kerst busreis

19-08-2010 14:20 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er weleens met een kerstbusreis meegeweest naar Duitsland en wie weet waar er dan al sneeuw ligt. We hebben maar 6 dagen en kunnen dus niet naar Oostenrijk. Wat is een een hotel met goed eten

en een leuke kerstsfeer? Wie oh wie, kan hier antwoord op geven?
odi et amo
Bij Peter Langhout hebben ze 3 daagse reizen naar Heidelberg en Koblenz. Mischien hebben ze ook wel iets langere reizen.
quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 09:27:

Ik dacht niet dat ik geschreven had dat er geen reizen waren.

Maar dan weet je nog niet waar je de meeste sneeuwkans is.

.....

Niet alleen hier, maar ook bij andere onderwerpen wordt er heel slecht gelezen. Ik stel bijv. een vraag Waar kan ik het goedkoopst

rode rozen krijgen. Antwoord: Waarom neem je geen gele?

Ik vraag toch niet welke kleur zal ik nemen.

Zo gaat het heel vaak en daar wordt ik zoals jullie dat noemen

onaardig van. Maar dat ben ik niet, hoor. Ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag.Al in de allereerste post werd een antwoord op je vraag gegeven!quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 09:27:

Bij effeweg moeten wij eerst 100 kilometer reizen voor een opstapplaats. Lijkt me sterk; als ik op de site kijk zie ik 45 opstapplaatsen door het hele land. Dus tenzij je echt in een super uithoek van Nederland woont moet er toch wel iets in de buurt te vinden zijn lijkt me. Ze komen je nu eenmaal niet thuis afhalen ...........quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 09:27:

Alle kerstreizen bij oad waren volgens mij vanaf 400 euro. Ik kan er een over het hoofd hebben gezien, Maar dan nog.

Oad is over het algemeen duurder, omdat ze vol pension hebben.

In je allereerste post vraag je toch zelf om een goed hotel met goed eten ..... Wat is er dan mis met vol pension?quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 09:33:

@joyce- als ik de link blauw maak en rechts klik krijg ik geen mogelijkheid tot kopieren. En ik weet niet hoe ik het anders moet doen.En als je de link aanklikt met de Ctrl knop ingedrukt? Als dat ook niet werkt is er nog het gewone ouderwetse handwerk: even de URL overtikken.

Je doet hier nu wel heel gepikeerd dat hier opmerkingen komen over jouw manier van reageren, maar je leest zelf ook niet, je doet geen moeite om links die mensen hier plaatsen te volgen en je reageert meteen aangebrand als iemand er iets over zegt. Wat maakt het uit dat mensen je vragen waarom je geen gele rozen neemt? Tussen de - in jouw ogen - verkeerde tips zitten ook goede tips. Mensen nemen toch de moeite je vraag te beantwoorden?
quote:Joyce48 schreef op 20 augustus 2010 @ 10:03:

[...]

Al in de allereerste post werd een antwoord op je vraag gegeven!

[...]

Lijkt me sterk; als ik op de site kijk zie ik 45 opstapplaatsen door het hele land. Dus tenzij je echt in een super uithoek van Nederland woont moet er toch wel iets in de buurt te vinden zijn lijkt me. Ze komen je nu eenmaal niet thuis afhalen ...........

[...]

In je allereerste post vraag je toch zelf om een goed hotel met goed eten ..... Wat is er dan mis met vol pension?

[...]

En als je de link aanklikt met de Ctrl knop ingedrukt? Als dat ook niet werkt is er nog het gewone ouderwetse handwerk: even de URL overtikken.

Je doet hier nu wel heel gepikeerd dat hier opmerkingen komen over jouw manier van reageren, maar je leest zelf ook niet, je doet geen moeite om links die mensen hier plaatsen te volgen en je reageert meteen aangebrand als iemand er iets over zegt. Wat maakt het uit dat mensen je vragen waarom je geen gele rozen neemt? Tussen de - in jouw ogen - verkeerde tips zitten ook goede tips. Mensen nemen toch de moeite je vraag te beantwoorden?

Wij wonen in Middelburg en de eerstvolgende opstapplaats is Rozendaal in Noord-Brabant. In Zeeland is er geen.

Ik ben het niet met je eens dat ik geen moeite doe om links te bekijken.

Ben nog naar de oad site geweest. Alle kerst reizen zijn boven de 400

euro.

Een goed hotel qua eten heeft niets te maken met half of vol pension.

Bovendien ben je meestal met de lunch niet in hetzelfde hotel waar

je slaapt.

Een excursiereis met de bus is wel even heel wat anders dan een

los geboekte treinreis.
odi et amo
Lamaatje, van Middelburg naar Rosendaal is geen wereldreis hoor. Heb die reis vaak genoeg gemaakt. Snap wel dat je het liever dichterbij hebt maar Middelburg ligt wat dat betreft ongunstig.

Ik denk dat de meeste excursiereizen rond de kerst naar de bekende gebieden gaan als Düsseldorf, Heidelberg, Berlijn, Keulen. Echter, sneeuw kan daar liggen, maar sneeuwzeker is moeilijk te zeggen.

Overigens kan ik je wel zeggen dat in veel steden de kerstmarkten op 24 dec asvonds dichtgaan. Met de kerst zelf is er dan niet veel te doen. Maar goed, dat zullen die busreizen ook wel weten denk/hoop ik voor je.
quote:maedl schreef op 20 augustus 2010 @ 09:57:

Lamaatje, ik kan veel leuke plekken in Duitsland bedenken waar het leuk is rond de kerstperiode. Trier, Düsseldorf, Berlijn, Keulen etcetera. Je vroeg waar je sneeuwzeker bent. Sorry maar Duitsland ligt gewoon een stuk lager als Oostenrijk, behalve mischien dus Beieren. Daarom vroeg ik. En alternatieven zoeken is geen schande hoor. Soms kom je namelijk mischien op ideeen waar je zelf nog niet aan hebt gedacht.

een reisbureau kan je trouwens ook helpen als je naar een busreis zoekt hoor.

Ik snap wel dat de sneeuwkansen in Duitsland minder zijn.

Daarom ook deze vraag.
odi et amo
wat vind je hiervan??

Kerstreis München-Salzburg
je snapt dat de sneeuwkansen minder zijn maar wilt dus weten waar je het meeste kans hebt op sneeuw. dat heb ik je al gezegd. daar waar bergen zijn.

en die heb je niet in Düsseldorf.

en nu houd ik er over op.
quote:maedl schreef op 20 augustus 2010 @ 10:35:

Lamaatje, van Middelburg naar Rosendaal is geen wereldreis hoor. Heb die reis vaak genoeg gemaakt. Snap wel dat je het liever dichterbij hebt maar Middelburg ligt wat dat betreft ongunstig.

Ik denk dat de meeste excursiereizen rond de kerst naar de bekende gebieden gaan als Düsseldorf, Heidelberg, Berlijn, Keulen. Echter, sneeuw kan daar liggen, maar sneeuwzeker is moeilijk te zeggen.

Overigens kan ik je wel zeggen dat in veel steden de kerstmarkten op 24 dec asvonds dichtgaan. Met de kerst zelf is er dan niet veel te doen. Maar goed, dat zullen die busreizen ook wel weten denk/hoop ik voor je.

Dat is geen wereldreis nee, dat klopt.

Maar je moet wel ergens een parkeerplaats voor de auto vinden, want die moet daar dan een paar dagen blijven staan.

Plus dat je waarschijnlijk om 4 uur of half vijf in de nacht al moet vertrekken.

Wij gaan niet voor de kerstmarkten, maar voor de excursies en de kerstsfeer.

Je hebt kerstmarkt reizen en gewone excursiereizen met de kerst.
odi et amo
tja, natuurlijk is dat waar, maar als je naar duitsland rijd, rijd je nou eenmaal niet over Zeeland.

Ik zou je echt aanraden naar een reisburo te gaan.
quote:maedl schreef op 20 augustus 2010 @ 10:52:

tja, natuurlijk is dat waar, maar als je naar duitsland rijd, rijd je nou eenmaal niet over Zeeland.

Ik zou je echt aanraden naar een reisburo te gaan.

Weleens gehoord van opstapplaatsen?

Bij de meeste busreizen liggen die verspreid door alle provincies.

In Zeeland is dat meestal Vlissingen, Middelburg en Goes en soms

nog meer.

Bij sommige busreizen is dat niet zo.

Van de Valkreizen heeft ook maar een beperkt aantal opstapplaatsen.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 10:44:

Dat is geen wereldreis nee, dat klopt.

Maar je moet wel ergens een parkeerplaats voor de auto vinden, want die moet daar dan een paar dagen blijven staan.

Plus dat je waarschijnlijk om 4 uur of half vijf in de nacht al moet vertrekken.

Wij gaan niet voor de kerstmarkten, maar voor de excursies en de kerstsfeer.

Je hebt kerstmarkt reizen en gewone excursiereizen met de kerst.

Natuurlijk vertrekken die busreizen 's morgens in alle vroegte; er zijn nogal wat kilometers die overbrugd moeten worden om in de sneeuw te komen. Ik krijg toch erg de indruk dat jij voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Het mag niet te veel kosten, het moet niet te veel moeite zijn, ideeën die hier worden aangedragen worden afgewimpeld, en dat allemaal in een periode waarin je bij alle organisaties de hoofdprijs betaalt voor een reisje, omdat de hotels duurder zijn en de buschauffeur ook liever thuis zou zitten dan werken, dus een extra bonus op zijn salaris ontvangt.

En áls je dan veel voor weinig wilt, begin dan wat eerder te zoeken ..... Veel Kerstreizen beginnen al flink vol te lopen, dus de keuze wordt met de dag minder.

En nu sluit ik me aan bij Maedl: ik houd erover op. Diverse mensen op dit forum hebben met je meegedacht en meegezocht, en jij doet je naam eer aan door te reageren als een echte lama: je spuugt alleen maar in het rond en nergens een bedankje voor het meedenken ......
quote:Joyce48 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:14:

[...]

Natuurlijk vertrekken die busreizen 's morgens in alle vroegte; er zijn nogal wat kilometers die overbrugd moeten worden om in de sneeuw te komen. Ik krijg toch erg de indruk dat jij voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Het mag niet te veel kosten, het moet niet te veel moeite zijn, ideeën die hier worden aangedragen worden afgewimpeld, en dat allemaal in een periode waarin je bij alle organisaties de hoofdprijs betaalt voor een reisje, omdat de hotels duurder zijn en de buschauffeur ook liever thuis zou zitten dan werken, dus een extra bonus op zijn salaris ontvangt.

En áls je dan veel voor weinig wilt, begin dan wat eerder te zoeken ..... Veel Kerstreizen beginnen al flink vol te lopen, dus de keuze wordt met de dag minder.

En nu sluit ik me aan bij Maedl: ik houd erover op. Diverse mensen op dit forum hebben met je meegedacht en meegezocht, en jij doet je naam eer aan door te reageren als een echte lama: je spuugt alleen maar in het rond en nergens een bedankje voor het meedenken ......

Bedankt hoor Joyce.

Je zomervakantie al geboekt?
odi et amo
Geen dank, graag gedaan. En zelf ga ik nooit in het hoogseizoen, niet naar de bekende toeristenstreken en niet georganiseerd, dus ik kan altijd zoeken naar goedkope arrangementen/tickets ......
quote:Joyce48 schreef op 20 augustus 2010 @ 11:22:

Geen dank, graag gedaan. En zelf ga ik nooit in het hoogseizoen, niet naar de bekende toeristenstreken en niet georganiseerd, dus ik kan altijd zoeken naar goedkope arrangementen/tickets ......fijne vakantie
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 10:26:

[...]

Wij wonen en de eerstvolgende opstapplaats is Rozendaal in Noord-Brabant. In Zeeland is er geen.

Ik ben het niet met je eens dat ik geen moeite doe om links te bekijken.

Ben nog naar de oad site geweest. Alle kerst reizen zijn boven de 400

euro.

Een goed hotel qua eten heeft niets te maken met half of vol pension.

Bovendien ben je meestal met de lunch niet in hetzelfde hotel waar

je slaapt.

Een excursiereis met de bus is wel even heel wat anders dan een

los geboekte treinreis.
odi et amo
lamaar
Ik zou lekker naar een reisbureau gaan, als ik jou was. Dan kun je helemaal losgaan op een medewerker die vast alle info heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven