Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
19-11-2020 10:49
- Noorderlicht bekijken (maar ik haat kou dus of dat er ooit van komt?)
Ik ook, maar als je goed investeert in een goede jas en skibroek en thermisch ondergoed aandoet is het heel goed te doen, vond ik. En het waard!
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar op vakantie moet prima lukken. Zelfs in 2020 ben ik nog naar Frankrijk, Italië en Schotland geweest. Dus een reisje in de zomer gaat vast wel lukken.

Je kan nu ook gewoon op vakantie naar Curaçao bijvoorbeeld dus helemaal vast zitten we ook niet. Al gaan wij deze kerstvakantie niet weg. We hebben Curacao wel overwogen maar alleen als de familie van mijn man daar ook heen zou gaan zodat we elkaar toch kunnen zien (zij wonen in de VS en daar kom ik nu niet binnen waarschijnlijk) maar voor hun was het weer lastig om naar Curacao oid. te gaan dus dat doen we uiteindelijk niet.

Wanneer de VS de grenzen open doen gaan we zeker die kant op om de familie van mijn man te zien. Mochten de grenzen voorlopig niet opengaan gaat mijn man in elk geval een keer alleen om zijn familie te zien. Mocht het echter mogelijk zijn gaan we daar in de zomer heen, familie bezoeken en daarna hopelijk een roadtrip maken. Ook zouden we graag richting Mexico willen gaan waar ook familie woont. Ik weet alleen niet of dit in de zomer van 2021 allemaal al gaat lukken.

Mocht het niet lukken dan blijven we in Europa. IJsland staat op mijn lijstje, Schotland (weer), Frankrijk (vrienden bezoeken) en misschien Zwitserland/Oostenrijk. Ook fijn om weer naar de bergen te gaan. Een weekje Canarische eilanden trekt ook wel trouwens! We zullen het gaan zien, we wachten even af of Amerika door kan gaan en mocht dat niet lukken maken we een ander plan. Ik denk dat we dat vrij last minute zullen doen en dat we pas in mei/juni duidelijkheid hebben over wat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk volgend jaar naar de romantische strasse in Duitsland en in de zomer naar Noorwegen. Nu al zin in.
Eerst maar kijken waar het het eerst geel wordt.

Zuid-Korea en Kroatië staan op de short-list.

En familiebezoek in de UK.....

Maar ik reken gewoon nergens meer op. Eerst een vaccinatie, dan een vakantie boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ameland of Terschelling. We houden enorm van de waddeneilanden. Dit jaar in de zomer gelukkig nog geweest. Hopelijk volgend jaar weer.
redbulletje schreef:
19-11-2020 10:58
Je mag gewoon naar Curacao nu, Rutte heeft 't zelf benadrukt als uitzondering op de reisbeperkingen ;-D
Ja, maar je komt dan niet veel verder dan je hotel en het strand. Las gisteren dat ze daar nu strenge corona maatregelen hebben. Veel dicht en avondklok. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Als we deze winter weer redelijk veilig kunnen: Naar de sneeuw! Ik denk aan een wintersport ergens in Noord Italië, Oostenrijk, Frankrijk of Zwitserland, misschien Duitsland.

Daarna staat sowieso Schotland op het programma voor de zomer, die was verplaatst van afgelopen zomer naar de volgende.

En ik wil HEEL graag weer lekker een zonvakantie, die ben ik nu misgelopen dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
zodra het kan zit ik in een vliegtuig naar Bangkok !!
Mariejan schreef:
19-11-2020 11:32
Ik ook, maar als je goed investeert in een goede jas en skibroek en thermisch ondergoed aandoet is het heel goed te doen, vond ik. En het waard!
Of gewoon een huisje met gunstige ligging en veel ramen zoeken. Ik kan het noorderlicht vanuit mijn woning zien. De kou in is dus niet nodig :proud:
Alle reacties Link kopieren
In de krokusvakantie wil ik een paar dagen naar Schotland en eind mei 10 of 14 dagen, om mijn kind te bezoeken dat daar woont. In de kerstvakantie komt ze naar Nederland. Mijn reisjes die kant op zijn natuurlijk nog onder voorbehoud.
Alle reacties Link kopieren
De reis die afgelopen zomer op het programma stond. Rondreis noord oost Amerika, kleine week NY en nog een week Florida. Helaas kan dat, mocht het door Corona volgende zomer wel kunnen, toch niet ivm vaststaande vakantiedata van het werk. Hebben 3 jaar moeten wachten dat dit qua data kon en toen kwam dus Corona. Heel erg jammer maar weet ook dat dit in het niet valt bij alle andere door Corona veroorzaakte ellende.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel jammer Ririanneke. Heb je komende zomer geen lange vakantie dan, of niet lang genoeg voor de geplande reis? Kun je niet in de vaststaande data alvast een deel van de reis doen? En later de rest.
Of zomer 2022 misschien wel? Dan moet je nog wel lang wachten natuurlijk maar heb je wel iets om weer naar uit te kijken.

