In mijn eentje op avontuur!
woensdag 23 oktober 2019 om 21:36
Hoi lieve forumsters,
Ik heb een verdrietige tijd achter de rug, mijn relatie is voorbij. Toch is het beter zo en ondanks de af en toe verdrietige momenten maak ik er maar gewoon het beste van.
Ik heb dit jaar amper vrij gehad (vakantie met ex ging uiteraard niet door en omdat ik afleiding wilde heb ik maar door gewerkt). Ik heb hierdoor veel vrije dagen die ik mee kan nemen naar volgend jaar. Ik zou rond februari/maart graag een paar weken er tussenuit willen. Ik heb geen vriendinnen die mee kunnen op dat moment, maar heb besloten dat me dat niet gaat tegenhouden. Ik heb wel meerdere keren voor langere perioden in het buitenland gewoond, maar nog nooit echt een reis gemaakt in mijn eentje.
Daarom vraag ik jullie, hebben jullie ervaringen met in je eentje reizen? Wat is leuk? Ik sta open voor bijna alles, liefst beetje actief/sportief/cultureel
Ik heb een verdrietige tijd achter de rug, mijn relatie is voorbij. Toch is het beter zo en ondanks de af en toe verdrietige momenten maak ik er maar gewoon het beste van.
Ik heb dit jaar amper vrij gehad (vakantie met ex ging uiteraard niet door en omdat ik afleiding wilde heb ik maar door gewerkt). Ik heb hierdoor veel vrije dagen die ik mee kan nemen naar volgend jaar. Ik zou rond februari/maart graag een paar weken er tussenuit willen. Ik heb geen vriendinnen die mee kunnen op dat moment, maar heb besloten dat me dat niet gaat tegenhouden. Ik heb wel meerdere keren voor langere perioden in het buitenland gewoond, maar nog nooit echt een reis gemaakt in mijn eentje.
Daarom vraag ik jullie, hebben jullie ervaringen met in je eentje reizen? Wat is leuk? Ik sta open voor bijna alles, liefst beetje actief/sportief/cultureel
woensdag 23 oktober 2019 om 21:42
woensdag 23 oktober 2019 om 21:54
Ik reis meestal in m'n eentje. Stedentrips regel ik altijd zelf maar voor verre reizen vind ik groepsreizen fijner zodat ik iets heb om op terug te vallen en ik ook eens iets met iemand kan doen als ik daar zin in heb.
Misschien zou je dit topic eens kunnen lezen, staan veel tips in: reizen/stedentrips-in-je-eentje-deel-je ... ges/442766
Misschien zou je dit topic eens kunnen lezen, staan veel tips in: reizen/stedentrips-in-je-eentje-deel-je ... ges/442766
woensdag 23 oktober 2019 om 22:01
Mag je alle vrije dagen meenemen? Bij ons maximaal 5 dagen om te voorkomen dat iemand na een paar jaar ineens recht heeft op 3 maanden verlof.
Estland-Letland-Litouwen (evt St Petersburg erbij) zou ik overwegen als ik de tijd had
Diverse hoofdsteden als Berlijn, Kopenhagen, Londen, Brussel, Parijs zou ik me ook wel mee vermaken, maar dan is twee-drie weken misschien wat lang....
Of https://www.interrail.eu/nl
Estland-Letland-Litouwen (evt St Petersburg erbij) zou ik overwegen als ik de tijd had
Diverse hoofdsteden als Berlijn, Kopenhagen, Londen, Brussel, Parijs zou ik me ook wel mee vermaken, maar dan is twee-drie weken misschien wat lang....
woensdag 23 oktober 2019 om 22:04
Die staat op m'n bucketlist samen met Australië. Denk alleen niet dat ik daar de komende 10 jaar kom want schreeuwend duur (en ik zie op tegen de hele lange vlucht). Eerst de goedkopere opties afstrepen en dan hopen dat ik ooit de loterij win
woensdag 23 oktober 2019 om 22:06
Nee niet allemaal, omdat ik meer dan fulltime werk spaar ik extra dagen op. Die kan ik niet meenemen. Dan heb ik nog iets van 20 vrije dagen om mee te nemen naar volgend jaar.... Luxeprobleem eigenlijkWatervrouw333 schreef: ↑23-10-2019 22:01Mag je alle vrije dagen meenemen? Bij ons maximaal 5 dagen om te voorkomen dat iemand na een paar jaar ineens recht heeft op 3 maanden verlof.
Baltische staten ben ik al eens geweest, vond ik wel heel erg leuk!
woensdag 23 oktober 2019 om 22:10
Ai dat is te weinig voor Nieuw Zeeland ja, maar Azië is prima te doen met dat budgetkonijntje123 schreef: ↑23-10-2019 22:07Niet genoeg om mee naar Nieuw Zeeland te kunnen vrees ik! Budget is om en nabij 1500 euro, 100 euro meer of minder is prima.
woensdag 23 oktober 2019 om 22:10
Vlucht is inderdaad geen pretje... De kosten ook niet echt haha. Het was mijn reis na een break-up.
woensdag 23 oktober 2019 om 22:11
woensdag 23 oktober 2019 om 22:13
woensdag 23 oktober 2019 om 22:46
Wat is "lid zijn" van Airbnb? Gewoon even een account aanmaken en that´s it.Watervrouw333 schreef: ↑23-10-2019 22:43Ben je lid van airbnb ? Dat kan nog wel schelen met verblijfskosten.
Heb droomreis in de planning en reisgenoot heeft een account, anders hadden we de reis behoorlijk moeten inkorten...
TO, ik wilde Australië zeggen, maar helaas lukt dat niet met dat budget. Thailand misschien?
woensdag 23 oktober 2019 om 22:53
donderdag 24 oktober 2019 om 06:25
Precies dit! En alles makkelijk te bereizen want Nepal is niet ontzettend groot.Wasbeerhond schreef: ↑23-10-2019 22:53Met dit budget is Nepal misschien ook nog wel een goed idee! Wat duurdere vlucht maar het is een heel goedkoop en makkelijk land om in je eentje te reizen en bergtochten in alle soorten en matenwel een aanrader als je natuur en cultuur wilt combineren en ook goed in maart.
donderdag 24 oktober 2019 om 13:20
Je hoeft echt niet de halve wereld over te vliegen om een leuke vakantie te hebben hoor! Ik ben drie weken alleen naar Ierland geweest; hele aardige mensen, prachtig land en genoeg te zien. Daar met de boot heen is echt een aanrader. Misschien is scandinavië ook iets voor je, daar kan je rond die tijd mooie winterse wandelingen maken en overal langlaufen.