Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Moon-Alisa schreef:
10-11-2019 11:06
Het is een beetje dat hardop denken.

Zullen we hier gaan zitten? Dit is wel een mooi plekkie toch Trudy?
Nou we kunnen ook naast die knappe meer daar zitten, hahaha
Nou dames ik ga es effe een broodje eten hoor, heb Piet voor me gesmeerd vanmochtend.
Oh Corry volgens mij heb ik het gas thuis aan laten staan. Zal ik Klaas bellen dat ie ff gaat kijken?

Echt zo van kijk-ons-eens-een-leuk-daggie hebben! Denk dat het ook van de streek is hier hoor, dat sfeertje.

Beetje dit idee: https://www.youtube.com/watch?v=LnSgzHbuD-E

In idd als er zo'n groep komt zoek ik een ander plekje. Moet soms nog wat werken en heb dan iets meer rust nodig.
DIt is inderdaad heel herkenbaar. Er zijn maar twee groepen mensen die ik echt irritant kan vinden en dat zijn inderdaad deze daggie-uit-dames en van die lawaaiige dudebro's die op een no-homo weekend zijn geweest om chickies te scoren. En bij beide groepen vind ik het vooral irritant dat ze hard praten.
Poppy_del_Rio schreef:
15-11-2019 11:59
Patat vind ik ook geen enkel probleem, maar de geur van pindasaus en ui is voor mij echt misselijkmakend. Zelfde verhaal met een boterham met pindakaas en inderdaad ook met banaan: zo’n weeë, overheersende stank :sick:
Ik vind vooral het geluíd dat bij banaan eten hoort niet te doen.
Zelfs als je die met je mond dicht eet, maakt zo'n ding een smakkend geluid
Je hoort die hele brei door iemands mond heen gaan. Echt verschrikkelijk

Maar ik kan sowieso niet tegen eetgeluiden en al helemaal niet in het ov of in de bioscoop.
Snap niet dat er zoveel mensen zijn die het normaal vinden om alles met hun mond open te verwerken. Zou me doodschamen als mensen mij vier bankjes verderop konden horen eten
Banaan is het ergste wat er bestaat en zodra iemand aan een banaan begint ga ik ergens anders zitten. Ook op werk maak ik even een ommetje. Ik weet dat het mijn probleem is en ik zal er nooit wat van zeggen, maar bananen zijn echt walgelijk.
Krom en lekker.
Oma's die met hun kleindochters in de stilte coupe gingen zitten. Dan zeggen ze nog voor vertrek dat ze stil moeten zijn omdat ze in een stilte coupe zitten, maar je raad het al. De GEHELE reis zaten ze te praten, en niet zo zachtjes ook.

Denk je lekker rustig te kunnen zitten.
ZoeyMaar schreef:
20-11-2019 10:11
DIt is inderdaad heel herkenbaar. Er zijn maar twee groepen mensen die ik echt irritant kan vinden en dat zijn inderdaad deze daggie-uit-dames en van die lawaaiige dudebro's die op een no-homo weekend zijn geweest om chickies te scoren. En bij beide groepen vind ik het vooral irritant dat ze hard praten.
:rofl:

En de oma's met kleinkinderen. Ouders praten over het algemeen nog wel normaal tegen hun kinderen, of ze geven ze iig niet continu aandacht als kind naar buiten wijst. Oma's daarentegen reageren op elk kreetje en dan vooral "oh ja Liesje dat zie je goed een toettoet buiten he ja en een koetje en wat doet het koetje, ja die doet boe he? En ja een huis ja die heb jij ook met papa mama floris teuntje en de wafwaf Max he" so on so on so on..
Nitflex schreef:
20-11-2019 17:02
Banaan is het ergste wat er bestaat en zodra iemand aan een banaan begint ga ik ergens anders zitten. Ook op werk maak ik even een ommetje. Ik weet dat het mijn probleem is en ik zal er nooit wat van zeggen, maar bananen zijn echt walgelijk.
Eens. Ik eet ze zelf af en toe wel, maar als iemand naast me er een zit te eten ga ik bijna over m'n nek. Mijn man eet er wel eens 1 in de auto. Ranzig.
ZoeyMaar schreef:
20-11-2019 10:11
En bij beide groepen vind ik het vooral irritant dat ze hard praten.