Philae, waar woon jij :proud: ? Wat gaaf zeg als je zoiets vanuit je woning kunt zien. Maar dan went het misschien wel weer een keer.
Los van dat het qua seizoen ook niet kan denk ik, zou ik er de zomervakantie niet voor willen opgeven. Maar het Noorderlicht is misschien wel een keer iets voor de (krokus-/)carnavalsvakantie. En dan idd maar thermogoed aanschaffen.
ririanneke schreef:
19-11-2020 12:35
De reis die afgelopen zomer op het programma stond. Rondreis noord oost Amerika, kleine week NY en nog een week Florida. Helaas kan dat, mocht het door Corona volgende zomer wel kunnen, toch niet ivm vaststaande vakantiedata van het werk. Hebben 3 jaar moeten wachten dat dit qua data kon en toen kwam dus Corona. Heel erg jammer maar weet ook dat dit in het niet valt bij alle andere door Corona veroorzaakte ellende.
Dat is echt balen inderdaad als je afhankelijk bent van een bepaalde periode of in een bepaalde periode wilt gaan. Ben je zo weer een paar jaar verder voordat je eindelijk kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
De reizen die we in de planning hadden en afgelopen jaar niet konden doorgaan: China en een weekend Valencia

Wil ook graag naar Groot Brittannië, zo'n fijn land: lake District, Devon of meer richting Schotland.
Alleen dat links rijden he... o_o
Alle reacties Link kopieren
In maart heb ik mijn project voor straatkinderen in Zuidelijk Afrika moeten achterlaten, net als andere projecten daar waar ik soms meehelp. Dus zodra het kan zit ik in het vliegtuig die kant op....

En dan meteen voor drie maanden, want dat was deze winter de planning.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
sowieso naar de UK, Ierland stond op de lijst, Londen, Edinburgh en roadtrippen door Europa. Amerika stond op de planning maar denk dat dat pas in 2025 wordt
Relax we're all crazy, it's not a competition
TsumTsum schreef:
19-11-2020 12:22
Ja, maar je komt dan niet veel verder dan je hotel en het strand. Las gisteren dat ze daar nu strenge corona maatregelen hebben. Veel dicht en avondklok. Fijne vakantie!
Veel mensen doen niet anders als ze op zonvakantie gaan. Zelf zou ik het geld er niet voor over hebben als ik niet zorgeloos rond kan toeren, maar voor de zonnetoerist is het wel 'n optie om even lekker van zon, strand en zwembad te kunnen genieten en onze druilerige winter te kunnen ontvluchten.
Noorwegen en Spitsbergen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan wanneer het weer kan. Voor nu hoop ik op Zuid-Finland/Helsinki/Sint Petersburg in februari.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
19-11-2020 16:13
Noorwegen en Spitsbergen.
Staat hier voor 2022 in de planning; hoop dat het weer kan dan :cheer2:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar september hopelijk naar Corfu waar we dit jaar heen zouden gaan.
Voor de winterzon waar we normaal heen gaan durf ik nu niks te boeken en te hopen. Misschien in het voorjaar met de auto naar Duitsland, Berlijn of zo.
Maar op de grote verlanglijst staat oa Canada, VS ( met hopelijk ooit nog een keer Hawaii want Kauai staat op mijn lijstje). Nog een keer naar Thailand. Baskenland.
De Azoren, Costa Rica en noem maar op .
Alle reacties Link kopieren
Amerika! Mijn vriend woont daar en ik kan niet wachten tot we elkaar weer kunnen zien.
Smile, it looks good on you.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in 2021 met mijn dochter naar Nederland en Frankrijk te gaan. Mijn moeder en schoonouders bezoeken, vervolgens door naar Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-11-2020 17:02
Volgend jaar september hopelijk naar Corfu waar we dit jaar heen zouden gaan.
Voor de winterzon waar we normaal heen gaan durf ik nu niks te boeken en te hopen. Misschien in het voorjaar met de auto naar Duitsland, Berlijn of zo.
Maar op de grote verlanglijst staat oa Canada, VS ( met hopelijk ooit nog een keer Hawaii want Kauai staat op mijn lijstje). Nog een keer naar Thailand. Baskenland.
De Azoren, Costa Rica en noem maar op .
Dat staat ook op mijn grote verlanglijst. Ik ken helemaal niemand die daar is geweest of naar toe gaat, Zou graag horen hoe jij het ervaren hebt, als je bent geweest :)
Alle reacties Link kopieren
Amerika waar mijn zus woont.

En verder alle leuke aanbiedingen die voorbij komen.
Een treinreis door verschillende landen/plaatsen lijkt mij heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven