als uitvalsbasis, waar we dan een week of soms zelfs twee weken bleven. We sliepen altijd in B&B's en in al die jaren hebben we er maar 2 gehad die tegenvielen. We boekten ook nooit wat van te voren, want soms beviel een plek zo goed dat we besloten nog wat langer te blijven. Voor ons stond eigenlijk altijd de datum van heen- en terugreis vast, en een 'ongeveer' route. Honderd kilometer per dag is best veel in sommige streken; de wegen zijn smal én er is eigenlijk om de haverklap wel iets leuks te zien of te doen.
Voorpret is heerlijk dus ik begrijp het wel. Ik vrees alleen dat er dit jaar nog niks van gaat komen ;-(
dinsdag 19 januari 2021 om 12:49
Ohhh, ik wil ook weer terug!!!!!!!!
We zouden morgen weer naar Dublin gaan (Trad Fest, vaste prik) maar helaas....
Ik ben al minstens 15x in Ierland geweest, altijd met OV (en vliegen). Ik ben het niet eens met degene die zegt dat het er altijd regent. Sorry, 10x meerdere weken geweest, de regendagen zijn op twee handen te tellen
Four seasons in one day, remember?
Ik vind Cork stad echt niks, persoonlijk. Het zuiden en (noord) westen echt prachtig! Maar Wicklow en omgeving is ook prachtig.
Cobh zeker aandoen! En Fota park inderdaad ook; zo gaaf, loslopende (springende ) kangoeroe's en kapibara's!
En als je op Dingle bent, ga dan met Billy mee naar zijn eiland; The Great Blasket Island! Echt een geweldige boottrip (in een heel klein bootje, haha) over de Atlantische Oceaan, en het eilandje is ook mega tof! En hij ook
(je kunt er overnachten, is echt wel tof! Maar als je voor het eerst naar Ierland gaat, zou ik dat een andere keer doen
)
En fiets over Dingle Peninsula, gave Beehives (oeroude woningen) op het zuidwestelijke punt, en doe de Connor Pass!
Of fietsen door Killarney National Park; the Gap of Dunloe.
En inderdaad de Aran Islands!
Eh, je leest het; alles is leuk, haha!
We zouden morgen weer naar Dublin gaan (Trad Fest, vaste prik) maar helaas....
Ik ben al minstens 15x in Ierland geweest, altijd met OV (en vliegen). Ik ben het niet eens met degene die zegt dat het er altijd regent. Sorry, 10x meerdere weken geweest, de regendagen zijn op twee handen te tellen
Ik vind Cork stad echt niks, persoonlijk. Het zuiden en (noord) westen echt prachtig! Maar Wicklow en omgeving is ook prachtig.
Cobh zeker aandoen! En Fota park inderdaad ook; zo gaaf, loslopende (springende ) kangoeroe's en kapibara's!
En als je op Dingle bent, ga dan met Billy mee naar zijn eiland; The Great Blasket Island! Echt een geweldige boottrip (in een heel klein bootje, haha) over de Atlantische Oceaan, en het eilandje is ook mega tof! En hij ook
En fiets over Dingle Peninsula, gave Beehives (oeroude woningen) op het zuidwestelijke punt, en doe de Connor Pass!
Of fietsen door Killarney National Park; the Gap of Dunloe.
En inderdaad de Aran Islands!
Eh, je leest het; alles is leuk, haha!