Ik vind iedereen die maar blijft praten in de trein irritant. Dat constante geklep in een telefoon of tegen elkaar. Doe dat lekker ergens anders. Waarom zouden anderen moeten meeluisteren naar jouw oeverloze woordenbrij? Ik heb altijd oortjes in, en als ik mensen daar dan nog doorheen hoor dan praten ze te hard :whip:
Liliane13 schreef:
20-11-2019 08:31
Dat vind ik ook van yoghurt; een weeë, zure stank. Al het andere voedsel dat genoemd is, is eveneens misselijkmakend om te ruiken in de trein. Liever ruik en hoor ik niks!

Verder vind ik het irritant als de trein voor 90% uit tweezits bestaat en het eindstation bijvoorbeeld Utrecht, veel overstappers, maar sowieso moet dus iedereen de trein verlaten, is en diegene naast je gewoon niet wil opstaan voordat de trein stilstaat bij het perron waardoor je niet even behoorlijk je jas aan kunt trekken wanneer je ingeklemd bij het raam zit. Zelf sta ik als ik dan bij het gangpad zit wel tijdig op om die ander ook even gelegenheid en ruimte te geven zijn spullen bijeen te pakken en zijn jas aan te trekken zonder zich te hoeven dubbelvouwen. Sommige mensen hebben echt geen enkel omgevingsbewustzijn!
Ik vind het dus heel erg irritant als mensen al 5 minuten voor we bij het perron zijn al bij de deur willen staan. Vooral als ik er ook op dat station uit moet. Dan kan ik eerst mn tafeltje inklappen, opzij gaan, iemand er langs laten en dan weer voor 3 minuten zitten. Of ik moet ook al gaan staan maar daar heb ik geen zin in.
Blijf gewoon zitten totdat we het station binnen rijden en bijna stil staan.

Maar ik erger me ook enorm aan mensen in het vliegtuig die per se al in het gangpad willen staan met hun tas half boven hun hoofd terwijl het nog 10 minuten duurt voor de deuren open gaan.
Adelaar81 schreef:
15-11-2019 17:54
Ben ik de enige die treinen te smerig vind om maar te overwegen iets/tas op de grond te laten staan? Tas heb ik altijd op schoot of als er plek is op de stoel naast me, koffer in het bagagerek.eerste dat ik elke ochtend doe na aankomst op werk, en in de avond thuis na het reizen met de trein is handen wassen...
Ik zet mijn tas gewoon op de grond hoor. Ook in de kroeg en ook op straat of in de bus of waar dan ook. Daarvoor is het een tas en die kan wel weer schoongemaakt worden. Handen wassen doe ik dan wel, maar ik ga echt niet twee uur met een rugzak op mn schoot zitten..

Wat betreft die haast bij het uitstappen snap ik ook niet zo. Die trein rijdt in principe niet weg voordat iedereen in- en uitgestapt is, zeker niet op een eindstation waar ik vaak mee te maken heb.. Die mensen staan soms al bij een station ervoor..
Seriously?
Nitflex schreef:
XD

Tjee.
MeredithGrey schreef:
22-11-2019 18:24
Ik zet mijn tas gewoon op de grond hoor. Ook in de kroeg en ook op straat of in de bus of waar dan ook. Daarvoor is het een tas en die kan wel weer schoongemaakt worden. Handen wassen doe ik dan wel, maar ik ga echt niet twee uur met een rugzak op mn schoot zitten..

Wat betreft die haast bij het uitstappen snap ik ook niet zo. Die trein rijdt in principe niet weg voordat iedereen in- en uitgestapt is, zeker niet op een eindstation waar ik vaak mee te maken heb.. Die mensen staan soms al bij een station ervoor..
Ik heb dus anders meegemaakt op Amsterdam Amstel. Gingen de deuren dicht terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren.
¡Apagando las luces!
MeredithGrey schreef:
22-11-2019 18:24

Ik doe doe dat als ik een overstap van 1-2-3 minuten probeer te halen op een groot station (en dan ga ik dus niet bij het raam zitten, liefst op het balkon), maar verder ga ik pas inpakken als de trein het station in rijdt. Als het aan mij ligt, want dan staat je zitgenoot alweer gebocheld onder het bagagevak naast je om alvast ge gaan staan.
Nitflex schreef:
Niet appels? Dat vind in het walgelijkste geluid
smulrol schreef:
22-11-2019 21:58
Niet appels? Dat vind in het walgelijkste geluid
Nee, bananen met stip op 1.
Nitflex schreef:
22-11-2019 22:50
Nee, bananen met stip op 1.
Grappig. Ik neem juist expres een banaan mee naar m’n werk omdat ik die geluidsarm kan eten in tegenstelling tot een appel. Misschien vinden m’n collega’s dit ook walgelijk. Nou ja, dan lopen ze maar even naar de printer ofzo..
Eames6 schreef:
22-11-2019 23:00
Grappig. Ik neem juist expres een banaan mee naar m’n werk omdat ik die geluidsarm kan eten in tegenstelling tot een appel. Misschien vinden m’n collega’s dit ook walgelijk. Nou ja, dan lopen ze maar even naar de printer ofzo..
Ik zal er nooit wat van zeggen. Mensen zijn dol op bananen, maar alleen al de lucht vind ik onverdraaglijk. Ik ga echt een ruimte uit als iemand een banaan eet, ik ruik het al van ver. En als iemand de schil in mijn buurt op kantoor weggooit zal ik die zeker ergens anders naartoe brengen zodra diegene uit beeld is.

In het OV verlaat ik de coupé.
SombraOnline schreef:
22-11-2019 19:25
Ik heb dus anders meegemaakt op Amsterdam Amstel. Gingen de deuren dicht terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren.
Misschien is mijn beeld hierbij ook wat vertroebeld want ik zie het dus veel op Groningen Hoofdstation en het zijn doorgaans oudere mensen die een dagje uitgaan. Die staan serieus bij Haren al op terwijl de trein bijna een half uur op het station blijft staan.. En dan staat er toch een rij in het gangpad..

Wat het halen van een overstap doe ik het wel als het kan. Maar dat komt omdat ik soms een overstap van twee minuten heb, dan probeer ik wel als eerste bij de deur te staan omdat ik die tijd echt nodig heb om te rennen. Ik doe het wel alleen als ik of bij het gangpad zit of er niemand naast me zit.
Seriously?
Zo meteen ga ik een treinreis maken van bijna 3 uur, helemaal naar een plek diep in dat godvergeten Brabant. Moet ik in een dubbeldekker, vind ik niet fijn. Heb altijd het gevoel dat dat zo krap is. Zet mn spullen op de stoel naast mij en hoop dat heel erg dat er niemand naast mij gaat/wil zitten. Ga koffie drinken en een banaan eten.
Oja, en in de stiltecoupé!
anoniem_127265 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 09:53
3.99% gewijzigd
Poppy_del_Rio schreef:
22-11-2019 10:15
Ik vind iedereen die maar blijft praten in de trein irritant. Dat constante geklep in een telefoon of tegen elkaar. Doe dat lekker ergens anders. Waarom zouden anderen moeten meeluisteren naar jouw oeverloze woordenbrij? Ik heb altijd oortjes in, en als ik mensen daar dan nog doorheen hoor dan praten ze te hard :whip:
Dit.
Hou gewoon rekening met een ander!
Wat was het wat dat betreft een verádeming in de trein in Japan, waar het als vreselijk asociaal wordt gezien als mensen bellen of hardop met elkaar praten, en dat dus ook niet gebeurt.
Eames6 schreef:
22-11-2019 23:00
ik ga je uit de droom helpen: niemand eet bananen geluidsarm
Wat iemand hierboven al schreef: zelfs met je mond dicht hoor je zo'n ding nog "smakken" in iemands mond.
Echt zo goor....ik loop ook altijd weg als mensen aan n banaan beginnen :mrgreen:

Appels trouwens ook mega irritant idd....
vlokkenopjebrood schreef:
23-11-2019 12:37
ik ga je uit de droom helpen: niemand eet bananen geluidsarm
Wat iemand hierboven al schreef: zelfs met je mond dicht hoor je zo'n ding nog "smakken" in iemands mond.
Echt zo goor....ik loop ook altijd weg als mensen aan n banaan beginnen :mrgreen:

Appels trouwens ook mega irritant idd....
Idem met snoeptomaatjes of druiven. Die hoor je knappen in de mond. :lol:
We’re all mad here
Ik vind het juist wel geil als vrouwen een banaan eten en ga er altijd goed voor zitten.
ManOpHetPrikbord schreef:
23-11-2019 13:52
Ik vind het juist wel geil als vrouwen een banaan eten en ga er altijd goed voor zitten.

Waarvan akte.
Poppy_del_Rio schreef:
22-11-2019 10:15
Wacht effe, bedoel je nu dat mensen ook niet tegen elkaar mogen praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven